Valmieras Ziņas

Biedrība: Latvijā 51% asfaltēto reģionālo autoceļu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī

Lasīšanas laiks: 3 min

Latvijā vairāk nekā 51% asfaltēto reģionālo autoceļu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī, par biedrības “Latvijas Ceļu būvētājs” sniegto informāciju informē aģentūra BNS.

“Latvijas Ceļu būvētāja” prezidents Andris Bērziņš pirmdien žurnālistiem norādīja, ka no visiem reģionālajiem celiem tikai aptuveni puse ir asfaltēti, tostarp Eiropas naudu var izmantot tikai un vienīgi reģionālajiem ceļiem, kas ir ar asfalta klājumu.

“Ja paskaita kopumā, tad faktiski tikai 10% no asfaltētajiem ceļiem var tikt izremontēti par Eiropas naudu, pārējiem 90% ceļu nekādas naudas nav. Nekādas naudas nav, un tie ir pussabrukšanas stadijā – pa viņiem nevar braukt smagā tehnika, pa viņiem nevar braukt traktori, nevar piegādāt izejvielas, arī sabiedriskajam transportam drīz būs jāaizliedz pa tiem braukt,”

uzsvēra Bērziņš, piebilstot, ka arī 59 tilti esot pussabrukšanas stadijā – tos būtu nekavējoties jāslēdz vai vismaz jāierobežo kustība uz tiem.

Pēc viņa teiktā, pēdējo piecu gadu laikā ceļu uzturēšanā vajadzēja ieguldīt 690 miljonus eiro, bet tā vietā ceļiem atvēlēti vien 140,829 miljoni eiro.

Vienlaikus Bērziņš atzīmēja, ka šādu situāciju grūti skaidrot ceļu būves inženieriem.

“Jāsaka, ka mums ir ļoti grūti ceļu būves inženieriem ieskaidrot, kāpēc, piemēram, tāds pussabrukuša tilta remonts ir jāsauc par “jauno politiku”. Tas būtu apmēram tāpat kā, kad jums ir kurpēm nostaigāti papēži. Tā vietā, lai nestu šis kurpes pie kurpnieka, jūs teiksiet – ziniet tagad mums vajadzētu uzrakstīt jaunu politiku par kāju apaušanu kurpēs. Apmēram tāpat Ministru kabinets (MK) rīkojas ar šīm jaunajām politikām – tās vienkārši pazaudē, manipulē ar sabiedrības apziņu,”

pauda biedrības prezidents.

Viņš norādīja, ka ceļu stāvokļa pasliktināšanos veicina arī pārāk smagas kravas automašīnas.

“Pārkrautas mašīnas apmēram par piekto daļu laika samazina mūsu ceļu ilgmūžību. Tas nozīmē, ja mēs turpinām tādā pat stilā kā pašlaik ar pārkrauto mašīnu nekontroli, tad 20% no tās naudas, ko valdība iedod, tiek nomesta vienkārši zemē, jo viņa netiek jēdzīgi izmantota,”

skaidroja Bērziņš

Tostarp “Latvijas Ceļu būvētāja” prezidents atzīmēja, ka ceļu būvnieki jau ir pazaudējuši 2014.un 2015.gada būvniecības sezonas, jo Finanšu, Satiksmes, Zemkopības un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija šai laikā nav spējusi uzrakstīt un iesniegt valdībai MK noteikumus par 2014.līdz 2020. gadā pieejamās Eiropas Savienības naudas apguves nosacījumiem.

Bērziņš arī uzsvēra, ka katru gadu nekvalitatīvie ceļi to lietotājiem rada 884 miljonus eiro (jeb 440 eiro uz vienu iedzīvotāju) zaudējumus, kas ir lielāka summa nekā izglītībai vai veselības nozarei plānotais valsts budžets, bet visai transporta nozarei piešķirtais gada budžets ir gandrīz divas reizes mazāks nekā ik gadu uz ceļiem pazaudētie 884 miljoni eiro.

Tāpat biedrība kopā ar “Zemnieku saeimu” ar saviem priekšlikumiem solīja vērsties Ministru prezidentes Laimdotas Straujumas izveidotajā budžeta komisijā.

“Latvijas Ceļu būvētāja” skatījumā patlaban kritiskākajā stāvoklī ir 10 reģionālo autoceļu posmi – Ezere-Embūte-Grobiņa, Garkalne-Alauksts,Ilūkste-Bebrene-Birži, Inciems-Sigulda-Ķegums, Kalnciems–Kūdra, Pūri-Auce-Grīvaiši, Ragana-Limbaži, Umurga-Cēsis-Līvi, Viļāni-Preiļi-Špogi un Zilupe-Šķaune-Ezernieki.

Latvijas ceļu būves profesionāļus apvienojošā biedrība “Latvijas Ceļu būvētājs” izveidota 2004.gadā, lai mainīgos tirgus apstākļos visefektīvāk pārstāvētu ceļu būves uzņēmumu intereses tiem būtiskos jautājumos un sadarbībā ar valsts un pašvaldības institūcijām risinātu nozarei aktuālos jautājumus.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA "Lat Met" pamatā ir metālapstrādes uzņēmums, kas specializējies praktisku dekoratīvo metāla izstrādājumu ražošanas jomā (vieglie metāla izstrādājumi), pasūtījumi tiek izgatavoti gan pēc privātpersonu, gan industriālo klientu pasūtījumiem. Margas, kāpnes, tirdzniecības stendi, vides priekšmeti, parka soliņi, velo statīvi, nojumes, metināti nestandarta izstrādājumi būvniecībai un mašīnbūvei. Sadarbības partneri Latvijā un Skandināvijā. SIA "LAT MET" aicina darbā metinātāju Galvenie amata pienākumi: Metināšanas darbi izmantojot MIG/MAG, jāmetina margas, kāpnes u.c. Metināšanas darbu veikšana vadoties pēc rasējumiem SIA "Lat Met" nodrošina: Darba veikšanai nepieciešamos apstākļus, vidi un iekārtas Paveiktajam darbam un kvalifikācijai atbilstošu atalgojumu Prasības pretendentiem: Darba pieredze metināšanā (metālapstrādē) Spēja patstāvīgi un kvalitatīvi veikt darba uzdevumus Prasme lasīt tehniskos dokumentus Pozitīva attieksme, motivācija strādāt un mācīties Par priekšrocību tiks uzskatīts: Pieredze metālapstrādē Prasme metināt ar TIG Darba vieta: Rubenes metāla apstrādes cehs "Meistari", Rubene, Kocēnu pag., Valmieras nov., LV-4227 (300 metri no Rubenes baznīcas), saskaņā ar montāžas grafiku klientu objektos. Atalgojums : 1460,00 EUR (Bruto) Papildus informācija Mob. 27314092 (Artis) Profesija: METĀLMATERIĀLU METINĀTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Meistari, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-29

Mūsu partneri