Valmieras Ziņas

Vidzemē pērn ugunsdrošības uzraudzības pārbaudēs konstatēti 3905 pārkāpumi

Lasīšanas laiks: 4 min

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) ugunsdrošības inspektori, kā arī daļu un posteņu komandieri ik dienu veic plānotās un neplānotās ugunsdrošības pārbaudes dažādos objektos. 2021.gadā VUGD Vidzemes reģiona brigāde (VRB) Vidzemē veica 921 ugunsdrošības pārbaudi objektos, kuros kopumā konstatēja 3905 pārkāpumus. No veiktajām pārbaudēm 647 bija plānotas, bet 258 neplānotas ugunsdrošības pārbaudes. Vidzemē veikta arī 41 plānota pārbaude dzīvojamās mājās. Izsniegti 238 atzinumi par atbilstību ugunsdrošības prasībām, kā arī 53 atzinumi par būvobjekta atbilstību ugunsdrošības prasībām, portālu “Valmieras Ziņas” informēja VUGD Prevencijas un sabiedrības informēšanas nodaļas vecākā speciāliste Sandra Vējiņa.

Lai nodrošinātu ugunsdrošības noteikumu prasību ievērošanu, regulāras pārbaudes notiek dažādās objektu grupās, piemēram – publiskajās ēkās, ražošanas un lauksaimniecības objektos, tirdzniecības un pakalpojumu objektos, dzīvojamā sektorā u.c. 2021.gadā kopumā ir samazinājies vienā objektā konstatēto pārkāpumu skaits gandrīz visās pārbaudīto objektu grupās, ja salīdzina ar 2020.gada pārkāpumu skaitu. VUGD VRB komandiera vietnieks Andrejs Rjabkovs to skaidro ar mērķtiecīgu darbu un faktu, ka pēdējos gados ugunsdrošības pārbaudes tiek veiktas arī objektos, kuri neietilpst VUGD noteiktajos obligātajos kritērijos, taču tie veic savu saimniecisko darbību nozarē, kurā pastāv lielāks ugunsgrēka izcelšanās risks: “Ik gadu inspektori veic ugunsdrošības pārbaudes lielākajos tirdzniecības, kokapstrādes, ražošanas un lauksaimniecības objektos. Analizējot gan konstatētos ugunsdrošības pārkāpumus tajos, gan ugunsgrēku statistiku, secinājām, ka šajās nozarēs joprojām saglabājas pietiekoši augsts ugunsgrēka izcelšanas risks, tādējādi izlēmām veikt ugunsdrošības pārbaudes arī mazākos šo nozaru objektos, kuros ugunsdrošības pārbaudes bija veiktas pirms gadiem pieciem.

Rezultāti rāda, ka šādas preventīvas darbības ļauj novērst ugunsgrēku izcelšanos objektos.

Tāpat inspektori turpina veikt pārbaudes arī dzīvojamā sektorā – daudzdzīvokļu dzīvojamās ēkās, pārbaudot ugunsdrošību prasību ievērošanu koplietošanas telpās. Dzīvojamā sektora pārbaudes ir ļoti apjomīgs un laikietilpīgs process, jo ugunsdrošības jautājumu izpratne apsaimniekotāju un īpašnieku vidū mēdz būt ļoti dažāda, tādējādi tiek ieguldīts mērķtiecīgs darbs izglītojošā un skaidrojošā procesā. “

Veicot ugunsdrošības pārbaudes, visvairāk ugunsdrošības noteikumu pārkāpumi Vidzemē vienā objektā 2021.gadā tika konstatēti izglītības iestādēs un sociālās aprūpes iestādēs (6,2 pārkāpumi), tad seko lauksaimniecības objekti ar 5,9 pārkāpumiem un kultūras iestādes ar vidēji 5,5 pārkāpumiem objektā. Taču pozitīvi vērtējams, ka šo pārkāpumu skaits, salīdzinot ar 2020.gadu ir samazinājies. Nedaudz samazinājies ir arī konstatēto pārkāpumu skaits dzīvojamajā sektorā.

Biežākie pārkāpumi – nav uzstādīts dūmu detektors, tiek ekspluatētas bojātas apkures iekārtas vai arī iekārtas, kurām nav veikta tehniskā stāvokļa pārbaude, kā arī ļoti bieži mājokļos nav tīrīti dūmvadi.

Būtiskākie pārkāpumi pārbaudāmajos objektos (izņemot dzīvojamo sektoru): automātiskā ugunsgrēka atklāšanas un trauksmes iekārta nav darba kārtībā, nav veikti elektroinstalācijas izolācijas pretestības mērījumi un zibensaizsardzības ierīču pārbaude. Tāpat tiek ekspluatētas apkures iekārtas, kurām nav veiktas tehniskā stāvokļa pārbaudes. Vēl pie biežākajiem pārkāpumiem minami netīrīti dabīgās un piespiedu ventilācijas kanāli.

2021.gadā Alūksnes daļas amatpersonas pārbaudīja 95 objektus, Cēsu daļa – 167 pārbaudīti objekti, Gulbenē – 93 pārbaudīti objekti, Limbažos 109 pārbaudīti objekti, Madonā 188 pārbaudīti objekti, Valkas daļas amatpersonas veikušas 48 objektu pārbaudes, savukārt Valmieras daļā veiktas 194 objektu pārbaudes.

Lai uzlabotu un pilnveidotu situāciju ugunsdrošības jomā un pamatojoties uz ugunsdrošības stāvokļa ievērošanas analīzi, risku izvērtējumu, tostarp arī analizējot ugunsgrēku izcelšanās iemeslus, VUGD VRB katru gadu nosaka papildu pārbaudāmo objektu grupas, kurās tiek veiktas ugunsdrošības pārbaudes.

2022.gadā vismaz 30% ugunsdrošības pārbaudes plānotas tieši dzīvojamā sektorā, daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās. Liela uzmanība tiks pievērsta arī lopkopības un graudu uzglabāšanas objektiem.

VUGD turpinās mērķtiecīgu darbu uzraudzībā, lai objektu un ēku īpašnieki izprastu, kādēļ ugunsdrošības noteikumos ir iekļautas noteiktas prasības un tās arī ieviestu.

Plašāku informāciju par pārbaudāmo objektu grupām iespējams apskatīt VUGD mājaslapā: https://www.vugd.gov.lv/lv/2022gada-parbaudamo-objektu-grupas.

Pirms plānveida ugunsdrošības pārbaudes veikšanas, VUGD amatpersonas sazinās ar pārbaudāmā objekta pārstāvi, lai vienotos par pārbaudes laiku. Ierodoties uz pārbaudi, amatpersonai ir jānosauc savs uzvārds, amats un jāuzrāda dienesta apliecība. Savukārt, pēc pārbaudes noslēguma amatpersona informēs par ugunsdrošību objektā atbildīgo personu par ugunsdrošības pārbaudes rezultātiem. Līdztekus, valsts ugunsdrošības uzraudzības ietvaros, VUGD amatpersonas objektos veic arī neplānotās ugunsdrošības pārbaudes, kur objektu atbildīgās personas netiek informētas par šādu pārbaužu veikšanu. Konstatējot ugunsdrošības prasību pārkāpumus, kas nerada tiešus ugunsgrēka izcelšanās draudus, VUGD amatpersona sastāda pārbaudes aktu, kurā tiek norādīti konstatētie pārkāpumi un termiņi to novēršanai. Ja pārbaudē tiek konstatēti būtiski ugunsdrošības prasību pārkāpumi, kas rada tiešus ugunsgrēka izcelšanās draudus, tad amatpersona var arī pieņemt lēmumu par objekta darbības apturēšanu.

Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes štābs VALMIERĀ piedāvā darbu VECĀKAJAM KOMUNIKĀCIJAS SPECIĀLISTAM UZ NOTEIKTU LAIKU Darba pienākumi:  Nodrošināt sabiedrības informēšanu par Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes aktivitātēm; Veikt sadarbību ar plašsaziņas līdzekļiem, sagatavot un nosūtīt preses paziņojumus; Veikt preses monitoringu; Nodrošināt informatīvo materiālu, vizualizāciju izstrādi; Iesaistīties publisko pasākumu organizēšanā; Nodrošināt mājas lapas un sociālo tīklu lapu satura organizēšanu, plānošanu, papildināšanu; Veikt pasākumu fotografēšanu, foto apstrādi, foto un video arhīva uzturēšanu. Pamatprasības: 1.līmeņa profesionālā augstākā vai augstākā izglītība sociālajās zinībās (sabiedriskajās attiecībās, žurnālistikā, politoloģijā, stratēģiskajā komunikācijā, psiholoģijā u.c.), var būt pēdējo kursu students (pieredze līdzīgā darbā tiks uzskatīta par priekšrocību); Teicamas latviešu un angļu valodas zināšanas;  Labas organizatoriskās, saskarsmes un prezentēšanas prasmes; Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām un pieredze darbā ar sociālo tīklu kontu administrēšanu, satura veidošanu;  Profesionālas iemaņas un pieredze informatīvu, publicitātes un reprezentatīvo materiālu sagatavošanā;  Prasme foto/video materiālu apstrādē, vizualizāciju veidošanu, izmantojot tādus tiešsaistes rīkus kā Canva utml. Augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; Iespēju paplašināt zināšanas un profesionālās iemaņas; Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Par priekšrocību tiks izvirzīti kandidāti, kuri jau ir zemessargi vai ir gatavi iestāties Zemessardzē. Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vecākais komunikāciju speciālists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.12.2025. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: SABIEDRISKO ATTIECĪBU SPECIĀLISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-12 Kontaktpersona: Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi iesūtīt uz epastu Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Aicina komandai pievienoties C vai C1 transportlīdzekļu vadītājus ar iespēju iegūt D kategorijas vadītāja kvalifikāciju.  APMĀCĪBU SĀKUMS 2026. GADA 13. MARTĀ PRASĪBAS PRETENDENTIEM: vidējā izglītība; vismaz 24 gadi; C vai C1 kategorijas transportlīdzekļa vadītāja apliecība; vēlama pieredze, vadot B, C vai C1 kategorijas transportlīdzekli; labas saskarsmes un komunikācijas prasmes; latviešu valodas un vēlamas svešvalodas zināšanas atbilstoši darba raksturam. APMĀCĪBU PROCESS UN FINANSIĀLĀ ATBALSTA APMĒRS: uzsākot sadarbību, tiks slēgts apmācību līgums; finansiālais atbalsts: 100% sedz uzņēmums; apmācību izmaksās tiek iekļauts: skolas eksāmens, praktiskās braukšanas nodarbības 20 h (ja ir iegūta C1 kategorija) vai 12h (ja ir iegūta C kategorija), CSDD teorijas un braukšanas eksāmens un profesionālā autovadītāju periodiskā apmācība (95 kods); apmācību izmaksu pilnīgai dzēšanai, uzņēmumā nepārtraukti jānostrādā vismaz 2 gadi. DARBA PIENĀKUMI: pasažieru pārvadāšana ar autobusu saskaņā ar grafiku; darbs ar kases aparātu; biļešu pārdošana pasažieriem; kvalitatīva pasažieru apkalpošana. UZŅĒMUMS PIEDĀVĀ: darbu stabilā uzņēmumā; darbavietu pēc paša izvēles: Valmieras, Valkas, Rūjienas vai Smiltenes filiāle; darba samaksu mēnesī līdz 1850 EUR (pirms nodokļu nomaksas); daļēju ceļa izdevumu apmaksu no dzīvesvietas uz darbavietu; iespēju savienot ar darbu citā uzņēmumā; veselības apdrošināšanas iespējas; pilnas sociālās garantijas; 95. koda apmācības; apmācību pirms darba pienākumu uzsākšanas; dinamisku un profesionālu darba vidi. CV iesniegt sūtot elektroniski uz norādīto e-pasta adresi: info@vtu-valmiera.lv vai SIA „VTU Valmiera” personāla daļā darba dienās no plkst.13:00 līdz 16:00 („Brandeļi”, Brandeļi, Kocēnu pagasts,Valmieras novads, Reģ.nr. 40003004220). Informācijai zvanīt uz norādīto tālr.nr. 29231565. Ar pretendentiem, kurus aicināsim uz tikšanos, lai pārrunātu sadarbības iespējas, sazināsimies personīgi! Profesija: KRAVAS AUTOMOBIĻA VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Brandeļi, Brandeļi, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 5 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-03-13 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: info@vtu-valmiera.lv, mob.t.29231565 Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Finanšu un ekonomikas nodaļas budžeta ekonomistu/-i (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • piedalīties budžeta tāmju sagatavošanā pārziņā esošajām Pašvaldības iestādēm; • kontrolēt un analizēt pārziņā esošo Pašvaldības iestāžu apstiprinātā gada budžeta izpildi, kā arī konsultēt jautājumos par budžeta sastādīšanu; • veikt maksas pakalpojumu cenu aprēķinus pārziņā esošām iestādēm; • piedalīties ar pārziņā esošām iestādēm saistīto Eiropas Savienības struktūrfondu un citu politiku instrumentu līdzfinansēto projektu finanšu plānošanā, datu precīzā uzskaitē un naudas plūsmas kontrolē; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība ekonomikas, finanšu vai grāmatvedības jomā; • ne mazāk kā 2 gadu iepriekšēja profesionālā darba pieredze finanšu jomā; • ar darba jomu saistīto normatīvo aktu pārzināšana un finanšu procesu izpratne; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: augsta atbildība, precizitāte, analītiska domāšana, labas komunikācijas prasmes; spēja strādāt patstāvīgi, uzņemties atbildību; • teicamas iemaņas darbā ar MS Office programmām (t.sk. Word, Excel), kā arī ar kādu no grāmatvedības uzskaites datorprogrammām. Kā priekšrocība tiks uzskatīta iepriekšēja darba pieredze ar programmām Horizon un/vai MicroStrategy; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Vecākā budžeta ekonomista/-es amatam” līdz 2025.gada 11.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: BUDŽETA EKONOMISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Bankas / Apdrošināšana / Finanses/Grāmatvedība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-11 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri