Valmieras Ziņas

Tulkošana — padomi, kā kļūt par veiksmīgu un atpazīstamu tulkotāju

Lasīšanas laiks: 4 min

Ja līdz šim tulkošana šķitusi interesanta profesija, un teksta tulkošana aizvien biežāk ir jūsu ikdienas sastāvdaļa , iespējams, vēlaties to padarīt par savu galveno nodarbošanos. Mums ir labas ziņas – tas nav ārkārtīgi sarežģīti!  Tas prasa mazliet laika un pūļu – tāpat kā visas labas lietas. Bet ar laiku jūs redzēsit jūsu centienu augļus. Tulkošanas biroja Linearis Translations eksperti apkopojuši padomus, kas palīdzēs kļūt par veiksmīgu tulkotāju.

Izglītība – pirmajā vietā

Vairākas augstskolas Latvijā piedāvā apgūt tulkošanu gan bakalaura, gan maģistra programmās. Ja zināt, ka vēlētos būt tulkotājs, nevis tulks, studiju laikā vairāk spēkus koncentrējiet uz savām lasīšanas un rakstīšanas prasmēm. Turpiniet pilnveidot savas prasmes, veicot papildu darbu ārpus nodarbībām. Praktizējiet īsu tekstu tulkošanu no izvēlētās valodas. Arī prakse tulkošanas birojā sniedz iespēju praktizēt savas valodu prasmes, attīstīt sakarus nozarē un, iespējams, satikt savus nākamos darba devējus. Turklāt, prakses laikā iespējams apgūt arī nenovērtējamas darba iemaņas, piemēram, laika plānošanu un biroja etiķeti.

Esi atrodams un sasniedzams tiešsaistē

Ja vēl neesi izveidojis savu profilu profesionālajās tiešsaistes platformās, ir īstais laiks to izdarīt! Mūsdienās ir daudz un dažādu tiešsaistes platformu, kurās iespējams satikties gan ar profesionāļiem, kas var sniegt atbalstu, gan potenciālajiem klientiem. Ko tad īsti darīt? Jūsu Linkedin profilam ir jāparāda jūsu prasmes, piedāvātie pakalpojumi un zināšanas. Pēc tam pievienojiet lietotājus un sekojiet uzņēmumiem, lai izveidotu saikni ar cilvēkiem savā nozarē. Lai uzņēmumi, komandu vadītāji un darbinieki to redzētu, vislabāk ir veikt kādu darbību savā kontā — publicējiet ziņas reizi nedēļā vai divās nedēļās un sadarbojieties ar citiem lietotājiem (tādā veidā jūs kļūsiet atpazīstams arī profesionālajā kopienā). Laika gaitā gan uzņēmumi, gan komandu vadītāji, gan personāla atlases speciālisti sazināsies ar jums, un, iespējams, tieši šādā veidā izdosies kļūt par pilna laika tulkotāju!

Tulkošana – prasmju apraksts

Aprakstot savu pieredzi un prasmes, esiet pievilcīgs savā personīgajā veidā, tomēr saglabājiet tekstu informatīvu un mērķtiecīgu. Būtībā jūsu profila informācijai ir jāietver īss kopsavilkums par to, kas jūs esat, ko jūs piedāvājat un kāpēc jūs būtu pareizā izvēle klienta vajadzībām. Šī ir vieta, kur izcelt savu pieredzi, zināšanas un profesionālās zināšanas. Varat arī pievienot savam profilam to pakalpojumu sarakstu, kuros esat pieredzējis, piemēram, pieminot arī citus pakalpojumus, ko spējat sniegt – teksta korektūra, redaktūra, lokalizācija, vai uzskaitot resursus, kas jums pieejami – mašīntulks, sinhronās tulkošanas aprīkojums. Tulkošana ir plašs jēdziens, tādēļ esi pēc iespējas precīzāks. Svarīgi arī  pievienot profesionālu profila attēlu, lai potenciālie klienti – komandas vadītāji un personāla atlases speciālisti varētu iepazīt satura seju.

Izveido savu portfolio

Ja vēlaties, lai jūsu klienti ērti varētu izprast, kāda ir Jūsu pieredze un prasmes, vislabāk izveidot tiešsaistes portfolio. Varat izvēlēties portfeli pievienot sociālo tīklu profilam vai, vēl labāk, izveidot savu vietni. Pēdējais ļaus jums izcelties kā profesionālim, un tas sniedz brīvību organizēt savu portfolio radošāk, uzmanību piesaistošāk.

Klientu serviss un attiecību veidošana

Kad klients sazinās ar jums, ir dažas lietas, kas jāņem vērā attiecībā uz to, kā jums vajadzētu sazināties ar viņiem. Jums jābūt cieņpilnam un profesionālam, lai klienti zinātu, ka var uz Jums paļauties. Turklāt vienmēr ir ieteicams uzdot pareizos jautājumus, jo tas ir veids, kā iegūt vairāk zināšanu par projektiem, pie kuriem jums tiks uzticēts strādāt. No otras puses, jums vajadzētu arī būt gatavam atbildēt uz klienta jautājumiem. Esiet gatavs potenciālo klientu jautājumiem par jūsu darbu un atbildiet saprotamā veidā. Vienmēr esiet patiess un turiet savus solījumus. Attiecību uzturēšana gan ar potenciālajiem, gan esošajiem klientiem ir viens no noteicošajiem faktoriem, vai arī nākamreiz tieši Jūs izvēlēsies kā sadarbības partneri.

Pareizi izmantojot šos padomus un pievienojot mazliet radošuma veidam, kā prezentējat sevi un savus pakalpojumus tiešsaistē, iegūsiet ne vien atsaucību, bet arī iespēju turpināt profesionālo ceļu tulkošanas pasaulē!

Tulkošanas birojs Linearis Translations nozarē darbojas jau vairāk kā 18 gadus, piedāvājot plašu pakalpojumu klāstu. Ja meklē sadarbības partneri – sazinies ar Lienaris Translations un uzņēmuma pieredzējušie eksperti atradīs labāko un piemērotāko veidu, kā izpildīt jebkuru darbu – sākot no tekstu tulkošanas, līdz pat sinhronajai tulkošanai, multivides tulkošanai, lokalizācijai un citiem pakalpojumiem.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes štābs VALMIERĀ piedāvā darbu VECĀKAJAM KOMUNIKĀCIJAS SPECIĀLISTAM UZ NOTEIKTU LAIKU Darba pienākumi:  Nodrošināt sabiedrības informēšanu par Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes aktivitātēm; Veikt sadarbību ar plašsaziņas līdzekļiem, sagatavot un nosūtīt preses paziņojumus; Veikt preses monitoringu; Nodrošināt informatīvo materiālu, vizualizāciju izstrādi; Iesaistīties publisko pasākumu organizēšanā; Nodrošināt mājas lapas un sociālo tīklu lapu satura organizēšanu, plānošanu, papildināšanu; Veikt pasākumu fotografēšanu, foto apstrādi, foto un video arhīva uzturēšanu. Pamatprasības: 1.līmeņa profesionālā augstākā vai augstākā izglītība sociālajās zinībās (sabiedriskajās attiecībās, žurnālistikā, politoloģijā, stratēģiskajā komunikācijā, psiholoģijā u.c.), var būt pēdējo kursu students (pieredze līdzīgā darbā tiks uzskatīta par priekšrocību); Teicamas latviešu un angļu valodas zināšanas;  Labas organizatoriskās, saskarsmes un prezentēšanas prasmes; Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām un pieredze darbā ar sociālo tīklu kontu administrēšanu, satura veidošanu;  Profesionālas iemaņas un pieredze informatīvu, publicitātes un reprezentatīvo materiālu sagatavošanā;  Prasme foto/video materiālu apstrādē, vizualizāciju veidošanu, izmantojot tādus tiešsaistes rīkus kā Canva utml. Augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; Iespēju paplašināt zināšanas un profesionālās iemaņas; Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Par priekšrocību tiks izvirzīti kandidāti, kuri jau ir zemessargi vai ir gatavi iestāties Zemessardzē. Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vecākais komunikāciju speciālists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.12.2025. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: SABIEDRISKO ATTIECĪBU SPECIĀLISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-12 Kontaktpersona: Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi iesūtīt uz epastu Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Aicina komandai pievienoties C vai C1 transportlīdzekļu vadītājus ar iespēju iegūt D kategorijas vadītāja kvalifikāciju.  APMĀCĪBU SĀKUMS 2026. GADA 13. MARTĀ PRASĪBAS PRETENDENTIEM: vidējā izglītība; vismaz 24 gadi; C vai C1 kategorijas transportlīdzekļa vadītāja apliecība; vēlama pieredze, vadot B, C vai C1 kategorijas transportlīdzekli; labas saskarsmes un komunikācijas prasmes; latviešu valodas un vēlamas svešvalodas zināšanas atbilstoši darba raksturam. APMĀCĪBU PROCESS UN FINANSIĀLĀ ATBALSTA APMĒRS: uzsākot sadarbību, tiks slēgts apmācību līgums; finansiālais atbalsts: 100% sedz uzņēmums; apmācību izmaksās tiek iekļauts: skolas eksāmens, praktiskās braukšanas nodarbības 20 h (ja ir iegūta C1 kategorija) vai 12h (ja ir iegūta C kategorija), CSDD teorijas un braukšanas eksāmens un profesionālā autovadītāju periodiskā apmācība (95 kods); apmācību izmaksu pilnīgai dzēšanai, uzņēmumā nepārtraukti jānostrādā vismaz 2 gadi. DARBA PIENĀKUMI: pasažieru pārvadāšana ar autobusu saskaņā ar grafiku; darbs ar kases aparātu; biļešu pārdošana pasažieriem; kvalitatīva pasažieru apkalpošana. UZŅĒMUMS PIEDĀVĀ: darbu stabilā uzņēmumā; darbavietu pēc paša izvēles: Valmieras, Valkas, Rūjienas vai Smiltenes filiāle; darba samaksu mēnesī līdz 1850 EUR (pirms nodokļu nomaksas); daļēju ceļa izdevumu apmaksu no dzīvesvietas uz darbavietu; iespēju savienot ar darbu citā uzņēmumā; veselības apdrošināšanas iespējas; pilnas sociālās garantijas; 95. koda apmācības; apmācību pirms darba pienākumu uzsākšanas; dinamisku un profesionālu darba vidi. CV iesniegt sūtot elektroniski uz norādīto e-pasta adresi: info@vtu-valmiera.lv vai SIA „VTU Valmiera” personāla daļā darba dienās no plkst.13:00 līdz 16:00 („Brandeļi”, Brandeļi, Kocēnu pagasts,Valmieras novads, Reģ.nr. 40003004220). Informācijai zvanīt uz norādīto tālr.nr. 29231565. Ar pretendentiem, kurus aicināsim uz tikšanos, lai pārrunātu sadarbības iespējas, sazināsimies personīgi! Profesija: KRAVAS AUTOMOBIĻA VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Brandeļi, Brandeļi, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 5 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-03-13 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: info@vtu-valmiera.lv, mob.t.29231565 Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Finanšu un ekonomikas nodaļas budžeta ekonomistu/-i (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • piedalīties budžeta tāmju sagatavošanā pārziņā esošajām Pašvaldības iestādēm; • kontrolēt un analizēt pārziņā esošo Pašvaldības iestāžu apstiprinātā gada budžeta izpildi, kā arī konsultēt jautājumos par budžeta sastādīšanu; • veikt maksas pakalpojumu cenu aprēķinus pārziņā esošām iestādēm; • piedalīties ar pārziņā esošām iestādēm saistīto Eiropas Savienības struktūrfondu un citu politiku instrumentu līdzfinansēto projektu finanšu plānošanā, datu precīzā uzskaitē un naudas plūsmas kontrolē; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība ekonomikas, finanšu vai grāmatvedības jomā; • ne mazāk kā 2 gadu iepriekšēja profesionālā darba pieredze finanšu jomā; • ar darba jomu saistīto normatīvo aktu pārzināšana un finanšu procesu izpratne; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: augsta atbildība, precizitāte, analītiska domāšana, labas komunikācijas prasmes; spēja strādāt patstāvīgi, uzņemties atbildību; • teicamas iemaņas darbā ar MS Office programmām (t.sk. Word, Excel), kā arī ar kādu no grāmatvedības uzskaites datorprogrammām. Kā priekšrocība tiks uzskatīta iepriekšēja darba pieredze ar programmām Horizon un/vai MicroStrategy; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Vecākā budžeta ekonomista/-es amatam” līdz 2025.gada 11.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: BUDŽETA EKONOMISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Bankas / Apdrošināšana / Finanses/Grāmatvedība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-11 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri