Valmieras Ziņas

Noslēdzies projekts “Īpašs bērns? Gudrs skolotājs!”

Lasīšanas laiks: 6 min

Mūsdienu pasaule kļūst aizvien sarežģītāka, līdz ar to skolas ikdienā redzam, ka arī bērni kļūst arvien sarežģītāki, katram ir ļoti daudzveidīgas un dažādas vajadzības. Ko darīt? Kā mums atbalstīt mūsu skolēnus ceļā uz izglītību un veiksmīgu dzīvi?

Valmieras Gaujas krasta vidusskolā – attīstības centrā ik dienu noris intensīvs darbs, kurā piedalās visi darbinieki – gan pedagoģiskie, gan tehniskie – lai palīdzētu mūsu skolēniem atrast savu vietu dzīvē. Tomēr brīžiem jūtam, ka ar jau apgūtajām zināšanām ir par maz, tāpēc vajag apgūt vēl papildus prasmes un iemaņas. Tāpēc jau no 2019.gada skolas 18 pedagogi piedalās programmas Erasmus+ projektā “Īpašs bērns? Gudrs skolotājs!”, lai apmeklētu mācību kursus Eiropas Savienības valstīs, mācītos un iedvesmotos.

Kādas zināšanas, prasmes un iemaņas apguvām projekta laikā?

Vairākās mobilitātēs pedagogi apguva papildus zināšanas par mūsdienīgu metožu izmantošanu speciālās izglītības jomā, piemēram, Latvijā pamatoti populārās Montesori pedagoģijas pielietojumu.

Ikdienā ir būtiski paplašināt pedagogiem pieejamo metožu klāstu, un mūsu pedagogi apguva daudzveidīgu jaunu mūzikas instrumentu spēli, ko izmantot ikdienas darbā, kā arī mākslas kā terapijas elementu integrēšanu stundu un ārpusstundu nodarbībās. Tāpat ļoti vērtīgi bija apzināties rotaļas un spēles kā mācību satura apguves līdzekļa ieviešanu stundās.

Tāpat arī mūsu pedagogi apguva aktuālas zināšanas par iekļaujošas vides veidošanu skolās – ko tas nozīmē, kā un vai vispār ir iespējams veidot katram bērnam tādu vidi, kurā viņš justos pietiekami droši un brīvi, kā runāt ar vecākiem un sabiedrību par iekļaujošas izglītības nozīmi.

Mūsdienās, ja tu vēlies būt veiksmīgs un inovatīvs pedagogs, nekādi neiztikt bez svešvalodām un tehnoloģiju apguves – ir tik plašas iespējas izmantot un lietot ikdienas darbā internetā pieejamos mācību resursus. Angļu valodas kursos tika apgūtas metodes, kā mācīties valodu praktiskā darbībā.

Pasaulei mainoties, arī mums ir jābūt gataviem, kā vienā klasē un skolas vidē pieņemt un saliedēt bērnus un arī pieaugušos ar dažādu pieredzi, prasmēm, uzskatiem. Tas nebūt nav viegli, un tāpēc mūsu pedagogi apguva koučingu, klasvadības prasmes, komandas darba vadību.

Intensīvajā ikdienā diemžēl saskaramies arī ar ļoti nepatīkamu problēmu – skolotāji nogurst un izdeg no pārlieku lielās darba slodzes. Arī šai problēmai ir jāatrod risinājums, un tā ir apzinātības praktizēšana gan pedagogiem, gan skolēniem.

Kāpēc šo pašu saturu nevarēja apgūt tepat Latvijā?

Var jau, protams, un pedagogi arī apgūst – meklē, mācās, izmēģina, dalās. Tomēr dalībai starptautiskos kursos ir īpaša pievienotā vērtība – pedagogam ir iespēja savu pieredzi salīdzināt ar pārējiem – ko es daru labi, kas man izdodas, ko es varu aizgūt no citiem un ieviest savas skolas ikdienā. Tāpat ir ļoti svarīgi gūt sev atziņu – jā, man ir, ko parādīt un iemācīt arī citiem, man ir, ar ko palepoties. Un citu valstu pedagogi ieklausās, mācās, vaicā pēc padoma, vēlas sadarboties. Tādējādi, pašiem nemanot, nonākam pie secinājuma, ka Eiropa un Eiropas vērtības ir nevis tāli un skaļi saukļi, bet kaut kas mums katram piederošs un vērtīgs.

Dažas no pedagogu atsauksmēm

* Uzdodot dažādus interesantus uzdevumus, mums tika attīstīts radošums, pozitīva domāšana. Šie kursi būtu ieteicami visiem, kas interesējas par mākslu, radošumu un psiholoģiju, jo mākslai ar psiholoģiju ir daudz kopīga. (G.Mežule, “Art as therapy: self-expression and special needs in art education”)

* Kursus vērtēju ļoti pozitīvi, jo bija iespēja uzlabot angļu valodas prasmes, paplašināt vārdu krājumu, uzlabot izrunu. Bija interesanti tuvāk iepazīties ar citu valstu pedagogiem. (D.Sprince, E.Eglīte, „Fluency and English Language Development for Educational Staff”

* Man bija iespēja apmeklēt angļu valodas apmācības kopā ar īstiem angļu valodas profesionāļiem. Tā bija vērtīga pieredze man pašai, bija daudz jārunā, jāmācās atrast dažādas interesantas vietas un saplānot pēcpusdienas apskates vietas salā.(A.Liberte, „Fluency and English Language Development for Educational Staff”)

* Darbojoties mācību stacijās, apguvām, kā tiek sekmēta bērnu patstāvība, radošā domāšana, personīgā atbildība un interese. Pēcpusdienas un vakara stundas izmantojām tuvākās apkārtnes iepazīšanai. Priecājamies, ka bija brīnišķīga iespēja gūt jaunus iespaidus un pieredzi, paplašināt redzesloku un iepazīt dažādu tautu kultūru. Tā kā projekta darba valoda bija angļu valoda, tad ieguvām nenovērtējamu praksi angļu valodas pielietošanā. (E.Auniņa, A.Tauriņa “Smart teachers play more!”)

* Kursu vadīja Marijas Montessori darba metodes pārzinoša skolotāja, kas Itālijā sarakstījusi divas grāmatas par Marijas Montessori pedagoģijas praktisko darbību. Lekcijas notika itāļu valodā ar tulkojumu angļu valodā.  Tika prezentēti video par darbošanos bērnudārzā, skolā, darbojāmies praktiski ar M.Montessori materiāliem. Ieguvu daudz zināšanu, arī prasmes un iemaņas par to, kā strādāt ar šiem materiāliem. (K.Stukāne, “The Montessori Method”)

* Kursos mācījāmies, domājām un aktīvi līdzdarbojāmies, lai apgūtu metodes praktiski. Rezultātā iegūta lieliska pieredze integrācijas jautājumos, kā palīdzēt bērnam no citas kultūrvides, valsts iekļauties klasē, skolā, kopienā. Iegūti jauni draugi – kolēģi no dažādām Eiropas pilsētām.(L.Vaite, “Integrity and Multiculurality”)

* Lektori mūs iepazīstināja ar Portugāles izglītības sistēmu, uzzinājām gan par iekļaujošās izglītības pozitīvajām, gan negatīvajām iezīmēm, kā arī par valsts un Eiropas atbalstu iekļaujošās izglītības veicināšanā. (A.Dzērve, “Teaching Principles and Methods in Inclusive Education”)

* Kursu mērķis bija parādīt, cik daudz un dažādos veidos iekļaujošajā izglītībā iespējams izmantot digitālos rīkus, lai izveidotu vērtīgus, aizraujošus un interesantus mācību materiālus. (B.Tetere, “ICT in Education – Towards a Digital and Inclusive Pedagogy”)

* Mēs iepazināmies ar instrumentiem, ko izmantot, lai radītu atbalstošu mācību vidi bērniem ar īpašām vajadzībām. Analizējām un salīdzinājām izglītojamo iekļaušanas piemērus dažādu valstu izglītības sistēmā. Apmainījāmies ar pieredzi ar citiem skolotājiem no ES valstīm. Kursu laikā izveidojās spēcīgas attiecības ar kolēģiem no Turcijas, Portugāles, Polijas, Maķedonijas. (I.Juste, L.Grāpēna, “Special needs”)

* Tā bija lieliska pieredze: mācīties valodu. Valodas nodarbības nemaz nebija tik vieglas. Pasniedzēja bija domājusi par katra dalībnieka vajadzībām, visi teksti bija  sameklēti, domājot par katru dalībnieku. Darbs notika individuāli un bija ļoti intensīvs; nevarējām atslābt ne mirkli. (D.Lediņa, „Fluency and English Language Development for Educational Staff”)

* Šis 5 dienu kurss deva iespēju apgūt dažādus interesantus balss iesildīšanas un ritma izjūtas attīstīšanas vingrinājumus, iemācīties spēlēt bungas, blokflautu un ukuleli, iepazīt dažādas muzikālās spēles, iepazīt citu kolēģu darba metodes. Lekcijās un radošajās darbnīcās tika sniegts gan teorētisks, gan praktisks atbalsts pedagogiem. (A.Kalniņa, “Singing, Recorder, Ukulele and Bucket Drumming”)

* Kursos apguvu daudz un dažādu ierosmju, kā vadīt komandas darbu, pamatojoties uz dalībnieku stiprajām pusēm un iniciatīvu. Šī ir brīnišķīga iespēja izmantot netradicionālas metodes, kā eneagrammu, drāmu, koučingu, kustību terapijas paņēmienus, jo mums katram noder kaut kas cits. (D.Ramata, “Team Leading in Education”)

* Tās bija sarunas par mūsdienu Eiropā aktuālām tēmām – kā sadzīvot, kā mācīties, ja mēs esam tik dažādi gan spēju, gan kultūras tradīciju ziņā. (A.Rozenberga, “Managing a Diverse Classroom: Facing Upcoming Challenges”)

Projekts ”Īpašs bērns? Gudrs skolotājs!” tika finansēts ar Eiropas Komisijas programmas “Erasmus+”, kuru Latvijā administrē Valsts izglītības attīstības aģentūra, atbalstu. Šī publikācija atspoguļo vienīgi autora uzskatus, un Komisijai nevar uzlikt atbildību par tajā ietvertās informācijas jebkuru iespējamo izlietojumu. 

Aktuālais jautājums

Vai plānojat šogad svētkos izmantot pirotehnikas izstrādājumus/šaut salūtu?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) Rūjienas apvienības pārvalde aicina darbā traktora vadītāju uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • vadīt traktortehniku un kravas automašīnu ievērojot ekspluatācijas un apkopes noteikumus; • veikt dažāda rakstura saimnieciskos darbus Pašvaldībai piederošā teritorijā (infrastruktūras uzturēšanas, kopšanas, transportēšanas un citus ar amata pienākumiem saistītus darbus); • uzturēt traktortehniku, automašīnu un tā aprīkojumu tehniskā kārtībā; un ja Tev ir: • vismaz pamata izglītība; • traktortehnikas vadīšanas apliecība TR1, TR2 vai B kategorijas autovadītāja apliecība; • labas latviešu valodas zināšanas; • spēja pastāvīgi veikt darbu un uzņemties atbildību par noteikto uzdevumu izpildi; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 783 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 824 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam. CV lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz rujienasapvieniba@valmierasnovads.lv vai personīgi Rūjienas apvienības valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā, adrese: Raiņa iela 3, Rūjiena, Valmieras novads, ar norādi „Pieteikums traktora vadītāja/-s amatam”, līdz 2026.gada 14.janvārim plkst.12.00. Tālrunis papildu informācijai: 25662217. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: TRAKTORA VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Raiņa iela 3, Rūjiena, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-14 Kontaktpersona: rujienasapvieniba@valmierasnovads.lv 25662217

Valmieras tehnikums aicina darbā ATJAUNOJAMĀS ENERĢĒTIKAS UN ELEKTROTEHNIKAS SKOLOTĀJU (profesiju klasifikatora kods 2320 01) Mēs piedāvājam: 1,6 darba slodzi, 5 darba dienas nedēļā (2 amata vietas) Darba algu 1599 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas, par 1 slodzi (30 stundas nedēļā) Iespēju iesaistīties projektos par papildus samaksu Apmaksātu veselības apdrošināšanas polisi Apmaksātu profesionālo pilnveidi Atbalstu no kompetentiem kolēģiem Ceļa izdevumu kompensāciju no 20.kilometra, nokļūšanai no dzīvesvietas uz darba vietu Modernu darba vidi un labus darba apstākļus Tev nepieciešams: Augstākā izglītība nozarē vai profesionālā vidējā izglītība (atbilstoši 3.profesionālās kvalifikācijas līmenim) Pozitīva un radoša attieksme pret darbu Labas saskarsmes iemaņas Labas datorprasmes (Microsoft Excel, Word, PowerPoint) Prasme darboties ar izglītības tehnoloģijām Pasniedzamie mācību priekšmeti: Elektroenerģētikas pamatprocesi un elektrotehnisko darbu veidi Elektroietaišu montāžas atslēdznieka darbi Elektroietaišu montāžas palīgdarbi Elektrodrošība elektroietaišu tehniskās ekspluatācijas un elektromontāžas darbos Sadales ietaišu izbūve Elektrisko mašīnu un iekārtu pieslēgšana Elektrisko mašīnu un iekārtu iestatīšana un ekspluatācija Elektrotehniskās dokumentācijas aizpildīšana Preču un pakalpojumu izvēle elektromontāžas darbiem Atjaunojamo resursu izmantošana elektroenerģijas ražošanā Atjaunojamās enerģētikas iekārtu montāža un uzstādīšana Atjaunojamās enerģētikas iekārtu demontāža un materiālu utilizācija Cauruļvadu montāža Tālrunis informācijai: Direktores vietniece Līva Veinberga-Kājiņa tālr. 27408850 CV un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas lūdzam sūtīt uz e-pastu personals@valmierastehnikums.lv ar norādi “AET skolotāja vakancei” līdz 2026.gada 9.janvārim. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti (Vispārīgā datu aizsardzības regula, turpmāk - VDAR) 13. pantu, Valmieras tehnikums informē, ka: 1) Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs vakances atlases konkursa norisi; 2) iepriekš minētās jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir Valmieras tehnikums, reģistrācijas Nr. 90009612809, Vadu iela 3, Valmiera, LV-4201, skola@valmierastehnikums.lv. Profesija: PROFESIONĀLĀS IZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Vadu iela 3, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-09 Kontaktpersona: Līva Veinberga - Kājiņa Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Valmieras tehnikums aicina darbā DABASZINĪBU SKOLOTĀJU (profesiju klasifikatora koda Nr.2320 01) Piedāvājam: 1 darba slodzi, 4 darba dienas nedēļā (30 stundas nedēļā) Darba algu 1271 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas par 1 slodzi Apmaksātu profesionālo pilnveidi Teicamus darba apstākļus atbalstošā kolektīvā Ceļa izdevumu kompensāciju no 20.kilometra, nokļūšanai no dzīvesvietas uz darba vietu Modernu darba vidi un labus darba apstākļus Prasības pretendentam: Augstākā pedagoģiskā izglītība specialitātē (var strādāt vidusskolas klasēs) Pozitīva un radoša attieksme pret darbu Teicama valsts valodas prasme Labas saskarsmes iemaņas Labas datorprasmes Prasme strādāt ar izglītības tehnoloģijām CV un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas lūdzam sūtīt uz e pastu: personals@valmierastehnikums.lv ar norādi “Dabaszinību skolotāja vakancei” līdz 2026.gada 9.janvārim. Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz darba pārrunām klātienē. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti (Vispārīgā datu aizsardzības regula, turpmāk - VDAR) 13. pantu, Valmieras tehnikums informē, ka: 1) Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs vakances atlases konkursa norisi; 2) iepriekš minētās jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir Valmieras tehnikums, reģistrācijas Nr. 90009612809, Vadu iela 3, Valmiera, LV-4201, skola@valmierastehnikums.lv. Profesija: PROFESIONĀLĀS IZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Vadu iela 3, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2026-01-09 Kontaktpersona: Līva Veinberga - Kājiņa Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri