Valmieras Ziņas

Mācīties un iedvesmoties

Lasīšanas laiks: 6 min

Pedagogiem piemīt viena kopīga īpašība – viņiem patīk ne vien mācīt, bet arī mācīties. Tāpēc divu gadu garumā (no 2017.g. septembra līdz  2018.g.decembrim) Valmieras 2.vidusskolas un struktūrvienības vakara (maiņu) vidusskolas pedagogi devās 12 dažādās mācību mobilitātēs programmas Erasmus+ ietvaros. Skolas izstrādātais un iesniegtais projekts “More Languages = More Possibilities” (Vairāk valodu=vairāk iespēju) tika apstiprināts un ieguva finansējumu Valsts izglītības attīstības aģentūras izsludinātajā projektu konkursā.

Ko mēs mācījāmies?

Skola nepārtraukti mainās, rodas jaunas vajadzības un nostādnes valstī un apkārtējā sabiedrībā, un skolai jāspēj visam pielāgoties, pie tam veikt to operatīvi un kvalitatīvi. Tāpēc izvēlējāmies tādus kursus, kuru satura apguve būtu noderīga ikdienas darbā.

Pēdējos gados ir ļoti aktuāli iegūt Eiropas valstu pieredzi un labāko, vērtīgāko no apgūtā ieviest savā ikdienas darbā. Tomēr, lai kvalitatīvi apgūtu kursu saturu un varētu līdzdarboties, ir nepieciešamas svešvalodu – angļu un vācu – zināšanas. Mūsu skola jau gadiem veiksmīgi strādā ar CLIL metodiku, tāpēc vairākas mobilitātes bija veltītas angļu valodas kā svešvalodas padziļinātai apguvei un CLIL metodikai. Tas nozīmē, ka skolēns nevis mācās tikai katru valodu atsevišķi, bet apgūtās zināšanas izmanto pārējos mācību priekšmetos, piemēram, sportā, matemātikā u.c.

Tāpat arī ir aktuāli apgūt kultūras projektu vadību skolā. Šis ir veids, kā skolēniem uzlabot starppersonu prasmes – spēju sadarboties un iesaistīties – un paplašināt savu kā kultūras personības redzesloku.

Kad tika sagatavots projekta pieteikums, tāda mācību priekšmeta kā “Drāma” vēl nebija skolu mācību programmās. Taču mūsu skolotāji, izpētot izglītības politikas dokumentus, secināja, ka šīs tēmas aktualitāte tikai pieaugs, un izdarīja pareizo izvēli. Tagad skolā ir speciālists, kas ir apguvis drāmas metodes pielietojuma iespējas dažādās klašu grupās un mācību priekšmetos.

IKT lietojums arī ir joma, kura nepārtraukti attīstās; šeit nekad nevar teikt, ka viss ir jau apgūts pietiekami labi, jo ik sekundi pasaulē dzimst desmitiem jaunu tehnoloģisku risinājumu un ideju. Tāpēc viena mobilitāte tika veltīta tam, lai iepazītos un apgūtu papildus zināšanas darbam ar tehnoloģiju izmantojumu skolā – gan mācību stundās (ne tikai informātikā vien), gan administratīvajā darbā.

Nevarētu teikt, ka skolas ikdiena ir mierpilna un klusa. Katru dienu notiek daudz dažādu aktivitāšu, viss norit strauji, ātri, reizēm neprognozējami. Kā šajā virpulī nepazaudēt būtisko? Kā koncentrēties un saprast, ka pats svarīgākais tomēr ir cilvēks, nevis saturs, un kā respektēt ikvienas personas iespējas izaugsmei? Kā šajā procesā var izmantot brīvdabas pedagoģijas iespējas? Arī uz šādiem jautājumiem varēja gūt atbildes mobilitātēs.

Kādus secinājumus izdarījām?

Visbiežāk uzdotais jautājums – kāpēc šo pašu saturu nevar apgūt tepat, Latvijā? Var jau. Taču Eiropas kursu pievienotā vērtība ir plašāka redzesloka veidošanās, iespēja saskatīt savu un savas valsts vietu un lomu kopējās norisēs, iespēja kursu laikā tiešām iedziļināties apgūstamās tēmas saturā, dzīvot un darboties vidē, kur vienkārši nepieļauj nedarboties.

Bieži uzskata, ka pedagogam pietiek ar pēc iespējas biežāku un kvalitatīvāku profesionālo zināšanu apguvi. Tomēr jāatceras, ka jebkurš pedagogs vispirms ir cilvēks ar savām šaubām, bailēm, pārliecībām. Jāpilnveido arī šī – personības cilvēciskā – puse, jābaro arī dvēsele, lai būtu, ko sniegt citiem. Un ir ļoti svarīgi, ka kursos var papildināt abas mūsu personības puses – gan to, kurā jūtamies kā profesionāļi, gan to, kurā esam cilvēciskas, radošas  būtnes.

Un, protams, visbiežākais noslēguma secinājums – mūsu pedagogi ir ļoti profesionāli un Eiropas pedagogu aprindās konkurētspējīgi. Mums ir ļoti daudz, ar ko lepoties; mūsu viedoklī mobilitāšu laikā labprāt ieklausās; ar mums vēlas sadarboties. Tad kālab gan mūsu skolēnu sasniegumi nav starptautiski tik augstā līmenī, kā mēs vēlētos? Daudz jautājumu, daudz vielas pārdomām, un dalība mobilitātēs varētu veicināt šo procesu ātrāku izpratni.

Skolotāju atsauksmes

Kursi bija interesanti, 5 dienas intensīvi strādājām un apguvām un lielu vārdu apjomu. Ļoti liels pozitīvisms. (L.Ledovskiha, “Intensive German Course and CLIL for Teachers”, Vācija)

Atgriežoties savā klasē, man uzreiz sagribējās izmēģināt dažus paņēmienus. (T.Koziņeca, “Intensive German Course and CLIL for Teachers”, Vācija)

Dalība projekta mobilitātē ir lieliska iespēja gūt jaunu pieredzi un aprobēt jauniegūtās metodes mūsu skolā, paplašināt pedagogu profesionālās zināšanas un kompetenci, kā arī stimuls personīgai izaugsmei. Kursos gūto pieredzi izmantosim savā ikdienas darbā, gatavojoties mācību stundām, kā arī daloties pieredzē ar kolēģiem (V.Piskunovs, “Intensive German Course and CLIL for Teachers”, Vācija)

Šie kursi deva ļoti daudz tieši valodas apguvei, pielietošanas praksei un drāmas metodes apguvei. (V.Sniķere, “Drama In Education: A Holistic Approach To Teaching With Drama Techniques”, Grieķija)

Kursos guvu atbildes par atbildes par brīvdabas pedagoģijas nozīmi pilsētvidē, radās pārliecība par mūsu katra personības vajadzību piepildīšanu skolā (D.Ramata, “Happy Schools: positive education for well-being and life-skills development”, Itālija)

Apguvu jaunas metodes, kā mācīt angļu valodas gramatiku bez gramatikas likumiem, un jau esmu  pārbaudījusi un izmantojusi zināšanas darbā (O.Karaļčuka, “Fluency & Language Development for Educational Staff”, Malta)

Nekad neesmu gaidījusi no kursiem gatavu, skolā izmantojamu materiālu, tāds katram skolotājam ir jāveido pašam, kursi ir vispārīgai pilnveidei un attīstībai, un šie kursi pilnībā atbilda manām vēlmēm un vajadzībām. (I.Eglīte, “Practicing Culture at School”, Grieķija)

Pārliecinājos, cik vērtīgi šie instrumenti var būt prasmīga lietotāja rokās (D.Ramata, “How to Make School More Digital”, Spānija)

Profesionālais ieguvums noteikti ir ātrā pielāgošanās darba vietā un tās straujajam darba tempam.(O.Suharževska, “Fluency & Language Development for Educational Staff”, Malta)

Profesionālais ieguvums ir ļoti liels, iegūtās zināšanas labprāt izmantoju ikdienas darbā.

(Ņ.Sokolova, “CLIL – Practical Methodology for teachers working with CLIL”, Malta)

Apmācības notika pozitīvā gaisotnē, jau pēc pirmās nodarbības sapratu, ka nenervozēju. Uz nodarbībām gāju ar pozitīvu noskaņu. Pasniedzēji ļoti augstā līmenī. Loti noderīgas bija organizētās ekskursijas, kuru laikā mēs iepazināmies ar valsti un praktizējām angļu valodu. (O.Šarlāne, “Fluency & Language Development for Educational Staff”, Malta)

Šis kurss ir ideāls, ja vēlaties uzlabot un attīstīt savas angļu valodas zināšanas. Tāpat arī apguvām metodes darbam ar CLIL. (N.Šilde, “Fluency & Language Development for Educational Staff”, Malta)

Plāni turpmākajam darbam?

Pašu un citu paveiktais un apgūtais iedvesmo. Spānija, Itālija, Malta, Grieķija, Vācija… Bet vienas zināšanas izraisa vēlmi apgūt nākamās, un tā šis lavīnas efekts turpinās, cerams, iesaistot arvien jaunus un jaunus dalībniekus, iedvesmojot pedagogus uz pārmaiņām un inovāciju ieviešanu skolā.

Tuvojas jaunā  – 2019.gada – projektu iesniegšanas kārta. Vēl var pagūt! Var jautāt VIAA, bet var jautāt arī mums – atbalstīsim, dalīsimies, ieteiksim, parādīsim, konsultēsim.

Uz sadzirdēšanos un sarakstīšanos!

P.S. Paldies visiem dalībniekiem par augsto atbildības sajūtu projekta mērķu realizēšanā!

Projekts ”More Languages = More Possibilities” tika finansēts ar Eiropas Komisijas programmas “Erasmus+”, kuru Latvijā administrē Valsts izglītības attīstības aģentūra, atbalstu. Šī publikācija atspoguļo vienīgi autora uzskatus, un Komisijai nevar uzlikt atbildību par tajā ietvertās informācijas jebkuru iespējamo izlietojumu.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Ja esi enerģisks un esi gatavs jauniem izaicinājumiem, kā arī vēlies sevi pilnveidot un izmantot savas profesionālās zināšanas un pieredzi kopējo mērķu sasniegšanā, tad tieši Tu, kā kolēģis, esi nepieciešams Valsts sociālās aprūpes centra "Zemgale" komandai!* Valsts sociālās aprūpes centrs "Zemgale" ir  lielākais valsts ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniedzējs Latvijā! AICINĀM DARBĀ SAIMNIECĪBAS VADĪTĀJU  filiālē "Rūja" (uz nenoteiktu laiku, pilnu slodzi)! Mēs piedāvājam: sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam. alga (bruto) 800 EUR – 1144 EUR atbilstoši noteiktajai pakāpei, profesionālajai pieredzei un kompetencēm; pārbaudes laikā atalgojums līdz 825 EUR (pārbaudes laiks 3 mēneši). darba pieredzi valsts pārvaldē. papildus atvaļinājuma dienas līdz 10 darba dienām gadā par ikgadējo novērtēšanu. veselības apdrošināšanu pēc 3 nostrādātiem mēnešiem. Būtiskākie amata pienākumi: Nodrošināt operatīvu filiāles iekārtu (elektrotīklu, ūdensvada un kanalizācijas, ventilācijas sistēmas, apkures sistēmas) bojājumu novēršanu un remontu, nepieciešamības gadījumā, pieaicinot speciālistus. Sniegt priekšlikumus par veicamo remontdarbu materiālu patēriņa un izmaksu tāmēm savas kompetences ietvaros. Piedalīties remontdarbos visām filiāles “Rūja” ēkām un būvēm, kā arī telpu kosmētiskajos remontos. Nodrošināt pakļautībā esošos darbiniekus ar darbam nepieciešamajiem resursiem, organizēt to pieprasīšanu, saņemšanu un norakstīšanu, saskaņā ar normatīvo aktu prasībām un iestādē noteikto kārtību. Veikt filiālē izlietoto materiālu norakstīšanu, saskaņā ar spēkā esošiem iekšējiem normatīviem aktiem. Pārraudzīt mēbeļu remontu, krāsošanu, līmēšanu un labošanu. Piedalīties tehniskās specifikācijas sagatavošanā preču un pakalpojumu iegādei savas kompetences ietvaros. Organizēt veļas mājas darbu un telpu uzkopšanu filiālē u.c. pienākumi. Prasības pretendentam: vidējā vai vidējā profesionālā izglītība, kursi attiecīgajā specialitātē; darba pieredze saimnieciskā darba veikšanā un apsaimniekošanā (vēlams valsts vai pašvaldības iestādē. labas latviešu valodas zināšanas. prasme vadīt darbiniekus un sadarboties ar piegādātājiem. derīgs elektroniskais paraksts. Darba vietas adrese: VSAC "Zemgale" filiāle "Rūja", Jeri, Jeru pagasts, Valmieras novads. Profesionālās darbības aprakstu (CV) un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas sūtīt sūtīt uz e-pastu: vakances@vsaczemgale.gov.lv.  Piesakot savu kandidatūru uz izsludināto amata vietu, Jūs uzticat savus personas datus Valsts sociālās aprūpes centram “Zemgale”. Detalizēta informācija par personas datu apstrādes aspektiem šī nolūka sasniegšanai ir norādīta iestādes mājas lapā, adrese: https://www.vsaczemgale.gov.lv/lv/media/2279/download Informējam, ka sazināsimies tikai ar tiem kandidātiem, kuri tiks aicināti uz interviju. Par atteikumu ziņosim tikai tiem kandidātiem, kas tiks uzaicināti uz interviju. Gadījumā, ja trīs nedēļu laikā pēc CV nosūtīšanas neesat saņēmis uzaicinājumu uz darba interviju, varat uzskatīt, ka Jūsu kandidatūra netika virzīta pārrunu kārtai. *Valsts sociālās aprūpes centrs "ZEMGALE" (reģ.nr.40900035103) ir Labklājības ministra pakļautībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde, kas sniedz valsts apmaksātu ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu abu dzimumu pilngadīgām personām institūcijā ar smaga garīga rakstura traucējumiem (I un II invaliditātes grupa).  Profesija: SAIMNIECĪBAS VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūja, Jeri, Jeru pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-07-13 Kontaktpersona: CV ar profesijas norādi sūtīt uz e-pastu vakances@vsaczemgale.gov.lv

Aicinām darbā TRANSPORTLĪDZEKĻU VADĪTĀJU  uz noteiktu laiku (nepilns darba laiks) DARBA PIENĀKUMI: veikt transportlīdzekļu pārņemšanu no autobusa vadītāja nogādāt transportlīdzekļus mazgāšanai un salona tīrīšanai veikt transportlīdzekļu nogādāšanu norādītajās stāvvietās PRASĪBAS PRETENDENTIEM: D kategorijas vadītāja apliecība profesionālā transportlīdzekļu vadītāja kategorija (95.kods) digitālā tahogrāfa karte darba pieredze darbā ar D kategorijas transportlīdzekļiem labas komunikācijas un sadarbības prasmes UZŅĒMUMS PIEDĀVĀ: darbu stabilā uzņēmumā darba samaksu 730 - 800 EUR (pirms nodokļu nomaksas) pilnas sociālās garantijas summēto darba laiku (120 -130 stundas), saskaņā ar darba grafiku (3 dienas strādā, 3 dienas brīvas): dežūra 1530 – 0000 (dežūra 8 stundas) apmācību pirms darba pienākumu uzsākšanas iespēju savienot ar darbu citā uzņēmumā CV ar norādi vakancei „ Transportlīdzekļu vadītājs” iesniegt: sūtot elektroniski uz info@vtu-valmiera.lv personīgi SIA „VTU Valmiera” personāla daļā darba dienās no plkst.13:00 līdz 16:00 („Brandeļi”, Brandeļi, Kocēnu pagasts, Valmieras novads, Reģ.nr. 40003004220) Informācijai 29231565 * Iesniegtos personas datus SIA “VTU VALMIERA” izmantos, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu. Ja kandidāts vēlas, lai viņa personas dati tiktu saglabāti SIA “VTU VALMIERA” iekšējā datu bāzē ar mērķi tos apstrādāt citos SIA “VTU VALMIERA” personāla atlases konkursos, tad pieteikumā vakancei lūdzam kandidātam norādīt savu piekrišanu personas datu saglabāšanai. Profesija: AUTOBUSA VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Brandeļi, Brandeļi, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-07-10 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: info@vtu-valmiera.lv, mob.t.29231565

Mūsu partneri