Valmieras Ziņas

VPR sniedzis pirmos priekšlikumus maršruta tīkla optimizācijai Vidzemē

Lasīšanas laiks: 6 min

Vidzemes plānošanas reģions pēc kopīgām sarunām ar pašvaldību pārstāvjiem un sabiedriskā transporta pasažieru pārvadātājiem sagatavojis pirmos priekšlikumus sabiedriskā transporta maršrutu reisu optimizācijai,  tādējādi maršrutu tīklu gada griezumā samazinot pāri par 80 tūkstošiem kilometru. Optimizējamo reisu saraksta pamatā ir pašu pasažieru pārvadātāju sniegtie priekšlikumi, jo tieši pārvadātāji visobjektīvāk spēj izvērtēt, cik nozīmīgs konkrētais reiss ir pasažieru mobilitātei. Priekšlikumi ir saskaņoti arī ar pašvaldībām, kuru teritorijā reisi tiek izpildīti. Atsevišķi priekšlikumi saskan ar pērn ATD sniegtajiem ierosinājumiem, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Vidzemes plānošanas reģiona sabiedrisko attiecību vadītāja Anita Āboliņa.

Jau iepriekš tika informēts, ka 2017. gada nogalē plānošanas reģioni saņēma vēstuli no Autotransporta direkcijas, kurā bija minēti priekšlikumi par konkrētiem maršrutu  tīkla reisu samazinājumiem. Kopumā tika rosināts samazināt maršrutu tīklu Vidzemē teju par vienu miljonu kilometru gadā, minot arī konkrētus reisus, kurus ATD uzskata par nerentabliem un slēdzamiem. Vidzemes plānošanas reģions piedāvāto reisu sarakstu izskatīja, tomēr nesteidzās pieņemt lēmumu, uzskatot, ka nepieciešama rūpīgāka izpēte par katru no piedāvātajiem reisiem.

Arī šobrīd tiek saņemti papildus priekšlikumi no ATD par reisiem, kurus varētu slēgt, tomēr VPR joprojām rūpīgi izvērtē katru no priekšlikumiem. Turklāt šobrīd identificēta problēma ar detalizētu datu trūkumu, kas atspoguļotu pasažieru kustību konkrēta reisa atsevišķos posmos. Saprotot, kurā posmā ir vislielākais vai tieši pretēji – vismazākais pasažieru skaits, palielinās iespēja rast ekonomiski efektīvu risinājumu un vienlaikus saglabāt iedzīvotāju mobilitāti, nevērtējot vienīgi reisa rentabilitāti kopumā.

Izpētot detalizēti katru no maršrutu reisiem, risinājumi var būt gan īsināt maršrutus posmos, kur tie ir nerentabli, gan arī slēgt vienu reisu pavisam, bet nedaudz pagarināt kādu citu. VPR pieļauj, ka vēl atsevišķos reisos varētu tikt veikta optimizācija, pirms tam veicot individuālu reisa vai maršruta izpēti. Joprojām katrs lēmums tiek pārdomāts, lai maksimāli saglabātu iedzīvotāju mobilitātes iespējas, un tāpat ir skaidrs, ka netiks slēgts neviens no reisiem, kas ir iesaistīts skolēnu pārvadājumos. Tāpat viena no prioritātēm ir cilvēku pārvietošanās uz darba vietām – arī šeit lēmumus nesteidzamies pieņemt.

VPR Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Inita Ozoliņa situāciju komentē:

“Saprotot, ka pagaidām nav citu ideju, kā risināt samilzušās problēmas ar sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu mūsu valstī, VRP kopā ar pašvaldībām un pārvadātājiem cenšas meklēt optimālus risinājumus, kā ietaupīt. Taču vienlaikus mēs joprojām stingri pieturamies pie principa, ka ir jāsaglabā iedzīvotāju iespēja pārvietoties arī tad, ja dzīvesvieta atrodas laukos. Šobrīd ne katram laukos dzīvojošam iedzīvotājam ir sava automašīna, un jāatgādina, ka, lai kā kādam negribas to atzīt, sabiedriskais transports ir un būs nozare, kas nenes peļņu, jo tas ir pakalpojums ar sociālu funkciju. Arī labklājības valstīs šī nozare strādā ar zaudējumiem, un katrā valstī noteikti ir kaut kāds absolūtais minimums pakalpojuma nodrošinājuma apjomā, kuru mazināt nedrīkst. Taču problēmu saprotam un esam gatavi strādāt kopā ar ATD, meklējot mazsāpīgākos risinājumus. Nevaram garantēt, ka izpildīsim aicinājumu samazināt maršrutu tīklu par 889 tūkstošiem kilometru, kas ir teju viens miljons kilometru – tas Vidzemes reģionam, ņemot vērā tā kopējo platību un iedzīvotāju blīvumu, ir neiespējami. Tomēr esam atraduši variantus, kā situāciju uzlabot tā, lai iesaistītās puses būtu apmierinātas. Tiesa, mēs ļoti gribētu, lai šīs izmaiņas tiktu pakāpeniski testētas, tādējādi saglabājot iespēju reaģēt uz problēmām, ja tādas rastos – var būt situācijas, kad jāsaprot, ka slēgtais reiss tomēr jāatjauno, bet var veikt izmaiņas citos reisos. Reālā dzīve parādīs, vai priekšlikumi strādā. Šobrīd optimizācijai tiek izmantoti dažādi risinājumi, tā nebalstās tikai un vienīgi uz reisu slēgšanu. Reisi tiek īsināti, slēgto reisu vietā tiek atvērti jauni vai arī pagarināti citi reisi vai maršruti. Ja kādu reisu slēdz, tad joprojām tiek nodrošināts, ka iedzīvotāju pārvietošanās tiek saglabāta –  tos apkalpo kāds cits maršruta autobuss, kuram savukārt veiktas nelielas izmaiņas maršrutā. Tāpat arī salāgojam, piemēram, reisus uz galvaspilsētu tā, lai viens autobuss nesekotu otram, bet kāds pārtop par vietējo reisu, izvedot pasažierus uz pieturu, kur tie pārkāpj nākamajā autobusā un turpina ceļu tālāk jau ar vienu autobusu. Tas nav vienkārši, taču šāda pieeja, manuprāt, būs daudz veiksmīgāka. Nevaram atļauties pateikt iedzīvotājiem reģionos, ka vairāk autobuss nekursēs, lai cīnās tālāk paši.”

Vidzemes plānošanas reģions Autotransporta direkcijai 2018. gada janvāra beigās sniedzis šādus priekšlikumus maršruta tīkla optimizācijai:

  1. Maršrutā Nr. 7144 Valmiera-Cēsis reisa Nr. 28 plkst. 22:35 no Cēsu AO kursēšanu noteikt līdz pieturvietai “Liepa”, reisa Nr. 31 plkst. 23:15 no Valmieras kursēšanu noteikt no pieturas “Liepa”;
  2. Maršrutā Nr. 5613 Cēsis – Līvi reisiem Nr. 09 plkst. 12:00 no Cēsu AO un Nr. 10 plkst. 12:15 no pieturas “Līvi” noteikt izpildi “skolas laikā no pirmdienas līdz piektdienai” (izslēgt izpildi  sestdienās);
  3. Maršrutā Nr. 6288 Vecpiebalga-Jaunpiebalga slēgt reisus Nr. 14 plkst. 08:30 no pieturas “Jaunpiebalga” un Nr. 15 plkst. 15:00 no pieturas “Vecpiebalga” piektdienās, periodā no 01.06.-31.08.;
  4. Maršrutā Nr. 5262 Jaunpiebalga-Melbārži slēgt reisus Nr. 19 plkst. 15:35 no pieturas “Jaunpiebalga” un Nr. 20 plkst. 08:00 no pieturas “Melbārži’ piektdienās, periodā no 01.06.-31.08.;
  5. Maršrutā Nr. 6260 Cēsis-Mežmaļi-Rauna slēgt reisus Nr. 09 plkst. 15:10 no Cēsu AO un Nr. 14 plkst. 15:50 no pieturas “Rauna” piektdienās;
  6. Maršrutā Nr. 6273 Cēsis-Jāņmuiža piektdienās slēgt reisus Nr. 13 plkst.13:00 no Cēsu AO un Nr. 12 plkst.13:15 no pieturas “Jāņmuiža”;
  7. Maršruta Nr. 5614 Cēsis-Rāmnieki-Strīķi reisus otrdienās, ceturtdienās, sestdienās izpildīt “pēc pieprasījuma”;
  8. Maršrutā Nr. 7624 Jaunpiebalga -Rīga (Dzērbenē plkst. 15:45) svētdienās pasažieriem nodrošināt pārsēšanos plkst. 15:45 pieturvietā ‘Taurene” uz maršrutu Nr. 7968 Madona-Vecpiebalga-Rīga ( Taurenē plkst. 15:45) un maršrutu Nr. 7664 Cesvaine-Vecpiebalga-Rīga ( Taurenē plkst. 16:05); svētdienās saglabājot maršrutu Jaunpiebalga-Drusti-Taurene-Jaunpiebalga;
  9. Slēgt maršruta Nr. 7730 Rīga-Cēsis reisu Nr. 53 plkst. 20:15 no Rīgas SAO svētdienās;
  10.  Maršrutā Nr. 5023 Murmastiene-Rosība skolu brīvlaikos atstāt izpildi otrdienās (pašreiz pirmdiena-piektdiena);
  11. Maršrutā Nr. 7647 Alūksne – Rīga pirmdienās, sestdienās slēgt reisu Nr. 02 plkst. 05:20 no Alūksnes AO un reisu Nr.05 plkst. 13:00 no Rīgas SAO;
  12. Veikt sekojošus grozījumus Praulienas pagasta, Madonas rajons maršrutos:
  • maršrutā Nr. 6510 Madona-Saikava-Švāns slēgt reisu plkst. 07:10 no pieturas “Švāns” un reisu plkst. 17:30 no Madonas AO;
  • maršrutā Nr. 6330 Madona-Barkava-Lubāna iekļaut pieturvietas “Kaļpi”, “Trakši”, “Kamatauskas”, “Saikava”, “Vecsaikava”, “Dobupe”, “Švāns” . Maršruts pagarināsies par 4,3 km;
  • maršrutā Nr. 6997 Madona-Zvidziena-Lubāna mainīt pienākšanas un atiešanas laikus, samazinot braukšanas laiku reisā par 20 minūtēm;
  • maršrutā Nr. 6866 Degumnieki-Meirāni-Saikava-Madona mainīt pienākšanas un atiešanas laikus, samazinot braukšanas laiku reisā par 15 minūtēm;

Visi 12. punktā paredzamie grozījumi ir saskaņoti savā starpā un tiem jāstājas spēkā vienlaicīgi.

  1. Maršrutā Nr. 6614 Valka-Omuļu skola reisu Nr. 13 plkst. 09:00 no Valkas AO un Nr. 14 plkst. 09:57 no pieturas “Omuļu skola” saīsināt līdz/no pieturvietai “Ērģeme”;
  2. Maršrutā Nr. 6614 Valka-Omuļu skola piektdienās slēgt reisu Nr. 21 plkst. 18:25 no Valkas AO un reisu Nr. 22 plkst. 19:25 no pieturas “Omuļu skola”;
  3. Pēc Cēsu novada pašvaldības ierosinājuma atklāt jaunu maršrutu Cēsis-Krīvi-Veismaņi ar diviem reisiem, ar izpildi darba dienās periodā no 01.09 – 30.05:
  • 07:05 Cēsu AO-Līvu pamatskola-Veismaņi-Līvu pamatskola -Cēsu AO;
  • 17:30 Cēsu AO-Līvu pamatskola-Veismaņi-Līvu pamatskola -Cēsu AO;

Pamatojums: Cēsu novada pašvaldība Līvu pamatskolā Krīvos, Vaives pagastā atver jaunu pirmskolas izglītības bērnu grupu. Pēc veiktās iedzīvotāju apzināšanas, paredzams, ka šo maršrutu izmantotu ap 15 cilvēku.  Ierosinājums, maršrutu atklāt no 1. marta līdz 30. maijam eksperimentālā kārtā;

  1. Slēgt maršruta Nr. 6274 Cēsis-Priekuļi reisu Nr. 55 svētdienās plkst. 15:00 no Cēsu AO.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Aicina komandai pievienoties C vai C1 transportlīdzekļu vadītājus ar iespēju iegūt D kategorijas vadītāja kvalifikāciju.  APMĀCĪBU SĀKUMS 2025. GADA 27. MAIJĀ PRASĪBAS PRETENDENTIEM: vidējā izglītība; vismaz 24 gadi; C vai C1 kategorijas transportlīdzekļa vadītāja apliecība; vēlama pieredze, vadot B, C vai C1 kategorijas transportlīdzekli; labas saskarsmes un komunikācijas prasmes; latviešu valodas un vēlamas svešvalodas zināšanas atbilstoši darba raksturam. APMĀCĪBU PROCESS UN FINANSIĀLĀ ATBALSTA APMĒRS: uzsākot sadarbību, tiks slēgts apmācību līgums; finansiālais atbalsts: 100% sedz uzņēmums; apmācību izmaksās tiek iekļauts: skolas eksāmens, praktiskās braukšanas nodarbības 20 h (ja ir iegūta C1 kategorija) vai 12h (ja ir iegūta C kategorija), CSDD teorijas un braukšanas eksāmens un profesionālā autovadītāju periodiskā apmācība (95 kods); apmācību izmaksu pilnīgai dzēšanai, uzņēmumā nepārtraukti jānostrādā vismaz 2 gadi. DARBA PIENĀKUMI: pasažieru pārvadāšana ar autobusu saskaņā ar grafiku; darbs ar kases aparātu; biļešu pārdošana pasažieriem; kvalitatīva pasažieru apkalpošana. UZŅĒMUMS PIEDĀVĀ: darbu stabilā uzņēmumā; darbavietu pēc paša izvēles: Valmieras, Valkas, Rūjienas vai Smiltenes filiāle; darba samaksu mēnesī līdz 1850 EUR (pirms nodokļu nomaksas); daļēju ceļa izdevumu apmaksu no dzīvesvietas uz darbavietu; iespēju savienot ar darbu citā uzņēmumā; veselības apdrošināšanas iespējas; pilnas sociālās garantijas; 95. koda apmācības; apmācību pirms darba pienākumu uzsākšanas; dinamisku un profesionālu darba vidi. CV iesniegt sūtot elektroniski uz norādīto e-pasta adresi: info@vtu-valmiera.lv vai SIA „VTU Valmiera” personāla daļā darba dienās no plkst.13:00 līdz 16:00 („Brandeļi”, Brandeļi, Kocēnu pagasts,Valmieras novads, Reģ.nr. 40003004220). Informācijai zvanīt uz norādīto tālr.nr.29231565. Ar pretendentiem, kurus aicināsim uz tikšanos, lai pārrunātu sadarbības iespējas, sazināsimies personīgi! Profesija: KRAVAS AUTOMOBIĻA VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Brandeļi, Brandeļi, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 3 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-05-27 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: info@vtu-valmiera.lv, mob.t.29231565 Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Pilna servisa apsaimniekošanas uzņēmums SIA “Hagberg”, Reģ. Nr. 40103233073 aicina pievienoties komandai SĒTNIEKU. Darba vieta: Rubenes iela 51, Valmiera (Rimi veikals) Darba laiks: Darbs maiņās 07:00 - 10:00 (6 dienas nedēļā) Darba samaksa: 255 EUR bruto mēnesī Ko Tu iegūsi, pievienojoties mums? Stabilu un regulāru atalgojumu; Profesionālu inventāru un nodrošinātu darba apģērbu; Apmācības un atbalstošu vadītāju; Veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika; Iespēju strādāt citos objektos ar iespēju nopelnīt papildus. Ko mēs sagaidām no Tevis? Atbildības sajūtu un vēlmi veikt darbu kvalitatīvi; Pozitīvu attieksmi, fizisko izturību, spēju aktīvi un kārtīgi strādāt; Iepriekšēja pieredze teritoriju uzkopšanas darbos – priekšrocība, bet ne obligāta. Obligāta B kategorijas apliecība. Pieredze traktortehnikas vadīšanā. Tavi pienākumi: Rūpēties par teritoriju kārtību, ievērojot augstus sanitāros un higiēnas standartus, saskaņā ar objekta uzkopšanas programmu un darba uzdevumiem. SIA "HAGBERG" ir stabils un strauji augošs Latvijas uzņēmums, kas savu darbību aizsāka 2009. gadā. Uzņēmums apkalpo vairāk nekā 1000 klientu visā Latvijā, sniedzot nekustamo īpašumu attīstības, būvniecības un apsaimniekošanas pakalpojumus. HAGBERG piedāvā inovatīvus, energoefektīvus risinājumus un tiecas nepārtraukti pilnveidot sniegto pakalpojumu. Kontaktinformācija: Tālrunis: 25634784E-pasts: darbs@hagberg.lv Profesija: SĒTNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rubenes iela 51, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku / Ukraina Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku / Ukraina Aktuāla līdz: 2025-07-01 Kontaktpersona: Personāla nodaļa: darbs@hagberg.lv; 29411900

Mūsu partneri