Valmieras Ziņas

Labklājības ministrija plāno pilnveidot asistenta pakalpojumu pašvaldībā

Lasīšanas laiks: 3 min

Labklājības ministrija (LM) sagatavojusi virkni izmaiņu asistenta pakalpojumu regulējumā, kas nepieciešami, lai novērstu iepriekš konstatētās nepilnības un pilnveidotu minēto pakalpojumu sniegšanu pašvaldībā, informē Marika Kupče, LM Komunikācijas nodaļas vadītāja.

Iepriekšminēto paredz ceturtdien, 13.augustā, Valsts sekretāru sanāksmē izsludinātie grozījumi Ministru kabineta noteikumos Kārtība, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumu pašvaldībā. Tie vēl jāsaskaņo ar ministrijām un jāpieņem valdībā.

Plānots, ka turpmāk no valsts budžeta lielāku asistenta pakalpojuma daļu apmaksās, lai palīdzētu cilvēkam ar invaliditāti nokļūt darbavietā, izglītības iestādē vai vietā, kur viņam sniedz sociālās rehabilitācijas pakalpojumus. Tādējādi būs īstenots Invaliditātes likumā paredzētais asistenta pakalpojuma mērķis – sniegt atbalstu cilvēkam ar ļoti smagu vai smagu invaliditāti tādu darbību veikšanai ārpus mājokļa, kuras viņš invaliditātes dēļ nevar veikt patstāvīgi — nokļūt vietā, kur mācās, strādā, saņem pakalpojumus.

Tāpat paredzēts, ka asistenta pakalpojumu varēs saņemt arī cilvēki, kuri veic saimniecisko darbību un nokļūšanai uz brīvprātīgā darba veikšanas vietu. Asistenta pakalpojumu, lai nokļūtu uz brīvprātīgā darba veikšanas vietu, līdz šim no valsts budžeta neapmaksāja.

Vienlaikus plānots paplašināt asistenta pakalpojuma sniedzēju loku, iesaistot tajā arī juridiskas personas. Līdz šim pašvaldībām nereti bija grūtības atrast pakalpojuma sniedzēju, jo asistenta pakalpojumu varēja sniegt tikai fiziskas personas, turklāt 76% no asistentu pakalpojumu sniedzējiem bija cilvēku ar invaliditāti radinieki. Līdz ar to tā būs papildu iespēja atvieglot cilvēku ar invaliditāti radinieku ikdienu.

LM arī rosina vienkāršot asistenta atskaitīšanos par sniegto asistenta pakalpojumu. Turpmāk paredzēts, ka asistentam vienu reizi mēnesī sociālajā dienestā būs jāiesniedz atskaite par pakalpojuma sniegšanu, bet sociālais dienests kontrolēs līgumsaistību izpildi. Savukārt sociālais dienests nepieciešamības gadījumā varēs pieprasīt arī citus apliecinājumus, ka pakalpojums ir sniegts norādītajā apjomā. Šādā gadījumā par konkrētiem apliecinājuma veidiem pusēm būs jāvienojas līgumā par pakalpojuma sniegšanu. Šobrīd par norēķināšanās kārtību puses vienojas līgumā par pakalpojuma sniegšanu un nav konkrēti noteikts, kā tieši asistentam atskaitīties par sniegto pakalpojumu.

Paredzēts, ka turpmāk iesniegumā nebūs jānorāda kopējais stundu skaits nedēļā, bet gan pasākumi, kuriem cilvēks vēlas izmantot asistenta pakalpojumu. Tāpat plānots, ka cilvēkam ar 1.invaliditātes grupu, kas saņem kopšanas pabalstu, nebūs jāapliecina sava dalība noteiktos pasākumos. Tā vietā nepieciešamā asistenta pakalpojuma apjomu visiem cilvēkiem ar invaliditāti izvērtēs pēc vienotiem nosacījumiem, ņemot vērā viņu individuālās vajadzības.

Lai nodrošinātu tiesisko paļāvību un nevajadzētu visus līgumus ar 2016.gada 1.janvāri pārslēgt no jauna, līdz 2016.gada 30.jūnijam atbilstoši esošo noteikumu normām no valsts budžeta līdzekļiem apmaksās to asistenta pakalpojumu, par kuru līgums būs noslēgts līdz 2015.gada 31.decembrim.

Ar projektu iespējams iepazīties LM interneta vietnē sadaļā Aktuāli – LM Dokumentu projekti http://www.lm.gov.lv/text/1789. 

Asistenta pakalpojums pašvaldībā ieviests kopš 2013.gada 1.janvāra ar mērķi sniegt atbalstu nokļūšanai darba vietā, izglītības iestādē vai pakalpojumu saņemšanas vietā, kā arī, lai atvieglotu personu ar invaliditāti ģimenes locekļus un veicinātu to iesaisti darba tirgū.

Saskaņā ar VDEĀVK datiem uz 01.01.2015. bija 100 353 cilvēki ar I un II invaliditātes grupu, no kuriem 17 198 pilngadīgiem cilvēkiem ir izsniegts atzinums par asistenta pakalpojuma nepieciešamību.

Asistenta pakalpojumu pašvaldībā 2014.gadā saņēma 6794 cilvēki, bet pakalpojumu sniedza 6880 asistenti.

2015.gadam asistenta pakalpojuma nodrošināšanai no valsts budžeta ir paredzēti 10,20 milj. eiro.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Viesnīca „SPORTS HOTEL” aicina pievienoties savai komandai uz nenoteiktu laiku: ISTABENE / IS Mēs sagaidām: · Augstu atbildības izjūtu un precizitāti darbā; · Spēju patstāvīgi plānot savu darba laiku; · Labas latviešu valodas zināšanas; · Pieredze līdzīgā amatā tiks uzskatīta par priekšrocību. Tavi pienākumi: · Nodrošināt tīrību un kārtību viesnīcas numuros un koplietošanas telpās; · Veikt uzkopšanas darbus pēc viesu aizbraukšanas; · Veikt citus pienākumus saskaņā ar darba pienākumu aprakstu. Mēs piedāvājam: · Pilnas slodzes darbu; · Draudzīgu un atsaucīgu kolektīvu; · Stabilu atalgojumu un sociālās garantijas; · Atalgojums: Stundas tarifa likme pārbaudes laikā– 4.65 €/h (pēc pārbaudes laikā 5,00 €/h); · Summēto darba laiku, darbu maiņās (06:00-14:30); · Dažāda veida “bonusus” pēc pārbaudes laika; · Veselības apdrošināšanu pēc 6 nostrādātiem mēnešiem; · Darba vieta: viesnīca “SPORTS HOTEL”, Vaidavas iela 15, Valmiera, Valmieras novads. Pieteikumus uz vakanci iesniegt līdz 29.05.2025 CV lūdzu sūtīt uz e-pastu – egita.kise@sportshotel.lv Informācija par piedāvāto amatu pa tālruni: 25464433 Kontaktpersona: Egita Ķīse Informācija par viesnīcu: www.sportshotel.lv Pretendentu iesūtītie dokumenti un personas dati, uz vakances laiku un noteiktu laiku pēc norādītā termiņa beigām, pārziņa leģitīmo interešu ietvaros tiks uzglabāti pārziņa lietvedībā. Iesniedzot savu pieteikumu, Jūs piekrītat savu personas datu apstrādei norādītās vakances pretendentu izvērtēšanas un atlases procesā un saziņai ar Jums. Nosūtītajos dokumentos lūgums neiekļaut sensitīvus (īpašās kategorijas) personas datus. Savu piekrišanu datu apstrādei norādītajiem mērķiem varat atsaukt jebkurā laikā, sazinoties ar pārzini. Pārzinis garantē nenodot pretendenta personas datus trešajām personām, bez pretendenta rakstveida saskaņojuma. Pārzinis SIA “Valmieras Olimpiskais centrs”, reģistrācijas Nr. 54103025871, adrese: Čempionu iela 2, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Profesija: VIESNĪCAS ISTABENIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Vaidavas iela 15, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-06-06 Darba sākšanas datums: 2025-05-16 Kontaktpersona: Egita Ķīse

SIA “Padtex Insulation” aicina savā komandā ŠŪŠANAS IEKĀRTU OPERATORUS/ES! Kandidāta raksturojums: vēlama profesionālā kvalifikācija šūšanā/šūto izstrādājumu izgatavošanā; spēja strādāt kā individuāli, tā arī komandā; augsta atbildības sajūta un precizitāte; vēlme mācīties un pilnveidoties. Tavi galvenie darba pienākumi: šūt kvalitatīvi, efektīvi izmantojot darba laiku; kontrolēt produkcijas kvalitātes atbilstību, novērst izgatavošanas defektus; ievērot tiešā vadītāja norādījumus; regulāri uzturēt tīru, sakoptu darba vidi un iekārtas. Mēs piedāvājam: darba samaksu no 6,00 EUR/h bruto (no 1000 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas); darba laiku no pirmdienas līdz piektdienai no 8.00 līdz 17.00; brīvas nedēļas nogales un svētku dienas; apmācību darba vietā no profesionālām vadītājām un kolēģiem; sociālās garantijas, veselības apdrošināšanu (pēc nostrādāta laika). Ja esi gatavs būt daļa no SIA “Padtex Insulation” komandas, sūti savu pieteikumu uz alise.zvirbule@padtex.lv! Papildus informācija pa tālruni +371 22418808. Iesniedzot savu pieteikumu, Jūs piekrītat personas datu apstrādei konkrētajā atlases procesā. Pārzinis: SIA “Padtex Insulation”, reģ. nr. LV44103028772 Profesija: ŠŪŠANAS IEKĀRTU OPERATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Cempu iela 27, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-05-30 Darba sākšanas datums: 2025-06-02 Kontaktpersona: Alise Zvirbule

Mūsu partneri