Valmieras Ziņas

Valmieras Pārgaujas ģimnāzijas jauno skolotāju ugunskristības (1)

Lasīšanas laiks: 5 min

“Audzēkņi mūs uztver kā mammas, vecākās māsas vai draudzenes,” stāsta Valmieras Pārgaujas ģimnāzijas jaunās skolotājas Marta un Elīna, kuras skolā strādā tikai nedaudz ilgāk par gadu.

Elīna Vīre ir sociālā pedagoģe un 7.klases audzinātāja, savukārt Marta Empele ir sporta skolotāja. Arī viņai uzticēta audzinātājas loma vienā no 7.klasēm. Abas skolotājas nudien šķiet jaunas un harizmātiskas. Vecuma starpība starp skolēniem un audzinātājām ir nieka 10 gadi, taču tas netraucē viņām veiksmīgi vadīt savas audzināmās klases.

Abu meiteņu stāsti par gūto pieredzi un ceļu līdz Valmieras Pārgaujas ģimnāzijai ir diezgan atšķirīgi.

“Jau skolas laikā man nepadevās eksaktie priekšmeti. Esmu vienmēr bijusi orientēta uz komunikāciju un saskarsmi ar cilvēkiem. Līdz ar to sākotnēji vēlējos studēt psiholoģiju. Tomēr šis lauciņš vairāk iekļauj sadarbību ar pieaugušiem indivīdiem, bet es vēlējos darboties tieši ar bērniem. Tā izvēlējos studēt sociālo pedagoģiju Latvijas Universitātē. Jāatzīst gan, ka tikai studiju laikā tā patiesi sapratu, ko tieši nozīmē sociālā pedagoģija. Pēc studijām skaidri zināju, ka vēlos pārcelties atpakaļ uz dzimto Valmieru, jo darbs Rīgā nesaistīja. Taču atrast darbu Valmierā bija visai grūti, jo mana izvēlētā profesija ir ļoti šauri specializēta. Pēc gandrīz gada ilgiem meklējumiem biju nolēmusi doties uz ārvalstīm, taču zvaigznes sastājās tā, ka varēju palikt Latvijā un mans tālākais dzīves ceļš atveda tieši uz šo skolu”, stāsta Elīna.

Savukārt Marta ir studējusi Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijā un ieguvusi divas kvalifikācijas – vadītājs sporta jomā un sporta skolotājs.  “Jau prakses laikā apjautu, ka es varētu strādāt skolā ar jauniešiem. Pēc studijām uzsāku darbu Valkas novadā mazā skolā, kur pasniedzu bērniem sporta stundas tikai divas reizes nedēļā, tāpēc neveidojās piederības sajūta skolai, kas ir būtisks pedagoga darba aspekts. Tad draudzenes mamma atsūtīja man vēstuli, kurā bija minēts, ka Valmieras Pārgaujas ģimnāzija meklē sporta skolotāja aizvietotāju. Pēc veiksmīgām pārrunām pārcēlos uz Valmieru un sāku strādāt šeit”.

7.b klase kopā ar audzinātāju Martu (pirmajā rindā no kreisās)  "7.klašu iepazīšanās dienā" jeb iesvētībās.

7.b klase kopā ar audzinātāju Martu (pirmajā rindā no kreisās) “7.klašu iepazīšanās dienā” jeb iesvētībās.

Pēc veiksmīga mācību gada noslēguma skolas vadība Martai piedāvājusi kļūt par klases audzinātāju, bet Elīna pati paudusi vēlmi uzņemties atbildību par kādu no klasēm. “Ģimnāzijas direktore ir ļoti drosmīga, piedāvājot uzņemties klases audzinātāja pienākumus, lai gan skolā strādā pedagogi ar daudz lielāku pieredzi, kuriem šis darbs padotos labāk, īpaši, ņemot vērā, sarežģīto pusaudžu vecumu audzināmajiem jauniešiem. Tomēr mums tika dota iespēja, neskatoties uz pieredzes trūkumu”, norāda Elīna.

Pavadītais mācību gads abām skolotājām esot bijis raibs, par garlaicību sūdzēties nevarot. Katra diena esot kā pārsteigums, jo nevar zināt, ko audzēkņi būs sastrādājuši, kamēr audzinātājas ierodas skolā. Pieredze trūkuma dēļ, reizēm pedagoģes apmulstot par to, kā organizējams darbs klases stundās, vai arī par to, kā pareizāk rīkot un vadīt ekskursijas. Taču pēc padoma varot vērsties pie direktora vietnieces audzināšanas darbā Ilvas Lakučas vai arī pie nozīmētajām krustmātēm jeb pieredzējušajām skolotājām. “Lūdzam padomu krustmātēm, kā arī bieži vien apspriežam savas idejas viena ar otru. Mums abām viss notiekošais ir jauns, un tas tuvina. Tāpēc bieži vien abas satiekamies un izrunājam piedzīvoto”, stāsta Marta.

Elīna ar audzināmās klases meitenēm sacensībās "Ledus gladiatori"

Elīna ar audzināmās klases meitenēm sacensībās “Ledus gladiatori”

Jaunās pedagoģes norāda, ka jaunieši tās vairāk uzver kā vecākās māsas un lepojas par to, ka viņiem ir tik jaunas audzinātājas: “Es ļauju audzēkņiem uzrunāt mani uz “tu”, taču paliekot pie tā, ka esmu viņu skolotāja. Vienlaikus cenšos mācīt to, ka mēs visi esam vienota komanda, neuzsverot savu pārākumu. Audzēkņi izdomā dažādas idejas, taču jāsaprot, ka gala vārds tomēr pieder man. Ar katru no skolēniem attiecības nosaka ģimenes apstākļi un sociālais fons. Dažiem es esmu skolotāja, citiem vecākā māsa, bet vēl kādam – mamma,” stāsta Elīna.

Marta atklāj, ka viņas attiecības ar audzināmo klasi ir čomiskas, jo skolēni viņu uztver kā draugu. Marta ērti jūtas šajā lomā, jo skolēni saprot spēles noteikumus un līdz šim nav pārkāpuši noteiktās robežas. Marta lieki nepārdzīvo par dažādām konfliktsituācijām un mierīgi uztvert notiekošo. Savukārt Elīna raksturā esot emocionālāka un pedantiskāka, tāpēc vairāk uztraucoties. Taču abas skolotājas viena otru uzmundrina un atbalsta, veidojot lielisku komandu. Bieži vien nākas arī radīt kopīgas idejas, jo jaunieši sagaidot no audzinātājām iniciatīvu un lieliskas vadīt prasmes: “Šķita, ka audzēkņi paši izdomās ko un kā vēlas darīt gan pasākumos, gan klases ekskursijās, taču tas vairāk attiecas uz vidusskolēniem. Mūsu audzināmie jaunieši ir tajā vecumā, kad viņi vairāk sagaida iniciatīvu no skolotājiem, tāpēc mums allaž ir jābūt radošām un aktīvām,” norāda Elīna. Skolotāja atzīst, ka ekskursijas un citi pasākumi ļoti saliedē klasi, jo tajos skolēni pārtop par vienu veselu kolektīvu. Šādos pasākumos varot pamanīt labus kolektīva līderus, ar kuriem pēc tam var sadarboties un uzticēt dažādus organizatoriskus pienākumus. “Pārgaujas skolēnus var raksturot kā erudītus, radošus un aktīvus. Vienmēr tie iesaistās dažādas aktivitātēs un neatsaka palīdzību”, norāda Marta.

Abas pedagoģes ir iemīļojušas Valmieru, taču Marta kādreiz vēlētos atgriezties savā dzimtajā pusē Valkā, kur ir viņas ģimene un draugi, tomēr savu darbu ģimnāzijā viņa vēlas turpināt, jo tas esot interesants un aizraujošs. Skolotāja profesiju abas pedagoģes uztver ne tikai kā darbu, bet arī kā dzīves aicinājumu. “Jaunieši prasa daudz enerģijas, bet, vienlaikus, viņi arī iedvesmo ar saviem panākumiem vai, paveicot ko negaidītu un patīkamu,” atzīst Elīna.

Marta un Elīna atturējās apspriest algu jautājumu un citas izglītības sistēmas problēmas, norādot, ka cenšas koncentrēties uz pozitīvo. Abas skolotājas ir gandarītas par iespēju strādāt tieši Valmieras Pārgaujas ģimnāzijā.

    prieks, ka Pārgauja uzņem jaunus pedagogus!
    patīkami lasīt šādus rakstus!
    lai veicas jaunajām skolotājām! :)

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Biedrība “Resursu centrs cilvēkiem ar garīgiem traucējumiem “ZELDA” (turpmāk RC ZELDA), reģ. Nr. 40008114387 aicina darbā atbalsta personu lēmumu pieņemšanā – sociālo mentoru Valmieras novadā pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem. Kas ir Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā? Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā ir personai ar garīga rakstura traucējumiem sniegts atbalsts lēmumu pieņemšanā, lai palīdzētu viņai vienlīdzīgi ar citiem sabiedrības locekļiem īstenot savu tiesībspēju un rīcībspēju. Atbalsts lēmumu pieņemšanā ļauj personai paust savu gribu, izvēli, plānot un pašai pieņemt lēmumus par savu dzīvi, veselības un sociālo aprūpi, finansēm un īpašumiem, kā arī palīdz personai paplašināt savu dabisko atbalsta loku, palīdz pilnveidot spējas pārstāvēt sevi un aizsargāt savas tiesības un intereses. Pakalpojuma ietvaros atbalsts tiek nodrošināts 6 dzīves jomās: tiesību un interešu aizstāvības jomā, finanšu jomā, ikdienas dzīves jomā, veselības aprūpes jomā, sociālā aprūpes jomā un atbalsta loka veidošanā. Atbalsta personas lēmumu pieņemšanā galvenie darba pienākumi: atbalsta sniegšana lēmumu pieņemšanā personām ar garīga rakstura traucējumiem (turpmāk – atbalstāmajām personām); atbalstāmo personu atbalsta plāna sagatavošana, balstoties uz stipro pušu un vajadzību izvērtēšanu; palīdzība atbalstāmajām personām apzināt un piesaistīt nepieciešamos resursus, veicinot atbalstāmo personu motivāciju lēmumu pieņemšanā un saistīto problēmu risināšanā; palīdzība dokumentu sagatavošanā iesniegšanai valsts un pašvaldību institūcijās; atbalsta loka veidošana atbalstāmajām personām; atbalstāmās personas patstāvīgai dzīvei nepieciešamo lēmumu pieņemšanas prasmju attīstīšana un veicināšana (t.sk. nodrošināt lēmuma pieņemšanai nepieciešamo informāciju un sniegt to atbalstāmajai personai saprotamā veidā un valodā, kā arī sniegt nepieciešamo atbalstu, lai atbalstāmā persona varētu paust savu gribu un izdarīt patstāvīgu izvēli); iknedēļas saturisko atskaišu un mēneša atskaites – atbalsta personas pakalpojuma uzskaites lapas sagatavošana. Prasības kandidātam: pirmā vai otrā līmeņa augstākā izglītība sociālajā darbā, sociālajā aprūpē, sociālajā rehabilitācijā, psiholoģijā, tiesību zinātnēs vai citās sociālajās vai humanitārajās zinātnēs; vēlamas pamatprasmes un pieredze darbā un komunikācijā ar personām ar garīga rakstura traucējumiem; labas latviešu valodas zināšanas (augstākā līmeņa 2. pakāpe (C2)); pamatzināšanas par valsts pārvaldi un prasme sagatavot dokumentus valsts un pašvaldību institūcijām; prasme strādāt ar datoru; prasme strādāt gan individuāli, gan komandā; spēja plānot savu darbu individuāli; augsta saskarsmes kultūra, komunikabilitāte, empātija, tolerance un atvērtība jaunām idejām. Atbalsta personai nepieciešamās kompetences: iecietība pret personām ar garīga rakstura traucējumiem, lai veidotu veiksmīgu kontaktu; spēja analizēt situāciju un identificēt iespējamos cilvēktiesību pārkāpumus pret atbalstāmo personu; spēja strādāt komandā un piemēroties mainīgiem darba apstākļiem; spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus, komunicēt, risināt problēmas un konfliktus; spēja motivēt atbalstāmo personu pārmaiņām; spēja plānot un organizēt savu darbu; augsti ētikas standarti. Mēs piedāvājam: Pilna vai nepilna laika darba slodzi ar summēto darba laiku; Veselības apdrošināšana; Nodrošinām darba datoru, kā arī telefona un interneta pieslēgumus; Darba laiks tiek organizēts, pamatojoties uz katrai atbalstāmajai personai izstrādātu atbalsta plānu; Atalgojumu 7.73 EUR/h pirms nodokļu nomaksas, slēdzot ar personu terminētu darba līgumu, nodrošinot visas sociālās garantijas (darba līguma termiņš 31.12.2024. ar iespēju līgumu pagarināt); Ar darbu saistīto izdevumu atmaksa (degviela, sabiedriskā transporta biļetes, kancelejas preces u.tml.); Apmācību pirms darba uzsākšanas, regulāru pakalpojuma koordinatora, sociālā darbinieka un citu RC ZELDA speciālistu atbalstu ikdienas darbā, kovīzijas vai supervīzijas. Darba vietas adrese : Mārupes iela 4, Rīga un visā Latvijas teritorijā. Pieteikumu ar CV un motivācijas vēstuli lūgums sūtīt: zelda@zelda.org.lv  Profesija: Sociālais MENTORS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-06-03 Kontaktpersona: Tālrunis: 67442828 E-pasts: zelda@zelda.org.lv Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras pirmsskolas izglītības iestāde “Sprīdītis” aicina darbā skolotāja palīgu uz noteiktu laiku (40 stundas nedēļā jeb 1,0 likme).  Darba vietas adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • veikt bērnu aprūpi ikdienā; • sadarboties ar grupas skolotājām, sniegt atbalstu bērniem mācību jomu apguvē; • veidot bērnos kulturālas uzvedības un higiēnas iemaņas; • rūpēties par bērnu dienas režīma ievērošanu; • nodrošināt telpu, inventāra tīrību un kārtību; un ja Tev ir: • vismaz vispārējā vidējā izglītība (vēlams auklītes sertifikāts vai praktiskā pieredze darbā ar bērniem); • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu, disciplinētība; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 702 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 731 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli gaidīsim līdz 2024. gada 27.maijam personīgi (adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads) vai e-pastā spriditis@valmiera.edu.lv. Tālrunis papildu informācijai: 64231434. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SKOLOTĀJA PALĪGS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-27 Kontaktpersona: CV, piet.vēst.un izgl.dok.kopijas ar norādi sūtīt uz spriditis@valmiera.edu.lv, 64231434. Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri