Valmieras Ziņas

Pēc atjaunošanas atklāts Vanšu tilts pār Gauju Valmierā

Lasīšanas laiks: 4 min

Piektdien, 15. novembrī, pēc atjaunošanas ar lentas griešanu un Valmieras pūtēju orķestra “Signāls” defilē svinīgi atklāts Valmieras gājēju Vanšu tilts pār Gauju. Pēc pārbūves un atjaunošanas tilts ieguvis otro mūžu. Tas būs ērtāks ikvienam Valmieras iedzīvotājam – atjaunots, ar nodrošinātu vides pieejamību, apgaismojumu un arī mūziku. Atkal savienoti abi Gaujas krasti, nodrošinot ērtu nokļūšanu uz darbu, skolu vai mājām, aicinot tiltu iekļaut ainaviskās pastaigās vai skriešanas, nūjošanas un velobraukšanas maršrutos, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras novada pašvaldības Zīmolvedības un sabiedrisko attiecību nodaļas komunikācijas un sabiedrisko attiecību speciāliste Edīte Stērste.

“Esmu gandarīts, ka valsts svētku nedēļā mēs varam atklāt atjaunoto gājēju Vanšu tiltu, kas pēc teju 40 gadu kalpošanas ir ieguvis jaunu elpu, lai turpinātu nodrošināt ērtas pārvietošanās iespējas katram pilsētas iedzīvotājam. Lai valmieriešu mīļi sauktais Vansītis arī turpmāk nodrošina abu Gaujas krastu savienošanu, mobilitāti un kalpo aktīvam dzīvesveidam! Tilta atjaunošana bija ļoti gaidīta investīcija – tika organizētas dažādas kampaņas un saņemti ierosinājumi, lai tilts būtu apgaismots un pieejams visām iedzīvotāju grupām. Valmierieši vēlas būt kustībā, tāpēc ļoti lielu rūpību pievērsām tilta uzejām un noejām, lai tās būtu ērtas un  drošas arī cilvēkiem ar kustību traucējumiem, velobraucējiem un vecākiem, kas ved bērnus pastaigās svaigā gaisā,” atklāšanas brīdī pauda Jānis Baiks, Valmieras novada pašvaldības domes priekšsēdētājs.

Gājēju tilts ir 145 m garš, tiltam ir simetriska vanšu sistēmas konstrukcija ar 112 m garu vidējo laidumu un 16,5 m gariem malējiem laidumiem, ar 2 piloniem 18 m augstumā, tilta platums ir 4,3 m, no kuriem ietves daļa 2,69 m. Atjaunošana tiltam uzsākta 2023. gada 1. novembrī. Kā pirmie veikti demontāžas darbi. Sākotnēji bija plānots tikai daļēji nomainīt tilta klāja betona plātnes, tomēr pēc seguma demontāžas, secināts, ka betona plātnes ir bojātas un jāveic visu to nomaiņa uz jaunām. Visā tilta garumā izbūvētas jaunas dzelzsbetona karnīzes, pastiprinātas arī laiduma nesošās sijas, visas tērauda konstrukcijas attīrītas un krāsotas. Daļa no dzelzsbetona konstrukcijām izbūvētas no jauna, pārējās atjaunotas un apstrādātas ar tonēta pretkorozijas un pret grafiti pārklājumiem. Arī tilta sešstūrainās vantis attīrītas un ir atjaunots hermētiskums vietās, kur vantis stiprinās enkurbalstu konstrukcijā. Paralēli pašiem tilta konstrukcijas atjaunošanas darbiem noritēja dažādu sistēmu un aprīkojuma būvniecības darbi, kas ir nozīmīgi gan tilta ilgmūžībai, gan funkcionalitātei. Attiecīgi demontēta un izbūvēta virsmas ūdens novadsistēma tiltam, veikti hidroizolācijas un seguma izbūves darbi, izbūvētas jaunas margas no nerūsējošā tērauda, no jauna izbūvēts pilnvērtīgs tilta apgaismojums.

Ievērojami būvdarbi veikti arī abos Gaujas krastos. Abos tilta galos izbūvētas jaunas pieejas, kas pieslēdzas esošajiem ceļiem un takām, kuru slīpumi nodrošina vides pieejamību, ko noteikti novērtēs cilvēki ar kustību traucējumiem, velobraucēji un ģimenes ar bērnu ratiem. Gaujas labajā krastā (estrādes pusē) izbūvēta 3 m plata asfaltēta uzeja ar vides pieejamību, kā arī divas kāpnes un 2,5 – 3,5 m plati grantēti celiņi, kas savienojas ar jau esošajiem meža celiņiem. Kreisajā krastā (Pārgaujas pusē) izbūvēts 2,5 m plats asfaltēts savienojums ar Ūdens ielu, kā arī 3 m platas grantētas pieejas, savienojot tiltu ar esošajiem celiņiem. Teritorija sakopta un labiekārtota.

Atjaunošanas laikā veikti arī vairāki uzlabojumi, lai pār tiltu būtu drošāk un ērtāk pārvietoties ikvienam pilsētas iedzīvotājam. Uzstādīti energoefektīvi gaismekļi margu rokturos uz tilta un uz balstiem abos tilta galos. Iedzīvotāju drošībai un infrastruktūras uzturēšanas nolūkā uzstādītas videokameras tilta un tā pieeju novērošanai. Savukārt tilta šķērsošana turpmāk būs ar muzikālu pavadījumu.

1985. gadā uzbūvētajam tiltam ievērojamas rekonstrukcijas līdz šim nav bijušas. Atskatoties vēsturē, šo unikālo būvi būvējuši Smiltenes 8. ceļu būvniecības rajona astotais iecirknis Mārtiņa Brīvības vadībā. Tilta projekta autori ir institūta “Ceļuprojekts” tiltu daļas konstruktori Jānis Zavickis un Rūdolfs Gruberts[1]. Interesanti, ka arī atjaunošanas būvprojektu izstrādājusi un autoruzraudzību veikusi AS “Ceļuprojekts”. Toreiz būvdarbu veicēji pauda, ka tik sarežģītu darbu veikt nācies pirmo reizi, tomēr pelnīti solīja, ka tilts godam kalpos valmieriešiem un pilsētas viesiem, to mērojot simtiem un tūkstošiem gājēju. Tilta būvniecībai un arī ekspluatācijai šos gandrīz 40 gadus sekojis līdzi laikraksta “Liesma” žurnālists Guntis Vīksna, kurš arī atklāšanas pasākumā pēc atjaunošanas sniedza ieskatu vēsturē un stāstīja, ar ko tilts ir īpašs no vietējās vēstures skatupunkta. Savukārt pēc atklāšanas pasākuma uzzināt vairāk par Valmieras tiltiem varēja, dodoties ekskursijā kopā ar novadpētniecēm un gidēm Inetu Amoliņu un Agitu Lapsu, izzinot gan Vanšu tilta vēsturi, gan citus Valmieras tiltus – Centra tiltu un Dzelzs tiltu.

Atbilstoši iepirkuma rezultātiem un līgumam darbus veica SIA “Limbažu ceļi”. Kopējās būvniecības izmaksas 994 868,61 EUR, tajās iekļauti projektēšanas, būvniecības, autoruzraudzības un būvuzraudzības izdevumi. Atjaunošanas darbi ekspluatācijā pieņemti 2024. gada 13. novembrī. Būvdarbus Valmieras novada pašvaldība veica par pašvaldības budžeta līdzekļiem (15% paredzot budžetā, 85% piesaistot aizņēmuma veidā no Valsts kases). Aizņēmuma saņemšanai, kā nozīmīgam Valmieras novada pašvaldības infrastruktūras investīciju projektam, tika saņemts pozitīvs Satiksmes ministrijas atzinums.

[1] 1986. gada 1.  janvāra laikraksts “Liesma” (Nr.1.), I. Ozolnieka raksts. 

“Rūjienas saldējums”, pieaugot ražošanas apjomiem, aicina savā komandā saldējuma masas vārītāju Darba pienākumi: Saldējuma masas sagatavošana un vārīšana; Izejvielu sagatavošana atbilstoši receptūrām; Iekārtu, līniju mazgāšana, dezinfekcija; Iekārtu uzturēšana labā darba kārtībā; Telpu un iekārtu uzturēšana atbilstoši sanitārajām prasībām u.c.   No Tevis sagaidām: Spēju strādāt fizisku darbu, intensīvos darba apstākļos; Spēju uzņemties atbildību un veikt darba pienākumus ar precizitāti; Spēju organizēt un plānot savu darbu; Iniciatīvu un labas komunikācijas prasmes; Vēlmi mācīties, apgūt jaunas prasmes; Medicīnisko izziņu Nr. 027/u.   Piedāvājam: Atalgojumu sākot no 8 EUR stundā pirms nodokļu nomaksas; Maiņu darbu – dienas un nakts maiņas; Sociālās garantijas; Veselības apdrošināšanu pēc 3 nostrādātajiem mēnešiem; Apmācības darbu uzsākot, kas nepieciešamas darba pienākumu veikšanai; Dinamisku darba vidi; Darba apģērbu; Draudzīgu kolektīvu. Darba vieta: Rūjienā, Upes ielā 5 Gaidīsim Tavu pieteikumu (CV) uz e-pastu: personals@rujienassaldejums.lv Tālrunis informācijai: 29468727 (personāla vadītāja). Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz pārrunām. Nosūtot savu CV, pretendents piekrīt, ka SIA “Rūjienas saldējums” reģ. nr. 44103057131, kā datu pārzinis, veiks personas datu apstrādi CV atlases procesā. Profesija: VĀRĪTĀJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Upes iela 5, Rūjiena, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-15 Kontaktpersona: Nora Kārkliņa

reģ.Nr.LV90001342592 izsludina konkursu uz vakantajiem amatiem Vidzemes Augstskolas Zinātniskajā institūtā: vadošais pētnieks - 1 vieta; zinātnes nozare Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija, apakšnozare Komunikācijas teorija Uz vadošā pētnieka amatu var pretendēt persona ar doktora grādu, kurai ir pētījumu profilam atbilstošas zinātniskās publikācijas un/vai patenti, kura spēj patstāvīgi veikt zinātniskos pētījumus, veidot zinātnisko projektu pieteikumus, vadīt citu zinātnieku pētniecisko darbu un kuram zinātniskā un akadēmiskā darba stāžs kopumā nav mazāks par pieciem gadiem. Pretendentu zinātnisko kvalifikāciju izvērtē institūta zinātniskā padome atbilstoši “Nolikums par vēlēšanām akadēmiskajos amatos Vidzemes Augstskolā” (https://va.lv/dokumenti). Pretendentiem uz vakantajiem amatiem līdz 2025.gada 19.decembrim (ieskaitot) jāiesniedz institūta zinātniskajai padomei adresēts iesniegums-motivācijas vēstule par dalību konkursā, norādot, uz kādu amatu un kādā zinātņu nozarē/apakšnozarē kandidāts pretendē, izglītību un zinātnisko grādu apliecinošu dokumentu kopijas, publicēto zinātnisko darbu saraksts, CV ar iekļautu informāciju par angļu valodas zināšanu līmeni. Pieteikumu sūtīt Vidzemes Augstskolas juristei-personāla speciālistei: kabinets Nr.222, Tērbatas iela 10, Valmiera, LV-4202 vai pa e-pastu agrita.somase@va.lv ar norādi „Konkurss uz zinātnisko amatu”; tālr.: 26442256. Samaksa vadošajam pētniekam: 17,54-52,62 EUR/h,atbilstoši konkrētajam veiktajam darbam. Profesija: VADOŠAIS PĒTNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Tērbatas iela 10, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-19 Kontaktpersona: CV,mot.vēst.,lūdzam sūtīt uz e-pastu: agrita.somase@va.lv

Mūsu partneri