Valmieras Ziņas

Kas ir kopzīmola karte un kā tā var palīdzēt biznesā?

Lasīšanas laiks: 7 min

Amerikā kopzīmola kartes ir ieviestas jau sen un, neskatoties uz to, ka sākotnēji tām paredzēja īslaicīgu mūžu, tās spējušas saglabāt savu popularitāti arī šodien.

Eiropā situācija ir nedaudz citāda, jo šeit kopzīmola kartes vēl tikai nostiprina savas pozīcijas. Eiropā visbiežāk kopzīmola kartes izmanto aviosabiedrības, bankas, veikalu tīkli un mobilie operatori, piedāvājot klientu kartes, kurās iekļautas dažādas bonusu sistēmas. Jāteic, ka šodien gandrīz jebkuram uzņēmumam, kurš ir gatavs ieguldīt klientu lojalitātes veicināšanas programmas izveidē un aktīvi piedalīties tās virzīšanā tirgū, ir iespēja izveidot savu kopzīmola Visa vai MasterCard maksājuma karti, tādejādi klientiem papildus piedāvājot arī finanšu pakalpojumus.

Kopzīmola kartes izmanto uzņēmumi arī Latvijā

Latvijas Bankas maksājumu statistikas dati rāda, ka 2015.gadā visvairāk lietotais bezskaidrās naudas maksāšanas līdzeklis bija maksājumu kartes. Karšu maksājumu skaits 2015.gadā bija 215.2 milj., bet to apjoms – 4.2 mljrd. eiro. Salīdzinājumā ar 2014.gadu, karšu maksājumu skaits pieauga par 12.7%, bet apjoms – par 11.1%.

Pieaugošā maksājumu karšu popularitāte dod iespēju uzņēmējiem izmantot tās kā mārketinga rīku, apvienot lojalitātes un maksājumu funkciju vienā, un izdot kopzīmola kartes.

Latvijā zināmākie piemēri ir tirdzniecības centru tīkla “Galactico” un DNB bankas izdota karte un Rīga Plaza dāvanu karte, kas izveidota sadarbībā ar Transact Pro. Turpretī tirdzniecības centrs “Stockmann” sadarbībā ar “Nordea” banku piedāvā saviem klientiem iegūt MasterCard kredītkarti, kas kalpo gan kā klienta karte tirdzniecības centrā, gan kā norēķinu karte. Līdzīga prakse ir arī “airBaltic” aviokompānijai, kura izplata Visa priekšapmaksas kartes.

Šobrīd arī mikrokreditēšanas uzņēmumi, kuri vēlas piedāvāt saviem klientiem kredītlīnijas vai iespēju ilgstoši vai vairākkārtīgi izmantot kredīta summu, uzskata kopzīmola kartes par vienu no iespējām šo ieceri īstenot.

Tādēļ ir vērts sīkāk apskatīt, kas tad īsti ir kopzīmola karte un kādas iespējas tā sniedz.

Ar šo jēdzienu visbiežāk saprotam kopzīmola lojalitātes maksājuma kartes vai kredītkartes, nevis lojalitātes kartes noteiktām atlaidēm konkrētos veikalos. Piemēram, Somijā, Baltijas valstīs un Krievijā popularitāti jau ir iekarojusi PINS lojalitātes programma, kas piedāvā krāt punktus visā pasaulē, izmantojot dažādas kopzīmola kartes.

PINS pārstāve Annika Davidsone: “Kā tas darbojas? Visbiežāk bankas apbalvo savus klientus, kopzīmola kartes lietotājus, dāvājot punktus par katru iztērēto euro. Piemēram, Latvijā šāda karte ir PINS MasterCard kredītkarte, kuru izveidojusi Nordea banka sadarbībā ar PINS.

Pasaulē uzņēmumi – kopzīmola karšu programmu dalībnieki arvien vairāk sāk piedāvāt saviem klientiem tā saucamos “soft benefits” jeb tādas kā statusa privilēģijas, kas nodrošina lielāku emocionālo piesaisti konkrētam uzņēmumam.

Piemēram, aviokompānija airBaltic PINS kopzīmola kartes turētājiem papildus ierastajiem PINS par katru iztērēto euro nodrošina noteiktus statusa līmeņus, kuru ietvaros apbalvo savus klientus, piedāvājot “fast track”, “business lounge” izmantošanu lidostā, kā arī vairākas citas privilēģijas.”

Pieci veidi, kā kopzīmola kartes var palīdzēt biznesam

Dažādos pasaules reģionos kopzīmola kartes uztver dažādi. Ja Eiropā kartes zīmolu uzskata par sava veida apliecinājumu personas statusam, tad, piemēram, ASV patērētāji reti pievērš uzmanību tam, ar kuru karti viņi norēķinās kādā veikalā, lielāku nozīmi piešķirot kartes funkcionalitātei – lai tā būtu maksimāli plaši izmantojama, taču karšu izdevējiem tā ir lieliska iespēja konkurencei, lai piesaistītu klienta uzmanību un panāktu, ka klients biežāk lieto tieši viņu izdoto karti.

Maksims Jaroševskis: “Latvijā ir cita situācija, jo šeit vidējam patērētājam parasti ir viena bankas emitēta debetkarte, kas piesaistīta algas kontam šajā pašā bankā un kas tad arī tiek izmantota bezskaidras naudas maksājumiem, kur tas ir iespējams. Nelielai daļai ir arī otra karte – kredītkarte, turklāt bieži vien tā paša izdevēja. Jāpiebilst, ka 90% tirgus aizņem izdevēji – lielās universālās komercbankas, kas savā starpā konkurē ne tikai ar karšu produktiem, bet ar visu savu pakalpojumu klāstu. Savukārt kopzīmola kartes ir produkts, kas var palīdzēt tieši mazajiem izdevējiem izcelties citu, t.sk. “lielo” vidū un piesaistīt klientus.”

Ir zināmi daudzi piemēri, kad bankas sadarbojas ar viesnīcām, aviokompānijām un mazumtirgotājiem, lai piedāvātu klientiem bonusus par savu karšu izmantošanu. Bankām tas ir izdevīgi, bet ko iegūst otrs partneris?

“Kopzīmola karte ir labs veids, kā veicināt lojalitāti un padarīt kartes piedāvājumu pievilcīgāku visiem tās lietotājiem un iesaistītajām pusēm – karšu izdevējs iegūst klientu, kas norēķinās ar tā karti, tirgotājs nostiprina klientu lojalitāti un iegūst iespēju piesaistīt jaunus klientus, savukārt klients – iespēju izmantot labumus un ērtības, kas tiek piešķirtas tikai šo karšu lietotājiem. Kopzīmola karte tirgotājam dod iespēju izveidot īpašu produktu, kas atbilst gan pasaules līmeņa Visa un MasterCard drošības standartiem, gan apvieno lietderīgo ar patīkamo – norēķinu karti ar iespēju pievienot dažāda veida lojalitāti veicinošus instrumentus, piemēram, atlaides, punktu krāšanu vai iespēju kaut ko laimēt. Viss, protams, atkarīgs no tā, kādā nozarē tirgotājs darbojas un kāda ir tā mērķauditorija, neaizmirstot likt lietā gan radošas idejas, gan arī dažādus inovatīvus risinājumus, ” Transact Pro” valdes loceklis Maksims Jaroševskis.

Transact Pro Eiropas kopzīmola karšu projektu merķauditorijas vidējais karšu lietotāju vecums ir no 28-45 ar tendenci pakāpeniski samazināties. Šo tendenci apstiprina arī Goldman Sachs pētījums, kurā norādīts, ka tie, kas dzimuši laika posmā no 1981.-2000. gadam un tagad sāk vai jau aktīvi veic ekonomisko darbību, ir tā saucamā Millenium paaudze, kas nākotnē būs atvērtāka dažādiem jauninājumiem finanšu nozarē. Piemēram, 14% Millenium paaudzes mazo uzņēmumu īpašnieki izmanto alternatīvo (nebanku) finansēšanas veidu. Pētījuma rezultāti parādīja, ka banku nozarei ir visaugstākais potenciālais risks ciest Millenium paaudzes izvēlēto finanšu pakalpojumu dēļ, jo tā ir daudz atvērtāka dažādiem inovatīviem finanšu risinājumiem. Šī tendence var kalpot kā priekšrocība, ar kopzīmola karšu palīdzību veidojot inovatīvas lojalitātes programmas, kuras var pielāgot katra uzņēmuma un tā klientu vajadzībām.

Klientu lojalitāte. Jebkuram uzņēmumam ir vēlme nodibināt ilgtspējīgu sadarbību ar savu klientu – lai klients atkal un atkal atgrieztos, jo tieši šeit pakalpojumu klāsts vislabāk atbilst klienta vēlmēm un vajadzībām, var saņemt izdevīgākos piedāvājumus. Šajā ziņā kopzīmola karte palīdzēs tirgotājam izprast savu klientu loku, segmentēt to, jo, piesakoties kartei, tiek norādīts klienta vecums, dzimums, nodarbošanās veids un cita būtiska informācija, ko klients ļauj izpaust tirgotājam. Ilgākā laika posmā, analizējot klientu pirkumu paradumus, kopzīmola kartes paver iespēju izveidot klientu uzvedības modeli, izstrādāt personificētus piedāvājumus un informēt klientus tieši par tām precēm un pakalpojumiem, ko viņi visbiežāk meklē.

Jaunu klientu piesaiste. Viena no iespējām veiksmīgi piesaistīt jaunus klientus vienmēr ir bijusi dažādu atlaižu, privilēģiju un citu labumu piedāvāšana, tādēļ kopzīmola kartēm tiek pievienotas dažādas bonusu sistēmas, piemēram, lojalitātes programma, kas sniedz iespēju krāt punktus, lai vēlāk tos izmantotu norēķiniem vai izvēlētos kādu īpašu dāvanu no uzņēmuma, atlaižu programma, kur, pieaugot kopējai pirkumu vērtībai, pieaug arī turpmāk piešķirto atlaižu apmērs, dažādas īpašo piedāvājumu un atlaižu kampaņas. Izvērtējot piedāvātos bonusus, klients nereti ir gatavs mainīt līdzšinējo izvēli par labu uzņēmumam ar izdevīgāku piedāvājumu.

Atpazīstamības veicināšana. Uzņēmums, kas ieguldījis spēkus un laiku sava zīmola izstrādē, meklēs iespēju un veidus arī tā atpazīstamības veicināšanai. Šādam nolūkam lieliski kalpo arī kopzīmola karte – ar individuāli izstrādātu, īpašu dizainu, pieskaņotām krāsām, uzņēmuma logo un citām būtiskām niansēm, kas ļauj atšķirt karti citu vidū un asociēt to ar noteiktu uzņēmumu. Starp citu, tas ir lielisks veids, kā ātri un viegli uztverami nodot klientam savu moto, savu pasaules redzējumu!

Apgrozījuma pieaugums. Lielāks apgrozījums un finansiālais ieguvums gan uzņēmumam, gan karšu izdevējam. Uzņēmums iegūst no jaunu klientu piesaistes un esošo klientu motivēšanas izmantot uzņēmuma pakalpojumus, bet karšu izdevējs – no apkalpoto transakciju skaita. Pašu klientiem pievienojas klāt arī sadarbības partnera klienti. Turklāt pareizi izvēlēts kartes dizains un lojalitātes programma apgrozījuma un peļņas apjoma pieaugumu var tikai un vienīgi veicināt.

Klienta ieguvums. Apmierināts un priecīgs klients – pareizi un apdomīgi ieguldītu tirgotāja pūļu rezultāts un pamats veiksmīgai uzņēmējdarbībai! Klients vienmēr pratīs novērtēt pūles un laiku, ko uzņēmums būs tam veltījis, un nedalītu uzmanību, ko uzņēmums būs izrādījis, piemeklējot īpašus piedāvājumus, ļaujot klientam ne tikai ietaupīt līdzekļus vai laiku, bet arī ik reizi sajust un pārliecināties, ka tieši viņš ir tas, kas pieņem lēmumu un izdara izvēli. Ar kopzīmola kartes palīdzību to var panākt bez pārliekas uzbāzības, neielaužoties klienta privātajā telpā, tādējādi viešot klientā uzticību uzņēmumam un pārliecību par savas izvēles pareizību.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Biedrība “Resursu centrs cilvēkiem ar garīgiem traucējumiem “ZELDA” (turpmāk RC ZELDA), reģ. Nr. 40008114387 aicina darbā atbalsta personu lēmumu pieņemšanā – sociālo mentoru Valmieras novadā pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem. Kas ir Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā? Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā ir personai ar garīga rakstura traucējumiem sniegts atbalsts lēmumu pieņemšanā, lai palīdzētu viņai vienlīdzīgi ar citiem sabiedrības locekļiem īstenot savu tiesībspēju un rīcībspēju. Atbalsts lēmumu pieņemšanā ļauj personai paust savu gribu, izvēli, plānot un pašai pieņemt lēmumus par savu dzīvi, veselības un sociālo aprūpi, finansēm un īpašumiem, kā arī palīdz personai paplašināt savu dabisko atbalsta loku, palīdz pilnveidot spējas pārstāvēt sevi un aizsargāt savas tiesības un intereses. Pakalpojuma ietvaros atbalsts tiek nodrošināts 6 dzīves jomās: tiesību un interešu aizstāvības jomā, finanšu jomā, ikdienas dzīves jomā, veselības aprūpes jomā, sociālā aprūpes jomā un atbalsta loka veidošanā. Atbalsta personas lēmumu pieņemšanā galvenie darba pienākumi: atbalsta sniegšana lēmumu pieņemšanā personām ar garīga rakstura traucējumiem (turpmāk – atbalstāmajām personām); atbalstāmo personu atbalsta plāna sagatavošana, balstoties uz stipro pušu un vajadzību izvērtēšanu; palīdzība atbalstāmajām personām apzināt un piesaistīt nepieciešamos resursus, veicinot atbalstāmo personu motivāciju lēmumu pieņemšanā un saistīto problēmu risināšanā; palīdzība dokumentu sagatavošanā iesniegšanai valsts un pašvaldību institūcijās; atbalsta loka veidošana atbalstāmajām personām; atbalstāmās personas patstāvīgai dzīvei nepieciešamo lēmumu pieņemšanas prasmju attīstīšana un veicināšana (t.sk. nodrošināt lēmuma pieņemšanai nepieciešamo informāciju un sniegt to atbalstāmajai personai saprotamā veidā un valodā, kā arī sniegt nepieciešamo atbalstu, lai atbalstāmā persona varētu paust savu gribu un izdarīt patstāvīgu izvēli); iknedēļas saturisko atskaišu un mēneša atskaites – atbalsta personas pakalpojuma uzskaites lapas sagatavošana. Prasības kandidātam: pirmā vai otrā līmeņa augstākā izglītība sociālajā darbā, sociālajā aprūpē, sociālajā rehabilitācijā, psiholoģijā, tiesību zinātnēs vai citās sociālajās vai humanitārajās zinātnēs; vēlamas pamatprasmes un pieredze darbā un komunikācijā ar personām ar garīga rakstura traucējumiem; labas latviešu valodas zināšanas (augstākā līmeņa 2. pakāpe (C2)); pamatzināšanas par valsts pārvaldi un prasme sagatavot dokumentus valsts un pašvaldību institūcijām; prasme strādāt ar datoru; prasme strādāt gan individuāli, gan komandā; spēja plānot savu darbu individuāli; augsta saskarsmes kultūra, komunikabilitāte, empātija, tolerance un atvērtība jaunām idejām. Atbalsta personai nepieciešamās kompetences: iecietība pret personām ar garīga rakstura traucējumiem, lai veidotu veiksmīgu kontaktu; spēja analizēt situāciju un identificēt iespējamos cilvēktiesību pārkāpumus pret atbalstāmo personu; spēja strādāt komandā un piemēroties mainīgiem darba apstākļiem; spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus, komunicēt, risināt problēmas un konfliktus; spēja motivēt atbalstāmo personu pārmaiņām; spēja plānot un organizēt savu darbu; augsti ētikas standarti. Mēs piedāvājam: Pilna vai nepilna laika darba slodzi ar summēto darba laiku; Veselības apdrošināšana; Nodrošinām darba datoru, kā arī telefona un interneta pieslēgumus; Darba laiks tiek organizēts, pamatojoties uz katrai atbalstāmajai personai izstrādātu atbalsta plānu; Atalgojumu 7.73 EUR/h pirms nodokļu nomaksas, slēdzot ar personu terminētu darba līgumu, nodrošinot visas sociālās garantijas (darba līguma termiņš 31.12.2024. ar iespēju līgumu pagarināt); Ar darbu saistīto izdevumu atmaksa (degviela, sabiedriskā transporta biļetes, kancelejas preces u.tml.); Apmācību pirms darba uzsākšanas, regulāru pakalpojuma koordinatora, sociālā darbinieka un citu RC ZELDA speciālistu atbalstu ikdienas darbā, kovīzijas vai supervīzijas. Darba vietas adrese : Mārupes iela 4, Rīga un visā Latvijas teritorijā. Pieteikumu ar CV un motivācijas vēstuli lūgums sūtīt: zelda@zelda.org.lv  Profesija: Sociālais MENTORS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-06-03 Kontaktpersona: Tālrunis: 67442828 E-pasts: zelda@zelda.org.lv Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras pirmsskolas izglītības iestāde “Sprīdītis” aicina darbā skolotāja palīgu uz noteiktu laiku (40 stundas nedēļā jeb 1,0 likme).  Darba vietas adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • veikt bērnu aprūpi ikdienā; • sadarboties ar grupas skolotājām, sniegt atbalstu bērniem mācību jomu apguvē; • veidot bērnos kulturālas uzvedības un higiēnas iemaņas; • rūpēties par bērnu dienas režīma ievērošanu; • nodrošināt telpu, inventāra tīrību un kārtību; un ja Tev ir: • vismaz vispārējā vidējā izglītība (vēlams auklītes sertifikāts vai praktiskā pieredze darbā ar bērniem); • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu, disciplinētība; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 702 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 731 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli gaidīsim līdz 2024. gada 27.maijam personīgi (adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads) vai e-pastā spriditis@valmiera.edu.lv. Tālrunis papildu informācijai: 64231434. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SKOLOTĀJA PALĪGS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-27 Kontaktpersona: CV, piet.vēst.un izgl.dok.kopijas ar norādi sūtīt uz spriditis@valmiera.edu.lv, 64231434. Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri