Valmieras Ziņas

Noslēdzies projekts “Īpašs bērns? Gudrs skolotājs!”

Lasīšanas laiks: 6 min

Mūsdienu pasaule kļūst aizvien sarežģītāka, līdz ar to skolas ikdienā redzam, ka arī bērni kļūst arvien sarežģītāki, katram ir ļoti daudzveidīgas un dažādas vajadzības. Ko darīt? Kā mums atbalstīt mūsu skolēnus ceļā uz izglītību un veiksmīgu dzīvi?

Valmieras Gaujas krasta vidusskolā – attīstības centrā ik dienu noris intensīvs darbs, kurā piedalās visi darbinieki – gan pedagoģiskie, gan tehniskie – lai palīdzētu mūsu skolēniem atrast savu vietu dzīvē. Tomēr brīžiem jūtam, ka ar jau apgūtajām zināšanām ir par maz, tāpēc vajag apgūt vēl papildus prasmes un iemaņas. Tāpēc jau no 2019.gada skolas 18 pedagogi piedalās programmas Erasmus+ projektā “Īpašs bērns? Gudrs skolotājs!”, lai apmeklētu mācību kursus Eiropas Savienības valstīs, mācītos un iedvesmotos.

Kādas zināšanas, prasmes un iemaņas apguvām projekta laikā?

Vairākās mobilitātēs pedagogi apguva papildus zināšanas par mūsdienīgu metožu izmantošanu speciālās izglītības jomā, piemēram, Latvijā pamatoti populārās Montesori pedagoģijas pielietojumu.

Ikdienā ir būtiski paplašināt pedagogiem pieejamo metožu klāstu, un mūsu pedagogi apguva daudzveidīgu jaunu mūzikas instrumentu spēli, ko izmantot ikdienas darbā, kā arī mākslas kā terapijas elementu integrēšanu stundu un ārpusstundu nodarbībās. Tāpat ļoti vērtīgi bija apzināties rotaļas un spēles kā mācību satura apguves līdzekļa ieviešanu stundās.

Tāpat arī mūsu pedagogi apguva aktuālas zināšanas par iekļaujošas vides veidošanu skolās – ko tas nozīmē, kā un vai vispār ir iespējams veidot katram bērnam tādu vidi, kurā viņš justos pietiekami droši un brīvi, kā runāt ar vecākiem un sabiedrību par iekļaujošas izglītības nozīmi.

Mūsdienās, ja tu vēlies būt veiksmīgs un inovatīvs pedagogs, nekādi neiztikt bez svešvalodām un tehnoloģiju apguves – ir tik plašas iespējas izmantot un lietot ikdienas darbā internetā pieejamos mācību resursus. Angļu valodas kursos tika apgūtas metodes, kā mācīties valodu praktiskā darbībā.

Pasaulei mainoties, arī mums ir jābūt gataviem, kā vienā klasē un skolas vidē pieņemt un saliedēt bērnus un arī pieaugušos ar dažādu pieredzi, prasmēm, uzskatiem. Tas nebūt nav viegli, un tāpēc mūsu pedagogi apguva koučingu, klasvadības prasmes, komandas darba vadību.

Intensīvajā ikdienā diemžēl saskaramies arī ar ļoti nepatīkamu problēmu – skolotāji nogurst un izdeg no pārlieku lielās darba slodzes. Arī šai problēmai ir jāatrod risinājums, un tā ir apzinātības praktizēšana gan pedagogiem, gan skolēniem.

Kāpēc šo pašu saturu nevarēja apgūt tepat Latvijā?

Var jau, protams, un pedagogi arī apgūst – meklē, mācās, izmēģina, dalās. Tomēr dalībai starptautiskos kursos ir īpaša pievienotā vērtība – pedagogam ir iespēja savu pieredzi salīdzināt ar pārējiem – ko es daru labi, kas man izdodas, ko es varu aizgūt no citiem un ieviest savas skolas ikdienā. Tāpat ir ļoti svarīgi gūt sev atziņu – jā, man ir, ko parādīt un iemācīt arī citiem, man ir, ar ko palepoties. Un citu valstu pedagogi ieklausās, mācās, vaicā pēc padoma, vēlas sadarboties. Tādējādi, pašiem nemanot, nonākam pie secinājuma, ka Eiropa un Eiropas vērtības ir nevis tāli un skaļi saukļi, bet kaut kas mums katram piederošs un vērtīgs.

Dažas no pedagogu atsauksmēm

* Uzdodot dažādus interesantus uzdevumus, mums tika attīstīts radošums, pozitīva domāšana. Šie kursi būtu ieteicami visiem, kas interesējas par mākslu, radošumu un psiholoģiju, jo mākslai ar psiholoģiju ir daudz kopīga. (G.Mežule, “Art as therapy: self-expression and special needs in art education”)

* Kursus vērtēju ļoti pozitīvi, jo bija iespēja uzlabot angļu valodas prasmes, paplašināt vārdu krājumu, uzlabot izrunu. Bija interesanti tuvāk iepazīties ar citu valstu pedagogiem. (D.Sprince, E.Eglīte, „Fluency and English Language Development for Educational Staff”

* Man bija iespēja apmeklēt angļu valodas apmācības kopā ar īstiem angļu valodas profesionāļiem. Tā bija vērtīga pieredze man pašai, bija daudz jārunā, jāmācās atrast dažādas interesantas vietas un saplānot pēcpusdienas apskates vietas salā.(A.Liberte, „Fluency and English Language Development for Educational Staff”)

* Darbojoties mācību stacijās, apguvām, kā tiek sekmēta bērnu patstāvība, radošā domāšana, personīgā atbildība un interese. Pēcpusdienas un vakara stundas izmantojām tuvākās apkārtnes iepazīšanai. Priecājamies, ka bija brīnišķīga iespēja gūt jaunus iespaidus un pieredzi, paplašināt redzesloku un iepazīt dažādu tautu kultūru. Tā kā projekta darba valoda bija angļu valoda, tad ieguvām nenovērtējamu praksi angļu valodas pielietošanā. (E.Auniņa, A.Tauriņa “Smart teachers play more!”)

* Kursu vadīja Marijas Montessori darba metodes pārzinoša skolotāja, kas Itālijā sarakstījusi divas grāmatas par Marijas Montessori pedagoģijas praktisko darbību. Lekcijas notika itāļu valodā ar tulkojumu angļu valodā.  Tika prezentēti video par darbošanos bērnudārzā, skolā, darbojāmies praktiski ar M.Montessori materiāliem. Ieguvu daudz zināšanu, arī prasmes un iemaņas par to, kā strādāt ar šiem materiāliem. (K.Stukāne, “The Montessori Method”)

* Kursos mācījāmies, domājām un aktīvi līdzdarbojāmies, lai apgūtu metodes praktiski. Rezultātā iegūta lieliska pieredze integrācijas jautājumos, kā palīdzēt bērnam no citas kultūrvides, valsts iekļauties klasē, skolā, kopienā. Iegūti jauni draugi – kolēģi no dažādām Eiropas pilsētām.(L.Vaite, “Integrity and Multiculurality”)

* Lektori mūs iepazīstināja ar Portugāles izglītības sistēmu, uzzinājām gan par iekļaujošās izglītības pozitīvajām, gan negatīvajām iezīmēm, kā arī par valsts un Eiropas atbalstu iekļaujošās izglītības veicināšanā. (A.Dzērve, “Teaching Principles and Methods in Inclusive Education”)

* Kursu mērķis bija parādīt, cik daudz un dažādos veidos iekļaujošajā izglītībā iespējams izmantot digitālos rīkus, lai izveidotu vērtīgus, aizraujošus un interesantus mācību materiālus. (B.Tetere, “ICT in Education – Towards a Digital and Inclusive Pedagogy”)

* Mēs iepazināmies ar instrumentiem, ko izmantot, lai radītu atbalstošu mācību vidi bērniem ar īpašām vajadzībām. Analizējām un salīdzinājām izglītojamo iekļaušanas piemērus dažādu valstu izglītības sistēmā. Apmainījāmies ar pieredzi ar citiem skolotājiem no ES valstīm. Kursu laikā izveidojās spēcīgas attiecības ar kolēģiem no Turcijas, Portugāles, Polijas, Maķedonijas. (I.Juste, L.Grāpēna, “Special needs”)

* Tā bija lieliska pieredze: mācīties valodu. Valodas nodarbības nemaz nebija tik vieglas. Pasniedzēja bija domājusi par katra dalībnieka vajadzībām, visi teksti bija  sameklēti, domājot par katru dalībnieku. Darbs notika individuāli un bija ļoti intensīvs; nevarējām atslābt ne mirkli. (D.Lediņa, „Fluency and English Language Development for Educational Staff”)

* Šis 5 dienu kurss deva iespēju apgūt dažādus interesantus balss iesildīšanas un ritma izjūtas attīstīšanas vingrinājumus, iemācīties spēlēt bungas, blokflautu un ukuleli, iepazīt dažādas muzikālās spēles, iepazīt citu kolēģu darba metodes. Lekcijās un radošajās darbnīcās tika sniegts gan teorētisks, gan praktisks atbalsts pedagogiem. (A.Kalniņa, “Singing, Recorder, Ukulele and Bucket Drumming”)

* Kursos apguvu daudz un dažādu ierosmju, kā vadīt komandas darbu, pamatojoties uz dalībnieku stiprajām pusēm un iniciatīvu. Šī ir brīnišķīga iespēja izmantot netradicionālas metodes, kā eneagrammu, drāmu, koučingu, kustību terapijas paņēmienus, jo mums katram noder kaut kas cits. (D.Ramata, “Team Leading in Education”)

* Tās bija sarunas par mūsdienu Eiropā aktuālām tēmām – kā sadzīvot, kā mācīties, ja mēs esam tik dažādi gan spēju, gan kultūras tradīciju ziņā. (A.Rozenberga, “Managing a Diverse Classroom: Facing Upcoming Challenges”)

Projekts ”Īpašs bērns? Gudrs skolotājs!” tika finansēts ar Eiropas Komisijas programmas “Erasmus+”, kuru Latvijā administrē Valsts izglītības attīstības aģentūra, atbalstu. Šī publikācija atspoguļo vienīgi autora uzskatus, un Komisijai nevar uzlikt atbildību par tajā ietvertās informācijas jebkuru iespējamo izlietojumu. 

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras pirmsskolas izglītības iestāde “Sprīdītis” (turpmāk – Iestāde) aicina darbā apkopēju (1 likme – 40 stundas nedēļā) uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • uzturēt un rūpēties par Iestādes koplietošanas telpu tīrību un kārtību, saskaņā ar higiēnas prasībām un telpu uzkopšanas plānu; • kopt telpaugus koplietošanas telpās; un ja Tev ir: • vismaz pamata izglītība; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: pozitīva un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • atalgojumu 740,00 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV) lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz e-pastu: spriditis@valmiera.edu.lv ar norādi “Apkopēja vakance” līdz 2025.gada 26.septembrim plkst.17:00. Tālrunis papildu informācijai: 64231434. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: APKOPĒJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-09-26 Kontaktpersona: spriditis@valmiera.edu.lv 64231434

SIA “Valmieras Olimpiskais centrs” Jāņa Daliņa sporta komplekss aicina pievienoties savai komandai uz nenoteiktu laiku: uzkopšanas dienesta darbinieku/-ci Mēs sagaidām: Augstu atbildības izjūtu un precizitāti darbā; Spēju patstāvīgi plānot savu darba laiku; Labas latviešu valodas zināšanas; Pieredze līdzīgā amatā tiks uzskatīta par priekšrocību. Tavi pienākumi: Nodrošināt tīrību un kārtību viesnīcas numuros, manēžā un koplietošanas telpās; Veikt uzkopšanas darbus viesnīcas numuros pēc viesu aizbraukšanas; Veikt citus pienākumus saskaņā ar darba pienākumu aprakstu. Mēs piedāvājam: Darbu draudzīgā un profesionālā kolēģu komandā; Stabilu atalgojumu un sociālās garantijas; Atalgojums: stundas tarifa likme – 5.50 €/h (pārbaudes laikā 4,80 €/h), svētku dienās atalgojums atbilstoši Darba likumam; apmācības darbu uzsākot; Summēto darba laiku, darbu maiņās (5:30-14:00; 12:30-21:00); Dažāda veida “bonusus” pēc pārbaudes laika; Veselības apdrošināšanu pēc 6 nostrādātiem mēnešiem; Darba vieta: “Jāņa Daliņa sporta komplekss”, J.Daliņa iela 2, Valmiera, Valmieras novads. CV lūdzu sūtīt uz e-pastu – solvita.einberga@valmierasoc.lv , sīkāka informācija pa tālr.27079858 Informācija par Jāņa Daliņa sporta kompleksu: www.janadalinastadions.lv Pretendentu iesūtītie dokumenti un personas dati, uz vakances laiku un noteiktu laiku pēc norādītā termiņa beigām, pārziņa leģitīmo interešu ietvaros tiks uzglabāti pārziņa lietvedībā. Iesniedzot savu pieteikumu, Jūs piekrītat savu personas datu apstrādei norādītās vakances pretendentu izvērtēšanas un atlases procesā un saziņai ar Jums. Nosūtītajos dokumentos lūgums neiekļaut sensitīvus (īpašās kategorijas) personas datus. Savu piekrišanu datu apstrādei norādītajiem mērķiem varat atsaukt jebkurā laikā, sazinoties ar pārzini. Pārzinis garantē nenodot pretendenta personas datus trešajām personām, bez pretendenta rakstveida saskaņojuma. Pārzinis SIA “Valmieras Olimpiskais centrs”, reģistrācijas Nr. 54103025871, adrese: Čempionu iela 2, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Profesija: VIESNĪCAS ISTABENIS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Jāņa Daliņa iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-09-30 Darba sākšanas datums: 2025-09-16 Kontaktpersona: Megija Stalberga Izglītības līmenis: Vispārējā pamatizglītība

SIA “Padtex Insulation” aicina savā komandā NOLIKTAVAS DARBINIEKU! Mēs meklējam atbildīgu un enerģisku noliktavas darbinieku, kurš piedalīsies noliktavas darbu organizēšanu dinamiskā un augošā uzņēmumā. Ja esi gatavs izaicinājumiem un vēlies pievienoties stabilai un profesionālai komandai, tad šī ir TAVA iespēja! Tava darba apraksts: ikdienas noliktavas darbu organizēšana un uzraudzība; preču saņemšana un pārbaude pēc pavaddokumentiem; preču izvietošana un uzglabāšana atbilstoši noliktavas kārtībai un noteikumiem; materiālu uzskaite un kontrole; preču komplektēšana un sagatavošana izsniegšanai vai nosūtīšanai; noliktavu uzturēšana kārtībā. Prasības kandidātam: iepriekšēja pieredze darbā noliktavā vai loģistikā tiks uzskatīta par priekšrocību; vēlama derīga autoiekrāvēja un B kategorijas vadītāja apliecība; labas iemaņas darbā ar datoru (MS Office); spēja strādāt kā individuāli, tā arī komandā; laba fiziskā forma; precizitāte, atbildība un augsta darba disciplīna; spēja mācīties un pielāgoties mainīgiem darba apstākļiem. Ko piedāvājam: konkurētspējīgu atalgojumu pārbaudes laikā 1400 EUR pirms nodokļu nomaksas; darba laiku no pirmdienas līdz piektdienai no 8.00 līdz 17.00; apmācības no pieredzējuša vadītāja; sociālās garantijas un veselības apdrošināšanu. Ja esi gatavs pievienoties mūsu komandai, PIESAKIES, sūtot savu pieteikumu (CV un motivācijas vēstuli) ar norādi "Noliktavas darbinieks", e-pastā alise.zvirbule@padtex.lv. Papildus informācija pa tālruni 22418808! Iesniedzot savu pieteikumu, Jūs piekrītat personas datu apstrādei konkrētajā atlases procesā. Pārzinis: SIA “Padtex Insulation”, reģ. nr. LV44103028772 Profesija: NOLIKTAVAS DARBINIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cempu iela 27, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-10-03 Darba sākšanas datums: 2025-10-13 Kontaktpersona: Alise Zvirbule Izglītības līmenis: Pamatizglītība

Mūsu partneri