Valmieras Ziņas

“PNB bankas” klientiem garantētajās atlīdzībās pirmajā dienā izmaksāti 32 miljoni eiro (1)

Lasīšanas laiks: 3 min

“PNB bankas” klientiem garantētajās atlīdzībās pirmajā dienā izmaksāti 32 miljoni eiro, kas ir 11,5% no visas izmaksājamās summas, aģentūrai LETA pavēstīja bankas “Citadele”, kas veic garantēti noguldījumu izmaksas “PNB bankas” klientiem, pārstāvji.

Bankā informēja, ka ceturtdien, 22.augustā, kas bija pirmā valsts garantēto atlīdzību izmaksu diena, gandrīz 6600 “PNB bankas” klientu saņēma līdzekļus.

Kopumā garantētajās atlīdzībās “PNB bankas” klientiem nepieciešams izmaksāt apmēram 279 miljonus eiro.

Tāpat bankā atzīmēja, ka 14 bankas “Citadele” un 20 “PNB bankas” filiālēs, kurās tiek veikta garantēto atlīdzību izmaksa, neskatoties uz intensīvo cilvēku pieplūdumu, 22.augustā bija vērojama mierīga noskaņa. Visvairāk bankas klientu bija devušies uz “PNB bankas” filiāli Raiņa bulvārī 11, Rīgā. Savukārt no reģionu filiālēm vislielākā klientu aktivitāte bija vērojama Daugavpilī.

“Liels klientu pieplūdums bija vērojams visās “PNB bankas” filiālēs, jo garantēto atlīdzību izmaksas pirmajā dienā uz filiālēm bija devusies būtiska daļa Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) pensiju un pabalstu saņēmēju. Ņemot vērā, ka klientiem ir jāveic gan dokumentu noformēšana, gan jāiziet no filiāles ar skaidrību par savas pensijas vai pabalsta turpmāko saņemšanu, gaidīšanas laiks rindā bija ilgs,” piebilda bankā.

Tikmēr bankas “Citadele” filiālēs, pēc bankā vēstītā, bija vērojama vienmērīga klientu plūsma.

Jau vēstīts, ka privātpersonām, kas ir VSAA maksājumu – pabalstu, pensiju – saņēmēji ar jau esošu kontu bankā “Citadele”, nav nepieciešams doties uz banku “Citadele”, jo garantētā atlīdzība tiks automātiski pārskaitīta uz kontu bankā “Citadele”. Taču sešu mēnešu laikā no atlīdzību izmaksu sākuma būs nepieciešams apstiprināt VSAA, vai arī turpmāk ir vēlme saņemt maksājumus bankā “Citadele”.

Privātpersonām, kas ir VSAA maksājumu saņēmēji, bet bez konta banka “Citadele” no šodienas jādodas uz noteiktām “PNB banka” filiālēm, dokumentu parakstīšanai līdzi ņemot pasi vai ID karti. Šiem klientiem tiks automātiski atvērts konts bankā “Citadele” un ieskaitīta garantētā atlīdzība. Tostarp šiem klientiem bankas “Citadele” internetbanka būs pieejama uzreiz pēc dokumentu parakstīšanas, bet norēķinu karti varēs saņem pa pastu divu darba dienu laikā. Vienlaikus “PNB banka” filiālē būs iespējams aizpildīt iesniegumu VSAA par turpmāko pabalstu/pensiju saņemšanu bankā “Citadele” vai kādā citā bankā.

Privātpersonām, kuras ir rezidents ar jau esošu kontu bankā “Citadele”, ir jāaizpilda pieteikums par garantētās atlīdzības saņemšanu internetbankā vai bankas “Citadele” filiālē. Šiem klientiem garantētā atlīdzība tiks pārskaitīta uz kontu bankā “Citadele” vai kontu jebkurā citā finanšu iestādē.

Savukārt privātpersonām, kuras ir rezidents bez konta bankā “Citadele”, ir jādodas uz bankas “Citadele” filiāli, jāidentificējas un jāsaņem garantēto atlīdzību ar pārskaitījumu uz kontu jebkurā finanšu iestādē.

Tajā pašā laikā privātpersonām, kas ir ārvalstu rezidenti, kā arī juridisko personu pārstāvjiem ir jāzvana uz bankas “Citadele” informatīvo tālruni un jāvienojas par tikšanos.

Latvijas Noguldījumu garantiju sistēma paredz līdz 100 000 eiro garantēto atlīdzību katram noguldītājam. To izmaksā gan fiziskām, gan juridiskām personām par visu veidu noguldījumiem jebkurā valūtā. Garantētā atlīdzība attiecas uz bankas klientu noguldījumiem, uz noguldījumu procentiem, kas uzkrāti līdz noguldījumu nepieejamības iestāšanās dienai.

Garantētās atlīdzības izmaksas pilnībā veiks no Latvijas Noguldījumu garantiju fonda, un šim mērķim, pēc FKTK vēstītā, nebūs nepieciešami līdzekļi no valsts budžeta. Garantēto atlīdzību izmaksai “PNB bankas” klientiem ir nepieciešami aptuveni 279 miljoni eiro.

Tāpat ziņots, ka no 15.augusta, plkst.21 ir apturēta “PNB bankas” darbība. Šāds lēmums pieņemts, lai nepieļautu bankas līdzekļu aizplūšanu.

Eiropas Centrālā banka kā “PNB bankas” tiešais uzraugs 15.augustā nolēma atzīt “PBN banku” par tādu finanšu iestādi, kas ir nonākusi vai nonāks finanšu grūtībās. Savukārt Eiropas Vienotā noregulējuma valde pieņēma lēmumu neveikt “PNB bankas” noregulējumu, kas nozīmē neveikt pasākumus, lai bankas darbību stabilizētu. Ņemot vērā minēto un rūpējoties par bankas klientu noguldījumu aizsardzību, FKTK padome ārkārtas sēdē nolēmuma apturēt finanšu pakalpojumu sniegšanu “PNB bankā” un lēma par noguldījumu nepieejamību.

Eiropas Centrālā banka kā “PNB bankas” tiešais uzraugs pieņēmis šādu lēmumu, konstatējot, ka banka nav ievērojusi regulējošās prasības un izvērtējot bankas finansiālo situāciju.

    banknote - 26.08.2019

    monēta

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA “Padtex Insulation” aicina savā komandā PRESĒŠANAS IEKĀRTU OPERATORU! Kandidāta raksturojums: vēlama pieredze ražošanas uzņēmumā; spēja strādāt kā individuāli, tā arī komandā; augsta atbildības sajūta un precizitāte; vēlme mācīties un pilnveidoties. Tavi galvenie darba pienākumi: rūpīgi cirst un pakot detaļas, efektīvi izmantojot darba laiku un izejmateriālus; kontrolēt produkcijas kvalitātes un kvantitātes atbilstību, novērst izgatavošanas defektus; ievērot tiešā vadītāja norādījumus; uzturēt tīru, sakoptu darba vidi un iekārtas. Mēs piedāvājam: darba samaksu sākot no 1200 EUR pirms nodokļu nomaksas pārbaudes laikā; darba laiku no pirmdienas līdz piektdienai no 8.00 līdz 17.00; brīvas nedēļas nogales un svētku dienas; apmācību darba vietā no profesionāla vadītāja un kolēģiem; sociālās garantijas, veselības apdrošināšanu pēc nostrādāta laika. !Lūgums izvērtēt savu fizisko noturību un spējas, jo darba procesā nepieciešams pacelt izejmateriāla ruļļus! Ja esi gatavs būt daļa no SIA “Padtex Insulation” komandas, sūti savu pieteikumu ar norādi "Presēšanas iekārtu operatos" uz alise.zvirbule@padtex.lv! Papildus informācija pa tālruni +371 64221341. Iesniedzot savu pieteikumu, Jūs piekrītat personas datu apstrādei konkrētajā atlases procesā. Pārzinis: SIA “Padtex Insulation”, reģ. nr. LV44103028772 Profesija: PRESĒŠANAS IEKĀRTAS OPERATORS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Cempu iela 27, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-09-12 Darba sākšanas datums: 2025-09-15 Kontaktpersona: Alise Zvirbule

Nodarbinātības valsts aģentūra (turpmāk - Aģentūra) izsludina konkursu uz vakanto ierēdņa amata vietu - nodarbinātības organizators/-e Valmieras filiāles Valmieras klientu apkalpošanas centrā (1 amata vieta uz nenoteiktu laiku) Vakantā amata mērķis: veidot un attīstīt sadarbību ar darba devējiem, sniegt atbalstu darba devējiem brīvo darba vietu aizpildīšanā. Prasības pretendentiem: atbilstība Valsts civildienesta likuma 7. panta prasībām; akadēmiskā augstākā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (vēlams sociālajās zinātnēs); vismaz viena gada pieredze klientu konsultēšanā; vismaz viena gada darba pieredze lietišķajā komunikācijā un sarakstē; izpratne par valsts politiku nodarbinātības jomā un saistošo Latvijas Republikā spēkā esošo normatīvo aktu pārzināšana;  prasmes vērtēt faktus, paredzēt un novērtēt riskus; labas saskarsmes, komunikācijas, plānošanas, kontroles un analītiskās prasmes; zināšanas par personāla atlases procesu; orientācija uz klientu; valsts valodā iegūta izglītība vai C līmeņa 1. pakāpei atbilstošas valsts valodas prasmes; prasme strādāt ar datoru (MS Word, Excel) un biroja tehniku; teicamas lietišķās komunikācijas prasmes mutvārdos un rakstos; amata pienākumu izpildei nepieciešams e - paraksta rīks. Galvenie amata pienākumi:  izvērtēt darba devēja iesniegtā sludinājuma par vakanci atbilstību normatīvajam regulējumam, informācijas pietiekamību pilnvērtīgam priekšstatam par darba piedāvājumu un pieteikšanās kārtību;  nepieciešamības gadījumā sniegt rekomendācijas sludinājuma pilnveidei; reģistrēt vakances Bezdarbnieku uzskaites un reģistrēto vakanču informācijas sistēmā; nodrošināt individualizētu atbalstu darba devējiem nepieciešamā darbaspēka piesaistei, konsultējot un piedāvājot efektīvus risinājumus brīvo darba vietu aizpildīšanā; nodrošināt bezdarbniekus un darba meklētājus ar informāciju par piemērotām vakancēm un pieteikšanās kārtību; organizēt darba devēju un darba meklētāju tikšanās klātienē un tiešsaistē; organizēt seminārus informēšanai par Aģentūras pakalpojumiem darba devējiem un iespēju iesaistīties aktīvo nodarbinātības pasākumu īstenošanā; konsultēt darba devējus par CV un vakanču portāla (CVVP) lietošanu, t.sk. piešķirt uzņēmuma darbiniekam administratora tiesības CVVP vakanču reģistrācijai; informēt par Aģentūras pakalpojumu kolektīvās atlaišanas gadījumā darba devējus un bezdarba riskam pakļautos darbiniekus, nodrošināt nepieciešamos atbalsta pakalpojumus; nodrošināt ilgtspējīgu sadarbību ar vietējām darba devēju organizācijām. Mēs piedāvājam: darbu valsts iestādē ar iespēju iegūt daudzpusīgu profesionālo pieredzi; mēnešalgu no 1100.00 EUR līdz 1270.00 EUR (pirms nodokļu nomaksas) saskaņā ar individuālās mēnešalgas noteikšanas kritēriju novērtējumu; sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam; papildatvaļinājuma dienas (līdz 10 darba dienām); atsaucīgus un zinošus kolēģus; profesionālo zināšanu pilnveidošanu, iespēju piedalīties dažādās apmācībās; veselības apdrošināšanas polisi pēc nostrādātiem trīs mēnešiem. Motivētu pieteikuma vēstuli un CV pretendentam līdz 2025. gada 15. septembrim jāiesniedz Aģentūrā, nosūtot uz e-pastu: konkursi@nva.gov.lv ar norādi “Valmieras_KAC_nodarbinātības_organizators”. Informācija Aģentūras mājas lapā: www.nva.gov.lv. Pretendentiem, kuri izglītību ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Atlases konkurss notiks trijās kārtās: Pirmā kārta - pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – praktiskie uzdevumi, pēc kuru rezultātiem tiks novērtētas pretendenta profesionālās zināšanas. Trešā kārta – intervija ar iekļautu amata pretendenta iesniegtu prezentāciju, kuras laikā tiks novērtētas pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Uz interviju tiks uzaicināti tie pretendenti, kuriem praktiskajā uzdevumā būs iegūts augstākais punktu skaits. Aģentūra lūdz pretendentus, piesakoties dalībai atlases konkursā, nesniegt papildu datus, tostarp īpašu kategoriju personas datus, kas nav nepieciešami, lai izvērtētu pretendenta atbilstību konkrētajai vakancei. Gadījumā, ja pretendents iesniedz personas datus, kas nav nepieciešami atlases procesa ietvaros, uzskatāms, ka pretendents piekritis šādu personas datu apstrādei. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula, turpmāk – VDAR) 13. pantu, Aģentūra informē, ka: 1.Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi; 2.Iepriekš minētās Jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir Aģentūra, kontaktinformācija: Krišjāņa Valdemāra iela 38 k-1, Rīga, LV - 1010. Profesija: NODARBINĀTĪBAS ORGANIZATORS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Meža iela 7, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-09-15 Kontaktpersona: Ieva Ķeguma

Ja esi enerģisks un esi gatavs jauniem izaicinājumiem, kā arī vēlies sevi pilnveidot un izmantot savas profesionālās zināšanas un pieredzi kopējo mērķu sasniegšanā, tad tieši Tu, kā kolēģis, esi nepieciešams Valsts sociālās aprūpes centra "Zemgale" komandai!* Valsts sociālās aprūpes centrs "Zemgale" ir lielākais valsts ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniedzējs Latvijā! aicinām darbā filiāles "Rūja" vadītāju! Prasības pretendentam: otrā līmeņa profesionālā augstākā vai akadēmiskā augstākā izglītība; darba pieredze sociālajā sistēmā vai ar sociālajiem pakalpojumiem saistītā jomā vismaz 1 gads tiks uzskatīta par priekšrocību; pieredze vadītāja amatā vismaz 3 gadi (pēdējo 5 gadu laikā); zināšanas par valsts politiku sociālās rehabilitācijas, sociālās un veselības aprūpes jomā un šo jomu reglamentējošiem normatīvajiem aktiem; prasme strādāt psiholoģiski sarežģītās situācijās; prasme vērtēt faktus, analizēt datus, paredzēt un novērtēt riskus; spēja atzīt un identificēt problēmas, izprast to rašanās cēloņus un piedāvāt risinājumus; datorprasmes lietotāja līmenī (MS Word, Excel, PowerPoint u.c.); pieredze darbā pašvaldības iestādē vai valsts pārvaldē tiks vērtēta kā priekšrocība; prasme strādāt paaugstinātas intensitātes un nenoteiktības apstākļos; valsts pārvaldes vērtību un ētikas principu izpratne; derīgs elektroniskais paraksts. Galvenie pienākumi: nodrošināt kvalitatīvu un ilgtspējīgu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanu un klientu tiesību ievērošanu filiālē; nodrošināt efektīvu filiāles resursu vadību; nodrošināt pilnvērtīgu komandas darbu un starpinstitucionālu sadarbību klientu interesēs; nodrošināt sistemātisku sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas procesa izpildes uzraudzību; nodrošināt klientu drošības uzraudzību; darbs iepirkumu komisijās; nodrošināt darbības nepārtrauktību pakalpojuma sniegšanā. Piedāvājam:sociālās garantijas, atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam;  alga (bruto) EUR 1950 – EUR 2722 atkarībā no profesionālās pieredzes un kompetencēm, pārbaudes laikā līdz EUR 2000 atkarībā no pieredzes un profesionālajām prasmēm sociālajā jomā un vadībā; darba pieredzi valsts pārvaldē un profesionālās izaugsmes iespējas; labus darba apstākļus; draudzīgus, atsaucīgus un profesionālus kolēģus; veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām (pārbaudes laiks - 3 mēneši). Informējam: Amatam ir valsts amatpersonas statuss. Kandidātu atlase tiks organizēta trīs kārtās. Darba vieta: VSAC "Zemgale" filiāle "Rūja", Jeri, Jeru pagasts, Valmieras novads. Profesionālās darbības aprakstu (CV), motivētu pieteikuma vēstuli un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas ar norādi "Filiāles "Rūja" vadītājs" sūtīt uz e-pastu: vakances@vsaczemgale.gov.lv. Jautājumu gadījumos, lūdzu sazināties ar Personāla un dokumentu pārvaldības nodaļas vadītāju Jāni Flaksi, tālr.nr.29209940, e-pasts: Janis.Flaksis@vsaczemgale.gov.lv. Piesakot savu kandidatūru uz izsludināto amata vietu, Jūs uzticat savus personas datus Valsts sociālās aprūpes centram “Zemgale”. Detalizēta informācija par personas datu apstrādes aspektiem šī nolūka sasniegšanai ir norādīta iestādes mājas lapā, adrese: https://www.vsaczemgale.gov.lv/lv/media/2279/download Informējam, ka sazināsimies tikai ar tiem kandidātiem, kuri tiks aicināti uz interviju. Par atteikumu ziņosim tikai tiem kandidātiem, kas tiks uzaicināti uz interviju. Gadījumā, ja trīs nedēļu laikā pēc CV nosūtīšanas neesat saņēmis uzaicinājumu uz darba interviju, varat uzskatīt, ka Jūsu kandidatūra netika virzīta pārrunām. *Valsts sociālās aprūpes centrs "ZEMGALE" (reģ.nr.40900035103) ir labklājības ministra pakļautībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde, kas sniedz valsts apmaksātu ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu abu dzimumu pilngadīgām personām institūcijā ar smaga garīga rakstura traucējumiem (I un II invaliditātes grupa).  Profesija: VADĪTĀJS /DIREKTORS (SOCIĀLĀS LABKLĀJĪBAS JOMĀ) Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūja, Jeri, Jeru pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-09-14 Kontaktpersona: CV ar profesijas norādi sūtīt uz e-pastu vakances@vsaczemgale.gov.lv Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri