Valmieras Ziņas

Alvis Sokolovs: “Mani urda vēlme apvienot iedvesmojošus un interesantus cilvēkus!”

Lasīšanas laiks: 5 min

Vidzemes Augstskolas Inženierzinātņu fakultātes dekāna amatā pērnā gada nogalē stājās Alvis Sokolovs. Tikāmies uz sarunu, lai noskaidrotu jaunā dekāna prioritātes un mērķus augstskolas darbā, uzzinātu viedokli par augstākās izglītības lomu mūsdienās un to, kas dāvā dekānam enerģiju un prieku ikdienas skrējienā.

Kā aizritējuši pirmie mēneši Vidzemes Augstskolas Inženierzinātņu fakultātes dekāna amatā?

Mēģinu iejusties, jo katrai vietai ir sava specifika. Pirmie mēneši pagāja ļoti ātri. Cilvēki ir iepazīti, jūtu, ka ar kolēģiem varam labi sastrādāties, bet nav līdz galam skaidras detaļas par organizācijas darbu kopumā. Domāju, lai tā kārtīgi ieskrietos, vajadzēs vēl kādu laiku.

Kas šobrīd ir Jūsu darbu un prioritāšu sarakstā?

Vidzemes Augstskolā ir labi sakārtota projektu un pētniecības daļa. Redzu, ka vēl vajadzētu pilnveidot mācību laboratoriju tehnisko bāzi. Šobrīd vedam sarunas ar vairākiem partneriem, kas var mums palīdzēt atjaunināt inventāru un tehnisko bāzi. Noteikti strādāsim pie studiju formāta. Svarīgi, lai nebūtu tikai lekcijas un laboratorijas darbi, bet vairāk studenti iesaistītos dažādu izaicinājumu un projektu īstenošanā, strādātu starpdisciplinārās komandās. To arī mēģinu integrēt savos studiju kursos – studenti izvirza idejas, risina izdomātus vai reālus uzdevumus un redz pielietojumu zināšanām, ko viņi apgūst.

Kāpēc, Jūsuprāt, mūsdienās ir svarīgi iegūt augstāko izglītību?

Nereti jaunieši uzskata, ka pēc absolvēšanas viņiem būs nodrošināta karjera un nākotne, taču jāatceras, ka studijas un zināšanas tikai sniedz iespējas, bet tās vēl jāprot izmantot – jāsatiek domubiedri, jānostiprina jaunās iemaņas, jāturpina apgūt jaunas zināšanas un attīstīties. Studijas augstskolā ļauj palūkoties uz lietām plašāk un izprast dažādus procesus un sakarības – nevis vienkārši patērēt informāciju, bet arī veidot un radīt kaut ko pašam.

Vai jaunieši saprot: kas ir mehatronika? Vai viņi zina, ko tieši izvēlējušies, atnākot studēt?

Gadās, kad studenti atnāk un nesaprot, kas tad īsti ir tas, ko studēs. Tāpat esmu redzējis, ka vecāki savus bērnus uz augstskolu atved pie rokas, kas ir pavisam nepareizi. bet šobrīd novēroju, ka nāk ļoti motivēti cilvēki ar skaidru vīziju – tas ļoti priecē. Arī manā laikā bija līdzīgi. Bijām tikai daži, kas patiešām saprata, ko īsti vēlas.  Es gāju pie mūsu programmas direktora, lai pārjautātu, vai tiešām esmu pareizajā vietā.

Kā raisīt bērnos interesi par eksaktajām zinātnēm?

Noteikti varam to veicināt ar interešu izglītību, apmeklējot dažādus zinātnes centrus, palīdzot izprast procesus ar spēļu un rotaļu palīdzību. Manuprāt, ir ārkārtīgi svarīgi jau labu laiku pirms studiju uzsākšanas censties noskaidrot, kā arī ģimenē pievērst uzmanību tam, kas tad īsti jaunieti interesē, kas patīk un padodas, jo tieši tas palīdz saprast un veidot priekšstatu, ar ko cilvēks varētu saistīt savu nākotnes profesiju. Esmu vairākkārt viesojies skolās un runājis ar bērniem un jauniešiem. Ir liela atšķirība, vai braucu uz lauku skoliņu, lielu pilsētas ģimnāziju vai profesionālo skolu. Tāpat atšķiras viņu vērtības un motivācija mācīties, taču, ja tu runā jauniešu valodā un centies skatīties no viņu skatu punkta, tad var redzēt, ka viņiem ir ārkārtīgi liela interese un “deg” acis par tehnoloģijām, zinātni un citām lietām.

Ko Jūs ieteiktu jauniešiem – kā atrast savu “nākotnes profesiju”?

Es ieteiktu meklēt atbildi uz jautājumu: ko es ar prieku darītu bez atalgojuma? Skolās, kad pastāstu par mehatroniku, man bieži jautā: “Ko es varēšu darīt pēc absolvēšanas”? Tas ir atkarīgs no katra paša! Augstskolā iedod tādu kā mugursomu ar zināšanām, prasmēm, no kurām katrs paņem tik daudz, cik grib un spēj. Katram pašam jāizvēlas, ko ar tām iesākt tālāk.

Par ko Jūs vēlējāties kļūt bērnībā?

Neatceros ko konkrētu, bet atceros, ka man patika pētīt, interesēja fizika, ķīmija, lai gan skolā nebiju izcilnieks ne vienā, ne otrā. Vēl bērnībā man patika veidot draudzīgas attiecības. Nebiju pagalmā grupas līderis, bet, ja kāds svešs un nepazīstams bērns pievienojās, visi norobežojās, bet man interesēja un centos noskaidrot: “Kas notiek jūsu pagalmā? Ko jūs darāt? Ko spēlējat?” Tā bija tāda dabīga interese, kas, man šķiet, piemīt katram bērnam. Novēroju to arī savos bērnos. Jāsaka gan, ka tā zināmā vecumā noplok un jāmācās atkal no jauna.

Kā pavadāt savu brīvo laiku?

Nedēļas nogales esmu rezervējis ģimenei. Vēl ārkārtīgi svarīgs instruments manā dzīvē ir joga. Jāsecina, ka joga ir ienākusi manā dzīvē un caurvij visu. Varbūt nedaru kaut ko, kas var likties dīvaini – publiskā vietā nestāvu uz galvas vai nestaigāju puspliks pa ielu – joga taču ir darbs ar sevi, ar savu prātu, emocijām, ne tikai ķermeni. Ja es kādreiz nevarēju uzstāties publikas priekšā, tad tagad, izmantojot jogas vingrinājumus, varu tikt galā ar savu satraukumu. Joga palīdz atbildēt uz jautājumu – kas es esmu. Tikai jābūt drosmei to izzināt un saņemt atbildi. Man patīk arī fotografēt un muzicēt.  Aptuveni reizi gadā es savācu mazu interesentu grupiņu, kurā ir trīs, pieci cilvēki, un kopā izveidojam nelielu performanci. Pagājušajā gadā neizdevās, bet šo tradīciju vajadzētu turpināt.

Kādi plāni tuvākajai nākotnei?

Mani urda vēlme apvienot iedvesmojošus un interesantus cilvēkus, kuri  varētu dalīties savā pieredzē, motivēt un pastāstīt savus dzīves stāstus, piemēram, podkāstā vai kādā citā platformā. Neuzskatu, ka pats esmu ļoti iedvesmojošs, taču daudzi cilvēki, kurus esmu saticis, noteikti ir. Man šķiet, būtu forši pastāstīt viņu stāstus. Tāpat vēlos atkal apvienot muzikālo  projektu, kā arī pilnvērtīgi iejusties šeit – jaunajā amatā Vidzemes Augstskolā.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

“Rūjienas saldējums”, pieaugot ražošanas apjomiem, aicina savā komandā saldējuma masas vārītāju Darba pienākumi: Saldējuma masas sagatavošana un vārīšana; Izejvielu sagatavošana atbilstoši receptūrām; Iekārtu, līniju mazgāšana, dezinfekcija; Iekārtu uzturēšana labā darba kārtībā; Telpu un iekārtu uzturēšana atbilstoši sanitārajām prasībām u.c.   No Tevis sagaidām: Spēju strādāt fizisku darbu, intensīvos darba apstākļos; Spēju uzņemties atbildību un veikt darba pienākumus ar precizitāti; Spēju organizēt un plānot savu darbu; Iniciatīvu un labas komunikācijas prasmes; Vēlmi mācīties, apgūt jaunas prasmes; Medicīnisko izziņu Nr. 027/u.   Piedāvājam: Atalgojumu sākot no 8 EUR stundā pirms nodokļu nomaksas; Maiņu darbu – dienas un nakts maiņas; Sociālās garantijas; Veselības apdrošināšanu pēc 3 nostrādātajiem mēnešiem; Apmācības darbu uzsākot, kas nepieciešamas darba pienākumu veikšanai; Dinamisku darba vidi; Darba apģērbu; Draudzīgu kolektīvu. Darba vieta: Rūjienā, Upes ielā 5 Gaidīsim Tavu pieteikumu (CV) uz e-pastu: personals@rujienassaldejums.lv Tālrunis informācijai: 29468727 (personāla vadītāja). Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz pārrunām. Nosūtot savu CV, pretendents piekrīt, ka SIA “Rūjienas saldējums” reģ. nr. 44103057131, kā datu pārzinis, veiks personas datu apstrādi CV atlases procesā. Profesija: VĀRĪTĀJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Upes iela 5, Rūjiena, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-15 Kontaktpersona: Nora Kārkliņa

reģ.Nr.LV90001342592 izsludina konkursu uz vakantajiem amatiem Vidzemes Augstskolas Zinātniskajā institūtā: vadošais pētnieks - 1 vieta; zinātnes nozare Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija, apakšnozare Komunikācijas teorija Uz vadošā pētnieka amatu var pretendēt persona ar doktora grādu, kurai ir pētījumu profilam atbilstošas zinātniskās publikācijas un/vai patenti, kura spēj patstāvīgi veikt zinātniskos pētījumus, veidot zinātnisko projektu pieteikumus, vadīt citu zinātnieku pētniecisko darbu un kuram zinātniskā un akadēmiskā darba stāžs kopumā nav mazāks par pieciem gadiem. Pretendentu zinātnisko kvalifikāciju izvērtē institūta zinātniskā padome atbilstoši “Nolikums par vēlēšanām akadēmiskajos amatos Vidzemes Augstskolā” (https://va.lv/dokumenti). Pretendentiem uz vakantajiem amatiem līdz 2025.gada 19.decembrim (ieskaitot) jāiesniedz institūta zinātniskajai padomei adresēts iesniegums-motivācijas vēstule par dalību konkursā, norādot, uz kādu amatu un kādā zinātņu nozarē/apakšnozarē kandidāts pretendē, izglītību un zinātnisko grādu apliecinošu dokumentu kopijas, publicēto zinātnisko darbu saraksts, CV ar iekļautu informāciju par angļu valodas zināšanu līmeni. Pieteikumu sūtīt Vidzemes Augstskolas juristei-personāla speciālistei: kabinets Nr.222, Tērbatas iela 10, Valmiera, LV-4202 vai pa e-pastu agrita.somase@va.lv ar norādi „Konkurss uz zinātnisko amatu”; tālr.: 26442256. Samaksa vadošajam pētniekam: 17,54-52,62 EUR/h,atbilstoši konkrētajam veiktajam darbam. Profesija: VADOŠAIS PĒTNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Tērbatas iela 10, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-19 Kontaktpersona: CV,mot.vēst.,lūdzam sūtīt uz e-pastu: agrita.somase@va.lv

Mūsu partneri