Valmieras Ziņas

Labklājības ministrija plāno pilnveidot asistenta pakalpojumu pašvaldībā

Lasīšanas laiks: 3 min

Labklājības ministrija (LM) sagatavojusi virkni izmaiņu asistenta pakalpojumu regulējumā, kas nepieciešami, lai novērstu iepriekš konstatētās nepilnības un pilnveidotu minēto pakalpojumu sniegšanu pašvaldībā, informē Marika Kupče, LM Komunikācijas nodaļas vadītāja.

Iepriekšminēto paredz ceturtdien, 13.augustā, Valsts sekretāru sanāksmē izsludinātie grozījumi Ministru kabineta noteikumos Kārtība, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumu pašvaldībā. Tie vēl jāsaskaņo ar ministrijām un jāpieņem valdībā.

Plānots, ka turpmāk no valsts budžeta lielāku asistenta pakalpojuma daļu apmaksās, lai palīdzētu cilvēkam ar invaliditāti nokļūt darbavietā, izglītības iestādē vai vietā, kur viņam sniedz sociālās rehabilitācijas pakalpojumus. Tādējādi būs īstenots Invaliditātes likumā paredzētais asistenta pakalpojuma mērķis – sniegt atbalstu cilvēkam ar ļoti smagu vai smagu invaliditāti tādu darbību veikšanai ārpus mājokļa, kuras viņš invaliditātes dēļ nevar veikt patstāvīgi — nokļūt vietā, kur mācās, strādā, saņem pakalpojumus.

Tāpat paredzēts, ka asistenta pakalpojumu varēs saņemt arī cilvēki, kuri veic saimniecisko darbību un nokļūšanai uz brīvprātīgā darba veikšanas vietu. Asistenta pakalpojumu, lai nokļūtu uz brīvprātīgā darba veikšanas vietu, līdz šim no valsts budžeta neapmaksāja.

Vienlaikus plānots paplašināt asistenta pakalpojuma sniedzēju loku, iesaistot tajā arī juridiskas personas. Līdz šim pašvaldībām nereti bija grūtības atrast pakalpojuma sniedzēju, jo asistenta pakalpojumu varēja sniegt tikai fiziskas personas, turklāt 76% no asistentu pakalpojumu sniedzējiem bija cilvēku ar invaliditāti radinieki. Līdz ar to tā būs papildu iespēja atvieglot cilvēku ar invaliditāti radinieku ikdienu.

LM arī rosina vienkāršot asistenta atskaitīšanos par sniegto asistenta pakalpojumu. Turpmāk paredzēts, ka asistentam vienu reizi mēnesī sociālajā dienestā būs jāiesniedz atskaite par pakalpojuma sniegšanu, bet sociālais dienests kontrolēs līgumsaistību izpildi. Savukārt sociālais dienests nepieciešamības gadījumā varēs pieprasīt arī citus apliecinājumus, ka pakalpojums ir sniegts norādītajā apjomā. Šādā gadījumā par konkrētiem apliecinājuma veidiem pusēm būs jāvienojas līgumā par pakalpojuma sniegšanu. Šobrīd par norēķināšanās kārtību puses vienojas līgumā par pakalpojuma sniegšanu un nav konkrēti noteikts, kā tieši asistentam atskaitīties par sniegto pakalpojumu.

Paredzēts, ka turpmāk iesniegumā nebūs jānorāda kopējais stundu skaits nedēļā, bet gan pasākumi, kuriem cilvēks vēlas izmantot asistenta pakalpojumu. Tāpat plānots, ka cilvēkam ar 1.invaliditātes grupu, kas saņem kopšanas pabalstu, nebūs jāapliecina sava dalība noteiktos pasākumos. Tā vietā nepieciešamā asistenta pakalpojuma apjomu visiem cilvēkiem ar invaliditāti izvērtēs pēc vienotiem nosacījumiem, ņemot vērā viņu individuālās vajadzības.

Lai nodrošinātu tiesisko paļāvību un nevajadzētu visus līgumus ar 2016.gada 1.janvāri pārslēgt no jauna, līdz 2016.gada 30.jūnijam atbilstoši esošo noteikumu normām no valsts budžeta līdzekļiem apmaksās to asistenta pakalpojumu, par kuru līgums būs noslēgts līdz 2015.gada 31.decembrim.

Ar projektu iespējams iepazīties LM interneta vietnē sadaļā Aktuāli – LM Dokumentu projekti http://www.lm.gov.lv/text/1789. 

Asistenta pakalpojums pašvaldībā ieviests kopš 2013.gada 1.janvāra ar mērķi sniegt atbalstu nokļūšanai darba vietā, izglītības iestādē vai pakalpojumu saņemšanas vietā, kā arī, lai atvieglotu personu ar invaliditāti ģimenes locekļus un veicinātu to iesaisti darba tirgū.

Saskaņā ar VDEĀVK datiem uz 01.01.2015. bija 100 353 cilvēki ar I un II invaliditātes grupu, no kuriem 17 198 pilngadīgiem cilvēkiem ir izsniegts atzinums par asistenta pakalpojuma nepieciešamību.

Asistenta pakalpojumu pašvaldībā 2014.gadā saņēma 6794 cilvēki, bet pakalpojumu sniedza 6880 asistenti.

2015.gadam asistenta pakalpojuma nodrošināšanai no valsts budžeta ir paredzēti 10,20 milj. eiro.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA „Firma Madara’89”, Reģ.Nr.40003115846- viens no lielākajiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kas veiksmīgi darbojas pārtikas mazumtirdzniecībā, piedāvā darbu pārdevējam (-ai) veikalā “mini top!” "Strēlnieki", Naukšēnos, Valmieras novads. Galvenie darba pienākumi: Pārtikas un nepārtikas preču tirdzniecība; Pircēju apkalpošana pie kases; Preču pieņemšana, pasūtīšana, uzskaite, izvietošana tirdzniecības zālē; Preču realizācijas termiņu, marķējuma, kvalitātes, uzglabāšanas apstākļu un atbilstošas temperatūras kontrole. Prasības kandidātiem: Vēlama pieredze pārtikas tirdzniecībā; Precizitāte, atbildības sajūta. Piedāvājam: Veselības apdrošināšana; Papildus sociālās garantijas pēc nostrādāta gada; Svētku dāvanas; Atmaksātus papildatvaļinājumus; Profesionālās un personīgās izaugsmes iespējas; Mūsdienīgu darba vidi; Darba alga no EUR 850-900 (bruto); Darba laiks maiņās no plkst. 8.00-22.00. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv ar norādi – pārdevējs NAUKŠĒNOS, vai pieteikties WhatsApp +371 28614995. Profesija: MAZUMTIRDZNIECĪBAS VEIKALA PĀRDEVĒJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Strēlnieki, Naukšēni, Naukšēnu pag., Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-14 Kontaktpersona: mini top! Naukšēni cv@madara89.lv ar norādi pārdevējs

Mūsu partneri