Valmieras Ziņas

Aigars Vītols: Valmieras pārstāvniecība Rīgā – ne tikai pašvaldības, bet visas pilsētas interešu pārstāve

Lasīšanas laiks: 4 min

Jau informējām, ka Valmieras pilsētas pašvaldības domes deputāti lēma par Valmieras pilsētas pārstāvniecības Rīgā izveidošanu. Kādēļ šāda institūcija nepieciešama un kādas funkcijas tā veiks, portālam “Valmieras Ziņas” stāsta pašvaldības izpilddirektors Aigars Vītols.

Kādēļ Valmieras pašvaldība nolēma izveidot savu pārstāvniecību Rīgā?

Šī ideja nav jauna. Par to jau tika diskutēts pašvaldībā 2000.gadu sākumā, taču iecere netika īstenota. Citas pilsētas jau diezgan sen ir izveidojušas šādu lobija instrumentu ar atrašanās vietu galvaspilsētā. Arī Latgalei ir sava pārstāvniecība Rīgā. Taču Valmieras pārstāvniecība netiek veidota tikai tādēļ, ka citām pilsētām tādas jau darbojas – tā ir nepieciešamība, lai Valmieras pilsēta sevi varētu efektīvi pārstāvēt nacionālā līmenī, lai pēc iespējas mērķtiecīgām mēs patērētu resursus un sasniegtu pilsētas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā izvirzītos mērķus.

Valmiera ir pārstāvēta gan Latvijas Pašvaldību savienībā, gan Latvijas Lielo pilsētu asociācijā, taču ir daudz jautājumu, kas ir specifiski tikai mūsu pilsētai un kurus nepieciešams pārrunāt ar daudzām iesaistītām pusēm. Piemēram, saistībā ar ES struktūrfondiem minētās organizācijas pauž pašvaldību intereses attiecībā par vispārīgiem kritērijiem finansējuma sadalīšanā. Taču Valmiera vēlas piesaistīt finansējumu konkrētiem projektiem, kas citām pašvaldībām nav saistoši. Pieredze liecina, ka arvien biežāk pašvaldības vadošajiem darbiniekiem ir jābūt Rīgā, lai pārstāvētu Valmieras intereses darba grupu sanāksmēs ministrijās, Ministru Kabinetā (MK), Saeimas komisijās un citās institūcijās. Ja pilsētas pārstāvji tajās nepiedalās, mēs daudzas lietas palaižam garām, zaudējam iespēju izteikt savu viedokli, tapt sadzirdētiem un aizstāvēt Valmieras pozīciju. Tādējādi mums var nākties sadzīvot ar pieņemtajiem lēmumiem, kuros mūsu intereses nav ņemtas vērā un neveicina pilsētas attīstību. Piemēram, pašvaldība nesen rīkoja apjomīgu iepirkumu saistībā ar skolēnu ēdināšanas pakalpojuma nodrošināšanu 5 gadu periodam. Kad 11 mēnešus ilgais iepirkuma process, kas ietvēra vairākas pārsūdzības, bija noslēdzies, tika pieņemti jauni MK noteikumi ar citām normām. Līdz ar to gandrīz gadu veikto darbu nācās pārstrādāt. Šādi gadījumi arvien vairāk rosināja veidot savu līdzdalības instrumentu šajos procesos.

Aktīvi iesaistoties plānošanas darbā, mums ir iespēja ietekmēt lēmumus pilsētai vai pat visam Vidzemes reģionam labvēlīgā virzienā. Mēs arvien ciešāk sadarbojamies arī ar apkārtējiem novadiem un pilsētām, jo, tikai ejot ar vienotu redzējumu par reģionu attīstību, mēs varam panākt pozitīvas izmaiņas.

Pašlaik apgriezienus uzņem aktivitātes jaunajā ES struktūrfondu plānošanas periodā, tādēļ ir ļoti svarīgi būt klāt plānošanas sanāksmēs, lai varētu piesaistīt finansējumu pilsētas attīstībai būtiskiem projektiem, diskutēt par pārdomātu un līdzsvarotu reģionu attīstību, par maksimālu atdevi no ieguldītajiem līdzekļiem. Parasti šādās sanāksmēs, atbilstoši kompetencei, piedalās pašvaldības struktūrvienības vadītājs. Dalība šādā sanāksmē, kas parasti rit vienu stundu, prasa vismaz piecas darba stundas, ņemot vērā ceļā pavadīto laiku. Tas ir neefektīvi izmantots darba laiks un līdzekļi.

Kādi būs pārstāvniecības galvenie darba virzieni?

Kā jau minēju, viens no darba virzieniem būs pašvaldības interešu pārstāvēšana dažādās institūcijās, taču tas nebūs vienīgais pārstāvniecības uzdevums. Tā vienlaikus būs arī pakalpojumu centrs. Pazīstu vairākus cilvēkus, kas dzīvo Valmierā, bet strādā Rīgā, tādēļ viņiem nav iespējams darba laikā apmeklēt pašvaldības institūcijas. Tagad viņi varēs nokārtot dažādas formalitātes pašvaldības pārstāvniecībā. Tāpat pārstāvniecībai būs arī reprezentatīvā funkcija, kas ietver gan tūrisma informāciju, gan arī citas jomas. Piemēram, nesen Vidzemes Olimpiskais centrs rīkoja preses konferenci Rīgā par Valsts Prezidenta balvas izcīņas sacensībām, šim nolūkam īrējot telpas. Jau nākamgad preses konferenci varēsim rīkot pilsētas pārstāvniecībā. Tāpat arī Valmieras Drāmas teātris, Vidzemes Augstskola un citas iestādes un organizācijas varēs rīkot tur savus reprezentācijas pasākumus, organizēt tikšanās ar radošo industriju pārstāvjiem, mācībspēkiem un citiem Valmieras pilsētas sadarbības partneriem.

Cik darbinieku pārstāvniecībā strādās?

Iecerēts, ka būs divi darbinieki – vadītājs, kas pamatā nodarbosies ar interešu pārstāvniecību un lobija jautājumiem, kā arī speciālists, kas pastāvīgi būs birojā un nodrošinās pakalpojumu centra darbību, un sniegs visa veida informāciju. Drīzumā izsludināsim konkursu uz šo vakanci.

Vai plānots ar laiku paplašināt pārstāvniecības funkcijas?

Manuprāt, tai vajadzētu pārstāvēt ne tikai pašvaldības, bet arī pilsētas uzņēmēju intereses tādās institūcijās kā Ekonomikas ministrija un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra u.c. Tāpat, risinot jaunu mājokļu būvniecības jautājumu, ir jāveido kontakti ar nekustamo īpašumu attīstītājiem, kas varētu īstenot projektus Valmierā. Šie jautājumi nav tiešā pašvaldības kompetencē, bet ir ļoti būtiski pilsētas attīstībai.

Vai jau ir zināms, kur atradīsies pārstāvniecība?

Pašlaik meklējam telpas. Esam lūguši arī Rīgas pašvaldībai apzināt savus īpašumus, kas būtu piemēroti mūsu vajadzībām. Ir skaidrs, ka pārstāvniecībai ir jābūt pilsētas centrā, lai tā būtu pamanāmā un viegli sasniedzamā vietā. Manuprāt, Vecrīga ir vispiemērotākā vieta Valmieras pārstāvniecībai.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Vairāk par mums uzzināsi šeit: https://www.vid.gov.lv/lv/personals VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ. Nr. 90000069281) izsludina konkursu uz Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Otrās juridisko personu parādu atgūšanas daļas galvenā nodokļu inspektora ierēdņa amatu (2 vakances uz nenoteiktu laiku un 1 vakance uz noteiktu laiku) Ar iespēju strādāt Valmierā, Madonā, Cēsīs, Balvos, Daugavpilī vai Rīgā. Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) pamatdarbības un atbalsta funkcijas īstenošana labprātīgas nodokļu, nodevu, citu valsts noteikto obligāto maksājumu un tieši piemērojamos Eiropas Savienības normatīvajos aktos par muitas lietām noteikto maksājumu saistību izpildes, aprēķināšanas un maksāšanas pareizības kontroles, atbalsta un nodokļu parādu piedziņas jomā. Ja vēlies ieguldīt savas zināšanas un prasmes interesantā un dinamiskā vidē un ikdienā pildīt darba pienākumus, kas saistīti ar nodokļu maksātāju nesavlaicīgu norēķināšanu ar valsts budžetu, konkrētas situācijas analīzi un risinājumu piedāvāšanu, vienojoties ar parādnieku par parāda atmaksu, vai nodokļu parādu atgūšanas procesa uzsākšanu parādniekam, piesakies! Obligātās prasības: vismaz pirmā līmeņa profesionālā augstākā (koledža) izglītība; zināšanas nodokļu normatīvajos aktos; atbilstība likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām*; nevainojama reputācija. Ja Tev piemīt kāda no šādām īpašībām, mēs Tevi gaidām Otrās juridisko personu parādu atgūšanas daļā: esi nosvērts; patīk meklēt risinājumus; spēj sekot līdzi informācijai; proti analizēt informāciju; atbildīgi risini izveidojušos situāciju; saskati likumsakarības; strādā ar datoru un programmām; komunicē ar jebkuru personu. Tev ikdienā būs šādi pienākumi: jākomunicē ar nodokļu maksātājiem attālināti vai rakstiski; jārīko un jāpiedalās attālinātajās tikšanās ar nodokļu maksātājiem; jāgatavo pieprasījumi un rīkojumi nodokļu maksātājiem, iestādēm un organizācijām; jāstrādā ar informācijas sistēmām un jāiegūst informācija par nodokļu maksātāju; jāanalizē nodokļu maksātāja saimnieciskā darbība; jāvērtē finanšu dokumenti, jāapkopo informācija un jāgatavo argumentēti lēmumu projekti; jāsadarbojas ar kolēģiem. Mēs piedāvājam: Stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1130 līdz 1388 EUR (bruto), pārbaudes laikā līdz 1200 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes ilguma attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā;. Tev būs sociālās garantijas. Apdrošināšanas polisi. Brīvas papildus dienas (papildatvaļinājuma dienas). Iespēju strādāt mūsdienīgā darba vidē. Labas izaugsmes iespējas. Ieguldīt savas zināšanas un prasmes. Tavs darbs būs novērtēts no kolēģu un vadības puses. Ātri apgūt darba pienākumus. Teicamu kolektīvu. Elastīgu un ērtu darba laiku. Priekšrocības pretendentam ar: ˗ pirmā līmeņa profesionālo augstāko (koledža) izglītību ekonomikā vai komerczinībās un administrēšanā vai tiesību zinātnē. Ierēdņa dienesta vieta: Beātes iela 49, Valmiera; Raiņa iela 3, Madona; Kr.Valdemāra iela 2, Cēsis; Brīvības iela 81, Balvi; Rīgas iela 4/6, Daugavpils; Talejas iela 1, Rīga Pieteikuma vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 20 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz NNVP_2JPPAD_GNI_norādi pašvaldību_Vards_Uzvards”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Piesakot savu kandidatūru vakantajam ierēdņa amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67123733. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru +371 67122633 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. *Šā panta pirmās daļas 4. punkts neattiecas uz personu, kura pretendē uz ierēdņa amatu, kas ir vakants uz noteiktu laiku. Profesija: GALVENAIS NODOKĻU INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 3 Aktuāla līdz: 2025-07-28 Kontaktpersona: vid.konkursi@vid.gov.lv, 67122633

Mūsu partneri