Valmieras Ziņas

1.martā sākas Gada ienākumu deklarācijas iesniegšana

Lasīšanas laiks: 3 min

Svētdien, 1.martā, sākas Gada ienākumu deklarācijas iesniegšana gan tiem nodokļu maksātājiem, kam tas jādara obligāti, gan tiem, kuri to vēlas darīt brīvprātīgi , lai saņemtu iedzīvotāju ienākuma nodokļa atmaksu par ārstniecības, izglītības un citiem attaisnotajiem izdevumiem, informēja Valsts ieņēmumu dienests (VID).

Jau otro gadu fiziskajām personām – saimnieciskās darbības veicējiem, kā arī individuālo uzņēmumu, to skaitā zemnieku un zvejnieku saimniecību īpašniekiem, kuri ir iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksātāji, Gada ienākumu deklarācija ir obligāti jāiesniedz elektroniski, izmantojot VID elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS). Taču VID aicina ikvienu nodokļu maksātāju iesniegt deklarāciju, izmantojot VID EDS, jo tas ir daudz ērtāk, ātrāk un vienkāršāk. 

VID atgādina, ka Gada ienākumu deklarācija par 2014.gadā gūtajiem ienākumiem obligāti laikā no 2015.gada 1.marta līdz 2015.gada 1.jūnijam ieskaitot jāiesniedz tiem Latvijas iedzīvotājiem, kuri: 

  • veikuši saimniecisko darbību (piemēram, ir individuālā uzņēmuma īpašnieki, izīrē vai iznomā savu īpašumu, ir zemnieku saimniecības īpašnieki, ir guvuši ienākumus no profesionālās darbības u.c.),
  • guvuši ienākumus ārvalstīs (tai skaitā personas (jūrnieki), kuras bijušas nodarbinātas uz starptautiskos pārvadājumos izmantojama kuģa),
  • guvuši ar nodokli neapliekamos ienākumus, kas kopumā 2014.gadā pārsniedza 4000 eiro (piemēram, gūti ienākumi no personiskās mantas pārdošanas),
  • guvuši ienākumus, kuri apliekami ar 10% nodokļa likmi (piemēram, ienākumu no dividendēm, ienākumu no augoša meža vai kokmateriālu pārdošanas, ienākumi no īpašuma izīrēšanas vai iznomāšanas), un no kuriem nodoklis nav ieturēts ienākuma izmaksas vietā,
  • guvuši citus ar nodokli apliekamus ienākumus, no kuriem izmaksas vietā nav ieturēts nodoklis, tai skaitā, no fiziskām personām saņemti dāvinājumi, kas ir apliekami ar iedzīvotāju ienākuma nodokli. 

Savukārt tās fiziskās personas, kuras neveic nekāda veida saimniecisko darbību un brīvprātīgi vēlas iesniegt Gada ienākumu deklarāciju, lai saņemtu atpakaļ pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli par attaisnotajiem izdevumiem (apmaksātajiem izglītības un ārstniecības pakalpojumiem, iemaksām pensiju fondos, veiktajiem apdrošināšanas prēmiju maksājumiem atbilstoši dzīvības apdrošināšanas līgumam u.c.), deklarāciju par 2014.gadu kopā ar attaisnojuma dokumentiem (čekiem un kvītīm) var iesniegt VID no 2015.gada 1.marta līdz pat 2018.gada 16.jūnijam. Tāpat 2015.gada laikā vēl var pieprasīt pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli arī par 2012. un 2013.gadu. 

VID aicina iedzīvotājus iesniegt deklarāciju, izmantojot VID EDS, jo tajā automātiski tiek atspoguļota VID rīcībā esošā informācija par nodokļu maksātāju, proti, nodokļu maksātāja gūtie ienākumi, neapliekamie ienākumi, informācija no kredītiestādēm par veiktajām iemaksām pensiju fondos, informācija no apdrošināšanas sabiedrībām par veiktajām iemaksām par dzīvības apdrošināšanas pakalpojumiem, kā arī no iepriekšējiem gadiem pārnestie attaisnotie izdevumi par izglītību un ārstnieciskajiem pakalpojumiem. Tādējādi personām, kuras vēlas atgūt pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli, attiecīgajā deklarācijas pielikumā jānorāda tikai summa, kas iztērēta par attiecīgajiem pakalpojumiem, un jāpievieno attaisnojuma dokumenti (čeki vai stingrās uzskaites kvītis), tos iepriekš nofotografējot vai ieskenējot.

Lai kļūtu par EDS lietotāju, vairs nav jāslēdz arī līgums ar VID, bet ikviens var pieslēgties un lietot EDS, izmantojot savas internetbankas lietotājvārdu un paroli, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes izsniegto eID viedkarti vai VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centra” izsniegto elektronisko paraksta viedkarti (e-parakstu). 

Savukārt viedtālruņu un planšetdatoru lietotājus VID aicina izmantot EDS mobilo versiju (eds.vid.gov.lv), jo arī tajā iespējams iesniegt Gada ienākumu deklarāciju, bet  attaisnojuma dokumentus (čekus un kvītis) pievienot no attiecīgās ierīces galerijām.  

VID vērš uzmanību, ka attaisnotos izdevumus nevar piemērot tie iedzīvotāji, kuri 2014.gada laikā nav maksājuši iedzīvotāju ienākuma nodokli, kā arī personas, kuras 2014.gadā bija tikai mikrouzņēmumu darbinieki, patentmaksas maksātāji, saimnieciskās darbības veicēji, kuri maksājuši fiksēto ienākuma nodokli un fiziskās personas, kuras maksājušas iedzīvotāju ienākuma nodokli tikai pēc samazinātās likmes. 

Plašāka informācija pieejama VID mājaslapā sadaļā “Gada ienākumu deklarācija“. Jautājumu un neskaidrību gadījumā  iedzīvotāji aicināti zvanīt uz VID Nodokļu un muitas informatīvo tālruni 67120000, izvēloties tēmu “Nodokļi”, konsultēties ikvienā VID klientu apkalpošanas centrā vai arī iesūtīt savu jautājumu rakstiski VID mājaslapā “Uzdot jautājumu VID“. 

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras Dizaina un mākslas vidusskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā direktora vietnieku/-ci izglītības jomā (profesijas kods 1345 04) uz noteiktu laiku (ar iespēju pagarināt uz nenoteiktu laiku). Darba vietas adrese: Purva iela 12, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Ja Jūs vēlaties: • piedalīties izglītības procesa organizēšanā un nodrošināt izglītības procesa metodisko vadību Iestādē; • nodrošināt Valsts izglītības standarta, izglītības programmu un mācību priekšmetu programmu īstenošanas metodisko vadību; • piedalīties Iestādes iekšējo kārtību un reglamentējošo normatīvo aktu izstrādē; • sagatavot mācību gada pārskatus par metodiskā darba izvērtējumu; • piedalīties mācību gada darba plāna sastādīšanā, sadarbībā ar mācību priekšmetu skolotājiem; • sadarbībā ar pedagogiem, sagatavot mācību priekšmetu programmas; • piedalīties mācību gada pedagogu slodžu sadalē; • vadīt mācību programmu metodisko kopu vadītāju/nodaļu vadītāju sapulces un organizēt metodiskās pedagogu sapulces, tikšanās u.c.; • vadīt izglītības programmu realizācijas kvalitātes uzraudzību; • atbildēt par mācību prakšu realizāciju; • organizēt izglītojamo profesionālo priekšmetu darbu skates, profesionālās ievirzes izglītības nobeiguma un profesionālās vidējās izglītības kvalifikācijas darbu norisi; • koordinēt Valsts konkursa norisi un citu Iestādes konkursu norisi skolā un Vidzemē; • koordinēt metodisko sadarbību ar Vidzemes kultūrizglītības iestādēm un Latvijas Nacionālo kultūras centru; • organizēt izglītojamo līdzdalību mācību priekšmetu olimpiādes, konkursos, skatēs; un Jums ir: • izglītība saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likuma un Bērnu tiesību aizsardzības likuma noteiktajām prasībām; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • zināšanas un izpratne nozari regulējošo normatīvo aktu pielietošanā; • kompetences: prasme organizēt un plānot savu darbu atbilstoši Iestādes mērķiem un uzdevumiem; prasme analizēt un vispārināt problēmas, noteikt darbības virziena prioritātes; prasme pastāvīgi pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību; labas saskarsmes un komunikācijas prasmes, digitālās prasmes, psiholoģiskā noturība; precizitāte un iniciatīva, elastība; • prasme strādāt ar biroja tehniku un informāciju tehnoloģijām; mēs piedāvājam: • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” (pārbaudes laikā no 1876,50 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • darbu radošā, uz sadarbību vērstā kolektīvā, aktīvu, dinamisku darbu, iespēju gūt jaunu pieredzi un pilnveidot profesionālās iemaņas; • sakārtotu darba vidi. Pieteikuma vēstuli, CV, izglītības dokumentu kopijas lūdzam iesniegt elektroniski sūtot uz e-pastu: vdmv@valmiera.edu.lv, vai personīgi Valmieras Dizaina un mākslas vidusskolā, Purva ielā 12, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi “Direktora vietnieka/-ces vakancei”, līdz 2025.gada 13.jūlijam. Tālrunis papildus informācijai: 64207372. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /IZPILDDIREKTORS (IZGLĪTĪBAS JOMĀ) Darba vietas adrese: LATVIJA, Purva iela 12, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-07-13 Kontaktpersona: vdmv@valmiera.edu.lv 64207372

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras muzejs (turpmāk – muzejs) aicina darbā tehnisko speciālistu/-i (pilna slodze) uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Bruņinieku iela 3, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • nodrošināt muzeja Izstāžu nama telpu un ekspozīcijas inventāra tīrību un kārtību; • veikt darba kabinetu un izglītojošo pasākumu telpu tīrīšanu Bruņinieku ielā 3; • nodrošināt Izstāžu nama ārtelpas teritorijas stādījumu un ieejas mezgla uzkopšanu; • monitorēt temperatūras un mitruma režīmu Izstāžu nama telpās; • līdzdarboties izstāžu montāžas un demontāžas darbos; • dažādu ikdienas saimniecisko darbu veikšana, telpu labiekārtošana, palīgdarbi muzeja pasākumos;  ja Tev ir: • vidējā izglītība; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • prasmes un pieredze izmantot tehniskās ierīces un darba rīkus; • kompetences: prasme plānot un organizēt savu darbu; spēja strādāt komandā un individuāli; spēja pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību par pieņemtajiem lēmumiem; augsta atbildības sajūta, precizitāte, pozitīva attieksme pret darbu; mēs piedāvājam: • atbildīgu un dinamisku darbu uz attīstību vērstā iestādē; • pamatalgu pārbaudes laikā 760 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 770 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un citas sociālās garantijas atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Profesionālās darbības aprakstu (CV) un motivācijas vēstuli lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz muzejs@valmierasnovads.lv, vai personīgi: Valmieras muzejs, Bruņinieku iela 3, Valmiera, Valmieras novads (Izstāžu nama recepcijā), ar norādi „Tehniskā speciālista/-es amatam”, līdz 2025.gada 27.jūnijam. Tālrunis papildu informācijai: 64224770. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: TEHNISKAIS SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Bruņinieku iela 3, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-06-27 Kontaktpersona: muzejs@valmierasnovads.lv 64224770

Mūsu partneri