Valmieras Ziņas

Sestdien Latvijā atzīmēs 112 dienu

Lasīšanas laiks: 4 min

11. februārī visā Eiropas Savienībā atzīmēs vienotā ārkārtas palīdzības izsaukumu numura 112 dienu. Tās ietvaros Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) īstenos vairākas aktivitātes, lai veicinātu sabiedrības informētību par tālruņa numuru 112, uz kuru zvanot iespējams saņemt operatīvo dienestu palīdzību, portālu “Valmieras Ziņas” informēja VUGD Prevencijas un sabiedrības informēšanas nodaļas vecākā inspektore Viktorija Gribuste.

Pērn iedzīvotāji uz tālruņa numuru 112 zvanīja gandrīz 930 tūkstošus reižu. Visvairāk zvani saņemti jūnijā, augustā un decembrī. Salīdzinot ar pēdējiem diviem gadiem, zvanu skaits, kas ienāk 112 zvanu centros, samazinās, taču pieaug to izsaukumu skaits, kur ārkārtas situācijās palīgā tiek saukts VUGD. Palielinās arī saņemto transportlīdzekļu eZvanu skaits, jo pieaug jaunu un modernu automašīnu skaits Latvijā. Šādu zvanu skaits, salīdzinot ar 2020. gadu, ir trīskāršojies.

2021. gadā pēc VUGD pasūtījuma veikts pētījums apliecināja, ka 83% Latvijas iedzīvotāju zina tālruņa numuru 112, kas ir labs rādītājs, bet nepietiekams, jo vēl joprojām ir gadījumi, kad negadījumā cietušie vai aculiecinieki zvana ģimenes locekļiem vai paziņām, jo nezina citu veidu, kā saņemt operatīvo dienestu palīdzību.

Gandrīz katrs otrais zvans uz 112 nav saistīts ar situāciju, kad nepieciešama operatīvo dienestu palīdzība

“Mājoklī dzirksteļo elektrības vadi, bojāts ūdensvads, nav karstais ūdens, kā sazvanīt vajadzīgo iestādi – diemžēl gandrīz katrs otrais zvans, kas ienāk 112 zvanu centros Latvijā, ir saistīts ar saimnieciskiem jautājumiem, vēlmi parunāties vai izjokot. Aizvadītajā gadā 46,58% zvanu, kas veikti uz tālruņa numuru 112, nebija saistīti ar situāciju, kad nepieciešama operatīvo dienestu palīdzība. Lai gan šādu zvanu skaits, salīdzinājumā ar 2021. gadu, ir samazinājies par 4%, tomēr to apjoms vēl joprojām ir ļoti liels un var kavēt palīdzības sniegšanu tiem, kam tas ir nepieciešams,” uzsver VUGD Vienotā kontaktu centra pārvaldes priekšnieks Hermanis Plisko.

 Tādēļ arī šogad, atzīmējot 112 dienu, VUGD turpina skaidrot, kādās situācijās ir jāzvana uz vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru 112, bet kādos gadījumos ir jāvēršas pēc palīdzības pie citiem pakalpojumu sniedzējiem.

Jāatgādina, ka vienotais ārkārtas palīdzības izsaukumu tālruņa numurs 112 pieņem ziņojumus par vispārējo drošību un kārtību (ugunsgrēks, sprādziens, sagruvums), sabiedrisko kārtību (konflikti, huligāniskas darbības) un citiem likumpārkāpumiem, apdraudējumu cilvēku dzīvībai un veselībai. Zvanu centra dispečeri nepieciešamības gadījumā uz notikumu izsūta VUGD resursus vai veic ziņojuma pāradresāciju Valsts policijai, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam vai Gāzes avārijas dienestam.

Savukārt tādos gadījumos, kad, piemēram, bojāta durvju slēdzene, notikusi ūdens vada vai kanalizācijas avārija, mājās ir iemitinājušies insekti vai grauzēji, vai arī automobilis iestidzis dubļos vai sniega kupenā, pēc palīdzības ir jāvēršas, zvanot uz citiem tālruņu numuriem vai uzziņu dienestu un jāvaicā pēc komunālo dienestu, namu apsaimniekotāju, deratizācijas vai citu pakalpojumu sniedzēju palīdzības.

Informatīvas nodarbības par 112, top 112 mājas lapa un lietotne viedtālruņos

112 dienas kampaņas ietvaros VUGD amatpersonas februārī dosies uz izglītības iestādēm, lai izglītotu izglītības iestāžu audzēkņus par pareizu rīcību ārkārtas gadījumos un zvanīšanu uz tālruņa numuru 112. Lekcijās ugunsdzēsēji glābēji, dispečeres, kā arī struktūrvienību komandieri  atgādinās, kurās situācijās ir jāzvana uz 112 un kas jāsaka, sazvanot ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru.

VUGD priekšnieks Oskars Āboliņš uzsver, “Šobrīd aktīvi strādājam, lai jau pavisam drīz darbību varētu uzsākt tīmekļvietne www.112.lv. Tajā vienuviet būs apkopoti Latvijas operatīvo dienestu sniegtie drošības padomi pareizai rīcībai dažādos apdraudējumos. Mājaslapā varēsim operatīvi izvietot arī dažādus brīdinājumus par iespējamo apdraudējumu un nepieciešamo rīcību. Tādējādi tiks uzlabota informācijas pieejamība par pareizu rīcību dažādās bīstamās situācijās un tālruņa numura 112 darbību.”

Līdzās tam šobrīd norit pēdējie darbi, lai pavisam drīz Latvijas iedzīvotājiem piedāvātu viedtālruņos lejupielādējamu lietotni “112 Latvia”, kas sniegs iespēju piezvanīt vai nosūtīt īsziņu uz vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru 112 un saņemt paziņojumus par iespējamo apdraudējumu.

Tīmekļvietne www.112.lv un lietotne 112 izstrādāta plašāka Eiropas Reģionālās attīstības fonda darbības programmas projekta ietvaros, kā mērķis ir uzlabot sabiedrībai sniedzamo operatīvo dienestu pakalpojumu pieejamību, pakalpojuma sniegšanas savlaicīgumu un to kvalitāti, kā arī nodrošināt vienota zvanu kontaktu centra funkcionalitāti valsts publiskās pārvaldes vajadzībām. To izstrādātājs ir SIA “Meditec”, savukārt projektu vadību nodrošina Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs.

112 Latvijā – 26. gadadiena!

Latvijā vienotais ārkārtas palīdzības izsaukumu tālruņa numurs 112 darbojas 26 gadus (kopš 1997. gada). Zvanot uz 112, iespējams sasniegt operatīvos glābšanas dienestus – VUGD, VP, NMPD un Gāzes avārijas dienestu. 112 numurs ir sazvanāms 24 stundas diennaktī, un zvans ir bez maksas. Zvanu centros kopumā strādā 103 dispečeri un dispečeru palīgi. Katru diennakti uz iedzīvotāju zvaniem atbild 18 dispečeri.

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras bibliotēka aicina darbā Dikļu pagasta bibliotēkas (turpmāk – bibliotēka) vadītāju, valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra speciālistu/-i uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: ● nodrošināt bibliotēkas darbību, tai skaitā dokumentu apriti, finanšu plānošanu; ● kvalitatīvi veikt bibliotēkas lietotāju bibliotekāro un informacionālo apkalpošanu; ● palīdzēt iedzīvotājiem digitālo rīku lietošanā un izglītot iedzīvotāju grupas digitālajās prasmēs; ● organizēt bibliotēkas profilam atbilstošus pasākumus un sadarboties ar Valmieras novada bibliotēkām un citām organizācijām; ● veikt bibliotēkas krājuma uzskaiti, organizēšanu un papildināšanu; ● veikt novadpētniecības darbu; ● nodrošināt valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra darbu Dikļu pagasta bibliotēkā; un ja Tev ir: ● augstākā izglītība; ● valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; ● teicamas zināšanas un iemaņas darbā ar informācijas tehnoloģijām un vēlme tās pilnveidot un praktizēt darbā; ● kompetences: labas komunikācijas un prezentācijas prasmes; teicamas darba plānošanas un organizēšanas prasmes; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus, atbildības sajūta; mēs piedāvājam: ● pamatalgu pārbaudes laikā 999,00 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052,00 EUR pirms nodokļu nomaksas; ● iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; ● darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; ● interesantu, atbildīgu un dinamisku darbu; ● profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas; ● drošu un sakārtotu darba vidi. Motivācijas vēstuli, CV un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz kristine.kine@vb.valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras bibliotēkā, adrese: Cēsu iela 4, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi “Pieteikums Dikļu pagasta bibliotēkas vadītāja/-as amatam”, līdz 2025. gada 20. novembra plkst. 16.00. Tālrunis papildu informācijai: 64250830. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Bibliotēkas struktūrvienības VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cielaviņa, Dikļi, Dikļu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-20 Kontaktpersona: kristine.kine@vb.valmierasnovads.lv 64250830

Mēs esam Tet oficiālais sadarbības partneris, kas paplašina klientu konsultantu komandu. Meklējam 2 kolēģus  🔧 Tavi pienākumi: Darbs ar jauniem un esošiem klientiem. Konsultēt par Tet pakalpojumu un produktu (internets, televīzija, viedie risinājumi, elektrība) Esošo pakalpojumu piedāvāšana un piemērotāko risinājumu atrašana Individuālo un komandas mērķu sasniegšana Lieliskas klientu pieredzes radīšana 🎯 Tu esi ideāls kandidāts, ja: Tev patīk komunicēt un Tu viegli radi kontaktu ar cilvēkiem Tu vēlies pelnīt, attīstīties un iesi gatavs izkāpt no komforta zonas Tev ir pozitīva attieksme, enerģija un spēja mācīties Esi azartisks un enerģisks Vēlies mācīties, attīstīties un pelnīt Esi motivēts/-a sasniegt rezultātus un nedomā palikt "komforta zonā" 🎁 Mēs piedāvājam:  Profesionālas apmācības un mentoru atbalstu Tirgū konkurētspējīgu atalgojumu Motivējošu, draudzīgu kolektīvu un mūsdienīgu darba vidi Ātras izaugsmes iespējas tiem, kas vēlas vairāk 💰 Darba alga : 1300–2500 € 📩 Sūti savu CV ar norādi "Valmiera" uz: cv@balticsalessolutions.lv. Profesija: KONSULTANTS Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Uzņēmuma līgums Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Uzņēmuma līgums Aktuāla līdz: 2025-11-30 Darba sākšanas datums: 2025-11-07 Kontaktpersona: Sūti savu CV uz cv@balticsalessolutions.lv

Mūsu partneri