Valmieras Ziņas

Uz valsts aizņēmumiem primāri varēs pretendēt lielās pilsētas un attīstības centri

Lasīšanas laiks: 4 min

Uz valsts aizņēmumiem dažādu investīciju projektu realizēšanai primāri varēs pretendēt lielās pilsētas un attīstības centru pašvaldības, izriet no Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavotajiem un šodien valdībā pieņemtajiem noteikumiem.

30.aprīlī valdība ārkārtas sēdē atbalstīja Finanšu ministrijas (FM) priekšlikumu palielināt pašvaldību aizņēmuma limitu par 150 miljoniem eiro, lai mazinātu Covid-19 pandēmijas radītās negatīvās ekonomiskās sekas. Vienlaikus VARAM tika uzticēts izstrādāt nosacījumus, uz kuriem balstoties, pašvaldības varēs saņemt aizņēmumus.

Saskaņā ar izstrādātajiem noteikumiem, projektus varēs iesniegt deviņas lielās pilsētas – Daugavpils, Jelgava, Jēkabpils, Jūrmala, Liepāja, Rēzekne, Rīga, Valmiera un Ventspils, kā arī 27 pašvaldības, kas ir reģionālās nozīmēs attīstības centri – Aizkraukle, Alūksne, Balvi, Bauska, Cēsis, Dobele, Gulbene, Krāslava, Kuldīga, Limbaži, Līvāni, Ludza, Madona, Ogre, Preiļi, Saldus, Sigulda, Smiltene, Talsi, Tukums, Valka, Mārupe, Ķekava, Salaspils, Ādaži, Saulkrasti un Stopiņi.

Pārējās pašvaldības, kuras administratīvi teritoriālās reformas rezultātā tiks apvienotas novadā, varēs iesniegt projektus tad, ja būs saņēmušas saskaņojumu no tās pašvaldības, kura pēc reformas būs novada administratīvais centrs.

Paredzēts, ka pašvaldības investīciju projektus iesniegs VARAM līdz katra mēneša 1.datumam. Projektam būs jābūt iekļautam attiecīgās pašvaldības attīstības programmas investīciju plānā un tie varēs skart četras jomas.

Pirmā joma ir pašvaldības ēku energoefektivitātes pasākumi, nodrošinot ēkas atbilstību energoefektivitātes minimālajam pieļaujamajam un ar ēkas energosertifikātu pamatotam līmenim, kur investīciju projekta veikto investīciju apjoms vienas kilovatstundas primārās enerģijas gada patēriņa samazinājumam nepārsniedz četrus eiro.

Otra joma ir pašvaldības transporta infrastruktūras attīstība, kur investīciju projekta ietvaros veikto investīciju apjoms uz transporta infrastruktūras vienu kilometru nevarēs pārsniegt vienu miljonu eiro.

Trešā joma ir jaunu pašvaldības pakalpojumu sniegšanas veidu attīstība, ja tiek aizstāts kāds no esošajiem pakalpojumiem ar jaunu bezkontakta vai autonomu risinājumu, kas samazina klātienes saskarsmes nepieciešamību, nepārsniedzot viena miljona eiro izmaksas uz vienu investīciju projektu.

Tāpat atbalstu varēs saņemt projekti, kas paredz ieviest atbalsta pasākumus iedzīvotāju nekustamā īpašuma pievienošanai pie sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja centralizētiem kanalizācijas un ūdensapgādes tīkliem. Pieslēguma izbūves izmaksas nevarēs pārsniegt 4000 eiro uz vienu iedzīvotāju.

Pašvaldībai būs jānodrošina arī līdzfinansējumu projekta īstenošanai, ne mazāk kā 25% apmērā no projekta kopējām izmaksām. Valsts budžeta aizdevuma kopējais apmērs projektam būs ne mazāks kā 50 000 eiro.

Projektiem, kuros paredzēti būvdarbi, būs jābūt izstrādātam tehniskajam projektam un būvdarbiem jābūt uzsāktiem līdz šī gada 31.decembrim, bet jānoslēdz tie ne vēlāk kā līdz 2021.gada 31.decembrim.

Saskaņā ar šiem noteikumiem iesniegtos pašvaldību investīciju projektus izvērtēs komisija, kuras sastāvu noteiks Ministru kabinets.

Aizdevumus prioritāri piešķirs tiem projektiem, kuriem ir lielākais valsts budžeta aizdevuma īpatsvars, ko plāno izmantot 2020.gadā, no visa pieprasītā aizdevuma apmēra. Šim apjomam jābūt vismaz 30% apmērā.

VARAM mēneša laikā iesniegs Ministru kabinetā atbalstāmos investīciju projektus un pēc valdības lēmuma pieņemšanas pašvaldības divu mēnešu laikā varēs pieteikties aizņēmumam.

“Publiskajā sektorā šogad efektīvi realizēti investīciju projekti nozīmē saglabātas un jaunas darba vietas, atbalstu cilvēku pirktspējai un uzņēmējiem, un galu galā noderīgus ieguvumus apkārtējai videi un mūsdienīgai infrastruktūrai. Tāpat šodienas apstākļi ir iespēja pārskatīt veidu, kā sniedzam pakalpojumus iedzīvotājiem, nodrošinot jaunus un daudz efektīvākus risinājumus, kuru ieguvumi būs jūtami ilgtermiņā,” valsts aizdevumu piešķiršanu komentēja vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce.

Pēc VARAM domām, pašvaldības var sniegt nozīmīgu ieguldījumu ekonomiskās situācijas uzlabošanā pēc Covid-19 izraisītās ekonomiskās lejupslīdes, tāpēc būtiski ir sniegt atbalstu to pašvaldību investīciju projektu īstenošanai, kas ir īstenojami šogad un atbalsta uzņēmējus, rada jaunas darba vietas, uzlabo dzīves vidi un pakalpojumu saņemšanas iespējas iedzīvotājiem.

Šodien, Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdē uzklausot VARAM Reģionālās politikas departamenta direktoru Raivi Bremšmitu par aizņēmumu ņemšanas kritērijiem, parlamentāriete Ilze Indriksone (VL-TB/LNNK) norādīja, ka, saskaņojot plānotos aizņēmumus ar administratīvajiem centriem, pastāv politisko lēmumu risks. Viņa minēja, ka, piemēram, Daugavpils var nesaskaņot Daugavpils novada vēlamo aizņēmumu, un novads būtisku ieceri nevarēs īstenot.

Savukārt Finanšu ministrijas Pašvaldību finansiālās darbības uzraudzības un finansēšanas departamenta direktore Inta Komisare, atbildot uz deputātu jautājumiem, pastāstīja, ka nav stingri noteikts, vai aizņēmumus varēs ņemt Eiropas Savienības (ES) līdzfinansētajiem vai pašvaldību investīciju projektiem. Taču aplēsts, ka ES fondiem pašvaldības varētu pieprasīt 70 līdz 80 miljonus eiro.

Valsts kontroles (VK) padomes loceklis Edgars Korčagins sēdē aicināja pievērst uzmanību, vai pašvaldību plānotie projekti saskan ar katras pašvaldības un valsts nozaru attīstības mērķiem, jo VK nesenā revīzija pierādījusi, ka pašvaldības dažkārt īsteno ieceres, kas nav ietvertas to attīstības stratēģijās kā mērķi. Turklāt nereti netiek pareizi aprēķināti izdevumi projekta īstenošanai un arī tapušā objekta uzturēšanai.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA SolarRoof Solution, reģ. Nr. 40203610314aicina darbā  KURJERU Galvenie pienākumi: - nodrošināt labu servisu piegādājot un saņemot korespondenci no mūsu klientiem (Latvijā un ārvalstīs); - Veikt sūtījumu, preču vai dokumentu savlaicīgu piegādi klientiem norādītajās adresēs; - Komunicēt ar klientiem piegādes laikā;  -Saudzīgi apieties ar transportējamo preci un ievērot drošības prasības; -Ievērot ceļu satiksmes noteikumus un darba grafiku; -Nodrošināt profesionālu un laipnu apkalpošanu; -Spēja doties regulāros komandējumos uz Vāciju. Prasības: - precizitāte un atbildības sajūta; - B kategorijas autovadītāja apliecība; - autovadītāja pieredze ne mazāka par 2 gadiem; - spēja orientēties un prasme izmantot navigāciju; - Vēlamas vācu valodas zināšanas komunikācijai ar klientiem Vācijā; - punktualitāte – spēja plānot savu laiku, stresa noturība; - augsta atbildības sajūta par uzticētajām materiālajām vērtībām; - spēja pieņemt lēmumus un patstāvīgi apgūt jaunas prasmes; - spēja un vēlēšanās strādāt komandā, uzņemties iniciatīvu un atbildību. Vakancei pieteikties sūtot CV uz e - pastu: solarroof@inbox.lv Profesija: KURJERS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Straupes iela 2C, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-09-30 Darba sākšanas datums: 2025-07-29 Kontaktpersona: Tatjana Vrubļevska

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina pieteikties uz Matīšu pamatskolas direktora/-es amatu (uz nenoteiktu laiku) Ja Tev ir vēlme: • plānot un vadīt Matīšu pamatskolas (turpmāk – Skola) stratēģisko attīstību; • nodrošināt kvalitatīvu izglītības procesu, jaunā izglītības satura ieviešanu un profesionālu pārmaiņu vadību; • veidot labvēlīgu vidi pedagogu, audzēkņu, to vecāku radošai un inovatīvai darbībai; • vadīt un kopējam mērķim motivēt Skolas pedagogus/darbiniekus; • rūpēties par Skolas reputāciju, sekmēt audzēkņu piesaisti; • iedvesmot, virzīties uz izaugsmi, mācīties un palīdzēt mācīties citiem, rast inovācijas un radošus risinājumus; • iesaistīt Skolu izglītības attīstības projektos; • nodrošināt Skolas resursu efektīvu izmantošanu; • pārstāvēt Skolas intereses valsts un pašvaldību institūcijās, sadarbības projektos u.c.;   un ja Tev ir: • izglītība atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likumā un Bērnu tiesību aizsardzības likumā noteiktām prasībām; • vismaz triju gadu pedagoģiskā darba pieredze izglītības jomā vai izglītības vadības darbā; • izglītības jomas reglamentējošo normatīvo aktu pārzināšana un pieredze to sagatavošanā; • stratēģisks redzējums par Skolas attīstību, izpratne par inovācijām izglītībā, prasmes tās ieviest; • nevainojama reputācija; • valsts valodas prasme augstākajā līmenī, vismaz viena Eiropas Savienības oficiālā valoda profesionālajai darbībai nepieciešamajā apjomā; • kompetences: līdera dotības, prasme organizēt un vadīt komandas darbu; spēja argumentēt savu viedokli un pieņemt lēmumus, iedvesmot kolektīvu; labas komunikācijas, sadarbības un prezentācijas prasmes; augsta atbildības sajūta, precizitāte un spēja vadīt pārmaiņas; • teicamas prasmes darbā ar MS Office programmām; • vēlama B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā pašvaldībā; • stabilu atalgojumu, kas tiek noteikts atbilstoši Ministru kabineta 05.07.2016. noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” (1724,- EUR pirms nodokļu nomaksas); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Motivācijas vēstuli, CV, augstākās izglītības dokumenta kopiju, kā arī stratēģisko redzējumu par Skolas attīstības prioritārajiem virzieniem līdz divām A4 lapām datorrakstā, Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi Matīšu pamatskolas direktora/-es amatam”, līdz 2025.gada 15.jūlijam. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Ar nolikumu "Pretendentu atlases nolikums Matīšu pamatskolas direktora/-es amatam" varat iepazīties šeit. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VADĪTĀJS /DIREKTORS /PĀRVALDNIEKS (IZGLĪTĪBAS JOMĀ) Darba vietas adrese: LATVIJA, Skolas iela 22, Matīši, Matīšu pag., Valmieras nov. Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-07-15 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri