Valmieras Ziņas

Čeku loterija noslēgusies; pienesums valsts budžetam – teju 11 miljoni eiro

Lasīšanas laiks: 3 min

Ar lielo gada izlozi svētdien, šī gada 19. februārī, ir noslēgusies Valsts ieņēmumu dienesta (VID) rīkotā čeku loterija. Trīs ar pusi gadu laikā loterijā ir piedalījušies 241 189 dalībnieki, iesniedzot kopumā 41,8 miljonus čeku, kvīšu, biļešu un tiešsaistes pirkumu rēķinu. Savukārt no šiem maksājumu dokumentiem iegūtā informācija un VID darbs ar uzņēmējiem ir ļāvis palielināt valsts budžeta ieņēmumus kopumā par 10,9 miljoniem eiro, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valsts ieņēmumu dienesta Sabiedrisko attiecību daļa.

Analizējot iedzīvotāju iesniegtos čekus, VID ieguva informāciju par uzņēmumu nedeklarētajiem ienākumiem, no kuriem nebija nomaksāti nodokļi. Tā pēc VID aicinājuma uzņēmumi ir precizējuši 2 749 PVN deklarācijas, uzrādot iepriekš neuzrādītos ieņēmumus. Tāpat tika atklāti gadījumi, kad uzņēmumi darbojas ar nereģistrētiem kases aparātiem, kad pakalpojumus sniedz uzņēmumi, kuriem ir apturēta saimnieciskā darbība, vai kad uzņēmumi nelegāli nodarbina darbiniekus un izmaksā “aplokšņu algas”.

Kopumā loterijas norises laikā uzņēmumu papildu deklarētie ieņēmumi, kā arī VID aprēķinātā netiešā ietekme jeb uzņēmumu godprātīgāka rīcība, iedzīvotājiem aktīvāk pieprasot čekus, ļāvusi valsts budžeta ieņēmumus palielināt par 10,9 miljoniem eiro. Šie ieņēmumi vēl var pieaugt, jo VID turpina analizēt iedzīvotāju 2022. gadā iesniegtos čekus.

Loterija tās norises laikā piesaistījusi plašu interesei, tajā piedalījušies iedzīvotāji no visiem Latvijas reģioniem. Kopumā loterijas laimētājiem izmaksātas 1 973 nauda balvas par kopējo summu 1,4 miljoni eiro. Tāpat loterijā bija iespēja laimēt arī VID Padziļinātās sadarbības programmas uzņēmumu sarūpētās balvas. Kopumā tās piedāvāja 30 uzņēmumi un saņēma 446 loterijas laimētāji. Visas loterijas garumā visaktīvāk ar balvām piedalījās Valmieras tirdzniecības centrs “Valleta” un SIA “Riga Spirits & Wine Outlet”. Savukārt kopš 2021. gada ik mēnesi notika arī tematiskās izlozes, kad papildu 500 eiro naudas balvas varēja iegūt čeki no nozarēm ar augstākiem ēnu ekonomikas riskiem, piemēram, auto apkopes, ēdināšanas, skaistumkopšanas un citām.

Iedzīvotāju aktivitātei samazinoties, 2022. gada nogalē Saeima lēma loteriju neturpināt, jo ir svarīgi, lai no loterijas gūtais finansiālais pienesums pārsniegtu ieguldījumus tās organizēšanā. Tomēr loterijas nostiprinātais ieradums pēc pirkuma vai pakalpojuma saņemt čeku ir būtisks arī pēc loterijas beigām. Čeks, kvīts, biļete un rēķins ir ne vien oficiāls darījuma apliecinājums, bet arī garantijas dokuments, kas ir svarīgs, lai iedzīvotāji varētu aizsargāt savas kā patērētāju tiesības. Vienlaikus arī turpmāk, saskaroties ar situācijām, kad maksājumu apliecinošs dokuments netiek izsniegts, iedzīvotāji ir aicināti par to ziņot VID un līdzdarboties ēnu ekonomikas apkarošanā. Par jebkuriem pārkāpumiem nodokļu vai muitas jomā iedzīvotāji var ziņot uz e-pastu parkapumi@vid.gov.lv vai zvanot uz anonīmo diennakts bezmaksas uzticības tālruni +371 80009070.

2022. gada izlozes rezultāti

2022. gada izlozē, kas notika šī gada 19. februārī, ir izlozētas 10 naudas balvas – 5 laimesti 2000 eiro vērtībā, 4 laimesti 10 000 eiro vērtībā un galvenais laimests – 20 000 eiro.

Dalībai gada izlozē visa 2022. gada laikā katru mēnesi pēc nejaušības principa tika izlozēti 10 čeki. Kopumā gada izlozei tika virzīti 120 čeki, taču izlozē piedalījās 101, jo 17 laimētāji pēc īsziņas saņemšanas noteiktajā laikā dalībai izlozē nepieteicās, bet divi dalībnieki bija iesnieguši čekus, kuri neatbilst loterijas prasībām.

Tiem čeku loterijas veiksminiekiem, kuri laimējuši 2022.gada izlozē, naudas balvas saņemšanai vairs nav jāpiesakās, jo visa informācija jau ir VID rīcībā. Naudas balva tiks izmaksāta uz laimētāja norādīto kontu 30 dienu laikā. Laimētajiem nodoklis no balvas nav jāmaksā, jo minētais ienākums nav apliekams ar nodokļiem. 

Čeku  loterijas 2022.gada izlozes rezultāti ir publicēti Čeku loterijas tīmekļvietnes sadaļā “Laimētāji” un VAS “Latvijas Loto” tīmekļvietnē, ka arī uzvarētāji par to saņems īsziņu uz čeku loterijā reģistrēto mobilā tālruņa numuru.

Čeku loteriju organizēja VID, bet informatīvi atbalstīja VAS “Latvijas Loto”. Plašāka informācija par čeku loterijas norisi pieejama VID tīmekļvietnes sadaļā “Aktualitātes / Čeku loterija”. Jautājumu vai neskaidrību gadījumā loterijas dalībniekus aicinām zvanīt uz tālruņa numuru 67120011 vai rakstīt uz e-pasta adresi: cekuloterija@vid.gov.lv.

Aktuālais jautājums

Vai 2025. gads Jums būs veiksmīgāks par 2024. gadu?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

VALSTS SOCIĀLĀS APDROŠINĀŠANAS AĢENTŪRA (reģ.Nr. 90001669496; www.vsaa.gov.lv) Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA) ir labklājības ministra pārraudzībā esoša valsts tiešās pārvaldes iestāde. VSAA darbības mērķis ir īstenot valsts politiku sociālās apdrošināšanas un valsts sociālo pabalstu jomā, kā arī administrēt valsts izdienas pensijas un valsts fondēto pensiju shēmu. Mūsu vērtības: ATBILDĪBA – SADARBĪBA – ATTĪSTĪBA VSAA izsludina konkursu uz  Valmieras reģionālās nodaļas Pabalstu daļas Valmieras grupas pabalstu inspektora – valsts civildienesta ierēdņa amatu (vakance uz noteiktu laiku) ____________________________________________________________________ Ja Tev: · patīk darbs ar cilvēkiem, · ir vēlme apgūt zināšanas par valsts sociālās apdrošināšanas pakalpojumiem, · ir prasme vērtēt informāciju, analizēt datus un piedāvāt risinājumus, gaidām Tavu pieteikumu! Mēs piedāvājam: mēnešalgu bruto no EUR 1076 līdz EUR 1180 (saskaņā ar individuālās mēnešalgas noteikšanas kritēriju novērtējumu); atbildīgu darbu atsaucīgā un profesionālā kolektīvā; iespēju pilnveidot zināšanas un praktisko darba pieredzi valsts pārvaldē; veselības apdrošināšanu (pēc nostrādātiem trīs mēnešiem); sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam; amata dienesta vieta – Meža ielā 7, Valmierā. Pamatpienākumi: nodrošināt klientu apkalpošanu; apstrādāt dokumentus un ievadīt datus informācijas sistēmā; sagatavot un izdot administratīvos aktus; kontrolēt pakalpojumu izmaksu. Mēs sagaidām: atbilstība Valsts civildienesta likuma 7. panta prasībām (šā panta pirmās daļas 4. punkts neattiecas uz personu, kura pretendē uz ierēdņa amatu, kas ir vakants uz noteiktu laiku); augstākā izglītība (vēlama izglītība tiesību zinātnes jomā vai ekonomista, vai finansista kvalifikācija); vēlama iepriekšēja darba pieredze pēdējo 5 gadu laikā (pieredze juridisko dokumentu sagatavošanā valsts pārvaldes vai pašvaldības iestādēs tiks uzskatīta par priekšrocību); valsts valodā iegūta izglītība vai valsts valodas prasme C līmeņa 1. pakāpe; prasme pielietot normatīvos aktus, zināšanas par administratīvo procesu un valsts sociālo apdrošināšanu; orientācija uz klientu; labas komunikācijas prasmes un argumentācijas spējas; prasme strādāt ar biroja tehniku un datorprogrammām. Konkursa pretendentiem/-ēm laikā no sludinājuma publicēšanas dienas Nodarbinātības Valsts aģentūras CV un vakanču portālā, līdz 2025. gada 6. februārim lūdzam iesniegt šādus dokumentus: · dzīves aprakstu (CV); · motivētu pieteikuma vēstuli, kurā iekļauta informācija par darba pieredzi atbilstoši konkursa pretendentiem definētajām prasībām un apliecinājums par atbilstību Valsts civildienesta likuma 7. panta prasībām. Dokumentus pieteikumam uz konkursu lūdzam sūtīt uz e-pastu: personal@vsaa.gov.lv ar norādi “Konkursam uz Valmieras RN Pabalstu daļas pabalstu inspektora amatu (Valmierā)”. Informējam, ka izvirzītajam pretendentam, stājoties amatā, būs jāuzrāda iegūto izglītību apliecinošs dokuments (pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, jāuzrāda dokuments par izglītības akadēmisko atzīšanu Latvijā), kā arī valsts valodas prasmi apliecinošs dokuments (gadījumā, ja nav valsts valodā iegūta izglītība). Tālrunis uzziņām: 64107736 Pretendentu vērtēšanas komisija izskatīs tikai tos pieteikumus, kuriem būs pievienoti sludinājumā norādītie dokumenti. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – pretendentu izvērtēšana, ņemot vērā pretendentu iesniegtajos dokumentos esošo informāciju. Otrā kārta - pretendentu vērtēšana intervijas laikā, izmantojot pārrunu un praktisko uzdevumu metodiku. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai un informēsim par konkursa rezultātiem uz interviju aicinātos pretendentus. Gadījumā, ja pretendents iesniedz personas datus, kas nav nepieciešami atlases procesa ietvaros, uzskatāms, ka pretendents piekritis šādu personas datu apstrādei. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula), 13. pantu, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra informē, ka: 1) pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu atlases konkursa norisi; 2) personas datu apstrādes pārzinis ir Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, kontaktinformācija: Lāčplēša iela 70A, Rīga, LV-1011, e-pasts: pasts@vsaa.gov.lv Papildus informāciju par personas datu apstrādi VSAA var iegūt tīmekļvietnē www.vsaa.gov.lv » Par mums » Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras privātuma politika. Profesija: PABALSTU INSPEKTORS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Meža iela 7, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Ierēdņa amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-02-06 Kontaktpersona: Alda Zariņa Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Aicinām darbā GARĀŽAS TRANSPORTLĪDZEKĻU VADĪTĀJU  (Nepilns darba laiks)  DARBA PIENĀKUMI: veikt transportlīdzekļu pārņemšanu no autobusa vadītāja nogādāt transportlīdzekļus mazgāšanai un salona tīrīšanai veikt transportlīdzekļu nogādāšanu norādītajās stāvvietās PRASĪBAS PRETENDENTIEM: D kategorijas vadītāja apliecība profesionālā transportlīdzekļu vadītāja kategorija (95.kods) digitālā tahogrāfa karte darba pieredze darbā ar D kategorijas transportlīdzekļiem labas komunikācijas un sadarbības prasmes UZŅĒMUMS PIEDĀVĀ: darbu stabilā uzņēmumā darba samaksu 730 EUR (pirms nodokļu nomaksas) pilnas sociālās garantijas summēto darba laiku (~120 stundas), saskaņā ar darba grafiku (3 dienas strādā, 3 dienas brīvas): dežūra 1530 – 0000 (dežūra 8 stundas) apmācību pirms darba pienākumu uzsākšanas iespēju savienot ar darbu citā uzņēmumā CV ar norādi vakancei „ Garāžas transportlīdzekļu vadītājs” iesniegt: sūtot elektroniski uz info@vtu-valmiera.lv personīgi SIA „VTU Valmiera” personāla daļā darba dienās no plkst.13:00 līdz 16:00 („Brandeļi”, Brandeļi, Kocēnu pagasts, Valmieras novads, Reģ.nr. 40003004220) Informācijai 29231565 * Iesniegtos personas datus SIA “VTU VALMIERA” izmantos, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu. Ja kandidāts vēlas, lai viņa personas dati tiktu saglabāti SIA “VTU VALMIERA” iekšējā datu bāzē ar mērķi tos apstrādāt citos SIA “VTU VALMIERA” personāla atlases konkursos, tad pieteikumā vakancei lūdzam kandidātam norādīt savu piekrišanu personas datu saglabāšanai. Profesija: AUTOBUSA VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Brandeļi, Brandeļi, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-02-07 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: info@vtu-valmiera.lv, mob.t.29231565

Mūsu partneri