Valmieras Ziņas

Līdz 2040.gadam 1020 kilometrus valsts galveno autoceļu plāno pārbūvēt par četrjoslu ātrgaitas ceļiem

Lasīšanas laiks: 3 min

Latvijas valsts ceļu attīstības plānā 2020.-2040.gadam paredzēts 1020 kilometrus valsts galveno autoceļu pārveidot par četru joslu ātrgaitas ceļiem ar maksimālo braukšanas ātrumu 130 kilometri stundā, lai no jebkura galvenā reģionālās attīstības centra Rīgu varētu sasniegt ne ilgāk kā divās stundās, ceturtdien Autoceļu padomes sēdē sacīja VAS “Latvijas valsts ceļi” (LVC) valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis.

Autoceļu padome šo plānu atbalstīja un tas jau drīzumā tiks virzīts izskatīšanai Ministru kabinetā.

Lazdovskis informēja, ka attīstības plānu iecerēts īstenot trīs posmos – no 2020.gada līdz 2030.gadam, no 2030.gada līdz 2035.gadam un no 2035.gada līdz 2045.gadam. Kopējais plāna īstenošanai nepieciešamais finansējums ir ap 5,9 miljardiem eiro.

Pirmajā plāna īstenošanas posmā līdz 2030.gadam lielākā uzmanība tiks pievērsta Rīgas apvedceļa pārbūvei, kā arī autoceļu pārbūvei virzienā no Rīgas uz Jūrmalu, Siguldu, Jelgavu un posmam Koknese-Pļaviņas-Jēkabpils. Pirmajā posmā plānots pārbūvēt 178,9 kilometrus autoceļu un tam nepieciešams finansējums 984,6 miljonu eiro apmērā.

Otrajā posmā paredzēts uzbūvēt 318,6 kilometrus ātrgaitas ceļu, kam nepieciešami 1,87 miljardi eiro. Savukārt trešajā posmā paredzēts uzbūvēt 523 kilometrus ātrgaitas ceļus, nepieciešamais finansējums ir 3,064 miljardi eiro. 

Lazdovskis stāstīja, ka viens no plāna ambiciozajiem mērķiem paredz, ka no jebkura reģionālā attīstības centra Latvijā Rīga būtu sasniedzama ne vairāk kā divu stundu laikā. Lai to sasniegtu paredzēts pakāpeniski virzīties uz ātrgaitas ceļu būvniecību.

Šīs autoceļu maģistrāles savienotu Rīgu ar Ventspili, Liepāju, Jelgavu, Bausku, Jēkabpili un Daugavpili, Rēzekni, Cēsīm un Smilteni, kā arī Ainažiem. Uz ātrgaitas ceļiem būtu atdalītas divas brauktuves ar divām braukšanas joslām katrā virzienā, turklāt atļautais maksimālais braukšanas ātrums būtu 130 kilometri stundā. Maģistrāles būtu aprīkotas ar prettrokšņu sienām, kā arī uz tām nevarētu nokļūt dzīvnieki. Tām būtu daudz mazāks pieslēguma ceļu skaits, kas pārsvarā būtu divlīmeņu satiksmes viadukti, bet atsevišķos gadījumos labā iebrauktuve vai izbrauktuve.

Piedāvātais ceļu tīkla attīstības plāns izveidots, lai aptvertu pēc iespējas lielāku iedzīvotāju apjomu, stāstīja Lazdovskis. Viņš arī teica, ka diskusijas bija par to, vai Vidzemes virzienā attīstīt virzienu Cēsis/Smiltene vai Valmiera/Valga, paskaidrojot, ka izvēlēts Smiltenes virziens, jo tam ar salīdzinoši īsākām distancēm var pieslēgt Gulbeni, Balvus un Alūksni.

Savukārt reģionālo ceļu tīklu primāri plānots attīstīt, savienojot attīstības centrus ar automaģistrālēm pa iespējami īsāko maršrutu.

Lazdovskis teica, ka īpaša uzmanība ir pievērsta Rīgas aglomerācijai. “Rīga ir Latvijas un Baltijas satiksmes centrālais mezgls, jo teju katrs galvenais ceļš atduras Rīgas apvedceļā, tomēr satiksmes intensitāte uz šī apvedceļa pašreiz būtiski pārsniedz kapacitāti, kādai tas ticis būvēts,” stāstīja Lazdovskis. Piemēram, posmā Salaspils-Baltezers diennaktī pārvietojas ap 20 000 automašīnas, kaut autoceļš ir projektēts 6000-8000 automašīnām diennaktī.

LVC valdes loceklis sacīja, ka ceļu attīstības plāna rezultātā no Tukuma, Jelgavas, Bauskas, Ogres, Siguldas un Saulkrastiem Rīgai būtu jābūt sasniedzamai 30 minūšu laikā.

Galvenā tranzīta artērija Latvijā ir “Via Baltica”, un arī tajā atsevišķos posmos satiksmes intensitāte pārsniedz paredzēto, tāpēc papildu jau plānotajam Ķekavas apvedceļam, jādomā par apvedceļu veidošanu ap Iecavu, Bausku, Baltezeru un Salacgrīvu, stāstīja Lazdovskis.

Savukārt kā pierobežas savienojumus iecerēts uzlabot savienojumus no Medumiem un Pāterniekiem uz Daugavpili, kā arī no Terehovas un Grebņevas līdz Rēzeknei, tāpat arī savienojums no Vidzemes šosejas līdz Valkai/Valmierai un no Liepājas līdz Rucavai.

Kā pēdējo svarīgo aspektu ceļu attīstības plānā Lazdovskis minēja digitalizāciju, norādot, ka modernam ceļam jāatbilst moderno tehnoloģiju izmantošanas iespējām, tāpēc galvenās maģistrāles paredzēts aprīkot ar 5G tehnoloģijām.

Paredzēts, ka plāna ieviešanas rezultātā aptuveni 1020 kilometri autoceļu veidotu maģistrāles, kas savienotu Rīgas apvedceļu ar galvenajiem autoceļiem, 1100 kilometri būtu valsts galvenie autoceļu, kas savienotu maģistrāles ar attīstības centriem un valsts robežu. Savukārt ap 3600 kilometru būtu valsts reģionālie autoceļu, kas savienotu nacionālās un reģionālās nozīmes attīstības centrus un nodrošinātu piekļuvi augstākās kategorijas autoceļiem, bet 6400 kilometri būtu valsts vietējie autoceļu un 8000 kilometri – pievedceļi.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Atalgojumsno 1000 līdz 1500 Euro + bonusi par labiem darba rezultātiem.Darba grafiksMaiņu darbs (pilna slodze)Maiņas garums - 12h vai 24hMaiņas sākums var sākties 08:00 vai 20:00 un noslēgties 08:00 vai 20:00Pieredze nav nepieciešama – mēs Tev visu iemācīsim.Ko iegūsi, strādājot pie mums?-Stabilu darbu starptautiskā uzņēmumā-Veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšanu-Apmaksātu mācību atvaļinājumu un regulāras apmācības pilnveidei-Dzimšanas dienas brīvdienu un dāvanu tavā dienā-Darbam un atpūtai pieejamus apartamentus Spānijā (Marbella) un Rīgā-Atbalstu sportiskām aktivitātēm un organizētas labbūtības aktivitātes-Grandiozus saliedēšanās pasākumus un foršus kolēģus-Psihologa/terapeita konsultācijas online – apmaksātas-Atlīdzību par briļļu/kontaklēcu iegādi darba vajadzībām-2 papildus apmaksātas brīvdienas, ja gada laikā būsi veicis 2 sociāli atbildīgas aktivitātes-Bonusus par labiem darba rezultātiemPar mumsMēs esam KLONDAIKA – daļa no Entain NCE un starptautiskās Entain grupas, vienas no pasaules lielākajām iGaming kompānijām ar 30 000+ darbinieku.Entain NCE pārvalda vairākus populārus zīmolus – Optibet, Bwin, BetCity, Ninja Casino un, protams, KLONDAIKA – leģendāru zīmolu Latvijā.Mūsu stāsts sākās jau 1988. gadā, bet šodien Klondaika ir izklaides un atpūtas tīkls 14 pilsētās, piedāvājot aizraujošu atpūtu gan klātienē, gan tiešsaistē.Pievienojies mums un kļūsti par daļu no starptautiskas komandas, kas strādā ar prieku un azartu. Profesija: BĀRMENIS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 4, Valmiera, Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-11-09 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: darbs@klondaika.lv

SIA “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS” aicina savā komandā kolēģi SPECIALIZĒTĀ AUTOMOBIĻA VADĪTĀJU Galvenie amata pienākumi: vadīt un apkalpot specializēto (arī kravas) automobili uzturēt uzticēto automobili tehniskajā kārtībā veikt vispārējos teritoriju un ceļu uzturēšanas un labiekārtošanas darbus. Prasības kandidātiem: atbilstoša vidējā profesionālā izglītība autovadītāja apliecība B, C kategorija vēlama vadītāja apliecība ar ierakstu par profesionālajām zināšanām (kods 95), nepieciešamības gadījumā tiks nodrošināta apmācība par darba devēja līdzekļiem pieredze kravas automobiļa vadīšanā un tehniskajā apkalpošanā fiziskā izturība un spēja strādāt komandā. Piedāvājam: dinamisku darbu vienā no lielākajiem namu pārvaldīšanas uzņēmumiem Vidzemē stabilu atalgojumu sākot no EUR 1280 (bruto) līdz 1410 (bruto) mēnesī atkarībā no pieredzes un prasmēm veselības apdrošināšanu pēc nostrādātiem 6 mēnešiem nelaimes gadījumu apdrošināšanu pēc nostrādātiem 3 mēnešiem labumu grozu atbilstoši koplīgumam līdzmaksājumu sporta aktivitātēm Pieteikties līdz 2025.gada 03.oktobrim, sūtot CV elektroniski uz personals@v-nami.lv vai uz adresi: SIA “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS”, Semināra iela 2a, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Sazināsimies tikai ar tiem pretendentiem, kurus aicināsim uz pārrunām. Tālrunis informācijai: 28329013. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti šīs atlases konkursa ietvaros. Datu pārzinis ir SIA “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS”, Semināra iela 2a, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Profesija: SPECIALIZĒTĀ /AUTOMOBIĻA VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Semināra iela 2A, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-10-03 Kontaktpersona: VALMIERAS NAMSAIMNIEKS VALMIERAS NAMSAIMNIEKS

Mūsu partneri