Valmieras Ziņas

Valmierā norisinās elektrovelosipēdiem veltīta konference

Lasīšanas laiks: 3 min

Pirmdien, 15.oktobrī, Valmierā norisinājās elektrovelosipēdu praktiskā konference, ko organizēja “Aktīvā tūrisma centrs EŽI” sadarbībā ar velosipēdu ražotāju “Dema” un elektrovelosipēdu komponentu ražotāju “Bafang”.

“Aktīvā tūrisma centra Eži” tirdzniecības vadītājs Jānis Melbārdis pastāstīja: “E-velo ir nākotnes velosipēds, kurā apvienotas tehnoloģijas ar kustību spēku. Rietumeiropā e-velo ir straujāk augošais velo virziens un tiek prognozēta liela un interesanta nākotne šajā nozarē. Arī Centrāleiropā un Austrumeiropā e-velo kļūst arvien izplatītāks transporta veids. Tas neizbēgami arī tuvojas Latvijai. Grūti prognozēt, kad elektrovelosipēdi būs tikpat izplatīti kā parastie, taču agrāk vai vēlāk tas notiks, tādēļ ir vērtīgi par tiem vairāk interesēties, iepazīt un sagatavoties. Tāpēc esam pulcējuši 40 nozares pārstāvjus no visas Latvijas, lai viņi uzzinātu informāciju par e-velo tieši no ražotājiem.”

Dienas pirmā daļā nozares pārstāvji varēja uzzināt vairāk teorētisku informāciju, bet pēcpusdienā norisinājās testi un praktiska darbošanās.

Neiedziļinoties tehniskās niansēs, kuras izzināja profesionāļi, pievērsīsimies jautājumiem, kas varētu interesēt lietotājus. Vidēji ar elektrovelosipēdu var nobraukt 70 kilometrus ar vienu uzlādi. Baterijas uzlāde ilgst 5 stundas no parastā elektrotīkla. Taču ar īpašu lādētāju uzlādi var veikt stundas laikā.

Vieni no aktīvākajiem elektrovelosipēdu lietotājiem pašlaik Latvijā, līdzīgi kā citviet pasaulē, ir velokurjeri. Viņu pārstāvji piedalījās seminārā un dalījās ar savu pieredzi. Jau gadu Rīgas velokurjeri lieto elektrovelosipēdus. Viņi apliecināja, ka tie ir izmantojami gan bargā salā, gan karstumā. Elektromotors bez problēmām darbojas arī – 25 grādu salā un arī vasaras svelmē. Nav jāsatraucas arī par baterijas darbību salā, jo ziemā mainās braukšanas paradumi, tādēļ tās kalpošanas vidējais laiks ar vienu uzlādi izlīdzinās gan siltajā, gan aukstajā laikā. Jāņem gan vērā, ka baterijas uzlādes ciklu skaits ir ierobežots. Aptuveni pēc 500 uzlādēm varot just, ka baterijas kapacitāte sāk kristies. Tāpat sava specifika ir elektrovelosipēdu remontam, jo ne visi ražotāji to pagaidām Latvijā nodrošina. Turklāt remonts var būt ļoti dārgs. Tādēļ velokurjeri izmanto pat vietējo meistaru pašdarinātas detaļas, lai salabotu savus braucamrīkus.

Elektrovelosipēds patiesībā var būt visai jaudīgs un ātrs transporta līdzeklis, tādēļ ir nepieciešami ierobežojumi, lai tas nekļūtu pārāk bīstams. Ceļu satiksmes likums nosaka, ka  velosipēds ir transportlīdzeklis, kas paredzēts braukšanai, izmantojot uz tā esošā cilvēka muskuļu spēku (izņemot ratiņkrēslus). Velosipēds var būt aprīkots ar elektromotoru, kura jauda ir ne lielāka par 0,25 kW. Maksimālais braukšanas ātrums pa ceļu drīkst būt līdz 25 km/h. Pārdošanā pieejami arī jaudīgāki modeļi, taču tiem ir iestatīts ātruma ierobežotājs. Braucot ārpus ceļiem, šos velosipēdus var iestatīt braukšanai lielākā ātrumā.

Pagaidām elektrovelosipēds paliek ekskluzīvs transporta līdzeklis. Kā liecina portāla salidzini.lv dati, lētāko braucamrīku var iegādāties par 720 eiro, taču vidējā cena labāk aprīkotiem elektrovelosipēdiem ir ap 1500 eiro un vairāk. Jācer, ka “Aktīvā tūrisma centrs EŽI” rīkotais seminārs iekustinās šo braucamrīku tirgu Latvijā un elektrovelosipēdi kļūst arvien populārāki un pieejamāki.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Aicinām darbā AUTOBUSA VADĪTĀJU VALMIERAS AUTOPARKĀ DARBA PIENĀKUMI: pasažieru pārvadāšana saskaņā ar darba grafiku biļešu pārdošana darbs ar elektronisko kases aparātu pasažieru kvalitatīva apkalpošana PRASĪBAS PRETENDENTIEM: D kategorijas transportlīdzekļa vadītāja apliecība, vēlams 95. kods vēlams D vai D 1 kategorijas transportlīdzekļa vadītāja stāžs vismaz divi gadi labas saskarsmes un komunikācijas prasmes latviešu valodas zināšanas UZŅĒMUMS PIEDĀVĀ: darbu stabilā uzņēmumā darba samaksu 1850 EUR (pirms nodokļu nomaksas) pilnas sociālās garantijas daļēju ceļa izdevumu apmaksu no dzīvesvietas uz darbavietu 95. koda apmācības apmācību pirms darba pienākumu uzsākšanas veselības apdrošināšanas iespējas iespēju savienot ar darbu citā uzņēmumā ikgadējās un 95. koda apmācības CV ar norādi vakancei „Autobusa vadītājs Valmieras autoparkā” iesniegt: sūtot elektroniski uz info@vtu-valmiera.lv personīgi SIA „VTU Valmiera” personāla daļā darba dienās no plkst.13:00 līdz 16:00 („Brandeļi”, Brandeļi, Kocēnu pagasts, Valmieras novads, Reģ.nr. 40003004220) Informācijai 29231565 * Iesniegtos personas datus SIA “VTU VALMIERA” izmantos, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu. Ja kandidāts vēlas, lai viņa personas dati tiktu saglabāti SIA “VTU VALMIERA” iekšējā datu bāzē ar mērķi tos apstrādāt citos SIA “VTU VALMIERA” personāla atlases konkursos, tad pieteikumā vakancei lūdzam kandidātam norādīt savu piekrišanu personas datu saglabāšanai. Profesija: AUTOBUSA VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Brandeļi, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-31

Mūsu partneri