Valmieras Ziņas

Čeku loterija noslēgusies; pienesums valsts budžetam – teju 11 miljoni eiro

Lasīšanas laiks: 3 min

Ar lielo gada izlozi svētdien, šī gada 19. februārī, ir noslēgusies Valsts ieņēmumu dienesta (VID) rīkotā čeku loterija. Trīs ar pusi gadu laikā loterijā ir piedalījušies 241 189 dalībnieki, iesniedzot kopumā 41,8 miljonus čeku, kvīšu, biļešu un tiešsaistes pirkumu rēķinu. Savukārt no šiem maksājumu dokumentiem iegūtā informācija un VID darbs ar uzņēmējiem ir ļāvis palielināt valsts budžeta ieņēmumus kopumā par 10,9 miljoniem eiro, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valsts ieņēmumu dienesta Sabiedrisko attiecību daļa.

Analizējot iedzīvotāju iesniegtos čekus, VID ieguva informāciju par uzņēmumu nedeklarētajiem ienākumiem, no kuriem nebija nomaksāti nodokļi. Tā pēc VID aicinājuma uzņēmumi ir precizējuši 2 749 PVN deklarācijas, uzrādot iepriekš neuzrādītos ieņēmumus. Tāpat tika atklāti gadījumi, kad uzņēmumi darbojas ar nereģistrētiem kases aparātiem, kad pakalpojumus sniedz uzņēmumi, kuriem ir apturēta saimnieciskā darbība, vai kad uzņēmumi nelegāli nodarbina darbiniekus un izmaksā “aplokšņu algas”.

Kopumā loterijas norises laikā uzņēmumu papildu deklarētie ieņēmumi, kā arī VID aprēķinātā netiešā ietekme jeb uzņēmumu godprātīgāka rīcība, iedzīvotājiem aktīvāk pieprasot čekus, ļāvusi valsts budžeta ieņēmumus palielināt par 10,9 miljoniem eiro. Šie ieņēmumi vēl var pieaugt, jo VID turpina analizēt iedzīvotāju 2022. gadā iesniegtos čekus.

Loterija tās norises laikā piesaistījusi plašu interesei, tajā piedalījušies iedzīvotāji no visiem Latvijas reģioniem. Kopumā loterijas laimētājiem izmaksātas 1 973 nauda balvas par kopējo summu 1,4 miljoni eiro. Tāpat loterijā bija iespēja laimēt arī VID Padziļinātās sadarbības programmas uzņēmumu sarūpētās balvas. Kopumā tās piedāvāja 30 uzņēmumi un saņēma 446 loterijas laimētāji. Visas loterijas garumā visaktīvāk ar balvām piedalījās Valmieras tirdzniecības centrs “Valleta” un SIA “Riga Spirits & Wine Outlet”. Savukārt kopš 2021. gada ik mēnesi notika arī tematiskās izlozes, kad papildu 500 eiro naudas balvas varēja iegūt čeki no nozarēm ar augstākiem ēnu ekonomikas riskiem, piemēram, auto apkopes, ēdināšanas, skaistumkopšanas un citām.

Iedzīvotāju aktivitātei samazinoties, 2022. gada nogalē Saeima lēma loteriju neturpināt, jo ir svarīgi, lai no loterijas gūtais finansiālais pienesums pārsniegtu ieguldījumus tās organizēšanā. Tomēr loterijas nostiprinātais ieradums pēc pirkuma vai pakalpojuma saņemt čeku ir būtisks arī pēc loterijas beigām. Čeks, kvīts, biļete un rēķins ir ne vien oficiāls darījuma apliecinājums, bet arī garantijas dokuments, kas ir svarīgs, lai iedzīvotāji varētu aizsargāt savas kā patērētāju tiesības. Vienlaikus arī turpmāk, saskaroties ar situācijām, kad maksājumu apliecinošs dokuments netiek izsniegts, iedzīvotāji ir aicināti par to ziņot VID un līdzdarboties ēnu ekonomikas apkarošanā. Par jebkuriem pārkāpumiem nodokļu vai muitas jomā iedzīvotāji var ziņot uz e-pastu parkapumi@vid.gov.lv vai zvanot uz anonīmo diennakts bezmaksas uzticības tālruni +371 80009070.

2022. gada izlozes rezultāti

2022. gada izlozē, kas notika šī gada 19. februārī, ir izlozētas 10 naudas balvas – 5 laimesti 2000 eiro vērtībā, 4 laimesti 10 000 eiro vērtībā un galvenais laimests – 20 000 eiro.

Dalībai gada izlozē visa 2022. gada laikā katru mēnesi pēc nejaušības principa tika izlozēti 10 čeki. Kopumā gada izlozei tika virzīti 120 čeki, taču izlozē piedalījās 101, jo 17 laimētāji pēc īsziņas saņemšanas noteiktajā laikā dalībai izlozē nepieteicās, bet divi dalībnieki bija iesnieguši čekus, kuri neatbilst loterijas prasībām.

Tiem čeku loterijas veiksminiekiem, kuri laimējuši 2022.gada izlozē, naudas balvas saņemšanai vairs nav jāpiesakās, jo visa informācija jau ir VID rīcībā. Naudas balva tiks izmaksāta uz laimētāja norādīto kontu 30 dienu laikā. Laimētajiem nodoklis no balvas nav jāmaksā, jo minētais ienākums nav apliekams ar nodokļiem. 

Čeku  loterijas 2022.gada izlozes rezultāti ir publicēti Čeku loterijas tīmekļvietnes sadaļā “Laimētāji” un VAS “Latvijas Loto” tīmekļvietnē, ka arī uzvarētāji par to saņems īsziņu uz čeku loterijā reģistrēto mobilā tālruņa numuru.

Čeku loteriju organizēja VID, bet informatīvi atbalstīja VAS “Latvijas Loto”. Plašāka informācija par čeku loterijas norisi pieejama VID tīmekļvietnes sadaļā “Aktualitātes / Čeku loterija”. Jautājumu vai neskaidrību gadījumā loterijas dalībniekus aicinām zvanīt uz tālruņa numuru 67120011 vai rakstīt uz e-pasta adresi: cekuloterija@vid.gov.lv.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina darbā Sociālo lietu pārvaldes struktūrvienības “Sociālo pakalpojumu nodaļa” sociālo darbinieku/-ci. Ja Tev ir vēlme: • nodrošināt sociālos pakalpojumus visām iedzīvotāju grupām; • administrēt valsts apmaksātos pakalpojumus; • veikt personu funkcionālo un aprūpes spēju vērtējumus; • strādāt komandā ar kolēģiem - sociālajiem darbiniekiem un pakalpojumu sniedzējiem; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība vai akadēmiskā augstākā izglītība sociālajā darbā, karitatīvajā sociālajā darbā (vai esi pēdējo kursu students/-e ar plānoto iegūstamo bakalaura grādu sociālajā darbā un sociālā darbinieka kvalifikāciju); • prasme pielietot normatīvos aktus, kas reglamentē sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšanu; • prasme sagatavot vēstules, vērtējumus lēmumus, līgumus; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: labas komunikācijas, empātijas, klausīšanās prasme; prasme strādāt komandā; spēja ātri un patstāvīgi pieņemt lēmumus nestandarta situācijās; • B kategorijas autovadītāja tiesības; • priekšrocības pretendentiem, kuriem ir zināšanas un pieredze sociālajā darbā, kā arī ir pieredze darbā ar programmu SOPA (sociālo pabalstu administrēšanas informācijas sistēma); mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Profesionālās darbības aprakstu (CV), motivācijas vēstuli un izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, LV-4201, ar norādi „Sociālā darbinieka/-ces vakancei” līdz 2025.gada 19.decembrim.  Tālrunis papildu informācijai: 29372138. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SOCIĀLAIS DARBINIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-19 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 29372138

Mēs esam KLONDAIKA – daļa no Entain NCE un starptautiskās Entain grupas, vienas no pasaules lielākajām iGaming kompānijām ar 30 000+ darbinieku.Entain  NCE pārvalda vairākus populārus zīmolus – Optibet, Bwin, BetCity, Ninja  Casino un, protams, KLONDAIKA – leģendāru zīmolu Latvijā.Mūsu  stāsts sākās jau 1988. gadā, bet šodien Klondaika ir izklaides un atpūtas tīkls 14 pilsētās, piedāvājot aizraujošu atpūtu gan klātienē, gan tiešsaistē. Klientu apkalpošanas speciālists azarta zonā/bārmenis Atalgojums: - No 1200 līdz 1800 Eur bruto (pirms nodokļiem) + bonusi par labiem darba rezultātiem. Darba grafiks: - Maiņu darbs (pilna slodze) - Maiņas 12h vai 24h - Sākums plkst. 08:00 vai 20:00 Pieredze nav nepieciešama – mēs Tev visu iemācīsim. Ko iegūsi, strādājot pie mums? - Stabilu darbu starptautiskā uzņēmumā - Veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšanu - Apmaksātu mācību atvaļinājumu un regulāras apmācības pilnveidei - Dzimšanas dienas brīvdienu un dāvanu tavā dienā - Darbam un atpūtai pieejamus apartamentus Spānijā (Marbella) un Rīgā - Atbalstu sportiskām aktivitātēm un organizētas labbūtības aktivitātes - Grandiozus saliedēšanās pasākumus un foršus kolēģus - Psihologa/terapeita konsultācijas online – apmaksātas - Atlīdzību par briļļu/kontaklēcu iegādi darba vajadzībām - 2 papildus apmaksātas brīvdienas, ja gada laikā būsi veicis 2 sociāli atbildīgas aktivitātes - Bonusus par labiem darba rezultātiem Pievienojies mums un kļūsti par daļu no starptautiskas komandas, kas strādā ar prieku un azartu. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: darbs@klondaika.lv Tālrunis informācijai: 22222222 Profesija: SPĒĻU IEKĀRTU PĀRRAUGS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 4, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2026-01-31 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: darbs@klondaika.lv

Pievienojies mūsu komandai! Kocēnu pamatskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā sociālo zinību un vēstures skolotāju uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Alejas iela 2, Kocēni, Kocēnu pagasts, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • īstenot vispārējās izglītības programmu apguvi atbilstoši vispārējās izglītības programmām; • plānot un organizēt savu darbu atbilstoši Iestādes mērķiem un uzdevumiem; un ja Tev ir: • atbilstoša profesionālā kvalifikācija (Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”); • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: komunikācijas un sadarbības prasmes; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; mēs piedāvājam: • 16 kontaktstundas nedēļā, darba slodze vienojoties kopā ar citu apmaksātu pienākumu veikšanu līdz 25 stundām nedēļā; • atalgojumu EUR 1520 pirms nodokļu nomaksas par slodzi (36 stundām); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālas garantijas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās kompetences pilnveides iespējas; • radošu un atbalstošu darba vidi. Pretendentiem profesionālās darbības aprakstu (CV) un izglītības dokumenta/-u kopiju/-as lūdzam iesniegt līdz 2025.gada 23.decembrim e-pastā kocenu.pamatskola@valmiera.edu.lv. Tālrunis uzziņām: 29573195. Informējam, ka pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām.   Profesija: VISPĀRĒJĀS PAMATIZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 2, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Nepilnais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-23 Kontaktpersona: kocenu.pamatskola@valmiera.edu.lv 29573195

Mūsu partneri