Valmieras Ziņas

Latvijas diplomāti Valmierā tiekas ar reģiona uzņēmējiem

Lasīšanas laiks: 3 min

Ceturtdien, 19.septembrī, Valmierā viesojās vairāk nekā 30 ārvalstīs rezidējošie Latvijas Republikas diplomāti, lai iepazītos ar pašvaldības darbu un attīstības virzieniem, vietējo uzņēmumu piedāvājumu un iespējām, kā arī pārrunātu jautājumus, kas skar eksporta iespējas dažādās pasaules valstīs.

Valmierā ieradās Eiropas valstīs, Dienvidkorejā, Kanādā, ASV, Indijā, Uzbekistānā, Kazahstānā, Azerbaidžānā un citās valstīs rezidējošie Latvijas diplomāti.

Rīta pusē Valmieras teātrī diplomāti tikās ar Valmieras pilsētas pašvaldības domes priekšsēdētāju Jāni Baiku, kurš prezentējas pilsētas piedāvātās iespējas ārvalstu uzņēmējiem.

„Šāda tikšanās ir unikāla iespēja prezentēt Valmieru un pastāstīt par to, ko mēs varam piedāvāt ārvalstu investoriem. Ar mūsu diplomātu palīdzību šī vēsts tiks aiznesta uz vairāk nekā 30 valstīm visā pasaulē. Ja ārvalstu uzņēmējiem radīsies interese par iespējām investēt Latvijā, mūsu diplomāti varēs pastāstīt par to, ka Valmierā viņi tiek labprāt gaidīti,” par diplomātu viesošanos Valmierā saka Jānis Baiks.

Lai veicinātu uzņēmējdarbību un dotu iespēju izzināt potenciālos eksporta tirgus, pēcpusdienā Vidzemes reģiona uzņēmēji bija aicināti uz tikšanos ar Latvijas diplomātiem. Tikšanās laikā Ārlietu ministrijas Ārējās tirdzniecības un ārējo ekonomisko sakaru veicināšanas departamenta direktors Indulis Ābelis pastāstīja par vēstniecību piedāvāto atbalstu uzņēmējiem, meklējot eksporta tirgus un sadarbības partnerus ārvalstīs.  

Viens no ministrijas uzdevumiem ir aizstāvēt Latvijas uzņēmumu intereses, veidojot Eiropas Savienības attiecības ar trešajām valstīm. Indulis Ābelis pastāstīja kādu piemēru, kā ministrija var palīdzēt uzņēmējiem Eiropas Savienības līmenī. Pirms diviem gadiem ES grasījās atcelt pret Ķīnu ieviestos importa tarifus, kas tika ieviesti, lai kompensētu par dempinga cenām ievesto stikla šķiedras izstrādājumu negatīvo ietekmi Eiropas Savienības tirgū. Uzņēmums „Valmieras stikla šķiedra” vērsās pie Ārlietu ministrijas pēc palīdzības, lai panāktu, ka tarifi netiek atcelti. Pateicoties Latvijas pārstāvju balsojumam, importa tarifi tika saglabāti. Ministrijas pārstāvis aicināja uzņēmējus būt aktīviem un paust savam vēlmes, lai diplomāti varētu veiksmīgāk pārstāvēt viņu intereses.

Tāpat būtiski darba virzieni ir eksporta veicināšanas un investoru piesaiste. Galveno darbu šajā jomā veic vēstniecību darbinieki. Lielākajās valstīs ekonomiskie diplomāti strādā ciešā sadarbībā ar Latvijas investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecību darbiniekiem. Kopumā LIAA ir 18 pārstāvniecības visā pasaulē.

Ekonomisko diplomātu uzdevums ir iepazīt vietējo ekonomiku, tirgus situāciju, likumus, uzņēmēju organizācijas, vietējās tradīcijas un citas nianses, lai varētu veiksmīgi pārstāvēt Latvijas ekonomiskās intereses. Tāpat diplomāti dažādās auditorijās stāsta par iespējām investēt Latvijā, kā arī var palīdzēt Latvijas uzņēmējiem nodibināt kontaktus ar partneriem ārvalstīs.

Indulis Ābelis aicināja uzņēmējus vērsties vēstniecībās tajās valstīs, par kurām viņiem ir interese. Ekonomiskie diplomāti varēs sniegt vispārīgu informāciju par tirgus situāciju konkrētā valstī, ieteiks, kur meklēt nepieciešamos kontaktus, kādās izstādēs piedalīties. Viņi konsultēs par nacionālajām īpatnībām, kas jāņem vērā, veidojot biznesa kontaktus. Vēstniecības sniedz atbalstu uzņēmējiem, atvēlot savas telpas biznesa pārrunu rīkošanai.

Pēc prezentācijas uzņēmējiem bija iespēja tikties ar dažādās valstīs strādājošajiem diplomātiem un pārrunāt specifiskus jautājumus, kas saistīti ar eksporta iespējām, izaicinājumiem, valstu kultūru atšķirībām un ietekmi uz sarunu vešanas procesiem un uzņēmējdarbību kopumā.

Kā pastāstīja Latvijas vēstniecības Indijā 2. sekretāre ekonomikas jautājumos Evija Rimšāne, Indijas tirgus ir ļoti aizsargāts, tādēļ būtiska ir valsts loma, pārstāvot savu uzņēmumu intereses. Šajā valstī uzņēmējiem jāapbruņojas ar pacietību, jo procesi notiek lēni. Atbilde no uzrunātā partnera ir jāgaida ilgi, solījumu izpilde prasa garāku laiku, nekā Latvijā. Tāda situācijas ir ne tikai biznesā, bet visās dzīves jomās. Tāpat vēstniecības pārstāve iesaka rūpīgi pārbaudīt partneri, pirms uzsākt biznesa darījumus. „Indija ir ļoti plaša, tajā dzīvo 1,3 miljardi cilvēku. Katrs cenšas nopelnīt iztiku gan ar godīgām, gan negodīgām metodēm,” atzīst Evija Rimšāne.

Indijas tirgū no Latvijas uzņēmumiem darbojas pārsvarā ir informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jomas pārstāvji. Tāpat interesi izrāda pārtikas rūpniecības, tūrisma, kā arī transporta un loģistikas uzņēmumi. Pēc vēstniecības datiem, pagaidām no Valmieras puses Indijas tirgū nav neviena uzņēmuma. Tikšanās ar pašvaldības un Valmieras Attīstības aģentūras pārstāvjiem, kā arī reģiona uzņēmējiem ir iespēja situāciju uzlabot, piebilst diplomāte.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras Jaunatnes centrs “Vinda” (turpmāk – Iestāde) aicina kultūras pasākumu organizatoru/-i uz noteiktu laiku. Darba vietas adrese: Rīgas iela 42, Valmiera, Valmieras novads. Ja Jūs vēlaties: • konsultēt pedagogus, nodrošināt viņiem palīdzību pasākumu organizēšanā; • nodrošināt pasākumu publicitāti Iestādes mājas lapā un sociālajos tīklos; • izstrādāt nolikumus skatēm un konkursiem un organizēt/koordinēt to norisi; • plānot un organizēt Iestādes rīkotos pasākumus, sacensības un konkursus (pēc pasākuma veikt izvērtēšanu); • plānot un organizēt Iestādes audzēkņu dalību valsts un starptautiska mēroga sacensībās, konkursos skatēs un festivālos; • iesaistīties citu iestāžu rīkotajos pasākumos, kur Iestāde ir sadarbības partneris; un Jums ir: • vismaz 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība pasākumu vadībā vai citās jomās, kas nodrošina amata pienākumu izpildei nepieciešamās prasmes; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • pieredze veidojot digitālos vizuālos materiālus (canva, photoshop u.c.); • kompetences: ļoti labas organizatoriskās un saskarsmes spējas, argumentācijas prasme; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus; analītiskās spējas; augsta atbildības sajūta; precizitāte; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 999,00 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika līdz 1052,00 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Pieteikuma vēstuli un CV lūdzam nosūtīt uz e-pastu: vinda@valmiera.edu.lv, vai personīgi Valmieras Jaunatnes centrā “Vinda”, adrese: Rīgas ielā 42, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Pieteikums kultūras pasākumu organizatora/-es amatam” līdz 2025.gada 12.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 29446642. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: KULTŪRAS PASĀKUMU ORGANIZATORS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 42, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Kultūra / Māksla Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-12 Kontaktpersona: vinda@valmiera.edu.lv 29446642

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Valmieras novada Nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pārvaldes (turpmāk – Struktūrvienība) vadītāja vietnieku/-ci, būvinženieri (uz noteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • organizēt un piedalīties būvniecības procesos Pašvaldības un tās iestāžu būvprojektu realizācijas laikā; • piedalīties būvprojektēšanas uzdevumu sagatavošanā, izvērtēt būvprojektus to izstrādes procesā; • veikt Pašvaldības būvju vizuālo/ tehnisko apsekošanu, atzinumu sagatavošanu, sniegt priekšlikumus un ieteikumus par prioritāri nepieciešamajiem Pašvaldības ēku un būvju remontdarbiem; • izstrādāt/organizēt Pašvaldības vajadzībām nepieciešamās remontdarbu tāmes, veikt izmaksu aplēses investīciju projektiem; • piedalīties Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto būvobjektu projektu pieteikumiem un atskaitēm nepieciešamās būvprojektu un būvniecības dokumentācijas sagatavošanā; • nodrošināt zaļās zonas apsaimniekošanu; • nodrošināt Pašvaldībai piederošā nekustamā īpašuma apzināšanu un uzskaiti; • piedalīties Struktūrvienības budžeta sagatavošanā un kontrolē un citi; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība (vai tai pielīdzināma augstākā izglītība) būvniecības jomā; • vismaz pēdējo trīs gadu praktiskā pieredze būvniecības jomā; • normatīvo aktu pārzināšana būvniecības jomā un izpratne to pielietošanā; • sertifikāts ēku būvdarbu vadīšanā, būvuzraudzībā tiks uzskatīts par priekšrocību; • kompetences: labas organizatoriskās un saskarsmes spējas, argumentācijas prasme, prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus, spēja strādāt individuāli un komandā, spēja loģiski domāt un analizēt, strādāt intensīvi, patstāvīgi un uzņemties atbildību, pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • labas praktiskā pielietojuma prasmes darbam ar MS Office, Būvniecības informācijas sistēmā, Būvju informācijas modelēšanas (BIM) sistēmā un biroja tehniku; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 2174 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 2304 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Valmieras novada Nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pārvaldes vadītāja vietnieka/-ces, būvinženiera/-es amatam” līdz 2025.gada 10.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148, 27807444. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PAŠVALDĪBAS PAMATDARBĪBAS STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /PRIEKŠNIEKA VIETNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-10 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 27807444

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) Dikļu Kultūras centrs (turpmāk – Kultūras centrs) aicina darbā Vaidavas vēsturisko liecību ekspozīcijas vadītāju uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • piedalīties izstāžu, ekspozīciju un citu aktivitāšu ieviešanas projektos; • organizēt izstādes; • uzturēt un papildināt informāciju, apkopot un izvietot ekspozīcijas materiālus; • vadīt nodarbības un ekskursijas; • sniegt konsultācijas apmeklētājiem; un ja Tev ir: • akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība humanitārajās zinātnēs; • vēlama pieredze ekskursiju gida darbā; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: teicamas organizatoriskās, komunikācijas un saskarsmes prasmes, strādājot individuāli un komandā; iniciatīva un radoša pieeja darbam; • labas prasmes darbā ar datoru, MS Office programmām un citu biroja tehniku; mēs piedāvājam: • nepilnu darba laiku 16 stundas nedēļā (0,4 slodze); • pamatalgu pārbaudes laikā 399,60 EUR (par 0,4 slodzi) pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 420,80 EUR (par 0,4 slodzi) pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un citus labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu un sakārtotu darba vidi. Motivācijas vēstuli, CV un izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz e-pastu: personals@valmierasnovads.lv ar norādi „Pieteikums Vaidavas vēsturisko liecību ekspozīcijas vadītāja/-s amatam” līdz 2025.gada 8.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 26486115. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PAŠVALDĪBAS IESTĀDES VADĪTĀJS /PRIEKŠNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Skolas iela 1, Vaidava, Vaidavas pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Nepilnais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-08 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 26486115

Mūsu partneri