Valmieras Ziņas

Kādēļ arī Tavai ģimenei jāveido uzkrājums nebaltām dienām?

Lasīšanas laiks: 5 min

Daudzi cilvēki nespēj sagatavoties nākotnei, taču finansiālā drošība ir svarīga ikvienam. Uzkrājums nebaltām dienām var palīdzēt drošāk raudzīties nākotnē, neuztraucoties par neparedzētiem izdevumiem.

Neplānotas situācijas ir daļa no dzīves, tādēļ tām vērtīgi sagatavoties. Ja persona dzīvo no algas līdz algai un netiek veidoti nekādi uzkrājumi, tad negaidīts dzīves pavērsiens, piemēram, darba zaudējums vai veselības sarežģījumi, var sagādāt ļoti daudz rūpju.

Kādēļ uzkrājums ir tik svarīgs?

Pat, ja šķiet, ka izveidot iekrājumu ir sarežģīti, tomēr tas ir veids, kā pasargāt sevi un savu ģimeni ārkārtas situācijās. Lūk, daži iemesli, kādēļ uzkrājuma veidošana ir tik svarīga:

  • Uzkrājums var palīdzēt mazināt kredītsaistības, jo neparedzētās situācijās vairs nevajadzēs aizņemties;
  • Uzkrājums palīdz saglabāt finansiālo stabilitāti. Lai arī cik efektīvs būtu budžeta plāns, visus izdevumus, kas rodas laika gaitā, paredzēt nevar. Uzkrājuma fondā esošos līdzekļus iespējams izmantot kādu neparedzētu tēriņu segšanai situācijās, kad esošo budžetu nav iespējams efektīvi pielāgot jaunajai situācijai. Neplānotos izdevumus varat piefiksēt, lai tad, kad tas būs iespējams, varat tos iekļaut savā budžeta plānā;
  • Uzkrājums nebaltām dienām ir īpaši svarīgs tad, ja ģimenei jāiztiek tikai no viena ienākumu avota. Tas var palīdzēt tad, ja vienīgais ģimenes apgādnieks zaudē darbu vai saslimst – tādā gadījumā iekrātā nauda nodrošinās, ka ģimene nepaliek vispār bez ienākumiem;
  • Uzkrājuma veidošana noderīga tad, ja ģimenei pieder pašai savs nekustamais īpašums. Tas nozīmē, ka pašiem jārūpējas par mājokļa uzturēšanu, remontu un ar to saistītajiem izdevumiem. Protams, daļu no uzturēšanas izmaksām (piemēram, nekustamā īpašuma nodokli) var paredzēt un ieplānot savlaicīgi, tomēr ir arī tādi izdevumi, kuri uzradīsies pēkšņi;
  • Uzkrātie naudas līdzekļi noderīgi arī veselības sarežģījumu gadījumā. Tie dos lielāku mieru un veicinās atlabšanas procesu, jo varēsiet atļauties, piemēram, labāku rehabilitāciju, efektīvākas ārstēšanās metodes;
  • Uzkrājums neparedzētām situācijām ir lielisks risinājums arī tad, ja Jums ir citi finansiālie mērķi, ko vēlaties sasniegt, piemēram, mājokļa iegāde vai uzņēmējdarbības uzsākšana. Ja būs izveidots uzkrājums tieši neplānotu situāciju risināšanai, vajadzīgos līdzekļus nevajadzēs ņemt no citiem svarīgajiem mērķiem paredzētajiem resursiem.

Svarīgi šo uzkrājumu veidot atsevišķi no cita veida uzkrājumiem. Vislabāk šim nolūkam atvērt atsevišķu krājkontu. Pirms tam iepazīstieties ar visiem līguma nosacījumiem, lai pārliecinātos, ka, vajadzības gadījumā, naudas līdzekļiem piekļūt varēsiet pietiekami ātri un vienkārši.

Kā sākt veidot uzkrājumu?

Apsverot domu par uzkrājuma veidošanu, sākotnēji var šķist, ka lieku naudas līdzekļu, ko tam novirzīt, nav. Tomēr padoties pirms laika arī nevajadzētu. Ir vērts pārlūkot savu budžetu un šī brīža naudas tērēšanas paradumus, lai saprastu, kam un cik daudz tiek tērēts. Šim nolūkam ilgāku laika posmu, piemēram, mēnesi vai divus, jāpieraksta visi izdevumi. Tas ļaus gūt  priekšstatu par reālo situāciju un vienkāršāk veikt nepieciešamās korekcijas.

Samazinot liekos tēriņus, ietaupīto naudu varēsiet novirzīt uzkrājuma veidošanai. Visvienkāršāk izdevumus samazināt, piemēram, retāk ēdot ārpus mājas vai pārstājot pirkt apģērbu, kas patiesībā nemaz nav vajadzīgs. Ietaupīto naudu ik nedēļu vai mēnesi iemaksājiet krājkontā. Kad uzkrājums sāks pieaugt, parādīsies vēl lielāka motivācija turpināt iesākto.

Ja Jums ir kredīts, arī tā apmaksa var būt lielisks veids, kā veidot uzkrājumu. Pēc kredītsaistību segšanas, naudas līdzekļi, ko izmantojāt kredīta apmaksai, var tikt novirzīti uzkrājumam.

Kā saglabāt motivāciju ilgtermiņā?

Lai uzkrājuma veidošanā būtu vērojams progress, svarīgi tajā veikt regulāras iemaksas. Ir skaidrs, ka kādu mēnesi to izdarīt būs vienkāršāk, savukārt citreiz tas līdzināsies īstam izaicinājumam. Lai nepazaudētu motivāciju, svarīgi izveidot savām vajadzībām un vēlmēm pielāgotu uzskaites sistēmu, kas palīdzēs nenovirzīties no kursa. Tā ietver:

  • Ikdienas tēriņu uzskaiti, lai saprastu, ka kaut kur netiek tērēts vairāk, kā paredzēts;
  • Uzkrājumam paredzēto un reāli atvēlēto summu uzskaiti

Iespējas, kā to praktiski ieviest ikdienā, ir dažādas – kāds dos priekšroku papīram un pildspalvai, cits izmantos Excel izklājlapu, vēl kādam tuvākas mobilo tehnoloģiju sniegtās iespējas.

Svarīgi, lai ikviens ģimenes loceklis ir iesaistīts šī mērķa sasniegšanā, tādēļ pārrunājiet aktuālos tēriņus, mērķus un iespējas tos sasniegt.

Labs variants, kā parūpēties, lai uzkrājuma fonds regulāri papildinās, ir ieradums maksāt sev pirmajam – tas nozīmē, ka šim nolūkam atvēlētā naudas summa uz krājkontu jāpārskaita uzreiz algas dienā, nevis mēneša beigās, kad lielākā daļa naudas iztērēta citām vajadzībām. Lai neaizmirstu veikt regulāras iemaksas, noderīgs var būt automātiskais maksājums internetbankā – norādot pārskaitījuma datumu un summu, varēsiet būt drošs, ka Jūsu uzkrājuma konts regulāri papildinās.

Cik lielam jābūt uzkrājuma fondam?

Saskaņā ar finanšu ekspertu domām ir prātīgi šajā ārkārtas situāciju fondā uzkrāt vismaz 6 mēnešu iztikas izdevumus. Sākotnēji tā var šķist liela summa, taču, ja uzkrājums tiks regulāri papildināts, mērķis noteikti tiks sasniegts.

Plānojot, kāda ik mēnesi būs šim mērķim atvēlētā summa, esiet reāli! Ir loģiski vēlēties uzkrājumu izveidot pēc iespējas ātrāk, taču pārāk nereāli mērķi var likt zaudēt motivāciju.

Kam un kad tērēt uzkrājumā esošos līdzekļus?

Plānojot un papildinot uzkrājuma kontu, vajadzētu arī definēt, kādās situācijās naudas līdzekļus no šī uzkrājuma drīkst tērēt. Katra ģimene šos nosacījumus var pielāgot savām vajadzībām, tomēr pamatā ārkārtas situāciju uzkrājums paredzēts nopietnu, neatliekamu tēriņu segšanai.

Lai būtu vienkāršāk saprast un vienoties par to, kādās situācijās ir pieļaujams izmantot ārkārtas fondā esošos līdzekļus, lūk, viens no iespējamiem konceptiem.

Kas ir ārkārtas situācijas ?

Ir virkne situāciju, kad uzkrājumā esošos līdzekļus tomēr tērēt nevajadzētu, lai arī cik vilinošs šis risinājumus šķistu:

  • Dažkārt izdevumus palielina tādas vajadzības kā dārgāka automašīnas apdrošināšana vai dāvanu iegāde. Tomēr tās nav ārkārtas situācijas. Tie ir izdevumi, kurus iepriekš var paredzēt;
  • Daļa cilvēku šo uzkrājumu izmanto, lai segtu neregulāros, tomēr paredzamos izdevumus. Piemēram, Jūs zināt, ka agri vai vēlu būs nepieciešams automašīnas remonts, taču nezināt, kad tieši. Iekļaujot tam paredzētos izdevumus budžetā, izvairīsieties no uzkrājuma tērēšanas

Kamēr ceram uz labāko, dažkārt tomēr pārsteidz nepatīkami noteikumi. Daži piemēri:

  • Darba zaudējums, kā rezultātā ievērojami samazinās ienākumi;
  • Veselības problēmas

Šāda tipa tēriņus var segt no uzkrājuma ārkārtas situācijām.

Tomēr, iespējams, izvēlēsieties cita veida konceptu, piemēram, no uzkrājuma fonda segt visus tos izdevumus, kas nav iekļauti budžeta plānā un to segšanai citkārt būtu jānoformē aizdevums. Taču, lai šāda sistēma darbotos, īpaši svarīgi ir regulāri pārskatīt savu budžetu, iekļaujot tajā visus paredzamos (arī neregulāros) izdevumus.

Ir daudz iemeslu, kādēļ uzkrājums nebaltām dienām var būt ļoti noderīgs – ārkārtas situācijas, steidzams mājokļa remonts, automašīnas remonts, darba zaudēšana ir tikai daļa no iemesliem.

Dzīvošana bailēs, ka naudas visam vajadzīgajam nepietiks, rada nevajadzīgu stresu. Uzkrājums novērš satraukumu un ļauj dzīvot mierīgāku dzīvi.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Mazsalacas pirmsskolas izglītības iestāde “Dārziņš” (turpmāk – Iestāde) aicina darbā saimniecības vadītāju (20 stundas nedēļā (0.5 likmes)). Ja Tev ir vēlme: • vadīt, organizēt un pārraudzīt Iestādes tehniskā personāla darbu; • nodrošināt un organizēt Iestādes ēku inženiertīklu savlaicīgu tehnisko un profilaktisko apkalpošanu; • organizēt un uzraudzīt ugunsdrošības un darba drošības noteikumu ievērošanu; • piedalīties Iestādes budžeta plānošanā un iepirkuma procedūras izstrādē un organizēšanā; • iegādāties nepieciešamo inventāru, instrumentus un citas materiālās vērtības, nepieciešamības gadījumos sastādīt tehnisko specifikāciju un veikt tirgus izpēti; un ja Tev ir: • vispārējā vidējā vai profesionālā vidējā izglītība; • darba drošības un ugunsdrošības jautājumu pārzināšana tiks uzskatīta par priekšrocību; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • labas iemaņas darbā ar datoru (MS Office programmām, interneta pārlūkprogrammām un sociālajiem tīkliem); • kompetences: elastība, atbildība, iniciatīva; teicamas komunikācijas prasmes; mēs piedāvājam: • atbildīgu, interesantu un radošu darbu; • pamatalgu pārbaudes laikā 468 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 492,50 EUR pirms nodokļu nomaksas; • sociālās garantija, darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un citus labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam. CV un motivācijas vēstuli, sūtīt Iestādes vadītājai S.Liepai uz e-pastu: darzins@valmiera.edu.lv, vai iesniedzot personīgi adresē: Parka iela 14, Mazsalaca, Valmieras novads līdz 2025.gada 23.maijam. Tālruņa numurs papildu informācijai: 27871920. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SAIMNIECĪBAS VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Parka iela 14, Mazsalaca, Valmieras nov. Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-05-23 Kontaktpersona: darzins@valmiera.edu.lv 27871920

AS "Sadales tīkls" (reģistrācijas Nr.40003857687) nodrošina elektroenerģijas savienojumu vairāk nekā 790 000 klientu pieslēgumu visā Latvijā. Mēs ilgtermiņā rūpējamies par droša, vieda un efektīva elektrotīkla attīstību, lai nodrošinātu klientiem kvalitatīvu elektroapgādi un veicinātu sabiedrības labklājību, drošību un izaugsmi. Aicinām darbā specializētā automobiļa vadītājus-/as Darbs saistīts ar komandējumiem Latvijas teritorijā.  1 darba vieta Valmierā, Raiņa ielā 12B vai Siguldā, Augļu ielā 2 Mēs Tev uzticēsim veikt elektropārvades līniju trašu tīrīšanas darbus ar speciālo tehniku un instrumentiem veikt kravu pārvadājumus un strādāt ar specializēto tehniku elektropārvades līniju remonta darba izpildē veikt ikdienas tehnisko apkopi un piedalīties darba pienākumu veikšanai nodoto transportlīdzekļu uzturēšanas un remonta darbos Piesakies, ja Tev ir vēlme un interese strādāt ar dažāda veida specializēto tehniku vispārējā vidējā izglītība motorzāģa un krūmgrieža operatora apliecība pieredze mežistrādē B, BE, C un CE kategorijas autovadītāja apliecība un braukšanas pieredze vēlama profesionālā transportlīdzekļu vadītāju kategorija (95.kods) TR2 kategorijas traktortehnikas vadītāja apliecība un braukšanas pieredze valsts valodas zināšanas pamata līmenī (A2) prasme darbā ar datoru (MS Office) Esot mūsu komandā, Tu iegūsi amata algu no 1465 EUR līdz 1640 EUR bruto mēnesī veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšanu piektdien īsāku darba laiku papildu 5 atvaļinājuma dienas gadā papildu finansiālu atbalstu ikgadējam atvaļinājumam papildu apmaksātas brīvdienas un atbalstu īpašos dzīves gadījumos profesionālus un atsaucīgus kolēģus apmācību darba vietā profesionālās izaugsmes iespējas uz tehnoloģijām balstītu darba vidi vienā no Latvijas vadošajiem uzņēmumiem mūsdienīgu un drošu darba apģērbu un individuālās aizsardzības līdzekļus darba specifikai atbilstošu aprīkojumu un instrumentus mūsdienīgu un jaunu autotransportu un specializēto tehniku apmaksātas apmācības, kas nepieciešamas darbam Pieteikumus gaidīsim līdz 13.05.2025. Piesakies mājaslapā, šeit: Specializētā automobiļa vadītāji/-as (specifika-trašu tīrīšana), neiekļaujot sensitīvu informāciju (piem. foto, tautību, vecumu utt.). Iesniegto informāciju uzglabāsim 6 mēnešus. Ar detalizētu informāciju par AS "Sadales tīkls" veikto personas datu apstrādi var iepazīties mājas lapas https://sadalestikls.lv/lv/noteikumi Iesniegtā informācija atlases caurspīdīguma nodrošināšanas un darbinieku interešu pārstāvības mērķa sasniegšanai var tikt nodota LAB "Enerģija", www.energija.lv. Iebildumu gadījumā informē mūs, e-pasts: darbs@sadalestikls.lv Profesija: SPECIALIZĒTĀ /AUTOMOBIĻA VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Raiņa iela 12B, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-05-13 Kontaktpersona: Personāla daļa Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

SIA “Artifex plus” ir uzņēmums Valmiermuižā ar 23 gadu pieredzi nozarē, plašu piedāvājuma klāstu vizuālās reklāmas un drukas materiālu izgatavošanā.  Aicina savā komandā Digitālo iekārtu operatoru/-i   drukas un apstrādes iekārtām (printeri, digitālie griezēji, laminatori, iesiešanas u.c. iekārtas) Galvenās prasības: Teicamas datora lietošanas prasmes. Laba loģiskā un tehniskā domāšana, vizuālā uztvere. Radoša pieeja -spēja rast tehniskus risinājumus nestandarta situācijās. Augsta atbildības sajūta, disciplinētība, pedantisms un precizitāte. Pieredze darbā ar instrumentiem un dažādiem materiāliem, rokdarbiem. Spēja ātri apgūt jaunas iekārtas un tehnoloģijas. Lasīt un iedziļināties iekārtu tehniskajās instrukcijās angļu valodā. B kategorijas autovadītāja apliecība Galvenie pienākumi: Nodrošināt kvalitatīvu vizītkaršu, bukletu un citu informatīvo un reklāmas produktu izgatavošanu un apstrādi. Darbs ar printeriem, digitāliem griezējiem, pēcapstrādes iekārtām, laminēšanu, iesiešanu, locīšanu un tml. Analizēt saņemto vizuālo un digitālo materiālu un veikt korekcijas drukas procesā. Plānot un uzraudzīt procesus, veikt izejmateriālu pasūtījumus un uzskaiti. Veikt citus ar uzņēmuma darbību saistītus darbus (dokumentu apstrāde, uzskaite). Piedāvājam: Apmācību darbam ar drukas un pēcapstrādes iekārtām. Iespēju ikdienā strādāt ar jaunākām tehnoloģijām, iespēju profesionāli pilnveidoties. Atalgojumu no 1000-1500 bruto, (atkarīgs no padarītā apjoma, kvalitātes un ieinteresētības). Darba vietas adrese: Alejas iela 12, Valmiermuiža, Valmieras nov. CV ar pieredzes (veikto pienākumu) vai hobiju un interešu aprakstu lūdzam sūtīt uz e-pastu:lietvediba@artifex.lv Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: DIGITĀLĀS IESPIEŠANAS OPERATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-05-14 Kontaktpersona: ARTIFEX PLUS

Mūsu partneri