Valmieras Ziņas

Deinstitucionalizācijas projekta “Vidzeme iekļauj” ietvaros noticis pieredzes apmaiņas brauciens

Lasīšanas laiks: 4 min

Viens no būtiskākajiem sociālo rehabilitācijas pakalpojumu sniedzējiem cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem ir ergoterapeits – turklāt jāapzinās šī speciālista loma arī jaunu sociālo pakalpojumu plānošanas procesā – tā secinājuši vairāki Vidzemes reģiona pašvaldību sociālo dienestu pārstāvji pieredzes apmaiņas brauciena laikā, viesojoties sociālo pakalpojumu sniegšanas vietās Jelgavas novadā, Rīgā un Siguldā, portālu “Valmieras Ziņas” informēja projekta “Vidzeme iekļauj” sabiedrisko attiecību speciāliste Anita Āboliņa.

Pieredzes apmaiņas brauciens notika š.g. 8.-9. novembrī, un tas tika organizēts deinstitucionalizācijas projekta “Vidzeme iekļauj” ietvaros, sniedzot iespēju pašvaldību speciālistiem viesoties Jelgavā – dienas centrā “Integra”, dienas aprūpes centrā pilngadīgām personām ar smagiem funkcionāliem traucējumiem, kā arī grupu dzīvokļos pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem. Brauciena dalībnieki apmeklēja arī biedrību “Latvijas kustība par neatkarīgu dzīvi” Rīgā, kā arī iepazinās ar biedrības “Cerību spārni” sniegtajiem sociālajiem pakalpojumiem Siguldā. Ņemot vērā, ka daudzas no Vidzemes pašvaldībām deinstitucionalizācijas procesa ietvaros plāno veidot jaunus sociālos pakalpojumus, ir būtiski iepazīties ar citu novadu un pilsētu pieredzi, kas pakalpojumus jau attīstījuši un tos jau sniedz deinstitucionalizācijas procesa mērķgrupu pārstāvjiem.

Projekta “Vidzeme iekļauj” sociālo pakalpojumu eksperte Laine Zālīte atzīst, ka pieredzes apmaiņas brauciens vērtējams kā ļoti izdevies. Iepazīstoties ar kolēģu paveikto, ir skaidrs, ka pakalpojumus var veidot un attīstīt ļoti dažādi, nav vienādas pieejas, turklāt būtiski ir ņemt vērā ikviena klienta individuālās vajadzības. Piemēram, svarīgi ņemt vērā dienas aprūpes centru klientu vecumu, nodrošinot atbilstošas aktivitātes – jauniešiem un pirmspensijas vecuma cilvēkiem ir atšķirīgas intereses. Tikpat būtiski ir netaupīt uz nodarbību materiāliem, sarūpēt visu nepieciešamo jēgpilnām nodarbēm – saprotams, ka visvienkāršāk ir nosēdināt dienas centra klientu pie televizora vai datora, taču šāda veida nodarbes maz veicina cilvēka attīstību kopumā. Ja iespējams, noteikti jāpiesaista ergoterapeits, jo šis speciālists ne tikai vislabāk spēs novērtēt, kādu ergonomisku aprīkojumu nepieciešams iegādāt, bet arī sadarbībā ar sociālo darbinieku veiks klientu funkcionālo novērtējumu, nosakot nepieciešamā atbalsta apjomu.

Jelgavas pilsētas pašvaldība deinstitucionalizācijas projekta ietvaros jau uzsākusi dažādu sociālo pakalpojumu sniegšanu un iepirkšanu personām ar garīga rakstura traucējumiem, kā arī bērniem ar funkcionāliem traucējumiem. Arī šī pieredze lieti noderēja vidzemniekiem, izjautājot, kā procesu organizējuši Zemgales kolēģi, kā apzinājuši sociālo pakalpojumu sniegšanas speciālistus, jo nav noslēpums, ka tos piesaistīs nav viegli.

Gulbenes novada Sociālā dienesta Sociālo pakalpojumu nodaļas vadītāja Evija Maļiņina stāsta:

“Redzēt dažādus sociālos pakalpojumus vienā reizē bija patiešām noderīgi un jo īpaši – pirms paši esam uzsākuši ko veidot no jauna. Ļoti novērtēju, ka bija iespēja iepazīties gan ar pašvaldības organizētiem, gan arī nevalstiskā sektora pārziņā esošiem pakalpojumiem, tas radīja priekšstatu par sistēmu kopumā. Esam savulaik bijuši pieredzes apmaiņā Daugavpilī, arī tur skatījāmies grupu dzīvokļus un dienas aprūpes centru, tagad, pēc šī brauciena, priekšstats ir ļoti labs. Brauciena laikā kopā ar Alūksnes novada pašvaldības pārstāvi jau pieņēmām lēmumu, ka vēlreiz atgriezīsimies brauciena laikā apskatītajās pakalpojumu sniegšanas vietās – šis jāredz arī pārējiem Gulbenes un Alūksnes Sociālo dienestu kolēģiem. Kamēr devāmies uz apskates vietām, daudz lietas izrunājām ar citu novadu pašvaldību sociālo dienestu pārstāvjiem – tā bija ļoti laba iespēja diskutēt gan par deinstitucionalizācijas projekta aktualitātēm un kolēģu iecerēm saistībā ar to, gan arī citas lietas, kas aktuālas sociālajā darbā.”

Savukārt Cēsu novada p/a “Sociālais dienests” Atbalsta nodaļas pilngadīgām personām nodaļas vadītājas vietniece Dagmāra Saulīte, vērtējot redzēto, piebilst:

Brauciens bija ļoti vērtīgs. Mani interesēja ļoti daudz praktiskas dabas jautājumu, un tam jau arī šis brauciens bija domāts – izjautāt tos, kuri jau sociālos pakalpojumus izveidojuši. Skaidrojām, kādas darbnīcas organizēt, kas ir labākie veidi, kā nodarbināt personas ar garīga rakstura traucējumiem, vai dienas aprūpes centrā pakalpojumus vajadzētu sniegt visiem kopā – gan personām ar garīgās attīstības traucējumiem, gan psihiskiem traucējumiem, varbūt tomēr labāk atsevišķi. Kāds ir optimālais darbinieku skaits uz vienu dienas aprūpes centra klientu – šie ir daļa no jautājumiem, kas mūs nodarbina deinstitucionalizācijas ietvaros.”

Pieredzes apmaiņas brauciens noritēja deinstitucionalizācijas projekta “Vidzeme iekļauj” ietvaros. Vairāk informācijas par projektu šeit.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras bibliotēka aicina darbā Dikļu pagasta bibliotēkas (turpmāk – bibliotēka) vadītāju, valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra speciālistu/-i uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: ● nodrošināt bibliotēkas darbību, tai skaitā dokumentu apriti, finanšu plānošanu; ● kvalitatīvi veikt bibliotēkas lietotāju bibliotekāro un informacionālo apkalpošanu; ● palīdzēt iedzīvotājiem digitālo rīku lietošanā un izglītot iedzīvotāju grupas digitālajās prasmēs; ● organizēt bibliotēkas profilam atbilstošus pasākumus un sadarboties ar Valmieras novada bibliotēkām un citām organizācijām; ● veikt bibliotēkas krājuma uzskaiti, organizēšanu un papildināšanu; ● veikt novadpētniecības darbu; ● nodrošināt valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra darbu Dikļu pagasta bibliotēkā; un ja Tev ir: ● augstākā izglītība; ● valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; ● teicamas zināšanas un iemaņas darbā ar informācijas tehnoloģijām un vēlme tās pilnveidot un praktizēt darbā; ● kompetences: labas komunikācijas un prezentācijas prasmes; teicamas darba plānošanas un organizēšanas prasmes; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus, atbildības sajūta; mēs piedāvājam: ● pamatalgu pārbaudes laikā 999,00 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052,00 EUR pirms nodokļu nomaksas; ● iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; ● darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; ● interesantu, atbildīgu un dinamisku darbu; ● profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas; ● drošu un sakārtotu darba vidi. Motivācijas vēstuli, CV un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz kristine.kine@vb.valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras bibliotēkā, adrese: Cēsu iela 4, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi “Pieteikums Dikļu pagasta bibliotēkas vadītāja/-as amatam”, līdz 2025. gada 20. novembra plkst. 16.00. Tālrunis papildu informācijai: 64250830. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Bibliotēkas struktūrvienības VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cielaviņa, Dikļi, Dikļu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-20 Kontaktpersona: kristine.kine@vb.valmierasnovads.lv 64250830

Mēs esam Tet oficiālais sadarbības partneris, kas paplašina klientu konsultantu komandu. Meklējam 2 kolēģus  🔧 Tavi pienākumi: Darbs ar jauniem un esošiem klientiem. Konsultēt par Tet pakalpojumu un produktu (internets, televīzija, viedie risinājumi, elektrība) Esošo pakalpojumu piedāvāšana un piemērotāko risinājumu atrašana Individuālo un komandas mērķu sasniegšana Lieliskas klientu pieredzes radīšana 🎯 Tu esi ideāls kandidāts, ja: Tev patīk komunicēt un Tu viegli radi kontaktu ar cilvēkiem Tu vēlies pelnīt, attīstīties un iesi gatavs izkāpt no komforta zonas Tev ir pozitīva attieksme, enerģija un spēja mācīties Esi azartisks un enerģisks Vēlies mācīties, attīstīties un pelnīt Esi motivēts/-a sasniegt rezultātus un nedomā palikt "komforta zonā" 🎁 Mēs piedāvājam:  Profesionālas apmācības un mentoru atbalstu Tirgū konkurētspējīgu atalgojumu Motivējošu, draudzīgu kolektīvu un mūsdienīgu darba vidi Ātras izaugsmes iespējas tiem, kas vēlas vairāk 💰 Darba alga : 1300–2500 € 📩 Sūti savu CV ar norādi "Valmiera" uz: cv@balticsalessolutions.lv. Profesija: KONSULTANTS Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Uzņēmuma līgums Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Uzņēmuma līgums Aktuāla līdz: 2025-11-30 Darba sākšanas datums: 2025-11-07 Kontaktpersona: Sūti savu CV uz cv@balticsalessolutions.lv

Mūsu partneri