Valmieras Ziņas

Artis Jansons: Par velo infrastruktūru Valmierā (7)

Kādā no “Valmieras Uzņēmēju klubs” sapulcēm rosināju kluba biedriem katram pamatīgāk izpētīt kādu no valmieriešiem svarīgām infrastruktūras un sadzīves jomām, lai varētu ieteikt pašvaldībai reālus risinājumus iedzīvotāju dzīves kvalitātes uzlabošanai. Pats uzņēmos risināt velo infrastruktūras, iedzīvotāju drošības un sabiedriskās kārtības jautājumus. Šoreiz vēlos paust savu viedokli par velo infrastruktūras mūsu pilsētā.

Esmu izskatījis un izbraukājis esošos veloceliņus Valmierā un vairākās citās Latvijas pilsētās, ticies un aprunājies ar aktīviem velobraucējiem. Kopumā mani secinājumi par velo infrastruktūru Valmierā ir šādi.

Veloceliņi ir izbūvēti “jaunajās” vai renovētajās ielās, kur atsevišķu celiņu stāvoklis ir labs, bet kopumā varētu būt daudz, daudz labāk.

Pārsvarā celiņu marķējums sākas un beidzas pēkšņi, nav loģiska to turpinājuma, pietrūkst mazāku un lielāku drošu, noslēgtu veloceliņu “apļu” (piemēram, varētu veidot “mazo apli” Atpūtas parka zonā, bet “lielo apli”, kas savienotu Vanšu un Dzelzs tiltus u.t.t.) ar skaidru marķējumu, “gludu” savienojumu un marķējumu krustojumos ar šķērsielām.

Avots: Valmieras pilsētas pašvaldība

Nav izveidoti droši marķēti veloceliņi bērnu nokļūšanai skolās, bet tajā pašā laikā mācam bērniem domāt un pārvietoties “zaļi”. Trūkst velostatīvu pie skolām un sabiedriskām ēkām u.t.t. Man šķiet, būtu stilīgi ne tikai vārdos, bet arī darbos veidot Valmieru kā zaļu (devīze “dzīvojam zaļi” taču jau ir), velobraucējiem draudzīgu pilsētu, galu galā pirmais un vienīgais divkārtējais olimpiskais čempions vienā no riteņbraukšanas sporta veidiem ir mūsējais.

Sarunās ar velobraucējiem izskanēja dažādas interesantas velomaršrutu idejas Valmierā un apkārtējos novados. Lūk dažas no tām:

  • veloceliņš, kas savienotu abas Valmieras BMX trases;
  • dzelzceļa stacija kā velomaršrutu starta punkts un velosipēdu nomas punkts, tūristiem, kuri ierodas ar vilcienu;
  • gardēžu velomaršruts, kas savieno trīs alus darītavas – Brenguļu, Valmiermuižas un topošo Kocēnu alus brūzi.

Aicinu tos, kam velobraukšana ir tuva, iesaistīties radošā diskusijā, daloties ar savu skatījumu (bez “viss ir slikti”:) komentāros zem šī raksta vai Facebook, ko un kā pilsētas veloinfrastruktūrā varētu attīstīt un uzlabot.

Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem.

    veloz - 18.06.2020 Atbildēt

    Nu nav jau viss tik slikti! Labi ,ka beidzot kāds par to sācis runāt publiski.Arī attēlā redzamais posms vienkārši ir lielisks! Par pārējiem neizteikšos . Ja pa šādu veloceliņu varētu no Brenguļiem aizmīties līdz piemēram Rubenei vai no Mūrmuižas līdz Rūpniekiem un pilsētas centrā velosipēdistiem /gājējiem atvēlēt veselu ielu ,tad arī varētu sākt runāt par Valmieru kā zaļu pilsētu.Ja gribam lai cilvēki nokļūšanai piemēram uz darbu stacijas galā mašīnas vietā izvēlas velosipēdu ir jābūt labai veloinfrastruktūrai.Labi piemēri ir tepat kaimiņos Pērnavā,Vīlandē.Tāpat jāņem vērā,ka mūsdienu velosipēdi spēj attīstīt ļoti pieklājīgus ātrumus un arī elekrovelosipēdi jau nav vairs nekāds brīnums .

    Māris - 18.06.2020 Atbildēt

    Izbūvējat Gaujas krasta promenādi! No vanšu tilta līdz dzelzs tiltam. Sākārtosiet gan Gaujas krastu, gan apkārtējo teritoriju, kā arī papildināsiet velo infrastruktūru. Aizbrauciet kaut vai uz Ogri pamācīties. Uz tuvējiem pagastiem ar laiku arī varētu izbūvēt veloceliņus.

    kk - 19.06.2020 Atbildēt

    Vai tik šim “uzņēmējam” nebūtu vispirms jādomā kā mazināt zaudējumus paša saimniecībā. Drīz jau Valmiera būs Staicele numur 2, kur gadiem pilsētiņas budžets bijis pakārtots sporta funkcionāru darbībām, tai skaitā ne pārāk likumīgām.

    Nu ja, mums jau arī KNABs piebraukā pa laikam.

    Stella - 19.06.2020 Atbildēt

    Manuprāt, lielākais uzsvars būtu jāliek nevis uz ‘atpūtas’ vai ‘tūristu’ veloceliņiem, bet uz ‘ikdienas’ maršrutiem – pēc iespējas vairāk, kaut pa visām ielām/ietvēm, lai cilvēki var ērti un droši braukt uz darbu, skolām utt. Ievērojot nepārtrauktību. Protams, ir labi, ja var uztaisīt tādu velo infrastruktūru, kā, piemēram, Nīderlandē vai Dānijā, tomēr daudzās valstīs ir arī piemēri, kur tiešām šaurus trotuārus skaidras līnijas u.c. apzīmējumi sadala uz pusēm, un veloceliņš gatavs. (Valmierā trotuāri ir gana plati.) To var izdarīt salīdzinoši lēti un ātri, protams, laika gaitā domājot arī par kārtīgāku velo infrastruktūru (it sevišķi velobraucējiem neērtajās vai bīstamajās vietās).

    PAX - 23.06.2020 Atbildēt

    Veloceliņa novietojums lielākajā daļā ielu, nav patīkams, ir riskants un bruģakmenis arī ir pamatīgi izstaigājis. Labāk pa ielu braukt, nekā pa trotoaru, ja negribi ieskriet kādam sānā.

    kross - 28.07.2020 Atbildēt

    Ne pārāk labi. Gājēju ietve ir sadalita divās dalās un uzliktas velosipēdu ceļa zīmes. (???) Diezgan bīstami staigāt. Ko es saprotu ar velosipēdu ceļu – divriteņiem ir izbūvēta atsevišķa infrastruktūra – atdalot tos no pārejās satiksmes, lai izvairītos no negadījumiem. Tā ka Hollandē piemeram. Tagad tāds puskoka kāpiens – ne isti ietve, ne isti velosipēdu celiņs.

    Harijs - 03.09.2020 Atbildēt

    Piekr’tu VELOZ, labi, ka tas ir iesākts, kā Saeimā saka “”mazs solis pareizā virzienā””, protams, ka daudz kas vēl jādara, bet jau tagad redzam, ka katrs nākošais projekts paliek aiz vien labāks. Jāatceras, ka atsevišķu veloceliņu izbūve tikai velobraucējiem prasa pieklājīgus resursus, kurus šobrīd nevaram atļauties. Un gājējiem un velosipēdistiem jāievēro savstarpēja sapratne. Ja ar velosipēdu var attīstīt krietnu ātrumu, tas nenozīmē, ka pa gājējiem pilnu ietvi jānesās kā trakiem, priekš tam ir meža takas. Un ļoti bīstama tendence, ko var novērot pilsētā, ir jauniešu braukšana, ar abām rokām spaidot telefonu. Vai tiešām nevar, vismaz braucot ar velosipēdu, atrauties no telefona? Kādas neatliekamas lietas tur jākārto? Lūdzu, apstājies, aizsūti to ziņu, un brauc tālāk. Tie, kas to dara, vēlāk pārsēdīsies auto, un pie tā stūres darīs to pašu. Un ar ko tas beidzas, bieži lasām policijas hronikās. Padomāsim par to! Brauksim droši, dzīvosim zaļi! Un brauksim ar velosipēdiem, tas ir veselīgi un aizraujoši.

"Valmieras ziņas" jautā

Vai tu vakcinēsies pret Covid-19?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

„Valsts augu aizsardzības dienests (reģ.Nr.90000042982) izsludina konkursu uz vakanto ierēdņa amatu – Vidzemes reģionālās nodaļas vecākais inspektors Prasības pretendentiem: - atbilstība Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām - augstākā izglītība lauksaimniecībā, mežsaimniecībā vai bioloģijā - darba pieredze attiecīgajā profesijā vai specialitātē, vēlama lauksaimniecībā - vēlamas zināšanas par augu karantīnas jomu un sēklu kontroles jomu regulējošiem normatīviem aktiem - dokumentu un tekstu sagatavošanas prasmes - autovadītāja apliecība - prasme strādāt ar datoru - spēja pieņemt lēmumus savu pilnvaru robežās un uzņemties atbildību   Galvenie darba uzdevumi: - uzraudzīt un kontrolēt normatīvo aktu izpildi sēklu aprites jomā un fitosanitārās uzraudzības un kontroles jomā - sastādīt pārbaudes aktus - sniegt konsultācijas savas kompetences ietvaros augu karantīnas un sēklu aprites jomā - ņemt augu un augu produktu paraugus - sagatavot darba plānus un pārskatus par savu pienākumu izpildi dienestā noteiktajā kārtībā un termiņos - ikdienas darbs saistīts ar izbraukumiem  Ierēdņa dienesta vieta Valmiera Pieteikuma dokumenti iesniedzami Valsts augu aizsardzības dienesta Personāla daļā 20 kalendāro dienu laikā no sludinājuma publicēšanas, Rīgā, Lielvārdes ielā 36, tālr. 67027219 vai e-pasts: personals@vaad.gov.lv”.   Profesija: VECĀKAIS INSPEKTORS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2021-05-05 Kontaktpersona: Personāla Daļa

Biedrības “Latvijas Samariešu apvienība”, reģ. Nr. 40008001803, dienests “Samariešu atbalsts mājās” aicina darbā izbraukuma brigādes aprūpētāju darbam Vidzemē (Valmiera, Cēsis, Smiltenes novads u.c.) uz pilnu slodzi Darba pienākumi: Nodrošināt klientu sociālo aprūpi mājās un ar to saistītās darbības (personiskā aprūpe mobilā aprūpes kompleksā, malkas ienešana, produktu piegāde u.c.) Vadīt speciāli aprīkotu aprūpes auto- mobilo aprūpes kompleksu. Piedāvājam: Sociālās garantijas Stabilu atalgojumu (750 eiro pirms nodokļu nomaksas par pilnu slodzi) Atsaucīgu un draudzīgu kolektīvu Apmācības darba pienākumu apguvei Prasības: vismaz vidējā/profesionālā vidējā izglītība un pieredze aprūpes darbā B kategorijas autovadītāja apliecība un labas auto vadīšanas prasmes Labas latviešu un krievu valodas zināšanas Prasme plānot savu darbu un organizēt darba procesu Labas komunikācijas spējas, iejūtība Spēja strādāt komandā Augsta atbildības sajūta CV lūdzam līdz 2021. gada 25.aprīlim sūtīt uz e- pastu:  aprupesdarbi@samariesi.lv ar norādi - Vidzemei. Kontakttālrunis uzziņām: Sandra Kārkliņa (25691392). Profesija: APRŪPĒTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmieras pag., Burtnieku nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2021-04-25 Darba sākšanas datums: 2021-05-05 Kontaktpersona: Sandra Kārkliņa Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri