Valmieras Ziņas

Matīss: pakāpeniski jāpalielina finansējums valsts budžeta programmām ceļiem

Lasīšanas laiks: 3 min

Vietējo ceļu liktenis ir atkarīgs no valsts budžeta programmām, kuru ietvaros finansējums ceļiem pakāpeniski būtu jāpalielina, norādīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Latvijas valsts autoceļu pārvaldītāja “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) Komunikācijas daļā aģentūrai BNS pavēstīja, ka ministrs piektdien, tiekoties ar būvniecības nozares pārstāvjiem un apsekojot valsts autoceļu būvniecības objektus Kurzemē, norādīja, ka vietējās nozīmes ceļus ir iespējams uzturēt un remontēt tikai par valsts budžeta līdzekļiem, tajos liegts ieguldīt Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumu.

“Diemžēl uz doto brīdi finansējuma deficīts vietējās nozīmes ceļiem jau ir 690 miljoni eiro. Šos līdzekļus vajadzēja ieguldīt ceļu tīklā, lai saglabātu to labā stāvoklī, taču tas nenotika. Kā sekas mēs redzam, ka vietējie ceļi, tai skaitā grants ceļi, ir ļoti sliktā stāvoklī,”

sacīja Matīss.

Pēc viņa paustā, šogad, pateicoties ES fondu finansējumam, vērienīgi darbi notiek uz valsts galvenajiem un reģionālajiem ceļiem, arī turpmākajos gados šajā ES fondu periodā tie turpināsies, taču vietējo ceļu liktenis ir atkarīgs tikai un vienīgi no valsts budžeta programmām, kuru ietvaros finansējums ceļiem pakāpeniski būtu jāpalielina.

“Bez sakārtota vietējo ceļu tīkla nav iespējama mazā un vidējā biznesa attīstība reģionos. Ja mēs vēlamies, lai cilvēki paliek dzīvot Latvijā, ir jānodrošina normāla infrastruktūra un ceļi ir pamatu pamats attīstībai,”

atzīmēja Matīss.

Biedrībā “Latvijas Ceļu būvētājs” aģentūrai BNS norādīja, ka Finanšu ministrija ceļu remontiem Ministru kabinetam piedāvā vēl vairāk samazināt finansējumu ceļiem, lai gan būtu jārīkojas tieši pretēji, it īpaši laikā, kad viena no prioritātēm ir valsts iekšējā drošība, kvalitatīvs un drošs ceļu tīklojums visā valsts teritorijā ir viens no iekšējās drošības stūrakmeņiem.

“Ja valsts galvenie ceļi, pateicoties Eiropas naudai, šogad lielākoties būs sakārtoti, tad reģionālajiem un vietējiem ceļiem un tiltiem bez budžeta finansējuma nākotne ir drūma,”

informēja biedrība, atzīmējot, ka patlaban 51,2% no reģionālajiem autoceļiem jeb 2304 kilometri ir kādreiz asfaltēti, bet tagad nonākuši sabrukšanas stāvoklī un 51% Latvijas tiltu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī.

Pēc biedrības paustā,

ja tiks turpināta pēdējo desmit gadu prakse un valsts problēmas risinātas uz ceļu uzturēšanai budžetā paredzētās naudas rēķina, līdz 2020.gadam sliktā stāvoklī nonāks arī puse no tiem reģionālajiem autoceļiem, kas patlaban ir apmierinošā stāvoklī.

Lai informētu kā novērst un nepieļaut ceļu un tiltu sabrukumu, “Latvijas Ceļu būvētājs” pirmdien, 10.augustā, rīko Latvijas valsts ceļu un tiltu kvalitātes novērtējumam un risinājumiem veltītu pasākumu, kurā piedalīsies biedrības valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš un biedrības “Zemnieku saeima” valdes priekšsēdētājs Juris Lazdiņš, kurš pastāstīs par ceļu infrastruktūras kvalitātes ietekmi uz zemnieku saimniecību finansiālajiem rādītājiem un izaugsmes iespējām.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka satiksmes ministrs Anrijs Matīss piektdien reģionālajā devās vizītē Kurzemi, kur tostarp apsekoja būvdarbus uz Liepājas šosejas un Sabiles ceļa.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Vai zināji, ka no vieglā autovadītāja vari kļūt par autobusa vadītāju?! Aicinām pieteikties B transportlīdzekļu vadītājus D kategorijas apmācībām PRASĪBAS PRETENDENTIEM: vidējā izglītība vismaz 24 gadi B kategorijas transportlīdzekļa vadītāja apliecība pieredze, vadot B kategorijas transportlīdzekli labas saskarsmes un komunikācijas prasmes APMĀCĪBU PROCESS UN FINANSIĀLĀ ATBALSTA APMĒRS uzsākot sadarbību, tiks slēgts apmācību līgums, kas paredz, ka pēc D kategorijas vadītāja kvalifikācijas iegūšanas, uzņēmumā jānostrādā vismaz 2 gadi jāveic pirmā iemaksa EUR 300 uzņēmums sedz atlikušo mācību maksu (~EUR 1800), no kuras EUR 1200 mums atmaksāsi divu gadu laikā pēc tam, kad sāksi strādāt uzņēmumā apmācību izmaksās tiek iekļauts: skolas eksāmens, praktiskās braukšanas nodarbības, CSDD teorijas un braukšanas eksāmens un profesionālā autovadītāju periodiskā apmācība (95. kods) DARBA PIENĀKUMI: pasažieru pārvadāšana ar autobusu saskaņā ar grafiku darbs ar kases aparātu biļešu pārdošana pasažieriem kvalitatīva pasažieru apkalpošana UZŅĒMUMS PIEDĀVĀ: darbu stabilā uzņēmumā darbavietu pēc paša izvēles: Valmieras, Valkas, Rūjienas vai Smiltenes filiāle darba samaksu mēnesī līdz 1850 EUR (bruto) daļēju ceļa izdevumu apmaksu no dzīvesvietas uz darbavietu iespēju savienot ar darbu citā uzņēmumā veselības apdrošināšanas iespējas pilnas sociālās garantijas apmācību pirms darba pienākumu uzsākšanas CV iesniegt: sūtot elektroniski info@vtu-valmiera.lv vai personīgi SIA „VTU Valmiera” personāla daļā darba dienās no plkst. 13:00 līdz 16:00. INFORMĀCIJA: par apmācību procesa organizēšanu – tālr. 29231565 par autobusa vadītāja amata pienākumiem – tālr. 26517788 Ar pretendentiem, kurus aicināsim uz tikšanos, lai pārrunātu sadarbības iespējas, sazināsimies personīgi! Profesija: AUTOMOBIĻA VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Brandeļi, Brandeļi, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 4 Aktuāla līdz: 2025-05-30 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: info@vtu-valmiera.lv, mob.t.29231565

Mūsu partneri