Valmieras Ziņas

VID sācis pastiprināti konsultēt par minimālajām sociālajām iemaksām

Lasīšanas laiks: 2 min

Ņemot vērā iedzīvotāju pastiprināto interesi par izmaiņām valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu (minimālo sociālo iemaksu) piemērošanā, Valsts ieņēmumu dienests (VID) ir izveidojis papildu informatīvos kanālus, lai iedzīvotāji varētu saņemt konsultāciju sev ērtā veidā, informē VID.

Zvanot uz VID nodokļu un muitas informatīvo tālruni 67120000 un izvēloties speciāli izveidotu tematu “Minimālās sociālās iemaksas”, ikviens var saņemt skaidrojumus uz jautājumiem par minimālo sociālo iemaksu aprēķināšanas un piemērošanas kārtību dažādos dzīves gadījumos.

Savukārt darba devējiem ir iespēja saņemt padziļinātu konsultāciju arī klātienē, iepriekš piesakoties VID mājaslapā “Kontakti / Pieteikums padziļinātai konsultācijai / Minimālās sociālās iemaksas”.

Tāpat VID izveidojis informatīvos materiālus, kas palīdz orientēties šajā tēmā. Tie atrodami “www.vid.gov.lv / Nodokļi / Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas / Informatīvie un metodiskie materiāli / Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas / Valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu veikšana noteiktajam nodokļu maksātāju kategorijām / Minimālās valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas darba devējiem, kuri nodokļus maksā vispārējā režīmā”.

Savukārt par minimālo iemaksu veikšanu mikrouzņēmumu nodokļa maksātājam informatīvie materiāli atrodami sadaļā “Nodokļi / Mikrouzņēmumu nodoklis / Informatīvie un metodiskie materiāli / Minimālās valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas darba devējam – mikrouzņēmumu nodokļa maksātājam /”.

VID atgādina, ka, rūpējoties par to, lai visas pret atlīdzību nodarbinātās personas varētu saņemt sociālās apdrošināšanas pakalpojumus, 2017.gada 1.janvārī spēkā stājas likuma “Par valsts sociālo apdrošināšanu” izmaiņas. Tās paredz, ka darba devējām par ikvienu darbinieku, neatkarīgi no tā, vai viņš strādā pilnu darba dienu vai tikai noteiktu stundu skaitu kalendārā mēneša laikā, no saviem līdzekļiem ir jāmaksā obligātās iemaksas no minimālo iemaksu objekta. Minimālo iemaksu objektu piemēro un obligātās iemaksas veic arī mikrouzņēmumi par katru no saviem darbiniekiem neatkarīgi no mēneša apgrozījuma.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigāde (Reģ.Nr. Reģ.Nr. 90000040549) VALMIERĀ uz noteiktu laiku piedāvā darbu VADOŠAJAM FINANSISTAM Darba pienākumi:  Izstrādāt ZS 2.VBde budžeta projektu un plānotā finansējuma izmaksu sadalījumu pa ceturkšņiem; Veikt kārtējā gada ZS 2.VBde budžeta izdevumu programmu izpildes uzskaiti pa mēnešiem un pārplānošanu gada laikā;  Vadīt 2.VBde budžeta projektu un izstrādāt priekšlikumus budžeta grozījumiem; ZS 2.VBde budžeta ietvaros veikt finanšu līdzekļu sadali ZS 2.VBde vienībām atbilstoši veicamajam uzdevumam; Apkopot ZS 2.VBDE štāba un vienību iesūtītās vajadzības iepirkumu veikšanai; Sagatavot ZS 2.VBde izdevumu tāmes vienību nodrošināšanai ar nepieciešamajām preču iegādēm atbilstoši plānotajam budžetam; Veidot vienību saimniecisko darījumu norēķinu dokumentu sagataves resursu vadības sistēmā HORIZON; Veikt ZS 2.VBde budžeta izpildes analīzi par noteiktu laika periodu vai par noteiktu izdevumu programmu pēc daļas priekšnieka pieprasījuma; Kontrolēt ZS 2.VBde komandiera pavēļu izpildi savas kompetences ietvaros; Apkopot, sagatavot un iesniegt nepieciešamo informāciju pēc ZS Štāba pieprasījumiem par atbildībā esošajiem jautājumiem; Pamatprasības: 2.līmeņa augstākā izglītība; Kvalifikācijas kursi grāmatvedībā; Vismaz divu gadu darba pieredze grāmatveža, finansista amatā (pieredze grāmatvedības darbā valsts iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību)  Prasme lietot grāmatvedības programmu “Horizon”; Teicamas latviešu un vēlamas angļu valodas zināšanas; Labas organizatoriskās prasmes Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām;  Precizitāte un augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja pielietot pozitīvās saskarsmes iemaņas, psiholoģiskā noturība; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; · Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vadošais finansists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.01.2026. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: FINANSISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi sūtīt uz aija.bumane@mil.lv, t. 26130777. Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri