Valmieras Ziņas

Valmieras Attīstības aģentūra – izprast un atbalstīt uzņēmējus

Lasīšanas laiks: 6 min

Jau divus gadus darbojas biedrība „Valmieras Attīstības aģentūra”, kuras mērķis ir attīstīt pilsētas uzņēmējdarbības vidi, nodrošināt atbalsta pasākumus uzņēmumiem, sekmēt uzņēmumu sadarbību ar izglītības iestādēm, piesaistīt Valmierai jaunus darba devējus, kā arī stiprināt pašvaldības un uzņēmēju dialogu. Lai uzzinātu, kā veicies ar šo mērķu īstenošanu, tikāmies ar biedrības valdes priekšsēdētāju ILZI EGLĀJU.

Ar Ventspils pieredzi Valmierā

Ilze Eglāja ir valcēniete, taču vairākus gadus viņa vadījusi Valmieras biznesa inkubatoru un pēc tam sešus gadus dzīvojusi Ventspilī, kur sākotnēji kopā ar vīru strādājusi Ventspils Augsto tehnoloģiju parkā, bet vēlāk vadījusi privātu ražošanas uzņēmumu. Ventspilī Ilze Eglāja guvusi nozīmīgu pieredzi, kā sadarbībā ar pašvaldību attīstīt pilsētā uzņēmējdarbības vidi un kā pašvaldības sniegtu atbalstu uztver un novērtē uzņēmējs.

„Pirms gandrīz trīs gadiem Valmieras pilsētas pašvaldība uzaicināja mani kā eksperti veikt neatkarīgu novērtējumu un sniegt savu redzējumu par Valmieras pilsētas attīstību un iespējām stiprināt uzņēmējdarbību un uzņēmumu sadarbību ar pašvaldību un izglītības iestādēm. Starp daudziem citiem viens no mana pētījuma secinājumiem bija, ka ir nepieciešams turpināt mērķtiecīgu un pastāvīgu pašvaldības komunikāciju ar uzņēmējiem, lai izzinātu viņu vajadzības. Pēc pētījuma prezentācijas pašvaldībā saņēmu piedāvājumu īstenot savus ieteikumus un redzējumu praksē, kā rezultātā 2016. gada rudenī tika izveidota Valmieras Attīstības aģentūra. Es pieņēmu izaicinājumu, kas nebija viegls lēmums, jo ģimenei nācās pārcelties uz Valmieru, lai gan vīrs turpina darbu Ventspils Augsto tehnoloģiju parkā,” atklāja Ilze Eglāja.

Mērķis – kļūt patstāvīgiem

„Valmieras Attīstības aģentūra ir Valmieras pilsētas pašvaldības dibināta biedrība. Tā lielā mērā darbojas pašvaldības uzdevumā, ik gadu saskaņojot darbības un attīstības plānus un regulāri sadarbojoties ar pašvaldības speciālistiem. Biedrības juridiskais statuss ļauj pilnvērtīgāk izmantot visus pieejamos līdzekļus un fondus, lai sniegtu atbalstu uzņēmējiem. Pašlaik biedrības darbu lielākoties finansē pašvaldība un piesaistītais Eiropas Savienības fondu finansējums, taču jau no sākuma esam izvirzījuši uzdevumu kļūt finansiāli neatkarīgiem. Ceram to pilnībā vai lielākoties sasniegt turpmāko 5 līdz 7 gadu laikā, tādēļ meklējam dažādus biznesa modeļus, sniedzam pakalpojumus un nodrošinām konsultācijas, kas ļauj gūt ieņēmumus,” skaidroja Valmieras Attīstības aģentūras vadītāja.

Galvenais uzdevums – atbalsts uzņēmējiem

Valmieras Attīstības aģentūras galvenais uzdevums ir uzņēmējdarbības vides attīstīšana. „Mūsu darbība ietver dialoga uzturēšanu ar uzņēmējiem, uzņēmējdarbības vides un nozaru analīzi, apskatu veidošanu par katru nozari, lai sekotu līdzi attīstībai un zinātu, kā jūtas Valmieras un apkārtējo novadu uzņēmēji un kādas ir viņu vajadzības. Pārskatus veidojam, izmantojot „Lursoft” datus un veicot uzņēmēju aptaujas. Viens no veidiem, kā „mērām uzņēmējdarbības vides temperatūru”, ir pasākums „Pēcpusdiena ar mēru”, kurā uzņēmēji aci pret aci tiekas ar Valmieras un apkārtējo novadu pašvaldību vadītājiem, lai uzzinātu aktualitātes un uzdotu viņus interesējošos jautājumus. Tāpat Valmieras Attīstības aģentūras darbinieki kopā ar Valmieras pilsētas pašvaldības pārstāvjiem regulāri viesojas pie uzņēmējiem.  Kopā ar pašvaldību cenšamies attiecīgi reaģēt uz uzņēmēju vajadzībām un sniegt atbalstu, cik tas ir mūsu spēkos un iespējās,” pastāstīja Ilze Eglāja.

Daudzas no Valmieras Attīstības aģentūras īstenotajām idejām, piemēram, „Pēcpusdiena ar mēru”, pieejamo fondu un finansējuma apkopojumi, aktuālo iepirkumu apkopošana vai regulāru uzņēmējdarbības aktualitāšu izsūtne ir arī pašu uzņēmēju rosinātas. Tāpat, reaģējot uz uzņēmēju pieprasījumu, aģentūra Valmierā rīko pasākumus speciālistiem, jo ne vienmēr semināru un konferenču apmeklēšana Rīgā ir ērta un pieejama.

Aizvadītajā vasarā Valmieras Attīstības aģentūra iesaistījās Valmierā notikušajā Pasaules latviešu ekonomikas un inovāciju foruma organizēšanā. Jau trešo gadu Mākslas dienu ietvaros aģentūra organizēs konferenci „Māksla būt uzņēmējam”. Tiek arī organizētas uzņēmēju tikšanās ar zinātniekiem un pētniekiem, lai veicinātu inovāciju ieviešanu uzņēmumos. „Pastāv mīti, ka inovāciju ieviešana ir ļoti dārga, bet ne vienmēr tas tā ir. Tādēļ mēģinām savest kopā zinātniekus ar uzņēmējiem, rīkojot tikšanās Valmierā un arī organizējot braucienus uz pētniecības institūtiem un augstskolām,” skaidroja Valmieras Attīstības aģentūras vadītāja, piebilstot, ka uzņēmējiem piedāvātie pasākumi lielākoties ir bezmaksas.

Reaģējot uz uzņēmēju pieprasījumu, tika izveidota atbalsta programma „Zīle” ar mērķi veicināt jaunu produktu un inovāciju ieviešanu uzņēmumos, stiprināt esošos uzņēmumus un sekmēt jaunu tehnoloģisku uzņēmumu veidošanos Valmierā un apkārtējos trīs novados. Lielāko daļu finansējuma šai programmai turpmākajiem trim gadiem piešķīrusi Eiropas Komisija, bet atlikušo summu atvēlējušas Valmieras un kaimiņu novadu pašvaldības. „Esam centušies programmu radīt tik vienkāršu, lai būtu pēc iespējas mazāk formalitāšu un atskaišu, ko uzņēmēji ir atzinīgi novērtējuši. Programmai ir lieliski panākumi.  Ar tās atbalstu ir dibināts jauns SIA, uzņēmumos izveidotas vairākas jaunas darbavietas, uzņēmējiem bijusi iespēja realizēt eksperimentus ražošanas procesā, attīstīt savu darbību un radīt jaunus produktus un prototipus,” ar gandarījumu secināja Ilze Eglāja.

Par nozīmīgu uzņēmējdarbības vides informācijas resursu veidojas gan Valmieras Attīstības aģentūras mājaslapa developvalmiera.lv, gan jaunumu izsūtne. Šāda vienota industrijas informācijas bāze ir aģentūras un uzņēmēju iniciatīva. Nozaru analīze sniedz priekšstatu par Valmieras un apkārtnes uzņēmējdarbības vidi, mājaslapā pieejama informācija par pieejamajiem fondiem un atbalsta programmām, regulāri tiek apkopti uzņēmējiem potenciāli interesējošie iepirkumi, pasākumi, aktualitātes.

Valmieras Attīstības aģentūras vadītāja arī uzsvēra, ka aģentūras darbība aptver ne tikai Valmieru, bet bieži arī apkārtējos novadus, jo uzņēmējdarbībā ģeogrāfiskās un administratīvās robežas nepastāv. Tieši tādēļ, piemēram, atbalsta programma “Zīle” vai pasākumi “Pēcpusdiena ar mēru” veidoti kā četru pašvaldību kopprojekti.

Nākotnes ieceres

2019.gadā turpināsies Valmieras Attīstības aģentūras ciešā sadarbība ar Valmieras pilsētas pašvaldību. Tiks izveidots Radošo industriju centrs. Šai iecerei izdevies piesaistīt finansējumu no Eiropas Komisijas. Plānots, ka projekta ietvaros Valmierā no 2020. gada tiks atvērta koprades telpa ar mērķi veidot sadarbību starp dažādu industriju profesionāļiem un veicināt jaunu produktu, pakalpojumu, inovāciju un uzņēmumu radīšanu Valmierā.

Sadarbībā ar pilsētas pašvaldību notiks darbs pie viedas Valmieras stratēģijas izstrādes. Šim mērķim piesaistīts Eiropas Savienības fondu finansējums. Viedas Valmieras stratēģijas dokuments kalpos kā pamats turpmākai pilsētas attīstībai, identificējot galvenos viedas pilsētas infrastruktūras un citus projektus tādās jomās kā vieda pārvalde, vieda ekonomika, vieda mobilitāte, vieda vide, viedi iedzīvotāji un vieda pilsētvide.

Valmieras Attīstības aģentūra daudz strādās pie investīciju piesaistes kapacitātes celšanas; tiks veidoti mārketinga materiāli, instrumenti un pieejas gan ārvalstu, gan vietējo investīciju piesaistei. Šim nolūkam jau tapuši informatīvie materiāli angļu un krievu valodās. Sadarbībā ar „Financial Times” aģentūras mājaslapā tiks integrēts modulis, kurā būs apkopota informācija par pilsētā un apkārtnē investīcijām pieejamām teritorijām un ēkām. Informācija būs pieejama „Financial Times” datu bāzes klientiem visā pasaulē. Pēc gada Valmieras Attīstības aģentūra novērtēs šī pilotprojekta rezultātus, izvērtējot, vai risinājums palīdzējis uzsākt komunikāciju ar potenciāliem investoriem.

Aģentūras darbībā plānots arī attīstīt „sharing economy” jeb „dalīšanās ekonomikas” virzienu. Aģentūra jau pašlaik apkopo informāciju par Valmieras un apkārtnes uzņēmumu un publiskā sektora materiāli tehnisko bāzi, lai noskaidrotu, kādi resursi un par kādiem nosacījumiem varētu kļūt pieejami koplietošanai uzņēmējiem. Tādējādi uzņēmumi varētu optimizēt izmaksas un izvairīties no dārgu iekārtu iegādes, ja tuvējā apkārtnē jau tādas ir pieejamas un tās ir iespējams nomāt. Turklāt tas veicinātu uzņēmēju savstarpējo sadarbību un sadarbību ar publisko sektoru, tostarp izglītības iestādēm.

Svarīgs darbības virziens ir saiknes veidošana starp uzņēmējiem un izglītības iestādēm. Sadarbībā ar Valmieras pašvaldību ir tapusi karjeras attīstības atbalsta stratēģija. Dokumenta rīcības plāns paredz dažādas aktivitātes valmieriešiem gandrīz visās vecuma grupās, lai palīdzētu ikvienam izvēlēties, veidot un attīstīt veiksmīgu karjeru. Ilze Eglāja atzīst, ka darba šajā jomā vēl ir ļoti daudz un 2019. gadā, pateicoties piesaistītam finansējumam, ir rasta iespēja organizēt vairākus pasākumus. Viena no iecerēm ir rīkot hakatonus, kuros uzņēmēji tiks aicināti dot uzdevumus augstskolas studentiem un tehnikuma audzēkņiem risināt dažādas reālas problēmsituācijas. Tādējādi jauniešiem būs iespēja iepazīties ar uzņēmumiem un, iespējams, nākotnē kļūt par to darbiniekiem. Tiek arī apspriestas ieceres par stipendiju programmu izveidi, un plānots pilnveidot vasaras nodarbinātības programmu, lai pēc iespējas vairāk skolēniem rastu iespēju izmēģināt darbu un profesiju, kas viņiem patiešām interesē kā nākotnes karjeras iespēja.

Airlux SIA ir uzņēmums, kas nodarbojās ar siltumsūkņu, ventilācijas un dzesēšanas sistēmu montāžu un tirdzniecību , palielinoties darba apjomam meklējam komandā papildspēkus: MONTIERI ar zināšanam par apkures, ventilācijas sistēmām, dzesēšanas sistēmam. Tavi pienākumi būs: - Apkures, ventilācijas un dzesēšanas sistēmu montāža; Tu esi: - Pozitīvs, precīzs un atbildīgs; - Spējīgs plānot un organizēt savu darbu, kā arī strādāt patstāvīgi; - Izbūvējis un pārzini apkures un ventilācijas sistēmas, proti rīkoties ar nepieciešamajiem instrumentiem un orientēties tehniskajā informācijā; - Spējīgs rast risinājumus problēmsituācijās; - Strādājis ar aukstumaģentiem (tiks uzskatīs par priekšrocību); - Spējīgs strādāt komandā, ir vēlme mācīties un regulāri pilnveidot profesionālās iemaņas; - Tev patīk dinamisks darbs. Mēs piedāvājam: - Darba pienākumu veikšanai nepieciešamās apmācības; - Kvalitatīvai darba veikšanai nepieciešamo aprīkojumu; - Bruto atalgojumu sākot no 2000 EUR (atkarībā no pieredzes un kvalifikācijas) mēnesī; - Draudzīgu un motivējošu komandu; - Dinamiska darba vide un darbs visā Latvijas teritorijā. Aicinām pieteikumu un CV sūtīt uz e-pastu: airlux@airlux.lv vai arī sazināties telefoniski: 20324084. Atbilstošākie kandidāti tiks uzaicināti uz pārrunām. Profesija: INŽENIERKOMUNIKĀCIJU TEHNIĶIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Mūrmuižas iela 20, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-20 Darba sākšanas datums: 2025-10-24 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: airlux@airlux.lv Izglītības līmenis: Vispārējā pamatizglītība

SIA “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS” aicina savā komandā kolēģi uz nenoteiktu laiku SANTEHNIĶI Galvenie darba pienākumi: • ūdensvadu un kanalizācijas tīklu, siltumapgādes sistēmu apkalpošana • sanitārtehnisko iekārtu uzstādīšana un apkalpošana • ūdens skaitītāju nomaiņa, ierīkošana un uzstādīšana • citu santehnisko darbu veikšana Prasības kandidātiem: • vēlama praktiska darba pieredze santehniķa darbā, būvniecībā • profesionālās kvalifikācijas apliecība vai cits specialitāti apliecinošs izglītības dokuments tiks uzskatīts par priekšrocību • izpratne par ēku tehnisko aprīkojumu (siltumapgāde, ūdensvads un kanalizācija) • prasme kontaktēties ar cilvēkiem • B kategorijas autovadītāja apliecība • valsts valodas zināšanas ne mazākas kā pamata līmenī (A2) Piedāvājam: • dinamisku darbu vienā no lielākajiem namu pārvaldīšanas uzņēmumiem Vidzemē • stabilu atalgojumu no EUR 1280 – 1520 (bruto) mēnesī atkarībā no paveiktā darba, pieredzes un prasmēm • piemaksas par darbu dežūrā • veselības apdrošināšanu pēc nostrādātiem 6 mēnešiem • nelaimes gadījumu apdrošināšanu pēc nostrādātiem 3 mēnešiem • labumu grozu atbilstoši koplīgumam • līdzmaksājumu sporta aktivitātēm • nepieciešamības gadījumā uzņēmums var nodrošināt īres tiesības darbiniekam uzņēmuma īpašumā esošajos īres namos Pieteikties līdz 2025.gada 28.novembrim, sūtot CV elektroniski uz Personals@v-nami.lv vai uz adresi: Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS”, Semināra iela 2a, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Sazināsimies tikai ar tiem pretendentiem, kurus aicināsim uz pārrunām. Tālrunis informācijai: 28329013. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti šīs atlases konkursa ietvaros. Datu pārzinis ir Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS”, Semināra iela 2a, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Profesija: SANTEHNIĶIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Semināra iela 2A, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-11-28 Kontaktpersona: VALMIERAS NAMSAIMNIEKS VALMIERAS NAMSAIMNIEKS

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Valmieras novada bāriņtiesas (turpmāk – Bāriņtiesa) bāriņtiesas locekli (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • aizstāvēt bērnu un aizgādnībā esošu personu tiesības un tiesiskās intereses, izskatot iesniegumus, sūdzības un veicot faktu pārbaudes; • veikt nepieciešamās darbības, lai nodrošinātu bērna audzināšanu un pienācīgu aprūpi ģimeniskā vidē; • veikt lietu pārraudzību atbilstoši spēkā esošajiem normatīviem aktiem; • sagatavot ierosinātās lietas izskatīšanai bāriņtiesas sēdēs; • pārstāvēt tiesā un citās institūcijās bērnus un personas ar ierobežotu rīcībspēju bāriņtiesas kompetences jautājumos; • pieņemt apmeklētājus un sniegt konsultācijas bāriņtiesas kompetenču jautājumos; • sadarboties ar citām bāriņtiesām, Bērnu aizsardzības centru, ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijām, veselības aprūpes un izglītības iestādēm, sociālajiem dienestiem, policijas iestādēm, Valsts probācijas dienestu un tiesu izpildītājiem, lai nodrošinātu bērnu un aizgādnībā esošo personu tiesību un interešu aizsardzību; • uzturēt un strādāt ar Bāriņtiesas darbam nepieciešamajām datubāzēm, sistēmām un reģistriem; • veikt citus Bāriņtiesu likumā minētus pienākumus; un ja Tev ir: • atbilstība Bāriņtiesu likuma 10.panta otrajā daļā noteiktajiem kritērijiem, ka arī nav attiecināms neviens no Bāriņtiesu likuma 11.pantā noteiktajiem ierobežojumiem; • darba pieredze līdzīgā amatā tiks uzskatīta par priekšrocību; • zināšanas un pieredze bērnu un aizgādnībā esošu personu interešu un tiesību aizsardzības jautājumos; • izpratne par bāriņtiesas darba organizāciju un procesiem; • teicamas prasmes darbā ar datoru, MS Office programmām; • B kategorijas auto vadītāja apliecība; • kompetences: labas komunikācijas un saskarsmes spējas; spēja strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; strādāt ar lielu informācijas apjomu; spēja patstāvīgi organizēt savu darbu un strādāt komandā; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus; analītiskās spējas; augsta atbildības sajūta; precizitāte; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • nelaimes gadījumu apdrošināšanu, kā arī darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām; • citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”), augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads ar norādi „Pieteikums bāriņtiesas locekļa/-es amatam”, līdz 2025.gada 3.novembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148, 64207164. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: BĀRIŅTIESAS LOCEKLIS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 8, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-03 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri