Valmieras Ziņas

Pētījums: labākie rezultāti e-pakalpojumu sniegšanā ir FM un CSDD, pašvaldību vidū – Valmierai

Lasīšanas laiks: 4 min

Labākie rezultāti pēc “Latvijas e-indeksa” mērījumiem, kas raksturo pašvaldību un valsts iestāžu e-vides attīstības līmeni, starp valsts iestādēm ir Finanšu ministrijai (FM) un Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD), aģentūra BNS uzzināja “Latvijas e-indeksa” prezentācijā.

Uzvarētāji izraudzīti, veicot aptaujas, kurās vērtēti tādi faktori kā e-vides infrastruktūra, pašvaldības interneta resursu popularitāte un cilvēku prasmes, e-pārvalde un drošība, efektīva iestādes iekšējo procesu organizācija, efektīva iestāžu sadarbība savā starpā, efektīva dokumentu aprite, pakalpojumu sniegšana un sabiedrības iesaistīšana.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) Elektronisko pakalpojumu nodaļas vadītājs Gatis Ozols sacīja, ka FM visaugstāk novērtēta ir iekšējo dokumentu vadība, personāla vadība, komunikācija ar darbiniekiem, kā arī veiksmīgi īstenota pamatdarbība ar informācijas sistēmām. Arī CSDD ir augsti novērtēta efektīvi izmantotā iekšējo dokumentu vadība, pārdomātas pamatdarbības ar informācijas sistēmām, kā arī pakalpojumu sniegšana un kvalitāte.

Tostarp Ozols pastāstīja, ka gadā vidēji valsts pārvaldes apritē nonāk 5,7 miljoni dokumentu. Vislielākais dokumentu sūtītājs ir Valsts Ieņēmumu dienests (VID), kas sūta un saņem vairāk nekā 1,5 miljonus dokumentu.

Vienlaikus Ozols uzsvēra, ka valsts iestādēs un ministrijās elektroniski nosūtīti vai saņemti ir tikai 14% no visiem dokumentiem. Aktīvākie e-dokumentu sūtītāji ir Finanšu un kapitāla komisija (100%), Latvijas Valsts Radio un televīzijas centrs (96%) un Maksātnespējas administrācija (89%).

“Ir ievērojami atšķirīgs nosūtīto dokumentu un saņemto dokumentu īpatsvars. Iestādes nosūta vairāk elektronisko dokumentu nekā saņem,” sacīja Ozols, piebilstot, kas tas liecina par to, ka aktīvāk jāveicina arī iedzīvotāju līdzdalība e-pakalpojumu izmantošanā.

Pēc viņa teiktā, gandrīz visās valsts iestādēs un ministrijās vismaz puse no to sniegtajiem pakalpojumiem ir pieejami elektroniski. “Biežāk lietotie e-pakalpojumi ir informatīva rakstura, kur mēs varam uzzināt kādu informāciju- kur mēs varam saņemt tehniskās apskates datus, vadītāja apliecības datus. Otrajā vietā, ir tie dati, kurus iedzīvotājiem ir pienākums sniegt, piemēram, par iedzīvotāju ienākuma nodokli,” pauda Ozols.

Tostarp Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards norādīja, ka valsts pārvalde ir apzinājusies digitālo tehnoloģiju potenciālu un iespējas. “Attīstot e-pakalpojumus, mēs veicinām efektīvu, atklātu, iekļaujošu un demokrātisku valsts pārvaldes, kā arī informācijas sabiedrības attīstību. Rītdiena piederēs valsts pārvaldei, kas spēs izmantot digitālo tehnoloģiju sniegtās iespējas gan iestādes iekšienē, organizējot darbu, gan arī saziņā ar iedzīvotājiem, nodrošinot kvalitatīvus pakalpojumus digitālā vidē,” uzsvēra Gerhards.

Savukārt pašvaldību vidū augstākos rezultātus e-pakalpojumu sniegšanā republikas nozīmes pilsētu grupā uzrādīja Valmiera, lielo novadu grupā – Dobeles novads, bet mazo novadu grupā – Strenču novads.

Pētījumu centra SKDS direktors Arnis Kaktiņš norādīja, ka tikai deviņas no 116 pašvaldībām, kas piedalījās pētījumā, saņēmušas pusi vai vairāk no maksimāli iegūstamajiem 100 punktiem.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka pašvaldības iedzīvotāju skaits saistās ar iegūto punktu skaitu- jo lielāka pašvaldība jo lielāka varbūtība, ka e-indeksa rādītājs būs labāks.

“Ja skatāmies e-pārvaldes līmeni, tad lielākā indeksa vērtība – 12,5 punkti ir republikas pilsētu kategorijā, lielo novadu kategorijā tie ir 8,76 punkti, bet mazo novadu kategorijā 6,29 no maksimālajiem 25 punktiem,” skaidroja Kaktiņš.

Pēc viņa teiktā, līdzīga situācija vērojama, arī informācijas sistēmu un datu drošības kategorijā, kā arī interneta resursu popularitātē un cilvēku prasmju faktorā, kur labākus rezultātus uzrādīja republikas pilsētas. Savukārt e-vides infrastruktūras attīstības līmeņa faktorā augstāku indeksa vērtību uzrādīja mazie novadi.

Latvijas elektronisko sakaru sniedzēja “Lattelecom” valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis sacīja, ka pētījuma rezultāti parāda, ka digitālā potenciāla izmantošanas iespējas vēl ir ļoti plašas. “Esam gandarīti, ka jau pirmajā gadā Latvijas pašvaldību e-indeksā piedalījās 116 no 119 valsts pašvaldībām – redzam, ka digitālā vide un tās attīstība pašvaldībām ir būtiska. Indeksa rezultātus pašvaldības varēs izmatot, lai apzinātu savu situāciju, salīdzinātu jau sasniegto ar citām pašvaldībā, kā arī iedvesmotos no citu labākajiem piemēriem,” norādīja Gulbis.

Pētījumā izmantota informācija par 116 pašvaldībām un 102 valsts iestādēm.

“Latvijas e-indeksu” veido divi mērījumi – Latvijas pašvaldību e-indekss analizē pašvaldību īstenoto praksi e-pārvaldes un e-vides jomā, bet Latvijas valsts iestāžu e-indekss analizē iestāžu e-pārvaldes iespēju pielietošanu un efektivitāti iekšējā darba organizācijā un e-pakalpojumu nodrošināšanā.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Biedrība “Resursu centrs cilvēkiem ar garīgiem traucējumiem “ZELDA” (turpmāk RC ZELDA), reģ. Nr. 40008114387 aicina darbā atbalsta personu lēmumu pieņemšanā – sociālo mentoru Valmieras novadā pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem. Kas ir Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā? Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā ir personai ar garīga rakstura traucējumiem sniegts atbalsts lēmumu pieņemšanā, lai palīdzētu viņai vienlīdzīgi ar citiem sabiedrības locekļiem īstenot savu tiesībspēju un rīcībspēju. Atbalsts lēmumu pieņemšanā ļauj personai paust savu gribu, izvēli, plānot un pašai pieņemt lēmumus par savu dzīvi, veselības un sociālo aprūpi, finansēm un īpašumiem, kā arī palīdz personai paplašināt savu dabisko atbalsta loku, palīdz pilnveidot spējas pārstāvēt sevi un aizsargāt savas tiesības un intereses. Pakalpojuma ietvaros atbalsts tiek nodrošināts 6 dzīves jomās: tiesību un interešu aizstāvības jomā, finanšu jomā, ikdienas dzīves jomā, veselības aprūpes jomā, sociālā aprūpes jomā un atbalsta loka veidošanā. Atbalsta personas lēmumu pieņemšanā galvenie darba pienākumi: atbalsta sniegšana lēmumu pieņemšanā personām ar garīga rakstura traucējumiem (turpmāk – atbalstāmajām personām); atbalstāmo personu atbalsta plāna sagatavošana, balstoties uz stipro pušu un vajadzību izvērtēšanu; palīdzība atbalstāmajām personām apzināt un piesaistīt nepieciešamos resursus, veicinot atbalstāmo personu motivāciju lēmumu pieņemšanā un saistīto problēmu risināšanā; palīdzība dokumentu sagatavošanā iesniegšanai valsts un pašvaldību institūcijās; atbalsta loka veidošana atbalstāmajām personām; atbalstāmās personas patstāvīgai dzīvei nepieciešamo lēmumu pieņemšanas prasmju attīstīšana un veicināšana (t.sk. nodrošināt lēmuma pieņemšanai nepieciešamo informāciju un sniegt to atbalstāmajai personai saprotamā veidā un valodā, kā arī sniegt nepieciešamo atbalstu, lai atbalstāmā persona varētu paust savu gribu un izdarīt patstāvīgu izvēli); iknedēļas saturisko atskaišu un mēneša atskaites – atbalsta personas pakalpojuma uzskaites lapas sagatavošana. Prasības kandidātam: pirmā vai otrā līmeņa augstākā izglītība sociālajā darbā, sociālajā aprūpē, sociālajā rehabilitācijā, psiholoģijā, tiesību zinātnēs vai citās sociālajās vai humanitārajās zinātnēs; vēlamas pamatprasmes un pieredze darbā un komunikācijā ar personām ar garīga rakstura traucējumiem; labas latviešu valodas zināšanas (augstākā līmeņa 2. pakāpe (C2)); pamatzināšanas par valsts pārvaldi un prasme sagatavot dokumentus valsts un pašvaldību institūcijām; prasme strādāt ar datoru; prasme strādāt gan individuāli, gan komandā; spēja plānot savu darbu individuāli; augsta saskarsmes kultūra, komunikabilitāte, empātija, tolerance un atvērtība jaunām idejām. Atbalsta personai nepieciešamās kompetences: iecietība pret personām ar garīga rakstura traucējumiem, lai veidotu veiksmīgu kontaktu; spēja analizēt situāciju un identificēt iespējamos cilvēktiesību pārkāpumus pret atbalstāmo personu; spēja strādāt komandā un piemēroties mainīgiem darba apstākļiem; spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus, komunicēt, risināt problēmas un konfliktus; spēja motivēt atbalstāmo personu pārmaiņām; spēja plānot un organizēt savu darbu; augsti ētikas standarti. Mēs piedāvājam: Pilna vai nepilna laika darba slodzi ar summēto darba laiku; Veselības apdrošināšana; Nodrošinām darba datoru, kā arī telefona un interneta pieslēgumus; Darba laiks tiek organizēts, pamatojoties uz katrai atbalstāmajai personai izstrādātu atbalsta plānu; Atalgojumu 7.73 EUR/h pirms nodokļu nomaksas, slēdzot ar personu terminētu darba līgumu, nodrošinot visas sociālās garantijas (darba līguma termiņš 31.12.2024. ar iespēju līgumu pagarināt); Ar darbu saistīto izdevumu atmaksa (degviela, sabiedriskā transporta biļetes, kancelejas preces u.tml.); Apmācību pirms darba uzsākšanas, regulāru pakalpojuma koordinatora, sociālā darbinieka un citu RC ZELDA speciālistu atbalstu ikdienas darbā, kovīzijas vai supervīzijas. Darba vietas adrese : Mārupes iela 4, Rīga un visā Latvijas teritorijā. Pieteikumu ar CV un motivācijas vēstuli lūgums sūtīt: zelda@zelda.org.lv  Profesija: Sociālais MENTORS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-06-03 Kontaktpersona: Tālrunis: 67442828 E-pasts: zelda@zelda.org.lv Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras pirmsskolas izglītības iestāde “Sprīdītis” aicina darbā skolotāja palīgu uz noteiktu laiku (40 stundas nedēļā jeb 1,0 likme).  Darba vietas adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • veikt bērnu aprūpi ikdienā; • sadarboties ar grupas skolotājām, sniegt atbalstu bērniem mācību jomu apguvē; • veidot bērnos kulturālas uzvedības un higiēnas iemaņas; • rūpēties par bērnu dienas režīma ievērošanu; • nodrošināt telpu, inventāra tīrību un kārtību; un ja Tev ir: • vismaz vispārējā vidējā izglītība (vēlams auklītes sertifikāts vai praktiskā pieredze darbā ar bērniem); • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu, disciplinētība; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 702 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 731 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli gaidīsim līdz 2024. gada 27.maijam personīgi (adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads) vai e-pastā spriditis@valmiera.edu.lv. Tālrunis papildu informācijai: 64231434. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SKOLOTĀJA PALĪGS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-27 Kontaktpersona: CV, piet.vēst.un izgl.dok.kopijas ar norādi sūtīt uz spriditis@valmiera.edu.lv, 64231434. Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri