Valmieras Ziņas

Pašvaldības nedēļām ilgi gaida individuālos aizsardzības līdzekļus; VUGD piegādi sola sākt šonedēļ

Lasīšanas laiks: 3 min

Pašvaldības informāciju par tām nepieciešamajiem individuālās aizsardzības līdzekļiem atbildīgajām institūcijām sniegušas jau marta vidū, taču to saņemšana varētu sākties tikai šonedēļ, izriet no trešdien Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijā pārrunātā.

Komisija šodien diskutēja par valsts un pašvaldību institūciju sadarbību valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas laikā un viena no problēmām, kam uzmanību vērsa pašvaldību vadītāji, ir individuālo aizsardzības līdzekļu trūkums.

Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvis Aino Salmiņš sacīja, pašvaldības jau 19.martā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (VARAM) sniegušas informāciju par to, kādi aizsardzības līdzekļi tām nepieciešami.

“Tobrīd šajā jautājumā vadošā bija Veselības ministrija un mēs paļāvāmies, ka VARAM šo informāciju apkopos un viņiem nodos. Tagad par to atbild Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD), šis saraksts ceļo pa iestādēm, bet aizsardzības līdzekļu nodrošinājuma pašvaldībām kā nav, tā nav,” sacīja Salmiņš.

Arī Valmieras domes priekšsēdētājs Jānis Baiks (“Valmierai un Vidzemei”) atzīmēja, ka pašvaldībām nav nekādas informācijas, kad šie aizsardzības līdzekļi varētu pienākt.

“Mēs vienreiz jau iedevām informāciju par to, cik maskas ir nepieciešamas, bet mēs nezinām, vai mēs tās nesaņemsim tikai Ziemassvētkos, kad varēsim tās dāļāt iedzīvotājiem kā dāvanas. Mums arī trūkst epidemiologu priekšlikumu – kam tieši gatavoties, jo viens informācijas avots saka, ka maskas jālieto bērnudārzos, cits saka, ka veikalos vajag aizsargstiklus, bet no katras puses informācija nāk dažāda un mums nav pat aptuvenu formulu, vai mums jāmeklē aizsarglīdzekļi mēnesim vai pusgadam,” sacīja Baiks.

Savukārt Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš (ZZS) pauda viedokli, ka svarīgi būtu ļaut pašvaldībām “sildīt ekonomiku” un iepirkt aizsarglīdzekļus no pašmāju ražotājiem, nevis piegādāt tos no ārvalstīm.

Atbildot uz pašvaldību vadītāju jautājumiem, VUGD priekšnieka vietnieks pulkvežleitnants Mārtiņš Baltmanis sacīja, ka VUGD uzdevumu koordinēt nepieciešamo aizsarglīdzekļu sarakstu saņēma 23.martā.

Pēc viņa teiktā, šo informāciju apkopojusi konkrētās teritorijas Civilās aizsardzības komisija, kas to jau nodevusi Aizsardzības ministrijai.

“Ir bijis aizsarglīdzekļu pievedums un izdali plānojam sākt šonedēļ. Pašvaldības ir noteiktas kā trešā prioritāte, taču pašvaldību slimnīcas ietilps pirmajā prioritātē,” sacīja Baltmanis, norādot, ka šonedēļ tiek gaidīta vēl aptuveni viena miljona respiratoru piegāde.

Objektos, kuros tiek noteikta karantīna, piemēram, kā “Zilā krusta” patversmē vai Mežotnes internātvidusskolā, kur uzturas 18 Bulgārijas valsts piederīgie, aizsardzības līdzekļi tiek izsniegti uzreiz pēc pašvaldības pieprasījuma saņemšanas, viņš uzsvēra.

Tāpat Baltmanis sacīja, ka VUGD grib izveidot aizsarglīdzekļu rezervi turpmākajiem trim mēnešiem. Pirmajam mēnesim tos plānots iepirkt no ārvalstīm, taču nākošajiem diviem mēnešiem preces varētu pasūtīt arī no pašmāju ražotājiem.

“Ekonomikas ministrija izstrādā procedūru, kas atvieglotu vietējiem ražotājiem šādas produkcijas sertificēšanu, tādēļ turpmākajiem diviem mēnešiem nepieciešamos aizsarglīdzekļus varētu iepirkt no vietējiem,” sacīja VUGD pārstāvis.

Tikmēr Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta pārstāve Dita Heiberga sacīja, ka ir izstrādātas rekomendācijas par to, kuri aizsardzības līdzekļi attiecīgajās situācijās jālieto.

“Pašvaldības lielākoties pieprasa respiratorus, bet mēs tos iesakām lietot tikai gadījumos, kad dienestiem jāveic darbības, kur ir ciešs kontakts ar Covid-19 pacientiem vai potenciālajiem slimniekiem,” sacīja Heiberga, norādot, ka šīs instrukcijas tiks nosūtītas Latvijas Pašvaldību savienībai tālākai nodošanai pašvaldībām. 

Kā ziņots, Latvijā ik nedēļu ir nepieciešami vairāk nekā 600 000 ķirurģisko masku un 200 000 respiratoru, 8.aprīlī preses konferencē pavēstīja Baltmanis.

Atbildīgajiem dienestiem tāpat vajadzīgi aptuveni 100 000 kombinezoni nedēļā, bet pārējie individuālie aizsarglīdzekļi ir nepieciešami mazākos apjomos, teica Baltmanis.

Viņš skaidroja, ka to piešķiršanā kopumā ir 13 prioritātes, no kurām pirmā ir veselības aprūpes nozare, otrā Labklājības ministrijas valsts sociālās aprūpes centri, bet trešā – pašvaldības.

Raugoties procentuāli, veselības nozarei ir vajadzīgi 40% no visiem individuālajiem aizsarglīdzekļiem un dezinfekcijas līdzekļiem, savukārt Labklājības ministrijai – 37%.

Attiecībā uz pašvaldībām, Baltmanis norādīja, ka 57% vietvaru vajadzību sastāda tieši sejas aizsargmaskas.

Zināms, ka kopumā patlaban ir 98 apgādājamie jeb minēto aizsarglīdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu saņēmēji, vienlaikus to vidū nav iekļautas pašvaldības.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Valmieras novada bāriņtiesas (turpmāk - Bāriņtiesa) priekšsēdētāja palīgu uz noteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • sniegt atbalstu Bāriņtiesas priekšsēdētājam iestādes darbības nodrošināšanā, dokumentu, lietu sagatavošanā, reģistru ziņu aktualizācijā (darbs ar datu bāzēm); • veikt nepieciešamo datu uzskaiti, uzraudzību, to sistemātisku aktualizāciju saistībā ar Bāriņtiesas darbībām; • sniegt atbalstu Bāriņtiesas darbiniekiem, veikt Bāriņtiesas sēžu protokolēšanu un sēžu protokola sagatavošanu, piedalīties ģimeņu dzīves apstākļu pārbaudēs, riska novērtējumos, personu uzklausīšanā, veikt noskaidroto ziņu dokumentēšanu / fiksāciju; • piedalīties piemērotu aizbildņu, aizgādņu un audžuģimeņu meklēšanā, apmācību organizēšanā saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem; • veikt organizatoriskos pasākumus dažāda veida sanāksmju norisei saistībā ar Bāriņtiesas darbību (supervīzijas, semināri, apmācības, kursi, pieredzes apmaiņa u.tml.); un ja Tev ir: • atbilstība Bāriņtiesu likuma 15.1panta noteiktajiem kritērijiem, kā arī nav attiecināms neviens no Bāriņtiesu likuma 11.pantā minētajiem ierobežojumiem; • izpratne un zināšanas par bāriņtiesas darba organizāciju un procesiem; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: spēja patstāvīgi plānot un organizēt savu darbu, spēja strādāt komandā, augsta atbildības sajūta pret darba pienākumiem un precizitāte to izpildē, pašiniciatīva, spēja analītiski domāt un strādāt ar lielu informācijas apjomu, labas komunikācijas prasmes un pozitīva domāšana; • teicamas iemaņas darbā ar datoru, MS Office programmām, informācijas sistēmām un biroja tehniku; • B kategorijas auto vadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 999 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Bāriņtiesas priekšsēdētāja palīga/-dzes amatam” līdz 2025.gada 30.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Bāriņtiesas PRIEKŠSĒDĒTĀJA PALĪGS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 8, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-30 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Termo.lv (SIA Muwit) ir viens no vadošajiem nozares uzņēmumiem reģionā.  Augot uzņēmumam, aicinām darbā apkures tehniķi. Darba pienākumi: Siltumsūkņu montāža: hidraulika, iekšas/āra bloku montāža, sūkņi/akumulācijas tvertnes, pieslēgšanās mājas apkures sistēmai; Darbs Rīgā/Pierīgā/Vidzemē (vakaros pēc darba brauc atpakaļ mājās, retas reizes 1-2 naktis paliek objekta tuvumā, uzņēmuma nodrošinātā viesnīcā/apartamentos). Nepieciešama: Iepriekšēja pieredze apkures sistēmu montāžā (nav obligāti jāveic tieši siltumsūkņu montāža; to iemācīsim); B kategorijas vadītāja apliecība. Piedāvājam: Draudzīgus kolēģus un labus darba apstākļus; Nepieciešamās apmācības; Saprotošu un pretimnākošu uzņēmuma vadību; Visu nepieciešamo darbam: instrumentus, darba apģērbu, ņemot vērā Tavas vēlmes. Darba laiku: 8:30-17:30. Sagaidām: Pozitīvi noskaņotu personību ar augstiem kvalitātes un darba standartiem. Cilvēku ar pieredzi apkures sistēmu/hidraulikas montāžā. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu endijs@termo.lv vai pieteikties telefoniski pa mob. 26401098 (Endijs). Ja vēlies mūs redzēt, apmeklē mūsu sociālos tīklus - Youtube/Instagram/TikTok "Termo Siltumsūkņi". Profesija: SILTUMAPGĀDES UN APKURES SISTĒMU TEHNIĶIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Krautuves iela 1, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 2 Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Kontakttālrunis: 26401098.

Piesakies par apsardzes darbinieku  darbam veikalā Depo - Matīšu šosejā 6, Valmierā. Labs atalgojums apsardzes sfērā. Nodrošināsim: - Stabilu un vienmēr laicīgi izmaksātu atalgojumu no 5.40 -5.60 EUR/h bruto - Papildus atalgojumam reālas piemaksas par rezultatīvu darbu - Ceļa izdevumu kompensāciju - Ērtu darba formu - Elastīgu darba grafiku - Apmaksātus pārtraukumus - 100 % ārstniecības izdevumu apmaksu, ja noticis nelaimes gadījums darbā Ir iespēja nopelnīt papildus prēmiju 150 Eur bruto par jaunu darbinieku piesaisti Galvenie darba pienākumi: - Sabiedriskās kārtības uzraudzība - Preču kontrole - Pirkumu apliecinošu dokumentu pārbaudīšana - Videonovērošana Prasības kandidātiem: - Apsardzes sertifikāts (vai vēlme to iegūt) - Latviešu valodas zināšanas - Datorzināšanas Darbam pieteikties var, zvanot uz zemāk norādīto tālruni, elektroniski sūtot CV uz e-pastu ar pievienotu kontaktinformāciju. Tālrunis: 29460593, e-pasts: darbs@secure-latvia.lv Informējam, ka, iesniedzot savu pieteikumu, Jūs piekrītat, ka Jūsu personas dati tiks apstrādāti, uzglabāti un izmantoti SIA “Secure Solutions Latvia” personāla atlases vajadzībām. Profesija: APSARDZES DARBINIEKS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Matīšu šoseja 6, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-21 Kontaktpersona: Heino Eglītis Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri