Valmieras Ziņas

Artis Jansons: Par velo infrastruktūru Valmierā (7)

Lasīšanas laiks: 2 min

Kādā no “Valmieras Uzņēmēju klubs” sapulcēm rosināju kluba biedriem katram pamatīgāk izpētīt kādu no valmieriešiem svarīgām infrastruktūras un sadzīves jomām, lai varētu ieteikt pašvaldībai reālus risinājumus iedzīvotāju dzīves kvalitātes uzlabošanai. Pats uzņēmos risināt velo infrastruktūras, iedzīvotāju drošības un sabiedriskās kārtības jautājumus. Šoreiz vēlos paust savu viedokli par velo infrastruktūras mūsu pilsētā.

Esmu izskatījis un izbraukājis esošos veloceliņus Valmierā un vairākās citās Latvijas pilsētās, ticies un aprunājies ar aktīviem velobraucējiem. Kopumā mani secinājumi par velo infrastruktūru Valmierā ir šādi.

Veloceliņi ir izbūvēti “jaunajās” vai renovētajās ielās, kur atsevišķu celiņu stāvoklis ir labs, bet kopumā varētu būt daudz, daudz labāk.

Pārsvarā celiņu marķējums sākas un beidzas pēkšņi, nav loģiska to turpinājuma, pietrūkst mazāku un lielāku drošu, noslēgtu veloceliņu “apļu” (piemēram, varētu veidot “mazo apli” Atpūtas parka zonā, bet “lielo apli”, kas savienotu Vanšu un Dzelzs tiltus u.t.t.) ar skaidru marķējumu, “gludu” savienojumu un marķējumu krustojumos ar šķērsielām.

Avots: Valmieras pilsētas pašvaldība

Nav izveidoti droši marķēti veloceliņi bērnu nokļūšanai skolās, bet tajā pašā laikā mācam bērniem domāt un pārvietoties “zaļi”. Trūkst velostatīvu pie skolām un sabiedriskām ēkām u.t.t. Man šķiet, būtu stilīgi ne tikai vārdos, bet arī darbos veidot Valmieru kā zaļu (devīze “dzīvojam zaļi” taču jau ir), velobraucējiem draudzīgu pilsētu, galu galā pirmais un vienīgais divkārtējais olimpiskais čempions vienā no riteņbraukšanas sporta veidiem ir mūsējais.

Sarunās ar velobraucējiem izskanēja dažādas interesantas velomaršrutu idejas Valmierā un apkārtējos novados. Lūk dažas no tām:

  • veloceliņš, kas savienotu abas Valmieras BMX trases;
  • dzelzceļa stacija kā velomaršrutu starta punkts un velosipēdu nomas punkts, tūristiem, kuri ierodas ar vilcienu;
  • gardēžu velomaršruts, kas savieno trīs alus darītavas – Brenguļu, Valmiermuižas un topošo Kocēnu alus brūzi.

Aicinu tos, kam velobraukšana ir tuva, iesaistīties radošā diskusijā, daloties ar savu skatījumu (bez “viss ir slikti”:) komentāros zem šī raksta vai Facebook, ko un kā pilsētas veloinfrastruktūrā varētu attīstīt un uzlabot.

    veloz - 18.06.2020

    Nu nav jau viss tik slikti! Labi ,ka beidzot kāds par to sācis runāt publiski.Arī attēlā redzamais posms vienkārši ir lielisks! Par pārējiem neizteikšos . Ja pa šādu veloceliņu varētu no Brenguļiem aizmīties līdz piemēram Rubenei vai no Mūrmuižas līdz Rūpniekiem un pilsētas centrā velosipēdistiem /gājējiem atvēlēt veselu ielu ,tad arī varētu sākt runāt par Valmieru kā zaļu pilsētu.Ja gribam lai cilvēki nokļūšanai piemēram uz darbu stacijas galā mašīnas vietā izvēlas velosipēdu ir jābūt labai veloinfrastruktūrai.Labi piemēri ir tepat kaimiņos Pērnavā,Vīlandē.Tāpat jāņem vērā,ka mūsdienu velosipēdi spēj attīstīt ļoti pieklājīgus ātrumus un arī elekrovelosipēdi jau nav vairs nekāds brīnums .

    Māris - 18.06.2020

    Izbūvējat Gaujas krasta promenādi! No vanšu tilta līdz dzelzs tiltam. Sākārtosiet gan Gaujas krastu, gan apkārtējo teritoriju, kā arī papildināsiet velo infrastruktūru. Aizbrauciet kaut vai uz Ogri pamācīties. Uz tuvējiem pagastiem ar laiku arī varētu izbūvēt veloceliņus.

    Vai tik šim “uzņēmējam” nebūtu vispirms jādomā kā mazināt zaudējumus paša saimniecībā. Drīz jau Valmiera būs Staicele numur 2, kur gadiem pilsētiņas budžets bijis pakārtots sporta funkcionāru darbībām, tai skaitā ne pārāk likumīgām.

    Nu ja, mums jau arī KNABs piebraukā pa laikam.

    Stella - 19.06.2020

    Manuprāt, lielākais uzsvars būtu jāliek nevis uz ‘atpūtas’ vai ‘tūristu’ veloceliņiem, bet uz ‘ikdienas’ maršrutiem – pēc iespējas vairāk, kaut pa visām ielām/ietvēm, lai cilvēki var ērti un droši braukt uz darbu, skolām utt. Ievērojot nepārtrauktību. Protams, ir labi, ja var uztaisīt tādu velo infrastruktūru, kā, piemēram, Nīderlandē vai Dānijā, tomēr daudzās valstīs ir arī piemēri, kur tiešām šaurus trotuārus skaidras līnijas u.c. apzīmējumi sadala uz pusēm, un veloceliņš gatavs. (Valmierā trotuāri ir gana plati.) To var izdarīt salīdzinoši lēti un ātri, protams, laika gaitā domājot arī par kārtīgāku velo infrastruktūru (it sevišķi velobraucējiem neērtajās vai bīstamajās vietās).

    PAX - 23.06.2020

    Veloceliņa novietojums lielākajā daļā ielu, nav patīkams, ir riskants un bruģakmenis arī ir pamatīgi izstaigājis. Labāk pa ielu braukt, nekā pa trotoaru, ja negribi ieskriet kādam sānā.

    kross - 28.07.2020

    Ne pārāk labi. Gājēju ietve ir sadalita divās dalās un uzliktas velosipēdu ceļa zīmes. (???) Diezgan bīstami staigāt. Ko es saprotu ar velosipēdu ceļu – divriteņiem ir izbūvēta atsevišķa infrastruktūra – atdalot tos no pārejās satiksmes, lai izvairītos no negadījumiem. Tā ka Hollandē piemeram. Tagad tāds puskoka kāpiens – ne isti ietve, ne isti velosipēdu celiņs.

    Harijs - 03.09.2020

    Piekr’tu VELOZ, labi, ka tas ir iesākts, kā Saeimā saka “”mazs solis pareizā virzienā””, protams, ka daudz kas vēl jādara, bet jau tagad redzam, ka katrs nākošais projekts paliek aiz vien labāks. Jāatceras, ka atsevišķu veloceliņu izbūve tikai velobraucējiem prasa pieklājīgus resursus, kurus šobrīd nevaram atļauties. Un gājējiem un velosipēdistiem jāievēro savstarpēja sapratne. Ja ar velosipēdu var attīstīt krietnu ātrumu, tas nenozīmē, ka pa gājējiem pilnu ietvi jānesās kā trakiem, priekš tam ir meža takas. Un ļoti bīstama tendence, ko var novērot pilsētā, ir jauniešu braukšana, ar abām rokām spaidot telefonu. Vai tiešām nevar, vismaz braucot ar velosipēdu, atrauties no telefona? Kādas neatliekamas lietas tur jākārto? Lūdzu, apstājies, aizsūti to ziņu, un brauc tālāk. Tie, kas to dara, vēlāk pārsēdīsies auto, un pie tā stūres darīs to pašu. Un ar ko tas beidzas, bieži lasām policijas hronikās. Padomāsim par to! Brauksim droši, dzīvosim zaļi! Un brauksim ar velosipēdiem, tas ir veselīgi un aizraujoši.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

AS “Sadales tīkls” (reģistrācijas Nr.40003857687) nodrošina elektroenerģijas savienojumu vairāk nekā 800 000 klientu pieslēgumu visā  Latvijā. Mēs ilgtermiņā rūpējamies par droša, vieda un efektīva elektrotīkla attīstību, lai nodrošinātu klientiem kvalitatīvu elektroapgādi un veicinātu sabiedrības labklājību, drošību un izaugsmi. Aicinām darbā specializētā automobiļa vadītāju   (profesijas kods –833208) Darba vieta: Valmiera Raiņa iela 12B Darbs uz noteiktu laiku, pilna slodze. Atalgojums sākot no 1410,00 EUR līdz 1580,00 EUR bruto mēnesī Mēs Tev uzticēsim veikt kravu pārvadājumus un strādāt ar specializēto tehniku elektropārvades līniju remonta darba izpildē veikt ikdienas tehnisko apkopi un piedalīties darba pienākumu veikšanai nodoto transportlīdzekļu uzturēšanas un remonta darbos Piesakies, ja Tev ir vispārējā vidējā izglītība valsts valodas zināšanas pamata līmenī (A2) pieredze tehnikas remontā B, BE, C un CE grupas un 95.koda autovadītāja apliecība TR 2 kategorijas traktortehnikas vadītāja apliecība prasme darbā ar datoru (MS Office) pieredze elektropārvades līniju trašu tīrīšanā (vēlama) B vai C elektrodrošības grupa (vēlama) Esot mūsu komandā, Tu iegūsi: uz tehnoloģijām balstītu mūsdienīgu darba vidi vienā no Latvijas vadošajiem uzņēmumiem veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšanu apmācību darba vietā profesionālās izaugsmes iespējas profesionālus un atsaucīgus kolēģus Pieteikumus gaidīsim līdz 10.04.2024. Pieteikuma vēstuli un CV, neiekļaujot sensitīvu informāciju (piem. foto, tautību, vecumu utt.), ar norādi “Specializētā automobiļa vadītājs/-a" sūti uz e-pastu:darbs@sadalestikls.lv vai piesakies mājaslapā: www.sadalestikls.lv/lv/darba-iespejas Iesniegto informāciju uzglabāsim 4 mēnešus. Ar detalizētu informāciju par AS "Sadales tīkls" veikto personas datu apstrādi var iepazīties mājas lapas www.sadalestikls.lv sadaļā "PERSONAS DATU APSTRĀDE"- "Personas datu apstrāde pretendentu atlases procesā". Iesniegtā informācija atlases caurspīdīguma nodrošināšanas un darbinieku interešu pārstāvības mērķa sasniegšanai var tikt nodota LAB "Enerģija", www.energija.lv. Iebildumu gadījumā informē mūs, e-pasts: darbs@sadalestikls.lv Ja ir papildus jautājumi, raksti uz epastu: darbs@sadalestikls.lv Profesija: SPECIALIZĒTĀ /AUTOMOBIĻA VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Raiņa iela 12, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Elektronika / Enerģētika / Elektroenerģija Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-04-10 Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests (reģistrācijas Nr. 90009029104, nmpd.gov.lv) aicina pieteikties uz vakantajiem amatiem NEATLIEKAMĀS MEDICĪNAS (NM) ĀRSTA PALĪGS VALMIERAS BRIGĀŽU ATBALSTA CENTRĀ Valmieras, Rūjienas, Alojas neatliekamās medicīniskās palīdzības punktos (profesijas kods 3258 01) uz nenoteiktu laiku Darba laiks: pilna slodze saskaņā ar summētā darba laika grafiku Darba vieta: Rīgas iela 47A, Valmiera Valdemāra iela 26, Rūjiena Rīgas iela 10, Aloja Mēs Tev uzticēsim nodrošināt savlaicīgu un kvalitatīvu neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanu pacientiem Tu esi kā radīts darbam NMPD, ja Tev ir neatliekamās medicīnas ārsta palīga pirmā līmeņa profesionālā augstākā medicīniskā izglītība; sertifikāts neatliekamās medicīnas ārsta palīga specialitātē; zināšanas neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšanā un tai nepieciešamo resursu pārvaldīšanā; labas komunikācijas prasmes un spēja strādāt komandā; prasmes patstāvīgi plānot un organizēt savu darbu; spēja pieņemt lēmumus un rīkoties atbilstoši situācijai; valsts valodas prasme C1 līmenī; prasme lietot sakaru ierīces un informāciju tehnoloģijas. Ko Tu iegūsi, ja pievienosies mums izaicinājumu pilnu darbu; atbalstu no pieredzējušiem kolēģiem darbu uzsākot; darba samaksu mēnesī par pilnu slodzi ar piemaksām par darbu paaugstināta riska apstākļos un darbu naktī līdz 2341.00 EUR (pirms nodokļu nomaksas); piemaksu par darba stāžu (ja darba stāžs lielāks par 1 gadu); iespēju plānot savu darba grafiku; atbalstu Tavai izaugsmei un profesionālajai attīstībai (mācības, kursi u.c.); valsts apmaksātu veselības aprūpi – Tev nebūs jāmaksā pacienta iemaksas un līdzmaksājumi; papildus bonusus - papildatvaļinājumu līdz 8 dienām, redzes korekcijas līdzekļu iegādes izdevumu daļēju kompensāciju u.c.; iespēju doties izdienas pensijā. Lai pieteiktos konkursam, dzīves gājumu CV (Curriculum Vitae) līdz 2024.gada 21.aprīlim sūtīt elektroniski uz e-pastu: konkursam@nmpd.gov.lv ar norādi “Ārsta palīgs Valmieras BAC” vai iesniegt personīgi Rīgas ielā 47A, Valmierā. Sīkāka informācija pa tālruni: 67337201 vai 67337203 Sazināsimies ar pretendentiem, kuri būs tikuši līdz otrajai pretendentu atlases kārtai. Pamatojoties uz Vispārīgo datu aizsardzības regulu, informējam, ka pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Datu pārzinis ir Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, adrese: Laktas iela 8, Rīga, LV-1013; tālr. Nr. 67337000; e-pasts: nmpd@nmpd.gov.lv. Vairāk informācijas skatīt: https://www.nmpd.gov.lv/lv/privatuma-politika#personala-atlase Profesija: ĀRSTA PALĪGS/ FELDŠERIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 47, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-04-21 Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Mūsu partneri