Valmieras Ziņas

Kā pārraudzīt savas finanses?

Lasīšanas laiks: 4 min

Šodien savu finanšu pārraudzīšana ir gluži kā izaicinājums daudziem no mums. Mēs dzīvojam laikā, kad pasaules ekonomika ir neparedzama un cilvēki ir spiesti tērēt lielāko daļu sava laika, strādājot dažādos darbos, lai tikai gūtu ienākumus un spētu apmierināt savas ikdienas vajadzības. Kā zināms, cilvēku vēlmes un vajadzības ir neierobežotas, bet finanšu līdzekļi ir ierobežoti. Lai ierobežotu resursu apstākļos pēc iespējas efektīvāk apmierinātu savas neierobežotās vēlmes un vajadzības, cilvēkiem ir jāiemācās plānot un pārraudzīt savas finanses.

Ja šo prasmju nav, var nākties iekulties dažādās finansiālās nepatikšanās, kas visbiežāk ir saistītas ar personīgo līdzekļu pārtērēšanu, kas vairākumā gadījumu beidzas ar parādsaistībām. Lai izvairītos no nepatikšanās, kuras var sagādāt neprasme plānot un pārvaldīt savu finanšu plūsmu, iepazīstieties ar pāris padomiem, kas palīdzēs jums “saņemt grožos” savas finanses un uzņemties vadību pār tām, nevis otrādi.

  • Plānojot savas finanses, viens no būtiskākajiem momentiem ir savu prioritāšu noteikšana. Ikvienam no mums vajadzētu sākt ar savu pamatvajadzību noteikšanu, kas ietver, piemēram, pārtiku, transportu, mājokļi u.tml. ikdienas vajadzības, bez kurām mūsdienu cilvēka dzīve gluži vienkārši nav iedomājama. Visupirms atvēlot līdzekļus ikdienas vajadzību apmierināšanai, jūs nodrošināt to, ka jūsu nauda tiek lietderīgi izmantota. Šāda rīcība palīdz arī izvairīties no tādiem liekiem izdevumiem kā ātrie kredīti, jo, ja pamatvajadzības, kas ir neatliekamas, ir apmierinātas, citu, atliekamo vajadzību dēļ jums nekad nebūs jāaizņemas nauda.
  • Plānojot lielākus un mazākus pirkumus, liela nozīme ir arī laikam. Laiks ir nepieciešams, lai rūpīgi pārdomātu, kas jums ir patiešām vajadzīgs, bet bez kā ir iespējams iztikt. Steigā ir iespējams pieļaut kļūdas un iegādāties nevajadzīgas lietas. Ja pirkumu plānošanai netiek atvēlēts pietiekoši daudz laika, ir vieglāk ļauties dažādiem impulsiem un kārdinājumiem, tādējādi iztērējot vairāk naudas nekā sākotnēji plānots. Runājot par laiku, ir jāpiemin arī laika periods, kādam vajadzētu plānot savas finanses. Visbiežāk finanses tiek plānotas mēnesim, tomēr ir ieteicams to darīt garākam laika periodam, piemēram, gadam vai pat diviem, it īpaši, ja jums ir ne tikai īstermiņa, bet arī ilgtermiņa mērķi. Protams, ir grūti paredzēt, kas notiks tik tālā nākotnē, tomēr plāna esamība garākam laika periodam atvieglo finanšu plānošanu tagadnē un mērķu sasniegšanu nākotnē.
  • Lai nezaudētu motivāciju sasniegt savus finansiālos mērķus, ir būtiski atlikt naudu ne vien saviem mērķiem, bet arī atpūtai un izklaidēm, kas kalpo par apbalvojumiem ceļā uz mērķu sasniegšanu. Naudas atlikšana izklaidēm un atpūtai palīdz izvairīties no nepareizas brīvo līdzekļu iztērēšanas, proti, ja cilvēks visu savu naudu pastāvīgi atliek tikai saviem mērķiem, aizmirsdams sevi par to laiku pa laikam apbalvot, tas riskē, kā saka, norauties no ķēdes un iztērēt brīvos līdzekļus visu savu vēlmju un vajadzību apmierināšanai, kas pastāvīgi bijušas apspiestas. Šī iemesla dēļ ir ļoti svarīgi noteikt balansu starp vajadzību apmierināšanu un vēlmju apmierināšanu. Ja neuzticaties sev un savam vājajam raksturam, mērķu sasniegšanai izveidojiet krājkontu, kuram nav iespējams piekļūt līdz noteiktam termiņam.
  • Un atkal atgriežamies pie vecā labā budžeta plāna. Budžeta plāns ir nepieciešams, lai līdz mēneša beigām veiksmīgi apmierinātu visas savas pamatvajadzības, bez nepieciešamības izmantot tādu opciju kā ātrie kredīti ar negatīvu kredītvēsturi. Kā rāda pieredze, vairums cilvēku, nespējot saplānot savas finanses, pat mēneša ietvaros nespēj apmierināt savas vajadzības, par ilgtermiņa vajadzībām nemaz nerunājot. Rezultātā tiek ņemts aizdevums, jo vajadzības ir neatliekamas, bet personīgo līdzekļu to apmierināšanai vairs nav. Kad mums ir nauda, pēkšņi uzrodas dažnedažādi kārdinājumi to iztērēt, bet budžeta plāns palīdz izvairīties no šiem kārdinājumiem, jo mēs zinām, kas mums ir vajadzīgs un ko mēs vēlamies. Kad finanses ir saplānotas un tiek pārraudzītas, iestājas miers, un daudzas dzīves pārestības vairs nešķiet nepārvaramas.

Kad mēs sekojam konkrētām metodēm, kā plānot un pārvaldīt savas finanses, daudzas finansiālās problēmas kļūst viegli atrisināmas. Mēs dzīvojam laikā, kad dzīve ir neskaidrību pilna, tādēļ ir ļoti būtiski naudu izmantot pareizi, daļu no tās cenšoties iekrāt nebaltām dienām. Šodien mēs varam būt nodarbināti, bet jau rītdien mēs varam palikt bez darba. Tāpat var notikt arī ar mūsu veselību – šodien tā ir stipra, bet jau rītdien var sašķobīties, pieprasot nopietnu ārstēšanu, kurai nepieciešamas lielas naudas summas. Protams, mēs nevaram novērst šos likteņa pavērsienus, bet mēs pavisam noteikti varam rūpēties par savām finansēm, lai tās nepieciešamības gadījumā palīdzētu mums izķepuroties no finansiālām grūtībām.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ. Nr. 90000069281) izsludina konkursu uz Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Algas nodokļu daļas galvenā nodokļu inspektora ierēdņa amatu (vakance uz nenoteiktu laiku) Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) pamatdarbības un atbalsta funkcijas īstenošana labprātīgas nodokļu, nodevu, citu valsts noteikto obligāto maksājumu un tieši piemērojamos Eiropas Savienības normatīvajos aktos par muitas lietām noteikto maksājumu saistību izpildes, aprēķināšanas un maksāšanas pareizības kontroles un atbalsta jomā. Mūsu vērtības ir efektivitāte, atbildība un sadarbība. Ja Tev ir: akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība; zināšanas nodokļu normatīvajos aktos; spēja strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; pamatprasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; atbilstība likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām; nevainojama reputācija. Ja Tev ir kāda no šīm īpašībām vai prasmēm, mēs Tevi gaidām Algas nodokļa daļā: proti argumentēt un pamatot savu viedokli; esi nosvērts, komunikabls un atvērts jautājumiem; atbildības sajūta, precizitāte, disciplinētība un līdzsvarotība; pārzini vai interesē kā notiek process kādā no nozarēm, piemēram, būvniecības nozarē, mazumtirdzniecībā, ražošanas nozarē, sabiedriskajā ēdināšanā, pakalpojuma sniegšanā; spēj saskatīt likumsakarības, analizēt un aprakstīt iegūto informāciju; proti strādāt ar datoru un programmām; labprāt dodies ārpus darba vietas; jūties droši svešā vietā un spēj runāt ar jebkuru personu. Tev ikdienā būs šādi pienākumi: Jākomunicē ar nodokļu maksātājiem kā klātienē vai attālināti, tā rakstiski. Jārīko un jāpiedalās klātienes un attālinātajās tikšanās ar nodokļu maksātājiem. Jāveic nodokļu maksātāja saimnieciskās darbības apmeklēšana/novērošana. Jāgatavo pieprasījumi nodokļu maksātājiem, kredītiestādēm, valsts un pašvaldību institūcijām. Jāstrādā ar programmām un informācijas sistēmām. Jāvērtē grāmatvedības reģistri un dokumenti. Jāanalizē iegūtā un apkopotā informācija. Jāapraksta rezultāti, gatavojot nodokļu rēķinus un lēmumu projektus. Jāsadarbojas ar kolēģiem. Mēs piedāvājam: Stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1483 līdz 1719 EUR (bruto), pārbaudes laikā līdz 1521 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes ilguma attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; Tev būs sociālās garantijas. Apdrošināšanas polisi. Brīvas papildus dienas (papildatvaļinājuma dienas). Iespēju strādāt daļēji attālināti. Labas izaugsmes iespējas. Ieguldīt savas zināšanas un prasmes. Tavs darbs būs novērtēts no kolēģu un vadības puses. Ātri apgūt darba pienākumus. Teicamu kolektīvu. Elastīgu un ērtu darba laiku. Priekšrocības pretendentam ar: akadēmisko vai otrā līmeņa profesionālo augstāko izglītību ekonomikā vai komerczinībās un administrēšanā vai tiesību zinātnē; pieredzi nodokļu administrēšanā vai uzņēmējdarbībā, vai finanšu vadībā, vai finanšu analīzē, vai grāmatvedībā, vai auditā vai tiesību zinātnē ne mazāk kā divi gadi. Ierēdņa dienesta vieta: Beātes iela 49, Valmiera. Pieteikuma vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 20 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz NNVP_AND_GNI_Valmiera_Vards_Uzvards”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam ierēdņa amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67121490. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru +371 67122633 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: GALVENAIS NODOKĻU INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-22 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ.Nr.90000069281) izsludina konkursu uz Informātikas pārvaldes Reģionālās tehniskā atbalsta daļas Otrās nodaļas vecākā informācijas tehnoloģiju administratora darbinieka amatu (1 vakance uz nenoteiktu laiku) Informātikas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmuma dienesta (turpmāk – VID) atbalsta funkcijas īstenošana informācijas sistēmu resursu pārvaldības jomā. Mūsu vērtības ir: efektivitāte, atbildība, sadarbība. Ja Tev ir: vidējā vai profesionālā vidējā izglītība; praktiskas zināšanas par datortīklu (LAN) uzbūvi, izmantotajiem protokoliem, konfigurēšanu un darbības principiem; padziļinātas un praktiskas zināšanas par darbstaciju operētājsistēmām un lietojumprogrammām, to uzstādīšanu un apkopes veikšanu; padziļinātas un praktiskas zināšanas par datortehnikas t.sk. perifērijas iekārtu uzbūvi, darbības principiem un veidiem; labas prasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; spēja patstāvīgi organizēt darbu un strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; spēja uzņemties atbildību un pieņemt lēmumus; atbilstība likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām; nevainojama reputācija. Ja esi gatavs nodrošināt: lietotāju tehnisko atbalstu, datortehnikas un programmatūras problēmu lokalizāciju un risināšanu; datortehnikas sagatavošanu un uzturēšanu; tehniskās infrastruktūras un serveru darbības uzturēšanu; informācijas un komunikāciju tehnoloģiju drošības pasākumu nodrošināšanu. Pievienojies mūsu kolektīvam, jo mēs piedāvājam: stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1405 līdz 1777 EUR (bruto), - pārbaudes laikā līdz 1529 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; interesantu un stabilu darbu, draudzīgu kolektīvu; personīgo izaugsmi un profesionālo zināšanu pilnveidošanu; iespēju piedalīties dažādās apmācību programmās; sociālās garantijas; veselības apdrošināšanas polisi no pirmā mēneša; papildatvaļinājuma dienas. Priekšrocības pretendentiem ar: vidējo vai vidējo profesionālo izglītību informācijas tehnoloģiju jomā; praktisko darba pieredzi informātikas jomā vismaz vienu gadu; B kategorijas vadītāja apliecību. Darbinieka darba vieta: Beātes iela 49, Valmiera, LV-4201 Motivācijas vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 15 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas dienas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz IP_RegioTAD_2N_VITA_Vārds_Uzvārds”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam darbinieka amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67123444. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru 67122630 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: INFORMĀCIJAS TEHNOLOĢIJU ADMINISTRATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-17 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Mūsu partneri