Valmieras Ziņas

Noslēdzies projekts “Īpašs bērns? Gudrs skolotājs!”

Lasīšanas laiks: 6 min

Mūsdienu pasaule kļūst aizvien sarežģītāka, līdz ar to skolas ikdienā redzam, ka arī bērni kļūst arvien sarežģītāki, katram ir ļoti daudzveidīgas un dažādas vajadzības. Ko darīt? Kā mums atbalstīt mūsu skolēnus ceļā uz izglītību un veiksmīgu dzīvi?

Valmieras Gaujas krasta vidusskolā – attīstības centrā ik dienu noris intensīvs darbs, kurā piedalās visi darbinieki – gan pedagoģiskie, gan tehniskie – lai palīdzētu mūsu skolēniem atrast savu vietu dzīvē. Tomēr brīžiem jūtam, ka ar jau apgūtajām zināšanām ir par maz, tāpēc vajag apgūt vēl papildus prasmes un iemaņas. Tāpēc jau no 2019.gada skolas 18 pedagogi piedalās programmas Erasmus+ projektā “Īpašs bērns? Gudrs skolotājs!”, lai apmeklētu mācību kursus Eiropas Savienības valstīs, mācītos un iedvesmotos.

Kādas zināšanas, prasmes un iemaņas apguvām projekta laikā?

Vairākās mobilitātēs pedagogi apguva papildus zināšanas par mūsdienīgu metožu izmantošanu speciālās izglītības jomā, piemēram, Latvijā pamatoti populārās Montesori pedagoģijas pielietojumu.

Ikdienā ir būtiski paplašināt pedagogiem pieejamo metožu klāstu, un mūsu pedagogi apguva daudzveidīgu jaunu mūzikas instrumentu spēli, ko izmantot ikdienas darbā, kā arī mākslas kā terapijas elementu integrēšanu stundu un ārpusstundu nodarbībās. Tāpat ļoti vērtīgi bija apzināties rotaļas un spēles kā mācību satura apguves līdzekļa ieviešanu stundās.

Tāpat arī mūsu pedagogi apguva aktuālas zināšanas par iekļaujošas vides veidošanu skolās – ko tas nozīmē, kā un vai vispār ir iespējams veidot katram bērnam tādu vidi, kurā viņš justos pietiekami droši un brīvi, kā runāt ar vecākiem un sabiedrību par iekļaujošas izglītības nozīmi.

Mūsdienās, ja tu vēlies būt veiksmīgs un inovatīvs pedagogs, nekādi neiztikt bez svešvalodām un tehnoloģiju apguves – ir tik plašas iespējas izmantot un lietot ikdienas darbā internetā pieejamos mācību resursus. Angļu valodas kursos tika apgūtas metodes, kā mācīties valodu praktiskā darbībā.

Pasaulei mainoties, arī mums ir jābūt gataviem, kā vienā klasē un skolas vidē pieņemt un saliedēt bērnus un arī pieaugušos ar dažādu pieredzi, prasmēm, uzskatiem. Tas nebūt nav viegli, un tāpēc mūsu pedagogi apguva koučingu, klasvadības prasmes, komandas darba vadību.

Intensīvajā ikdienā diemžēl saskaramies arī ar ļoti nepatīkamu problēmu – skolotāji nogurst un izdeg no pārlieku lielās darba slodzes. Arī šai problēmai ir jāatrod risinājums, un tā ir apzinātības praktizēšana gan pedagogiem, gan skolēniem.

Kāpēc šo pašu saturu nevarēja apgūt tepat Latvijā?

Var jau, protams, un pedagogi arī apgūst – meklē, mācās, izmēģina, dalās. Tomēr dalībai starptautiskos kursos ir īpaša pievienotā vērtība – pedagogam ir iespēja savu pieredzi salīdzināt ar pārējiem – ko es daru labi, kas man izdodas, ko es varu aizgūt no citiem un ieviest savas skolas ikdienā. Tāpat ir ļoti svarīgi gūt sev atziņu – jā, man ir, ko parādīt un iemācīt arī citiem, man ir, ar ko palepoties. Un citu valstu pedagogi ieklausās, mācās, vaicā pēc padoma, vēlas sadarboties. Tādējādi, pašiem nemanot, nonākam pie secinājuma, ka Eiropa un Eiropas vērtības ir nevis tāli un skaļi saukļi, bet kaut kas mums katram piederošs un vērtīgs.

Dažas no pedagogu atsauksmēm

* Uzdodot dažādus interesantus uzdevumus, mums tika attīstīts radošums, pozitīva domāšana. Šie kursi būtu ieteicami visiem, kas interesējas par mākslu, radošumu un psiholoģiju, jo mākslai ar psiholoģiju ir daudz kopīga. (G.Mežule, “Art as therapy: self-expression and special needs in art education”)

* Kursus vērtēju ļoti pozitīvi, jo bija iespēja uzlabot angļu valodas prasmes, paplašināt vārdu krājumu, uzlabot izrunu. Bija interesanti tuvāk iepazīties ar citu valstu pedagogiem. (D.Sprince, E.Eglīte, „Fluency and English Language Development for Educational Staff”

* Man bija iespēja apmeklēt angļu valodas apmācības kopā ar īstiem angļu valodas profesionāļiem. Tā bija vērtīga pieredze man pašai, bija daudz jārunā, jāmācās atrast dažādas interesantas vietas un saplānot pēcpusdienas apskates vietas salā.(A.Liberte, „Fluency and English Language Development for Educational Staff”)

* Darbojoties mācību stacijās, apguvām, kā tiek sekmēta bērnu patstāvība, radošā domāšana, personīgā atbildība un interese. Pēcpusdienas un vakara stundas izmantojām tuvākās apkārtnes iepazīšanai. Priecājamies, ka bija brīnišķīga iespēja gūt jaunus iespaidus un pieredzi, paplašināt redzesloku un iepazīt dažādu tautu kultūru. Tā kā projekta darba valoda bija angļu valoda, tad ieguvām nenovērtējamu praksi angļu valodas pielietošanā. (E.Auniņa, A.Tauriņa “Smart teachers play more!”)

* Kursu vadīja Marijas Montessori darba metodes pārzinoša skolotāja, kas Itālijā sarakstījusi divas grāmatas par Marijas Montessori pedagoģijas praktisko darbību. Lekcijas notika itāļu valodā ar tulkojumu angļu valodā.  Tika prezentēti video par darbošanos bērnudārzā, skolā, darbojāmies praktiski ar M.Montessori materiāliem. Ieguvu daudz zināšanu, arī prasmes un iemaņas par to, kā strādāt ar šiem materiāliem. (K.Stukāne, “The Montessori Method”)

* Kursos mācījāmies, domājām un aktīvi līdzdarbojāmies, lai apgūtu metodes praktiski. Rezultātā iegūta lieliska pieredze integrācijas jautājumos, kā palīdzēt bērnam no citas kultūrvides, valsts iekļauties klasē, skolā, kopienā. Iegūti jauni draugi – kolēģi no dažādām Eiropas pilsētām.(L.Vaite, “Integrity and Multiculurality”)

* Lektori mūs iepazīstināja ar Portugāles izglītības sistēmu, uzzinājām gan par iekļaujošās izglītības pozitīvajām, gan negatīvajām iezīmēm, kā arī par valsts un Eiropas atbalstu iekļaujošās izglītības veicināšanā. (A.Dzērve, “Teaching Principles and Methods in Inclusive Education”)

* Kursu mērķis bija parādīt, cik daudz un dažādos veidos iekļaujošajā izglītībā iespējams izmantot digitālos rīkus, lai izveidotu vērtīgus, aizraujošus un interesantus mācību materiālus. (B.Tetere, “ICT in Education – Towards a Digital and Inclusive Pedagogy”)

* Mēs iepazināmies ar instrumentiem, ko izmantot, lai radītu atbalstošu mācību vidi bērniem ar īpašām vajadzībām. Analizējām un salīdzinājām izglītojamo iekļaušanas piemērus dažādu valstu izglītības sistēmā. Apmainījāmies ar pieredzi ar citiem skolotājiem no ES valstīm. Kursu laikā izveidojās spēcīgas attiecības ar kolēģiem no Turcijas, Portugāles, Polijas, Maķedonijas. (I.Juste, L.Grāpēna, “Special needs”)

* Tā bija lieliska pieredze: mācīties valodu. Valodas nodarbības nemaz nebija tik vieglas. Pasniedzēja bija domājusi par katra dalībnieka vajadzībām, visi teksti bija  sameklēti, domājot par katru dalībnieku. Darbs notika individuāli un bija ļoti intensīvs; nevarējām atslābt ne mirkli. (D.Lediņa, „Fluency and English Language Development for Educational Staff”)

* Šis 5 dienu kurss deva iespēju apgūt dažādus interesantus balss iesildīšanas un ritma izjūtas attīstīšanas vingrinājumus, iemācīties spēlēt bungas, blokflautu un ukuleli, iepazīt dažādas muzikālās spēles, iepazīt citu kolēģu darba metodes. Lekcijās un radošajās darbnīcās tika sniegts gan teorētisks, gan praktisks atbalsts pedagogiem. (A.Kalniņa, “Singing, Recorder, Ukulele and Bucket Drumming”)

* Kursos apguvu daudz un dažādu ierosmju, kā vadīt komandas darbu, pamatojoties uz dalībnieku stiprajām pusēm un iniciatīvu. Šī ir brīnišķīga iespēja izmantot netradicionālas metodes, kā eneagrammu, drāmu, koučingu, kustību terapijas paņēmienus, jo mums katram noder kaut kas cits. (D.Ramata, “Team Leading in Education”)

* Tās bija sarunas par mūsdienu Eiropā aktuālām tēmām – kā sadzīvot, kā mācīties, ja mēs esam tik dažādi gan spēju, gan kultūras tradīciju ziņā. (A.Rozenberga, “Managing a Diverse Classroom: Facing Upcoming Challenges”)

Projekts ”Īpašs bērns? Gudrs skolotājs!” tika finansēts ar Eiropas Komisijas programmas “Erasmus+”, kuru Latvijā administrē Valsts izglītības attīstības aģentūra, atbalstu. Šī publikācija atspoguļo vienīgi autora uzskatus, un Komisijai nevar uzlikt atbildību par tajā ietvertās informācijas jebkuru iespējamo izlietojumu. 

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ. Nr. 90000069281) izsludina konkursu uz Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Algas nodokļu daļas galvenā nodokļu inspektora ierēdņa amatu (vakance uz nenoteiktu laiku) Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) pamatdarbības un atbalsta funkcijas īstenošana labprātīgas nodokļu, nodevu, citu valsts noteikto obligāto maksājumu un tieši piemērojamos Eiropas Savienības normatīvajos aktos par muitas lietām noteikto maksājumu saistību izpildes, aprēķināšanas un maksāšanas pareizības kontroles un atbalsta jomā. Mūsu vērtības ir efektivitāte, atbildība un sadarbība. Ja Tev ir: akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība; zināšanas nodokļu normatīvajos aktos; spēja strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; pamatprasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; atbilstība likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām; nevainojama reputācija. Ja Tev ir kāda no šīm īpašībām vai prasmēm, mēs Tevi gaidām Algas nodokļa daļā: proti argumentēt un pamatot savu viedokli; esi nosvērts, komunikabls un atvērts jautājumiem; atbildības sajūta, precizitāte, disciplinētība un līdzsvarotība; pārzini vai interesē kā notiek process kādā no nozarēm, piemēram, būvniecības nozarē, mazumtirdzniecībā, ražošanas nozarē, sabiedriskajā ēdināšanā, pakalpojuma sniegšanā; spēj saskatīt likumsakarības, analizēt un aprakstīt iegūto informāciju; proti strādāt ar datoru un programmām; labprāt dodies ārpus darba vietas; jūties droši svešā vietā un spēj runāt ar jebkuru personu. Tev ikdienā būs šādi pienākumi: Jākomunicē ar nodokļu maksātājiem kā klātienē vai attālināti, tā rakstiski. Jārīko un jāpiedalās klātienes un attālinātajās tikšanās ar nodokļu maksātājiem. Jāveic nodokļu maksātāja saimnieciskās darbības apmeklēšana/novērošana. Jāgatavo pieprasījumi nodokļu maksātājiem, kredītiestādēm, valsts un pašvaldību institūcijām. Jāstrādā ar programmām un informācijas sistēmām. Jāvērtē grāmatvedības reģistri un dokumenti. Jāanalizē iegūtā un apkopotā informācija. Jāapraksta rezultāti, gatavojot nodokļu rēķinus un lēmumu projektus. Jāsadarbojas ar kolēģiem. Mēs piedāvājam: Stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1483 līdz 1719 EUR (bruto), pārbaudes laikā līdz 1521 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes ilguma attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; Tev būs sociālās garantijas. Apdrošināšanas polisi. Brīvas papildus dienas (papildatvaļinājuma dienas). Iespēju strādāt daļēji attālināti. Labas izaugsmes iespējas. Ieguldīt savas zināšanas un prasmes. Tavs darbs būs novērtēts no kolēģu un vadības puses. Ātri apgūt darba pienākumus. Teicamu kolektīvu. Elastīgu un ērtu darba laiku. Priekšrocības pretendentam ar: akadēmisko vai otrā līmeņa profesionālo augstāko izglītību ekonomikā vai komerczinībās un administrēšanā vai tiesību zinātnē; pieredzi nodokļu administrēšanā vai uzņēmējdarbībā, vai finanšu vadībā, vai finanšu analīzē, vai grāmatvedībā, vai auditā vai tiesību zinātnē ne mazāk kā divi gadi. Ierēdņa dienesta vieta: Beātes iela 49, Valmiera. Pieteikuma vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 20 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz NNVP_AND_GNI_Valmiera_Vards_Uzvards”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam ierēdņa amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67121490. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru +371 67122633 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: GALVENAIS NODOKĻU INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-22 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ.Nr.90000069281) izsludina konkursu uz Informātikas pārvaldes Reģionālās tehniskā atbalsta daļas Otrās nodaļas vecākā informācijas tehnoloģiju administratora darbinieka amatu (1 vakance uz nenoteiktu laiku) Informātikas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmuma dienesta (turpmāk – VID) atbalsta funkcijas īstenošana informācijas sistēmu resursu pārvaldības jomā. Mūsu vērtības ir: efektivitāte, atbildība, sadarbība. Ja Tev ir: vidējā vai profesionālā vidējā izglītība; praktiskas zināšanas par datortīklu (LAN) uzbūvi, izmantotajiem protokoliem, konfigurēšanu un darbības principiem; padziļinātas un praktiskas zināšanas par darbstaciju operētājsistēmām un lietojumprogrammām, to uzstādīšanu un apkopes veikšanu; padziļinātas un praktiskas zināšanas par datortehnikas t.sk. perifērijas iekārtu uzbūvi, darbības principiem un veidiem; labas prasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; spēja patstāvīgi organizēt darbu un strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; spēja uzņemties atbildību un pieņemt lēmumus; atbilstība likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām; nevainojama reputācija. Ja esi gatavs nodrošināt: lietotāju tehnisko atbalstu, datortehnikas un programmatūras problēmu lokalizāciju un risināšanu; datortehnikas sagatavošanu un uzturēšanu; tehniskās infrastruktūras un serveru darbības uzturēšanu; informācijas un komunikāciju tehnoloģiju drošības pasākumu nodrošināšanu. Pievienojies mūsu kolektīvam, jo mēs piedāvājam: stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1405 līdz 1777 EUR (bruto), - pārbaudes laikā līdz 1529 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; interesantu un stabilu darbu, draudzīgu kolektīvu; personīgo izaugsmi un profesionālo zināšanu pilnveidošanu; iespēju piedalīties dažādās apmācību programmās; sociālās garantijas; veselības apdrošināšanas polisi no pirmā mēneša; papildatvaļinājuma dienas. Priekšrocības pretendentiem ar: vidējo vai vidējo profesionālo izglītību informācijas tehnoloģiju jomā; praktisko darba pieredzi informātikas jomā vismaz vienu gadu; B kategorijas vadītāja apliecību. Darbinieka darba vieta: Beātes iela 49, Valmiera, LV-4201 Motivācijas vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 15 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas dienas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz IP_RegioTAD_2N_VITA_Vārds_Uzvārds”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam darbinieka amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67123444. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru 67122630 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: INFORMĀCIJAS TEHNOLOĢIJU ADMINISTRATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-17 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Mūsu partneri