Valmieras Ziņas

Kas ir kopzīmola karte un kā tā var palīdzēt biznesā?

Lasīšanas laiks: 7 min

Amerikā kopzīmola kartes ir ieviestas jau sen un, neskatoties uz to, ka sākotnēji tām paredzēja īslaicīgu mūžu, tās spējušas saglabāt savu popularitāti arī šodien.

Eiropā situācija ir nedaudz citāda, jo šeit kopzīmola kartes vēl tikai nostiprina savas pozīcijas. Eiropā visbiežāk kopzīmola kartes izmanto aviosabiedrības, bankas, veikalu tīkli un mobilie operatori, piedāvājot klientu kartes, kurās iekļautas dažādas bonusu sistēmas. Jāteic, ka šodien gandrīz jebkuram uzņēmumam, kurš ir gatavs ieguldīt klientu lojalitātes veicināšanas programmas izveidē un aktīvi piedalīties tās virzīšanā tirgū, ir iespēja izveidot savu kopzīmola Visa vai MasterCard maksājuma karti, tādejādi klientiem papildus piedāvājot arī finanšu pakalpojumus.

Kopzīmola kartes izmanto uzņēmumi arī Latvijā

Latvijas Bankas maksājumu statistikas dati rāda, ka 2015.gadā visvairāk lietotais bezskaidrās naudas maksāšanas līdzeklis bija maksājumu kartes. Karšu maksājumu skaits 2015.gadā bija 215.2 milj., bet to apjoms – 4.2 mljrd. eiro. Salīdzinājumā ar 2014.gadu, karšu maksājumu skaits pieauga par 12.7%, bet apjoms – par 11.1%.

Pieaugošā maksājumu karšu popularitāte dod iespēju uzņēmējiem izmantot tās kā mārketinga rīku, apvienot lojalitātes un maksājumu funkciju vienā, un izdot kopzīmola kartes.

Latvijā zināmākie piemēri ir tirdzniecības centru tīkla “Galactico” un DNB bankas izdota karte un Rīga Plaza dāvanu karte, kas izveidota sadarbībā ar Transact Pro. Turpretī tirdzniecības centrs “Stockmann” sadarbībā ar “Nordea” banku piedāvā saviem klientiem iegūt MasterCard kredītkarti, kas kalpo gan kā klienta karte tirdzniecības centrā, gan kā norēķinu karte. Līdzīga prakse ir arī “airBaltic” aviokompānijai, kura izplata Visa priekšapmaksas kartes.

Šobrīd arī mikrokreditēšanas uzņēmumi, kuri vēlas piedāvāt saviem klientiem kredītlīnijas vai iespēju ilgstoši vai vairākkārtīgi izmantot kredīta summu, uzskata kopzīmola kartes par vienu no iespējām šo ieceri īstenot.

Tādēļ ir vērts sīkāk apskatīt, kas tad īsti ir kopzīmola karte un kādas iespējas tā sniedz.

Ar šo jēdzienu visbiežāk saprotam kopzīmola lojalitātes maksājuma kartes vai kredītkartes, nevis lojalitātes kartes noteiktām atlaidēm konkrētos veikalos. Piemēram, Somijā, Baltijas valstīs un Krievijā popularitāti jau ir iekarojusi PINS lojalitātes programma, kas piedāvā krāt punktus visā pasaulē, izmantojot dažādas kopzīmola kartes.

PINS pārstāve Annika Davidsone: “Kā tas darbojas? Visbiežāk bankas apbalvo savus klientus, kopzīmola kartes lietotājus, dāvājot punktus par katru iztērēto euro. Piemēram, Latvijā šāda karte ir PINS MasterCard kredītkarte, kuru izveidojusi Nordea banka sadarbībā ar PINS.

Pasaulē uzņēmumi – kopzīmola karšu programmu dalībnieki arvien vairāk sāk piedāvāt saviem klientiem tā saucamos “soft benefits” jeb tādas kā statusa privilēģijas, kas nodrošina lielāku emocionālo piesaisti konkrētam uzņēmumam.

Piemēram, aviokompānija airBaltic PINS kopzīmola kartes turētājiem papildus ierastajiem PINS par katru iztērēto euro nodrošina noteiktus statusa līmeņus, kuru ietvaros apbalvo savus klientus, piedāvājot “fast track”, “business lounge” izmantošanu lidostā, kā arī vairākas citas privilēģijas.”

Pieci veidi, kā kopzīmola kartes var palīdzēt biznesam

Dažādos pasaules reģionos kopzīmola kartes uztver dažādi. Ja Eiropā kartes zīmolu uzskata par sava veida apliecinājumu personas statusam, tad, piemēram, ASV patērētāji reti pievērš uzmanību tam, ar kuru karti viņi norēķinās kādā veikalā, lielāku nozīmi piešķirot kartes funkcionalitātei – lai tā būtu maksimāli plaši izmantojama, taču karšu izdevējiem tā ir lieliska iespēja konkurencei, lai piesaistītu klienta uzmanību un panāktu, ka klients biežāk lieto tieši viņu izdoto karti.

Maksims Jaroševskis: “Latvijā ir cita situācija, jo šeit vidējam patērētājam parasti ir viena bankas emitēta debetkarte, kas piesaistīta algas kontam šajā pašā bankā un kas tad arī tiek izmantota bezskaidras naudas maksājumiem, kur tas ir iespējams. Nelielai daļai ir arī otra karte – kredītkarte, turklāt bieži vien tā paša izdevēja. Jāpiebilst, ka 90% tirgus aizņem izdevēji – lielās universālās komercbankas, kas savā starpā konkurē ne tikai ar karšu produktiem, bet ar visu savu pakalpojumu klāstu. Savukārt kopzīmola kartes ir produkts, kas var palīdzēt tieši mazajiem izdevējiem izcelties citu, t.sk. “lielo” vidū un piesaistīt klientus.”

Ir zināmi daudzi piemēri, kad bankas sadarbojas ar viesnīcām, aviokompānijām un mazumtirgotājiem, lai piedāvātu klientiem bonusus par savu karšu izmantošanu. Bankām tas ir izdevīgi, bet ko iegūst otrs partneris?

“Kopzīmola karte ir labs veids, kā veicināt lojalitāti un padarīt kartes piedāvājumu pievilcīgāku visiem tās lietotājiem un iesaistītajām pusēm – karšu izdevējs iegūst klientu, kas norēķinās ar tā karti, tirgotājs nostiprina klientu lojalitāti un iegūst iespēju piesaistīt jaunus klientus, savukārt klients – iespēju izmantot labumus un ērtības, kas tiek piešķirtas tikai šo karšu lietotājiem. Kopzīmola karte tirgotājam dod iespēju izveidot īpašu produktu, kas atbilst gan pasaules līmeņa Visa un MasterCard drošības standartiem, gan apvieno lietderīgo ar patīkamo – norēķinu karti ar iespēju pievienot dažāda veida lojalitāti veicinošus instrumentus, piemēram, atlaides, punktu krāšanu vai iespēju kaut ko laimēt. Viss, protams, atkarīgs no tā, kādā nozarē tirgotājs darbojas un kāda ir tā mērķauditorija, neaizmirstot likt lietā gan radošas idejas, gan arī dažādus inovatīvus risinājumus, ” Transact Pro” valdes loceklis Maksims Jaroševskis.

Transact Pro Eiropas kopzīmola karšu projektu merķauditorijas vidējais karšu lietotāju vecums ir no 28-45 ar tendenci pakāpeniski samazināties. Šo tendenci apstiprina arī Goldman Sachs pētījums, kurā norādīts, ka tie, kas dzimuši laika posmā no 1981.-2000. gadam un tagad sāk vai jau aktīvi veic ekonomisko darbību, ir tā saucamā Millenium paaudze, kas nākotnē būs atvērtāka dažādiem jauninājumiem finanšu nozarē. Piemēram, 14% Millenium paaudzes mazo uzņēmumu īpašnieki izmanto alternatīvo (nebanku) finansēšanas veidu. Pētījuma rezultāti parādīja, ka banku nozarei ir visaugstākais potenciālais risks ciest Millenium paaudzes izvēlēto finanšu pakalpojumu dēļ, jo tā ir daudz atvērtāka dažādiem inovatīviem finanšu risinājumiem. Šī tendence var kalpot kā priekšrocība, ar kopzīmola karšu palīdzību veidojot inovatīvas lojalitātes programmas, kuras var pielāgot katra uzņēmuma un tā klientu vajadzībām.

Klientu lojalitāte. Jebkuram uzņēmumam ir vēlme nodibināt ilgtspējīgu sadarbību ar savu klientu – lai klients atkal un atkal atgrieztos, jo tieši šeit pakalpojumu klāsts vislabāk atbilst klienta vēlmēm un vajadzībām, var saņemt izdevīgākos piedāvājumus. Šajā ziņā kopzīmola karte palīdzēs tirgotājam izprast savu klientu loku, segmentēt to, jo, piesakoties kartei, tiek norādīts klienta vecums, dzimums, nodarbošanās veids un cita būtiska informācija, ko klients ļauj izpaust tirgotājam. Ilgākā laika posmā, analizējot klientu pirkumu paradumus, kopzīmola kartes paver iespēju izveidot klientu uzvedības modeli, izstrādāt personificētus piedāvājumus un informēt klientus tieši par tām precēm un pakalpojumiem, ko viņi visbiežāk meklē.

Jaunu klientu piesaiste. Viena no iespējām veiksmīgi piesaistīt jaunus klientus vienmēr ir bijusi dažādu atlaižu, privilēģiju un citu labumu piedāvāšana, tādēļ kopzīmola kartēm tiek pievienotas dažādas bonusu sistēmas, piemēram, lojalitātes programma, kas sniedz iespēju krāt punktus, lai vēlāk tos izmantotu norēķiniem vai izvēlētos kādu īpašu dāvanu no uzņēmuma, atlaižu programma, kur, pieaugot kopējai pirkumu vērtībai, pieaug arī turpmāk piešķirto atlaižu apmērs, dažādas īpašo piedāvājumu un atlaižu kampaņas. Izvērtējot piedāvātos bonusus, klients nereti ir gatavs mainīt līdzšinējo izvēli par labu uzņēmumam ar izdevīgāku piedāvājumu.

Atpazīstamības veicināšana. Uzņēmums, kas ieguldījis spēkus un laiku sava zīmola izstrādē, meklēs iespēju un veidus arī tā atpazīstamības veicināšanai. Šādam nolūkam lieliski kalpo arī kopzīmola karte – ar individuāli izstrādātu, īpašu dizainu, pieskaņotām krāsām, uzņēmuma logo un citām būtiskām niansēm, kas ļauj atšķirt karti citu vidū un asociēt to ar noteiktu uzņēmumu. Starp citu, tas ir lielisks veids, kā ātri un viegli uztverami nodot klientam savu moto, savu pasaules redzējumu!

Apgrozījuma pieaugums. Lielāks apgrozījums un finansiālais ieguvums gan uzņēmumam, gan karšu izdevējam. Uzņēmums iegūst no jaunu klientu piesaistes un esošo klientu motivēšanas izmantot uzņēmuma pakalpojumus, bet karšu izdevējs – no apkalpoto transakciju skaita. Pašu klientiem pievienojas klāt arī sadarbības partnera klienti. Turklāt pareizi izvēlēts kartes dizains un lojalitātes programma apgrozījuma un peļņas apjoma pieaugumu var tikai un vienīgi veicināt.

Klienta ieguvums. Apmierināts un priecīgs klients – pareizi un apdomīgi ieguldītu tirgotāja pūļu rezultāts un pamats veiksmīgai uzņēmējdarbībai! Klients vienmēr pratīs novērtēt pūles un laiku, ko uzņēmums būs tam veltījis, un nedalītu uzmanību, ko uzņēmums būs izrādījis, piemeklējot īpašus piedāvājumus, ļaujot klientam ne tikai ietaupīt līdzekļus vai laiku, bet arī ik reizi sajust un pārliecināties, ka tieši viņš ir tas, kas pieņem lēmumu un izdara izvēli. Ar kopzīmola kartes palīdzību to var panākt bez pārliekas uzbāzības, neielaužoties klienta privātajā telpā, tādējādi viešot klientā uzticību uzņēmumam un pārliecību par savas izvēles pareizību.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA “LEGRO LATVIA” (reģistrācijas nr. LV44103109749), kūdras substrātu ražošanas un iepakošanas uzņēmums, aicina darbā  “Substrāta sajaukšanas līnijas operatoru” (darba vietas atrašanās vieta: “Lakstīgalas”, Rūpnieki, Valmieras pagasts, Valmieras novads, LV-4219,t.i. 6 km no Valmieras) Darba pienākumi: Organizēt, vadīt un koordinēt darbu pie substrāta sajaukšanas iekārtas; Sekot līdzi, lai ražošanas procesā izmantotā kūdra un piedevu komponenti tiktu izmantoti efektīvi un izvairīties no ražošanas pārtraukumiem; Uzraudzīt, lai sajauktais produkts atbilstu noteiktajām prasībām; Uzturēt tehniskā kārtībā substrātu sajaukšanas iekārtu. Prasības: Tehniskās zināšanas par tehnoloģiskām iekārtām, mehānismiem; Vēlama iepriekšēja pieredze līdzīgā amatā vai kūdras nozarē; Valodas zināšanas – obligāti latviešu, angļu- vēlama. Iemaņas: Pozitīva attieksme pret darbu un darba kolēģiem; Prasme strādāt komandā; Pozitīva komunikācija; Vēlme mācīties, apgūt darba specifiku un strādāt ar atbildību, nezaudējot darba kvalitātes līmeni. Piedāvājam: Darbu starptautiskā uzņēmumā; Labus darba apstākļus un atsaucīgus kolēģus; Apmācību jaunajā amatā; Darba algu ar stundas tarifa likmi no 8.00 EUR pārbaudes laikā, saskaņā ar darba laika uzskaites grafiku; Darba laiku no 8.oo – 17.oo (pēc nepieciešamības pagarināts vai maiņu darba laiks) CV sūtīt uz info@seda.lv, ar norādi “Substrātu sajaukšanas līnijas operators”. Konfidencialitāti garantējam. Jautājumu gadījumā zvanīt: 26338571 Profesija: PRESĒŠANAS IEKĀRTAS OPERATORS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Lakstīgalas, Rūpnieki, Valmieras pag., Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-19 Kontaktpersona: CV ar profesijas norādi sūtīt uz info@seda.lv, tālr. 26338571.

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras 2.vidusskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā programmēšanas skolotāju (profesijas kods 2330 01) uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Raiņa iela 11, Valmiera, Valmieras novads. Paredzamais darba tiesisko attiecību uzsākšanas datums 2026. gada 12. janvāris. Ja Tev ir vēlme: • īstenot izglītības programmu mācību priekšmetā PROGRAMMĒŠANA atbilstoši Valsts izglītības standartam; • vadīt pedagoģiskā procesa norisi ar izglītojamiem, pielietojot inovatīvas informācijas tehnoloģiju piedāvātās iespējas un metodikas; • iesaistīties Iestādes attīstības mērķu un uzdevumu īstenošanā, kā arī izglītības iestādes īstenotajos projektos; • sagatavot izglītojamos olimpiādēm, konkursiem; • pastāv iespēja papildus datorikas stundām vadīt arī savu izstrādāto interešu izglītības programmu; un ja Tev ir: • izglītība atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību” vai students/-e; • atbilstība Izglītības likuma un Bērnu tiesību aizsardzības likuma noteiktajām prasībām; • izglītības jomu reglamentējošo normatīvo aktu pārzināšana; • mācību un audzināšanas darba satura pārzināšana; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • prasmes darbā ar datoru (MS Office programmas, kādu no tīmekļa pārlūkprogrammām – Microsoft Edge, Chrome vai MozillaFirefox) un izglītības tehnoloģijām; • kompetences: labas komunikācijas prasmes; psiholoģiskā noturība un saskarsmes kultūra; spēja pieņemt lēmumus, prasme reaģēt un rīkoties nestandarta situācijās; mēs piedāvājam: • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi”, 1510 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas par vienu pedagoģisko likmi; • 12 kontaktstundas 10.-12.klasēs; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • iespēju strādāt dinamiskā vidē Valmieras 2.vidusskolā.   Profesionālās darbības aprakstu (CV) gaidīsim līdz 2026.gada 5.janvārim plkst.17.00 iesniedzot personīgi Iestādes lietvedei (adrese: Raiņa iela 11, Valmiera, Valmieras novads) vai e-pastā: v2v@valmiera.edu.lv. Pieteikums iesniedzams ar norādi “Vispārējās vidējās izglītības skolotāja/-as vakancei/programmēšana”. Tālrunis informācijai: 64207543 (direktora vietnieks), 64207163 (direktors). Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VISPĀRĒJĀS VIDĒJĀS IZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Raiņa iela 11, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Nepilnais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-05 Kontaktpersona: v2v@valmiera.edu.lv 64207543, 64207163

Mūsu partneri