Valmieras Ziņas

1.martā sākas Gada ienākumu deklarācijas iesniegšana

Lasīšanas laiks: 4 min

Valsts ieņēmumu dienests (VID) informē, ka šī gada 1.martā sākas Gada ienākumu deklarācijas iesniegšana gan tiem nodokļu maksātājiem, kam tas jādara obligāti, gan tiem, kuri to vēlas darīt brīvprātīgi, lai saņemtu pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli par attaisnotajiem izdevumiem. VID aicina ikvienu nodokļu maksātāju iesniegt deklarāciju elektroniski, izmantojot VID elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS), jo tas ir daudz ērtāk, ātrāk un vienkāršāk.

Gada ienākumu deklarācija par 2015. gadā gūtajiem ienākumiem laikā no 2016. gada 1.marta līdz 1.jūnijam obligāti jāiesniedz tiem Latvijas iedzīvotājiem, kuri:

• veikuši saimniecisko darbību (piemēram, ir individuālā uzņēmuma īpašnieki, izīrē vai iznomā savu īpašumu, ir zemnieku saimniecības īpašnieki, ir guvuši ienākumus no profesionālās darbības u.c.),

• guvuši ienākumus ārvalstīs (tai skaitā personas (jūrnieki), kuras bijušas nodarbinātas uz starptautiskos pārvadājumos izmantojama kuģa),

• guvuši ar nodokli neapliekamos ienākumus, kas kopumā 2015. gadā pārsniedza 4000 eiro (piemēram, gūti ienākumi no personiskās mantas pārdošanas),

• guvuši ienākumus, kuri apliekami ar 10% nodokļa likmi (piemēram, ienākumu no dividendēm, ienākumu no augoša meža vai kokmateriālu pārdošanas), un no kuriem nodoklis nav ieturēts ienākuma izmaksas vietā,

• guvuši citus ar nodokli apliekamus ienākumus, no kuriem izmaksas vietā nav ieturēts nodoklis, tai skaitā, no fiziskām personām saņemti dāvinājumi, kas ir apliekami ar iedzīvotāju ienākuma nodokli.

Tām fiziskajām personām, kuras veic saimniecisko darbību, kā arī individuālo uzņēmumu, t.sk. zemnieku un zvejnieku saimniecību īpašniekiem, kuri ir iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksātāji, Gada ienākumu deklarācija obligāti jāiesniedz elektroniski, izmantojot VID EDS.

VID aicina arī tās fiziskās personas, kuras neveic saimniecisko darbību, iesniegt deklarāciju ērtāk un ātrāk, izmantojot EDS, jo tajā automātiski tiek atspoguļota visa VID rīcībā esošā informācija par nodokļu maksātāju, proti, nodokļu maksātāja gūtie ienākumi, neapliekamie ienākumi, informācija no kredītiestādēm par veiktajām iemaksām pensiju fondos, informācija no apdrošināšanas sabiedrībām par veiktajām iemaksām par dzīvības apdrošināšanas pakalpojumiem, kā arī no iepriekšējiem gadiem pārnestie attaisnotie izdevumi par izglītību un ārstnieciskajiem pakalpojumiem.

Sākot ar 2016.gada aprīli, deklarācijā automātiski tiks atspoguļota arī tā informācija, ko par personas veiktajiem maksājumiem par izglītību VID būs iesniegušas mācību iestādes. Tādējādi personām, kuras vēlas atgūt pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli par attaisnotajiem izdevumiem , deklarācijas pielikumā D4 pašām papildus jānorāda un jāpievieno attaisnojuma dokumenti (čeki, kvītis vai tml.) tikai par tām summām, par kurām VID rīcībā informācijas nav un kuras VID nav iekļāvis deklarācijā.

Lai kļūtu par EDS lietotāju, nav jāslēdz arī līgums ar VID, bet ikviens var pieslēgties un lietot EDS, izmantojot savas internetbankas lietotājvārdu un paroli, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes izsniegto eID viedkarti vai VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centra” izsniegto elektronisko paraksta viedkarti (e-parakstu).

VID norādīja, ka šogad Gada ienākumu deklarāciju gan elektroniski, gan papīra formātā iespējams iesniegt ne tikai VID klientu apkalpošanas centros (neatkarīgi no deklarētās dzīvesvietas), bet arī nu jau 66 Valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros visā Latvijā. Informācija par vienoto klientu apkalpošanas centru adresēm un darba laikiem pieejama portāla www.latvija.lv sadaļā “Vienotie klientu apkalpošanas centri”.

Sākot no šī gada marta, tūri pa Latvijas pašvaldībām uzsāks arī VID “E-busiņš”. Tajā VID klientu apkalpošanas centru darbinieki palīdzēs nodokļu maksātājiem iesniegt deklarāciju elektroniski, kā arī iepazīstinās ar citiem VID e-pakalpojumiem.

Uz konsultāciju par Gada ienākumu deklarācijas iesniegšanu elektroniski līdzi jāņem personu apliecinošs dokuments (pase vai eID karte), internetbankas kodu karte un maksājumus apliecinošie dokumenti (par izglītību, medicīnas un zobārstniecības pakalpojumiem). Ja persona nav internetbankas lietotājs, vienotajos klientu apkalpošanas centros ir iespēja iegūt lietotāja vārdu un paroli, ar kuru varēs pieslēgties EDS sistēmai un izmantot visus tajā pieejamos VID e-pakalpojumus.

VID aicina sekot līdzi un apmeklēt arī VID bezmaksas seminārus visā Latvijā par Gada ienākumu deklarācijas iesniegšanu un citiem VID e-pakalpojumiem. Aktuālā informācija par VID bezmaksas semināriem pieejama VID mājaslapā sadaļā “Semināri nodokļu maksātājiem”.

Plašāka informācija pieejama VID mājaslapā sadaļā “Gada ienākumu deklarācija”. Jautājumu un neskaidrību gadījumā aicinām iedzīvotājus zvanīt uz VID Nodokļu un muitas informatīvo tālruni 67120000, konsultēties ikvienā VID klientu apkalpošanas centrā vai Valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros, uzdot savu jautājumu rakstiski VID mājaslapā “Uzdot jautājumu VID” vai arī VID EDS.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldības policija (turpmāk – Pašvaldības policija) aicina darbā Pašvaldības policijas nepilngadīgo lietu inspektoru/-i (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • veikt vispārējo likumpārkāpumu profilakses darbu ar nepilngadīgajiem un viņu vecākiem vai to aizstājējiem; • organizēt pārrunas un preventīvus pasākumus administratīvo pārkāpumu jomā Valmieras novada bērnu izglītības iestādēs (gan pirmskolas, gan skolas); • sadarboties ar ieinteresētām institūcijām nepilngadīgo likumpārkāpumu mazināšanas jomā; • savas kompetences robežās veikt Valmieras novada teritorijā nepilngadīgo personu uzskaiti par izdarītajiem administratīvajiem pārkāpumiem; • sistemātiski uzskaitīt un pārbaudīt nepilngadīgo personu pulcēšanās vietas; • koordinēt darbu ar sociālā riska grupas bērniem un viņu ģimenēm; un ja Tev ir: • atbilstība likuma “Par policiju” 21.panta pirmās daļas 1.punktā noteiktajām prasībām (profesionālā augstākā izglītība (ieteicama tiesību zinātne, pedagogu izglītība un izglītības zinātnes) tiks uzskatīta par priekšrocību); • vēlama pieredze Valsts policijā vai Pašvaldības policijā; • amata pienākumu izpildei nepieciešamo normatīvo aktu pārzināšana un izpratne to pielietošanā; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: ļoti labas organizatoriskās un saskarsmes spējas; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus; spēja ar cieņu komunicēt gan ar bērniem, gan ar pieaugušajiem; prasme noteikt prioritātes, plānot, organizēt un kontrolēt savu darbu; augsta atbildības sajūta; precizitāte; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • teicamas prasmes darbam ar biroja tehniku, MS Office programmatūru, kā arī speciālo datorprogrammu lietošanā (MOBAPP, CSDD, APAS un citas); • B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 999,- EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052,- EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un izglītības dokumenta kopiju, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot indulis.rusis@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Policijā, adrese Purva ielā 12A, B korpuss, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Pašvaldības policijas nepilngadīgo lietu inspektora/-es amatam” līdz 2025.gada 15.septembrim. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PAŠVALDĪBAS POLICIJAS INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Purva iela 12A, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-09-15 Kontaktpersona: indulis.rusis@valmierasnovads.lv 64207599 Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras muzejs (turpmāk – muzejs) aicina darbā uz nenoteiktu laiku apmeklētāju konsultantu/-ti (pilna slodze). Darba vietas adrese: Bruņinieku iela 1, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • sniegt apmeklētājiem (t.sk. ārvalstu tūristiem) informāciju par ekspozīciju “de Woldemer” un muzeju, vadīt ekskursijas ekspozīcijā de Woldemer; • nodrošināt kvalitatīvu klientu servisu latviešu valodā un svešvalodās; • veikt ekspozīcijas telpu, inventāra, videonovērošanas kameru monitoringu; • veikt skaidras/bezskaidras naudas darījumus, veikt skaidras naudas un POS termināla uzskaiti ar kases aparātu; • sagatavot un iesniegt ar pienākumu izpildi saistīto grāmatvedības atskaiti; • nodrošināt apmeklētāju uzskaiti elektroniskajā apmeklētāju reģistrācijas modulī; un ja Tev ir: • vidējā izglītība; • pieredze darbā muzejā vai kultūras mantojuma objektā/ iestādē radniecīgā jomā; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • vienas Eiropas Savienības dalībvalstu oficiālās valodas zināšanas saskarsmes nodrošināšanā ar ārvalstu klientiem, kuri nepārvalda valsts valodu; • kompetences: labas komunikācijas spējas ar klientiem; spēja strādāt komandā un individuāli; spēja pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību par pieņemtajiem lēmumiem; augsta atbildības sajūta, precizitāte, pozitīva attieksme pret darbu; • labas datorlietošanas prasmes; mēs piedāvājam: • summēto darba laiku; • atbildīgu un dinamisku darbu uz attīstību vērstā iestādē; • pamatalgu pārbaudes laikā 936 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 985 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un citas sociālās garantijas atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Profesionālās darbības aprakstu (CV) un motivācijas vēstuli lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz muzejs@valmierasnovads.lv, vai personīgi: Valmieras muzejs, Bruņinieku iela 1, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Apmeklētāju konsultanta/-tes amatam”, līdz 2025.gada 15.septembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64224770. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: KLIENTU APKALPOŠANAS SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Bruņinieku iela 1, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-09-15 Kontaktpersona: muzejs@valmierasnovads.lv 64224770

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Sociālo lietu pārvaldes struktūrvienības “Sociālā darba nodaļa” speciālistu/-i sociālajā darbā (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • veikt un veicināt profilaktisko darbu ar nepilngadīgajiem jauniešiem Valmieras novadā, ar mērķi mazināt vai novērst antisociālo uzvedību; • īstenot dažādas programmas darbā ar pusaudžiem; • sadarboties, organizēt un piedalīties starpinstitūciju darba grupās, sēdēs, sanāksmēs, darba grupās, semināros u.c.; un ja Tev ir: • vismaz 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība sociālajā, pedagoģijas vai veselības aprūpes jomā, vai esi pēdējo kursu students/-e ar plānoto iegūstamo izglītību iepriekšminētajās jomās; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: ļoti labas organizatoriskās un saskarsmes spējas, empātijas, klausīšanās prasmes; laipnība un iejūtība; prasme strādāt individuāli un komandā; spēja ātri un patstāvīgi pieņemt lēmumus nestandarta situācijās; spēja argumentēt savu viedokli, augsta atbildības sajūta; laba stresa noturība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 999 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Speciālista/-es sociālajā darbā amatam” līdz 2025.gada 15.septembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148 vai 27891673. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: REFERENTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-09-15 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148, 27891673 Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri