Valmieras Ziņas

Alvis Sokolovs: “Mani urda vēlme apvienot iedvesmojošus un interesantus cilvēkus!”

Lasīšanas laiks: 5 min

Vidzemes Augstskolas Inženierzinātņu fakultātes dekāna amatā pērnā gada nogalē stājās Alvis Sokolovs. Tikāmies uz sarunu, lai noskaidrotu jaunā dekāna prioritātes un mērķus augstskolas darbā, uzzinātu viedokli par augstākās izglītības lomu mūsdienās un to, kas dāvā dekānam enerģiju un prieku ikdienas skrējienā.

Kā aizritējuši pirmie mēneši Vidzemes Augstskolas Inženierzinātņu fakultātes dekāna amatā?

Mēģinu iejusties, jo katrai vietai ir sava specifika. Pirmie mēneši pagāja ļoti ātri. Cilvēki ir iepazīti, jūtu, ka ar kolēģiem varam labi sastrādāties, bet nav līdz galam skaidras detaļas par organizācijas darbu kopumā. Domāju, lai tā kārtīgi ieskrietos, vajadzēs vēl kādu laiku.

Kas šobrīd ir Jūsu darbu un prioritāšu sarakstā?

Vidzemes Augstskolā ir labi sakārtota projektu un pētniecības daļa. Redzu, ka vēl vajadzētu pilnveidot mācību laboratoriju tehnisko bāzi. Šobrīd vedam sarunas ar vairākiem partneriem, kas var mums palīdzēt atjaunināt inventāru un tehnisko bāzi. Noteikti strādāsim pie studiju formāta. Svarīgi, lai nebūtu tikai lekcijas un laboratorijas darbi, bet vairāk studenti iesaistītos dažādu izaicinājumu un projektu īstenošanā, strādātu starpdisciplinārās komandās. To arī mēģinu integrēt savos studiju kursos – studenti izvirza idejas, risina izdomātus vai reālus uzdevumus un redz pielietojumu zināšanām, ko viņi apgūst.

Kāpēc, Jūsuprāt, mūsdienās ir svarīgi iegūt augstāko izglītību?

Nereti jaunieši uzskata, ka pēc absolvēšanas viņiem būs nodrošināta karjera un nākotne, taču jāatceras, ka studijas un zināšanas tikai sniedz iespējas, bet tās vēl jāprot izmantot – jāsatiek domubiedri, jānostiprina jaunās iemaņas, jāturpina apgūt jaunas zināšanas un attīstīties. Studijas augstskolā ļauj palūkoties uz lietām plašāk un izprast dažādus procesus un sakarības – nevis vienkārši patērēt informāciju, bet arī veidot un radīt kaut ko pašam.

Vai jaunieši saprot: kas ir mehatronika? Vai viņi zina, ko tieši izvēlējušies, atnākot studēt?

Gadās, kad studenti atnāk un nesaprot, kas tad īsti ir tas, ko studēs. Tāpat esmu redzējis, ka vecāki savus bērnus uz augstskolu atved pie rokas, kas ir pavisam nepareizi. bet šobrīd novēroju, ka nāk ļoti motivēti cilvēki ar skaidru vīziju – tas ļoti priecē. Arī manā laikā bija līdzīgi. Bijām tikai daži, kas patiešām saprata, ko īsti vēlas.  Es gāju pie mūsu programmas direktora, lai pārjautātu, vai tiešām esmu pareizajā vietā.

Kā raisīt bērnos interesi par eksaktajām zinātnēm?

Noteikti varam to veicināt ar interešu izglītību, apmeklējot dažādus zinātnes centrus, palīdzot izprast procesus ar spēļu un rotaļu palīdzību. Manuprāt, ir ārkārtīgi svarīgi jau labu laiku pirms studiju uzsākšanas censties noskaidrot, kā arī ģimenē pievērst uzmanību tam, kas tad īsti jaunieti interesē, kas patīk un padodas, jo tieši tas palīdz saprast un veidot priekšstatu, ar ko cilvēks varētu saistīt savu nākotnes profesiju. Esmu vairākkārt viesojies skolās un runājis ar bērniem un jauniešiem. Ir liela atšķirība, vai braucu uz lauku skoliņu, lielu pilsētas ģimnāziju vai profesionālo skolu. Tāpat atšķiras viņu vērtības un motivācija mācīties, taču, ja tu runā jauniešu valodā un centies skatīties no viņu skatu punkta, tad var redzēt, ka viņiem ir ārkārtīgi liela interese un “deg” acis par tehnoloģijām, zinātni un citām lietām.

Ko Jūs ieteiktu jauniešiem – kā atrast savu “nākotnes profesiju”?

Es ieteiktu meklēt atbildi uz jautājumu: ko es ar prieku darītu bez atalgojuma? Skolās, kad pastāstu par mehatroniku, man bieži jautā: “Ko es varēšu darīt pēc absolvēšanas”? Tas ir atkarīgs no katra paša! Augstskolā iedod tādu kā mugursomu ar zināšanām, prasmēm, no kurām katrs paņem tik daudz, cik grib un spēj. Katram pašam jāizvēlas, ko ar tām iesākt tālāk.

Par ko Jūs vēlējāties kļūt bērnībā?

Neatceros ko konkrētu, bet atceros, ka man patika pētīt, interesēja fizika, ķīmija, lai gan skolā nebiju izcilnieks ne vienā, ne otrā. Vēl bērnībā man patika veidot draudzīgas attiecības. Nebiju pagalmā grupas līderis, bet, ja kāds svešs un nepazīstams bērns pievienojās, visi norobežojās, bet man interesēja un centos noskaidrot: “Kas notiek jūsu pagalmā? Ko jūs darāt? Ko spēlējat?” Tā bija tāda dabīga interese, kas, man šķiet, piemīt katram bērnam. Novēroju to arī savos bērnos. Jāsaka gan, ka tā zināmā vecumā noplok un jāmācās atkal no jauna.

Kā pavadāt savu brīvo laiku?

Nedēļas nogales esmu rezervējis ģimenei. Vēl ārkārtīgi svarīgs instruments manā dzīvē ir joga. Jāsecina, ka joga ir ienākusi manā dzīvē un caurvij visu. Varbūt nedaru kaut ko, kas var likties dīvaini – publiskā vietā nestāvu uz galvas vai nestaigāju puspliks pa ielu – joga taču ir darbs ar sevi, ar savu prātu, emocijām, ne tikai ķermeni. Ja es kādreiz nevarēju uzstāties publikas priekšā, tad tagad, izmantojot jogas vingrinājumus, varu tikt galā ar savu satraukumu. Joga palīdz atbildēt uz jautājumu – kas es esmu. Tikai jābūt drosmei to izzināt un saņemt atbildi. Man patīk arī fotografēt un muzicēt.  Aptuveni reizi gadā es savācu mazu interesentu grupiņu, kurā ir trīs, pieci cilvēki, un kopā izveidojam nelielu performanci. Pagājušajā gadā neizdevās, bet šo tradīciju vajadzētu turpināt.

Kādi plāni tuvākajai nākotnei?

Mani urda vēlme apvienot iedvesmojošus un interesantus cilvēkus, kuri  varētu dalīties savā pieredzē, motivēt un pastāstīt savus dzīves stāstus, piemēram, podkāstā vai kādā citā platformā. Neuzskatu, ka pats esmu ļoti iedvesmojošs, taču daudzi cilvēki, kurus esmu saticis, noteikti ir. Man šķiet, būtu forši pastāstīt viņu stāstus. Tāpat vēlos atkal apvienot muzikālo  projektu, kā arī pilnvērtīgi iejusties šeit – jaunajā amatā Vidzemes Augstskolā.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Valmieras tehnikums aicina darbā INŽENIERTEHNIKAS, MEHĀNIKAS UN MAŠĪNBŪVES TEHNOLOĢIJU SKOLOTĀJU (profesiju klasifikatora kods 2320 01) Mēs piedāvājam: 0,25 darba slodzi 1-2 darba dienas nedēļā (322 kontaktstundas) Darba algu no 399,75 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas, par 0,25 slodzi, saskaņā ar tarifikāciju Iespēju iesaistīties projektos par papildus samaksu Apmaksātu veselības apdrošināšanas polisi Apmaksātu profesionālo pilnveidi Atbalstu no kompetentiem kolēģiem Modernu darba vidi un labus darba apstākļus Tev nepieciešams: Augstākā izglītība nozarē vai profesionālā vidējā izglītība (atbilstoši 3.profesionālās kvalifikācijas līmenim) Pozitīva un radoša attieksme pret darbu Labas saskarsmes iemaņas Labas datorprasmes (Microsoft Excel, Word, PowerPoint) Prasme darboties ar izglītības tehnoloģijām Tālrunis informācijai: Direktores vietniece Līva Veinberga-Kājiņa tālr. 27408850 CV un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas lūdzam sūtīt uz e-pastu: personals@valmierastehnikums.lv Pieteikumu lūdzam sūtīt uz e-pastu ar norādi “Inženiertehnikas, mehānikas un mašīnbūves tehnoloģiju skolotāja vakancei” līdz 2025.gada 17.augustam Profesija: PROFESIONĀLĀS IZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Vadu iela 3, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Nepilnais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-08-17 Kontaktpersona: Linda Riba Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Valmieras tehnikums aicina darbā izglītības un skolu psihologu uz nenoteiktu laiku. Piedāvājam: 1 darba slodzi, 5 darba dienas nedēļā (30 stundas) Stabilu atalgojumu (no 1511,40 EUR mēnesī par 1 slodzi, pirms nodokļu nomaksas) Apmaksātu veselības apdrošināšanas polisi (pēc pārbaudes laika beigām) Apmaksātu profesionālo pilnveidi Divu mēnešu atvaļinājumu Teicamus darba apstākļus atbalstošā kolektīvā Modernu darba vidi un labus darba apstākļus Galvenie darba pienākumi: Veikt psiholoģisko izpēti un sniegt atbalstu izglītojamajiem Veikt izglītojamo audzināšanas apstākļu izpēti un piedalīties konfliktsituāciju risināšanā Konsultēt pedagogus un vecākus izglītojamo problēmjautājumos Analizēt ar izglītojamo izglītošanu, attīstību saistītās problēmas, piedāvāt risinājumus Veikt regulāru preventīvo darbu skolā atbilstoši skolas aktualitātēm un vajadzībām Prasības pretendentam: Augstākās izglītības diploms par akreditētas bakalaura studiju programmas un akreditētas maģistra studiju programmas psiholoģijā apguvi vismaz 200 kredītpunktu apjomā Reģistrācija Psihologu reģistrā Psihologa sertifikāts izglītības un skolu psiholoģijā vai uzrādāms un iesniedzams noslēgts līgums ar psihologu pārraugu atbilstība Bērnu tiesību aizsardzības likuma 72.panta prasībām Labas komunikācijas prasmes Pozitīva un atbildīga attieksme pret darbu Tālrunis informācijai: direktores vietniece Vita Zeibote 20279820 CV un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas lūdzam sūtīt uz e-pastu personals@valmierastehnikums.lv ar norādi “Psihologa vakancei” līdz 2025.gada 17.augustam. Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz darba pārrunām klātienē. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti (Vispārīgā datu aizsardzības regula, turpmāk - VDAR) 13. pantu, Valmieras tehnikums informē, ka: 1) Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs vakances atlases konkursa norisi; 2) iepriekš minētās jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir Valmieras tehnikums, reģistrācijas Nr. 90009612809, Vadu iela 3, Valmiera, LV-4201, skola@valmierastehnikums.lv. Profesija: Izglītības un skolu PSIHOLOGS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Vadu iela 3, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-08-17 Kontaktpersona: Vita Zeibote Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (maģistra grāds)

Valmieras tehnikums aicina darbā DABASZINĪBU SKOLOTĀJU (profesiju klasifikatora koda Nr.2320 01) Piedāvājam: 1 darba slodzi, 5 darba dienas nedēļā Algas likmi 1320 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas (pret 30 stundu darba nedēļu) Apmaksātu profesionālo pilnveidi Teicamus darba apstākļus atbalstošā kolektīvā Modernu darba vidi un labus darba apstākļus Prasības pretendentam: Augstākā pedagoģiskā izglītība specialitātē (var strādāt vidusskolas klasēs) Pozitīva un radoša attieksme pret darbu Teicama valsts valodas prasme Labas saskarsmes iemaņas Labas datorprasmes Prasme strādāt ar izglītības tehnoloģijām Tālrunis informācijai: Direktores vietniece Līva Veinberga - Kājiņa 27408850 CV un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas lūdzam sūtīt uz e pastu: personals@valmierastehnikums.lv ar norādi “Dabaszinību skolotāja vakancei” līdz 2025.gada 17.augustam. Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz darba pārrunām klātienē. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti (Vispārīgā datu aizsardzības regula, turpmāk - VDAR) 13. pantu, Valmieras tehnikums informē, ka: 1) Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs vakances atlases konkursa norisi; 2) iepriekš minētās jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir Valmieras tehnikums, reģistrācijas Nr. 90009612809, Vadu iela 3, Valmiera, LV-4201, skola@valmierastehnikums.lv. Profesija: PROFESIONĀLĀS IZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Vadu iela 3, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-08-17 Kontaktpersona: Līva Veinberga - Kājiņa Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri