Valmieras Ziņas

Četrdesmit gadi ir jauns sākums

Lasīšanas laiks: 5 min

Gada nogalē Vidzemes slimnīca svin 40.dzimšanas dienu jeb 40 gadus kopš jaunā slimnīcas kompleksa atklāšanas Jumaras ielā 1975.gada 19.decembrī. Jubilejas sarīkojumā 27.novembrī, klātesot arī bijušajiem darbiniekiem un sadarbības partneriem, tiks pārcilātas kopīgās atmiņas un slimnīcas attīstībai svarīgākie fakti, kas veduši līdz šodienai. Līdz atziņai: 40 gadi ir jauns sākums. Par to saruna ar Vidzemes slimnīcas valdes priekšsēdētāju Uģi Muskovu.

Ugis Muskovs (2)

Uģis Muskovs. / Foto: Vidzemes slimnīca

Kuras, Jūsuprāt, ir galvenās un svarīgākās lietas, kas slimnīcā šogad paveiktas?

Pats svarīgākais – šogad esam spējuši palīdzēt un ārstēt vairāk pacientus gan ambulatori, gan stacionārā. Priecē tendence, ka palielinās pie mums dzimušo mazuļu skaits.

Pilnībā tomēr nav izdevies samazināt gaidīšanas rindu garumu pie mūsu speciālistiem un uz diagnostiskajiem izmeklējumiem, jo veselības nozare šogad nesaņēma papildus līdzekļus valsts apmaksāto pakalpojumu nodrošināšanai. Rindu garums saistīts arī ar to, ka pieaug pieprasījums pēc šiem pakalpojumiem no Vidzemes reģiona iedzīvotājiem un daudzi nelabprāt izmanto maksas pakalpojumus.

Lai uzlabotu pakalpojumu kvalitāti, daudz enerģijas un laika esam veltījuši mūsu darbinieku izglītošanai un apmācībai un to turpināsim darīt arī turpmāk. Esam uzsākuši personāla novērtēšanas procesu, lai veicinātu izaugsmi un attīstību.

Mums ir svarīgi, ko par mūsu pakalpojumu kvalitāti saka pacienti, apmeklētāji, nozares eksperti, sadarbības partneri, tāpēc esam piedalījušies tādos pasākumos kā Laba servisa mēnesis, Ilgtspējas indekss un Latvijas ārstniecības iestāžu Kvalitātes balvas izcīņa, kur esam ieguvuši atzinības rakstus un jaunas atziņas kvalitātes procesu pilnveidošanai.

Gandarījums arī, ka mūsu speciālistu komandai pievienojas jauni ārsti un māsas, kuri izvēlas Vidzemes slimnīcu par apmācību vietu un, iespējams, nākotnē arī darba vietu. Šogad mūsu slimnīcā pieredzi apgūst septiņi jaunie ārsti vairākās specialitātēs. Palīdzīgas rokas sagaidījām no vairāk nekā 50 topošajiem mediķiem, kuri pie mums strādāja vasaras praksē.

Ar mērķi uzlabot pakalpojumu kvalitāti un pacientu drošību, esam veikuši nozīmīgas investīcijas medicīnas, IT tehnoloģijās un infrastruktūrā. Piesaistot Klimata pārmaiņu finanšu instrumentu, ir izdevies sakārtot slimnīcas poliklīnikas korpusu, to nosiltinot un padarot mūsdienīgāku, kā arī iekštelpās ierīkot energoefektīvāku apgaismojumu un jaunu ventilācijas sistēmu. Esam pabeiguši arī teritorijas labiekārtošanas pirmo kārtu, atjaunojuši bruģēto laukumu un celiņu pie galvenās ieejas poliklīnikā.

Esam uzsākuši darbu arī pie slimnīcas jaunas vizuālās identitātes, logo un misijas, un strādājam ar jaunām idejām pie slimnīcas attīstības koncepcijas.

Kādi ir galvenie mērķi, kas jāīsteno slimnīcā nākamajā gadā?

Ņemot vērā, ka medicīnas nozare strauji attīstās, svarīgi turēties uz šī attīstības viļņa, vienlaikus domājot par lietderīgu un racionālu resursu patēriņu.

Aktīvi turpināsim personāla apmācību un tālākizglītību. Īstenojot slimnīcas attīstības stratēģiju, jāvirzās uz augstāku kvalitātes un apkalpošanas līmeni, un savstarpējo saskarsmi ar pacientiem.

Nopietni jāstrādā pie jaunu speciālistu piesaistes, jo personāla vidējam vecumam ir tendence pieaugt. Konsekventi jāvirzās uz personāla adekvāta atalgojuma palielināšanu un motivācijas paaugstināšanu.

Turpināsim investēt mūsdienīgās medicīnas tehnoloģijās. Plānots iegādāties jaunu ultrasonogrāfijas iekārtu, kas ļaus daudz kvalitatīvāk izvērtēt sirds un asinsvadu saslimšanas. Sirds slimnieku vispusīgākai izmeklēšanai paredzēti vēl citi jauninājumi. Domājot par pacientiem drošu vidi un ērtu darbu personālam, turpināsim labiekārtot stacionārās nodaļas.

Diezgan liels izaicinājums nākamajā gadā būs e-medicīnas projekta ieviešana, kas prasīs gan personāla papildus izglītošanos, gan nozīmīgas investīcijas IT tehnoloģijās.

Svarīgi arī nākamgad nodrošināt un saglabāt gan ambulatoro pakalpojumu klāstu, gan stacionāro pakalpojumu pieejamību. Protams, šeit liela loma ir valsts politikai: kurā vietā un kādi valsts apmaksātie pakalpojumi nākotnē tiks iedzīvotājiem nodrošināti.

Kas ir galvenās aktualitātes veselības nozarē un reizē arī slimnīcas rūpes?

Te grūti būt oriģinālam – pamatproblēma ir nepietiekamais valsts finansējums plānveida veselības aprūpes pakalpojumu pieejamībai, kas secīgi saistās ar nepiedodami garām rindām uz valsts apmaksātiem izmeklējumiem un speciālistu pieņemšanām, arī diezgan garām rindām uz dienas stacionāra operācijām. Savukārt maksas pakalpojumu attīstību reģionā ierobežo iedzīvotāju maksātspēja, salīdzinot ar situāciju Rīgā.

Ar nepietiekamo finansējumu ārstniecības iestādēm saistīta arī paaudžu nomaiņas problēma: personāls noveco, bet jaunie speciālisti labprātāk izvēlas palikt darbā Rīgā, kur vairāk iespēju papildus strādāt un nopelnīt vai dodas peļņā uz ārzemēm.

Lai nodrošinātu augstas kvalitātes pakalpojumus, ir nepieciešamas nozīmīgas investīcijas drošā vidē, personālā, ārstniecības darba pēctecībā, tādēļ ļoti svarīgi, ka politika veselības nozarē ir prognozējama un plānojama, bez ātrām un pilnībā nepārdomātām reformām.

Kurš notikums slimnīcas 40 gadu laikā visspilgtāk palicis atmiņā vai piedzīvots?

Nosvinēju pats savu 40. dzimšanas dienu. Joks. Vidzemes slimnīcu vadu ceturto gadu, tātad tikai desmito daļu no tās jaunlaiku vēstures laika. Slimnīcā strādā daudz lielisku vadītāju, ārstu, māsu un pārējo speciālistu, daudz jau sakārtotu procesu, turpinām veidoties par komandu, kurai viss pa spēkam.

Visspilgtāk atmiņā paliek un gandarījumu dod sirsnīgi paldies vārdi, ko velta mūsu pacienti un klienti, kuriem varam palīdzēt. Vēl ar priecīgiem brīžiem atmiņā paliek kolektīvie pasākumi un svētku reizes, kur ir iespēja pateikt kolēģiem paldies un vienkārši parunāties par dzīvi.

Kādu saredzat slimnīcu tuvāko gadu laikā – kādi ir lielie mērķi, kurus gribētu īstenot slimnīcas attīstībā?

Beidzamo četrdesmit gadu laikā Vidzemes slimnīca ir kļuvusi par lielāko un vadošo veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju Vidzemes reģionā un par vienu no lielākajiem darba devējiem un nodokļu maksātājiem Vidzemes reģionā. Tātad lielākiem mums vairs nevajag censties kļūt.

Mūsu ambīcija – būt par kvalitatīvāko, profesionālāko un drošāko veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju. Varbūt ne tikai reģionā…

Darba un procesu efektivitātes un personāla profesionalitātes izkopšanai taču robežu nav, vai ne?

SIA “ZAAO” izsludina konkursu uz valdes locekļa/-les - aprites ekonomikas centra “Daibe” vadītāja/-as amatu ar kompetenci inženiertehniskajā jomā. SIA “ZAAO” sniedz kvalitatīvus atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumus – atkritumu savākšanu, šķirošanu, pārvadāšanu, apstrādi un apglabāšanu videi draudzīgā veidā, kā arī veic sabiedrības informēšanu un izglītošanu. SIA “ZAAO” ir publiski privāta 11 pašvaldību – Alūksnes, Balvu, Cēsu, Gulbenes, Limbažu, Madonas, Saulkrastu, Siguldas, Smiltenes, Valkas un Valmieras – kapitālsabiedrība. Obligātās minimālās prasības: Valsts valodas zināšanas ne zemākas par C1 līmeni un angļu valodas zināšanas ne zemākas par B2 līmeni; Augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā inženiertehniskā izglītība (ja izglītība iegūta ārzemēs, tad pretendents iesniedz izziņu no Augstākās izglītības centra par izglītības pielīdzināšanu), kas nodrošina nepieciešamo zināšanu un kompetenču kopumu, lai profesionāli pildītu valdes locekļa uzdevumus Sabiedrībā; Vismaz divu gadu pieredze (kas iegūta pēdējos 10 (desmit) gados) valdes locekļa vai valdes loceklim līdzvērtīgā vadošā amatā (līdzvērtīgs vadošs amats ir padomes loceklis, uzņēmuma vadītājs, struktūrvienības vadītājs, nodaļas vadītājs, departamenta vadītājs vai cits augstāka līmeņa vadības amats, kas tieši atskaitās uzņēmuma vadībai vai valdei) vidējā vai lielā uzņēmumā vai valsts vai pašvaldības iestādē vides pārvaldības un vides aizsardzības jomā; Nevainojama reputācija, kas nozīmē, ka nav iemesla pamatotām šaubām par personas nevainojamu reputāciju un nav pierādījumu, kas liecinātu par pretējo; Kandidāts piekrīt valsts amatpersonas statusam un noteiktajiem ierobežojumiem. Atbilstība likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” prasībām; Kandidātam nav noteikti ierobežojumi Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 37. panta ceturtajā daļā. Pieredze uzņēmumam stratēģisku un/vai vides aizsardzības projektu vadībā; Pieredze iepirkumu procesos un vadībā. Papildu punkti tiks piešķirti: Par pieredzi vides pārvaldības un vides aizsardzības jomā atkritumu apsaimniekošanas nozarē; Par pieredzi uzņēmumam stratēģisku un/vai vides aizsardzības projektu vadībā atkritumu apsaimniekošanas jomā/nozarē; Par iepirkumu procesos un vadībā atkritumu apsaimniekošanas jomā/nozarē. Citas būtiskas kompetences, kuras tiks vērtētas: Izpratne par vides pārvaldību; Prasmes strādāt ar lielu dokumentācijas/datu apjomu (iepirkumu procedūras, uzņēmumam stratēģiski projekti) atbilstoši jomai; Izpratne par ESG jautājumu savstarpējā mijiedarbībā un ietekmē uz uzņēmuma darbības virzieniem. Par pieredzi ESG jautājumu savstarpējā mijiedarbībā un ietekmē uz uzņēmuma darbības virzieniem vides pārvaldības un vides aizsardzības jomā atkritumu apsaimniekošanas nozarē tiks piešķirti papildus punkti. Valdes locekļa/-es amata pienākumu pildīšanai nepieciešamas šādas vadības kompetences: Stratēģiskais redzējums (būtiskā kompetence); Lēmumu pieņemšana un atbildība (būtiskā kompetence); Orientācija uz attīstību; Orientācija uz rezultāta sasniegšanu.  Pieteikuma iesniegšanas prasības Pieteikumu konkursam var iesniegt līdz 2025. gada 21. jūlijam (ieskaitot) elektroniska dokumenta veidā, izmantojot drošu elektronisko parakstu, nosūtot uz elektroniskā pasta adresi: valdes_loceklis@astralexecutive.com Kandidātus/-es lūdzam iesniegt šādus dokumentus: 1. Elektroniski parakstītu un datētu motivētu pieteikumu, iekļaujot informāciju, kas apliecina sludinājumā norādītās izglītības, pieredzes un prasmju esamību; 2. Dzīves gaitas un darba pieredzes aprakstu (izmantojot CV formu), kurā iekļauts arī pašvērtējums par valodu zināšanām, norādot pēdējo desmit gadu laikā būtiskāko informāciju par uzņēmuma darbības jomu, Pretendenta atbildību un pienākumiem, un nozīmīgākajiem sasniegumiem attiecīgajā uzņēmumā, kā arī Pretendenta kontaktinformāciju (e-pasta adrese, tālruņa numurs); 3. Valdes locekļa/-es amata kandidāta/-es elektroniski parakstītu apliecinājumu, izmantojot pievienoto apliecinājuma formu un apliecinot (Apliecinājums): • atbilstību Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 37.panta ceturtās daļas prasībām; • ka kandidāts/-e ievērojot likuma „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”  noteiktos ierobežojumus, novērsīs iespējamās interešu konflikta situācijas, ja tiks ievēlēts valdes locekļa/-es amatā. 4. Augstāko izglītību apliecinoša dokumenta kopiju (ja augstākā izglītība iegūta ārvalstīs, pievieno dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā). 5. Valsts valodas prasmes apliecinoša dokumenta kopiju (iesniedz tikai gadījumā, ja izglītība nav iegūta valsts valodā un tā nav dzimtā valoda). 6. Citus dokumentus, kas apliecina kandidātam izvirzīto prasību izpildi. Mēneša atlīdzība valdes loceklim (bruto): 3980,83 EUR. SIA “ZAAO” valdes locekļa/-es personāla atlases un novērtēšanas process sastāvēs no 3 (trim) kārtām un to īstenos atlases konkursa nominācijas komisija un personāla atlases kompānija SIA “ASTRAL Executive Search”. Informējam, ka kandidātiem, kuri tiks virzīti otrajai vērtēšanas kārtai, nominācijas komisija lūgs iesniegt stratēģisko redzējumu (prezentācijas formā, līdz 15 minūtēm) par SIA “ZAAO” galvenajiem nākotnes izaicinājumiem, sniedzot ieskatu svarīgākajās prioritātēs un priekšlikumus to īstenošanai un iespējamos risinājumus kapitālsabiedrības darbībai ierobežotu resursu apstākļos. Pamatojoties uz Vispārīgās datu aizsardzības regulas 13.pantu, informējam, ka Jūsu: 1. pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šā konkursa norisi, kā arī atlases procesā Jūsu dati tiks nodoti SIA “ZAAO” sadarbības partnerim – personāla atlases pakalpojumu sniedzējam SIA „ASTRAL Executive Search”; 2. personas datu apstrādes pārzinis: SIA “ZAAO”, reģistrācijas numurs: 44103015509. Pārziņa adrese ir Rīgas iela 32, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201 Kontaktinformācija saziņai: Tālrunis: +371 64281250 Elektroniskā pasta adrese: zaao@zaao.lv Vairāk informācijas par SIA “ZAAO” veikto personas datu apstrādi personāla atlases procesā atrodama SIA “ZAAO” tīmekļvietnē šeit. Ja ir radušies jautājumi par atlases procesu vai iesniedzamajiem dokumentiem, lūgums sazināties ar SIA “ASTRAL Executive Search” konsultanti Kristu Kristiānu Ziediņu (krista.ziedina@astralexecutive.com; +371 26681185) Profesija: VALDES LOCEKLIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 32, Valmiera, Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Vadība / Administrēšana Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-07-21 Kontaktpersona: Krista Ziediņa

Ja Tev rūp vides aizsardzība, Tev ir drosme pārstāvēt valsti darbā par zaļāku un labvēlīgāku vidi un Tevi interesē darbs ar normatīvo aktu piemērošanu, iespējams, tieši Tevi gaidām mūsu komandā Valsts vides dienesta (Nr. 90000017078) Atļauju pārvaldes Piesārņojuma un dabas resursu departamenta Piesārņojuma novēršanas daļas eksperta amatā  (viena ierēdņa amata vieta uz nenoteiktu laiku) Šajā amatā Tev piedāvājam: iegūt vērtīgu pieredzi vides aizsardzības jomā un profesionālās attīstības iespējas; jaunā darbinieka apmācību un kvalifikācijas celšanas pasākumus; darbu komandā kopā ar profesionāliem un atsaucīgiem darba kolēģiem; mēnešalgu no 1008 līdz 1512 euro pirms nodokļu nomaksas, atbilstoši kvalifikācijai un kompetencei; veselības apdrošināšanu; atvaļinājuma pabalstu, papildatvaļinājumu no 8 līdz 10 darba dienām, kā arī citus valsts pārvaldē paredzētus, ar papildu atlīdzību saistītus pasākumus; darba vietu kādā no mūsu reģionālajiem birojiem (Rīga, Valmiera, Madona, Daugavpils, Rēzekne, Jelgava, Ventspils, Liepāja), ar iespēju pēc pārbaudes laika strādāt daļēji attālināti. Uzticēsim Tev:  sagatavot atļaujas A un B kategorijas piesārņojošai darbībai;  reģistrēt C kategorijas piesārņojošas darbības; sagatavot izziņas un atzinumus par piesārņojošas darbības kategoriju; ievadīt un aktualizēt informāciju Valsts vides dienesta informācijas sistēmās; sagatavot vides informāciju un atbildes uz iesniegumiem par jautājumiem kompetences jomā. Sagaidām, lai Tev ir: atbilstība Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām; augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība vides zinātnē, ģeogrāfijā, bioloģijā, ģeoloģijā, ķīmijā vai ķīmijas tehnoloģijā, inženierzinātnēs (maģistra grāds tiks uzskatīts par priekšrocību); izpratne par normatīvo aktu piemērošanu un vides aizsardzības normatīvo aktu pārzināšana; profesionālā darba pieredze vides aizsardzības nozarē tiks uzskatīta par priekšrocību; labas datora lietošanas prasmes (Microsoft Office). Taču tikpat svarīgi, lai Tev piemīt prasme un vēlēšanās strādāt komandā, prasme strādāt ar liela apjoma informāciju, spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus savas kompetences robežās, augsta atbildības sajūta, kā arī labas komunikācijas un sadarbības prasmes. Gaidīsim Tavu pieteikuma vēstuli, dzīves un iepriekšējās darba pieredzes aprakstu (CV) Valsts vides dienestam uz e-pasta adresi: CV@vvd.gov.lv (ar norādi „Konkursam – Piesārņojuma eksperts”) Tālrunis uzziņām: 67084203  Vairāk par iestādi: http://www.vvd.gov.lv/ Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi. Personas datu pārzinis: Valsts vides dienests, reģistrācijas numurs 90000017078, adrese: Rūpniecības iela 23, Rīga, LV 1045. Profesija: EKSPERTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Pāvila Rozīša iela 13, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-07-21 Kontaktpersona: Dokumentus sūtīt uz e-pasta adresi: CV@vvd.gov.lv, tel.67084203 Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri