Valmieras Ziņas

Valmierā skolēniem attālināti pieejamas arī karjeras konsultācijas

Lasīšanas laiks: 5 min

Strauji tuvojas noslēgumam mācību gads, un izlaiduma klašu skolēnus sagaida viena no svarīgākajām izvēlēm dzīvē – lēmums par nākotnes profesiju un nākamo mācību iestādi. Vai turpināt mācības vidusskolā vai kādā no profesionālās izglītības iestādēm? Kurā no Latvijas vai visas pasaules augstskolām studēt un par ko kļūt?

Karjeras konsultācijas – atbalsts izvēles izdarīšanai

Karjeras ceļa izvēlē liels atbalsts ir karjeras konsultācijas. Valmierā konsultācijas nodrošina piesaistīts profesionāls karjeras konsultants, kā arī zinoši skolu pedagogi karjeras konsultanti. Šo speciālistu uzdevums ir palīdzēt skolēnam ieraudzīt viņa stiprās puses un iespējas nākotnē, nospraust mērķus un noteikt uzdevumus, kas ir svarīgi mērķu sasniegšanai. Karjeras konsultants uzmundrina, atbalsta un motivē jaunieti ieraudzīt sevī potenciālu, lai mērķtiecīgi dotos pretī profesionālajai karjerai.

Karjeras konsultācija nav tikai atbalsts skolēnam nākotnes profesijas izvēlē. Tas ir arī rīks viņa personības izzināšanā, īpaši tiem skolēniem, kuri ir sevis meklējumos un kuriem ir daudz neatbildētu jautājumu par sevi. Tā ir mērķtiecīgi virzīta saruna, kurā soli pa solim karjeras konsultants palīdz skolēnam saprast, ar ko dzīvē viņš vislabāk varētu nodarboties. Skolēnam piemērotākās izvēles tiek noteiktas, balstoties uz pašizpēti, apzinoties savas stiprās puses un rakstura īpašības, kā arī analizējot iepriekšējo dzīves pieredzi un intereses,” pieredzē dalās Valmieras 2. vidusskolas pedagoģe karjeras konsultante Lolita Eklone.

Valmiera nodrošina karjeras konsultācijas attālināti

Ārkārtas situācijas ierobežojumi un distancēšanās nosacījumi ieviesa savas korekcijas arī karjeras konsultāciju jomā. Darbam jaunajos apstākļos bija jāpielāgojas ne tikai mācību priekšmetu skolotājiem, bet arī speciālistiem, kuri nodrošina karjeras konsultācijas. Valmieras pilsētas prioritāte ir turpināt nodrošināt karjeras konsultāciju pakalpojumus, īpaši 9. un 12. klašu skolēniem, tāpēc tika atrastas jaunas iespējas, metodes un tehnoloģiskie risinājumi.

Inovatīvu risinājumu un metožu testēšana un izmantošana, kā arī jaunu digitālu prasmju apgūšana izglītības procesā ikdienā ir arī viens no uzdevumiem projektā “Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas”, kuru realizē Valmieras pilsētas pašvaldība kopā ar vēl deviņiem partneriem. Valmieras pilsētas pašvaldības speciālisti, sadarbojoties ar Valmieras Attīstības aģentūru, atrada risinājumu, lai karjeras konsultācijas skolēniem Valmierā netiktu pārtrauktas. Turklāt attālinātās karjeras konsultācijas Valmierā būs pieejamas arī vasarā.

Jau gandrīz divus mēnešus Valmieras skolu audzēkņiem karjeras konsultācijas pieejamas attālināti. Konsultācijas nodrošina gan skolu pedagogi karjeras konsultanti, gan karjeras konsultante Jolanta Priede, kura dalās savos novērojumos par Valmieras jauniešu nākotnes cerībām un mērķiem: “Katram jaunietim ir savi sapņi, mērķi, un tie parasti ir augsti un cēli. Daļa no viņiem nākotni saista ar ārvalstīm, bet lielākā daļa sevi redz Latvijā vai Valmierā. Neesmu pamanījusi jauniešos satraukumu par to, ka Latvijas ekonomikā viņi neatrastu savu vietu. Turklāt liela daļa jauniešu sapņo Latvijā vai Valmierā uzsākt savu uzņēmējdarbību – tātad kļūt par nākamajiem darba devējiem, nevis darba ņēmējiem. Tas, vai jaunieši piepildīs savas ieceres, ir atkarīgs no daudz un dažādiem faktoriem. Uzskatu, ka ideālā gadījumā katram no viņiem būtu nepieciešams mentors, personības izaugsmes treneris vai karjeras un biznesa konsultants, pie kura vērsties pēc padoma un palīdzības arī turpmāk.

Savos iespaidos par karjeras konsultāciju dalās Valmieras 5. vidusskolas 12. klases skolēns Gustavs Māziņš: “Karjeras konsultāciju vēlējos iziet pie neatkarīga konsultanta, kurš mani nepazīst un kuram nav priekšstata par mani, manām spējām un interesēm. Man bija svarīgi iegūt neatkarīgu viedokli. Šī pieredze bija ļoti vērtīga un interesanta. Esmu pārsteigts par rezultātu un pozitīvo iznākumu. Tas vairoja manī vēl lielāku ticību savām spējām un pārliecību tam, ka esmu uz pareizā ceļa. Pēc konsultācijas man radās jaunas idejas. Mani pārsteidza karjeras konsultanta profesionalitāte, bagātā pieredze un atraktīvā pieeja darbam. Konsultācijas laiks paskrēja nemanot. Saviem vienaudžiem iesaku izmantot iespēju un pieteikties konsultācijai, it īpaši, ja jaunietis svārstās un vēl nav skaidri izlēmis savas nākotnes karjeras ceļu. Pārliecinājos, ka tas nav tikai karjeras, bet arī psiholoģisks atbalsts, kas vairo ticību sev un savam spēkiem”.

Valmieras pedagogi karjeras konsultanti profesionāli pilnveidojas

Valmieras pilsētā regulāri notiek dažādi profesionālās pilnveides pasākumi pedagogiem karjeras konsultantiem. Viens no tādiem bija vebinārs “Karjeras konsultācijas anatomija – soli pa solim uz vislabāko rezultātu”, ko organizēja Valmieras Attīstības aģentūra. Vebināru vadīja eksperte, karjeras konsultante Jolanta Priede. Vebināra uzdevums bija sniegt praktiskus padomus, atziņas un zināšanas par pareizi vadītām un efektīvām karjeras konsultācijām. Vebinārs iedrošināja un iedvesmoja Valmieras pedagogus karjeras konsultantus ārkārtas apstākļos nodrošināt attālinātās konsultācijas skolēniem.  

Vebinārs bija ļoti vērtīgs, noderīgs un iedvesmojošs, īpaši laikā, kad mācības notiek attālināti un kad jāsaprot, kādu lomu un pienesumu skolēniem šajā laikā var dot karjeras konsultants. Jolantas Priedes padomi, kā veiksmīgāk vadīt individuālo karjeras konsultāciju, ir patiesi noderīgi, jo pati sertifikātu par iespēju vadīt karjeras konsultācijas ieguvu tikai pagājušajā gadā. Īsi, koncentrēti, praktiski, pārdomāti un “saliekot visu pa plauktiņiem” – tā es raksturotu vebināra norisi. Protams, mani iedvesmoja arī Jolantas personība un bagātīgā pieredze, vadot un konsultējot cilvēkus,” savu vērtējumu sniedz Valmieras Pārgaujas Valsts ģimnāzijas karjeras konsultante Lauma Lāce.

Apmācības atzinīgi vērtē arī Valmieras 2. vidusskolas pedagoģe karjeras konsultante Lolita Eklone: “Vebinārā pieredzējusī eksperte un praktiķe dalījās ar saviem visbiežāk izmantotajiem darba rīkiem un metodēm karjeras konsultāciju organizēšanā – sākot ar uzticēšanās iegūšanas, efektīvas komunikācijas un empātiskajām pieejām līdz pat profesionālas klasiskās konsultācijas struktūras tiešiem demonstrējumiem. Video seminārā ieguvu atziņu, ka jebkuras zināšanas, ko mēs uzkrājam, jāpielieto savā dzīvē un profesionālā darbībā. Tas jādara, droši mēģinot un atrodot savu individuālo karjeras konsultēšanas stilu.

Lolitu Ekloni papildina Valmieras Sākumskolas pedagoģe karjeras konsultante Jana Štrāle: “Katra uzkrātā pieredze ir unikāla, lai kādu mazāku vai lielāku darbu esam darījuši. Tā ir mūsu pieredze. Vebinārs bija unikāla iespēja redzēt, kā konsultācija organizēt attālināti, un gūt jaunas idejas materiālu un metožu bāzes papildināšanai. Esmu pateicīga par Jolantas sniegtajām zināšanām, kas ir kā viens mazs puzles gabaliņš, kas noderēs, liekot lielo dzīves puzli!

Karjeras konsultantes Jolantas Priedes attālinātās konsultācijas Valmieras skolēniem, kā arī apmācību seminārs Valmieras pedagogiem karjeras konsultantiem tiek nodrošināts projektā “Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas” (Nr. UIA 03-250, NextGen Microcities). Projektu līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds iniciatīvas “Pilsētu inovatīvās darbības” ietvaros. Šī informācija atspoguļo vienīgi autora viedokli, un iniciatīvas “Pilsētu inovatīvās darbības” iestādes neatbild par šīs informācijas potenciālajiem izmantošanas veidiem.

Valmieras pedagogu karjeras konsultantu attālinātās konsultācijas Valmieras skolēniem tiek nodrošinātas projektā “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” (Nr.8.3.5.0/16/I/001). Projekts tiek realizēts darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros, un to finansē Eiropas Sociālais fonds.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ. Nr. 90000069281) izsludina konkursu uz Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Algas nodokļu daļas galvenā nodokļu inspektora ierēdņa amatu (vakance uz nenoteiktu laiku) Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) pamatdarbības un atbalsta funkcijas īstenošana labprātīgas nodokļu, nodevu, citu valsts noteikto obligāto maksājumu un tieši piemērojamos Eiropas Savienības normatīvajos aktos par muitas lietām noteikto maksājumu saistību izpildes, aprēķināšanas un maksāšanas pareizības kontroles un atbalsta jomā. Mūsu vērtības ir efektivitāte, atbildība un sadarbība. Ja Tev ir: akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība; zināšanas nodokļu normatīvajos aktos; spēja strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; pamatprasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; atbilstība likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām; nevainojama reputācija. Ja Tev ir kāda no šīm īpašībām vai prasmēm, mēs Tevi gaidām Algas nodokļa daļā: proti argumentēt un pamatot savu viedokli; esi nosvērts, komunikabls un atvērts jautājumiem; atbildības sajūta, precizitāte, disciplinētība un līdzsvarotība; pārzini vai interesē kā notiek process kādā no nozarēm, piemēram, būvniecības nozarē, mazumtirdzniecībā, ražošanas nozarē, sabiedriskajā ēdināšanā, pakalpojuma sniegšanā; spēj saskatīt likumsakarības, analizēt un aprakstīt iegūto informāciju; proti strādāt ar datoru un programmām; labprāt dodies ārpus darba vietas; jūties droši svešā vietā un spēj runāt ar jebkuru personu. Tev ikdienā būs šādi pienākumi: Jākomunicē ar nodokļu maksātājiem kā klātienē vai attālināti, tā rakstiski. Jārīko un jāpiedalās klātienes un attālinātajās tikšanās ar nodokļu maksātājiem. Jāveic nodokļu maksātāja saimnieciskās darbības apmeklēšana/novērošana. Jāgatavo pieprasījumi nodokļu maksātājiem, kredītiestādēm, valsts un pašvaldību institūcijām. Jāstrādā ar programmām un informācijas sistēmām. Jāvērtē grāmatvedības reģistri un dokumenti. Jāanalizē iegūtā un apkopotā informācija. Jāapraksta rezultāti, gatavojot nodokļu rēķinus un lēmumu projektus. Jāsadarbojas ar kolēģiem. Mēs piedāvājam: Stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1483 līdz 1719 EUR (bruto), pārbaudes laikā līdz 1521 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes ilguma attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; Tev būs sociālās garantijas. Apdrošināšanas polisi. Brīvas papildus dienas (papildatvaļinājuma dienas). Iespēju strādāt daļēji attālināti. Labas izaugsmes iespējas. Ieguldīt savas zināšanas un prasmes. Tavs darbs būs novērtēts no kolēģu un vadības puses. Ātri apgūt darba pienākumus. Teicamu kolektīvu. Elastīgu un ērtu darba laiku. Priekšrocības pretendentam ar: akadēmisko vai otrā līmeņa profesionālo augstāko izglītību ekonomikā vai komerczinībās un administrēšanā vai tiesību zinātnē; pieredzi nodokļu administrēšanā vai uzņēmējdarbībā, vai finanšu vadībā, vai finanšu analīzē, vai grāmatvedībā, vai auditā vai tiesību zinātnē ne mazāk kā divi gadi. Ierēdņa dienesta vieta: Beātes iela 49, Valmiera. Pieteikuma vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 20 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz NNVP_AND_GNI_Valmiera_Vards_Uzvards”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam ierēdņa amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67121490. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru +371 67122633 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: GALVENAIS NODOKĻU INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-22 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ.Nr.90000069281) izsludina konkursu uz Informātikas pārvaldes Reģionālās tehniskā atbalsta daļas Otrās nodaļas vecākā informācijas tehnoloģiju administratora darbinieka amatu (1 vakance uz nenoteiktu laiku) Informātikas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmuma dienesta (turpmāk – VID) atbalsta funkcijas īstenošana informācijas sistēmu resursu pārvaldības jomā. Mūsu vērtības ir: efektivitāte, atbildība, sadarbība. Ja Tev ir: vidējā vai profesionālā vidējā izglītība; praktiskas zināšanas par datortīklu (LAN) uzbūvi, izmantotajiem protokoliem, konfigurēšanu un darbības principiem; padziļinātas un praktiskas zināšanas par darbstaciju operētājsistēmām un lietojumprogrammām, to uzstādīšanu un apkopes veikšanu; padziļinātas un praktiskas zināšanas par datortehnikas t.sk. perifērijas iekārtu uzbūvi, darbības principiem un veidiem; labas prasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; spēja patstāvīgi organizēt darbu un strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; spēja uzņemties atbildību un pieņemt lēmumus; atbilstība likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām; nevainojama reputācija. Ja esi gatavs nodrošināt: lietotāju tehnisko atbalstu, datortehnikas un programmatūras problēmu lokalizāciju un risināšanu; datortehnikas sagatavošanu un uzturēšanu; tehniskās infrastruktūras un serveru darbības uzturēšanu; informācijas un komunikāciju tehnoloģiju drošības pasākumu nodrošināšanu. Pievienojies mūsu kolektīvam, jo mēs piedāvājam: stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1405 līdz 1777 EUR (bruto), - pārbaudes laikā līdz 1529 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; interesantu un stabilu darbu, draudzīgu kolektīvu; personīgo izaugsmi un profesionālo zināšanu pilnveidošanu; iespēju piedalīties dažādās apmācību programmās; sociālās garantijas; veselības apdrošināšanas polisi no pirmā mēneša; papildatvaļinājuma dienas. Priekšrocības pretendentiem ar: vidējo vai vidējo profesionālo izglītību informācijas tehnoloģiju jomā; praktisko darba pieredzi informātikas jomā vismaz vienu gadu; B kategorijas vadītāja apliecību. Darbinieka darba vieta: Beātes iela 49, Valmiera, LV-4201 Motivācijas vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 15 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas dienas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz IP_RegioTAD_2N_VITA_Vārds_Uzvārds”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam darbinieka amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67123444. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru 67122630 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: INFORMĀCIJAS TEHNOLOĢIJU ADMINISTRATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-17 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Mūsu partneri