Valmieras Ziņas

Krieviņš: valsts pārvaldē ir katastrofāla situācija ar kadru mainību

Lasīšanas laiks: 2 min

Valsts pārvaldē ir katastrofāla situācija ar kadru mainību, dažās iestādēs sasniedzot pat 20%, intervijā Latvijas Radio pirmdien norādīja jaunais Valsts kancelejas direktors Mārtiņš Krieviņš, kurš 21.septembrī stājas amatā.

“Mums ir katastrofāla situācija ar to, kas notiek valsts pārvaldē ar kadru mainību. Ļoti daudzās ministrijās un iestādēs šī kadru mainība ir pie 20%, kas absolūti nav normāla situācija. Tas nozīmē, ka mēs zaudējam tos cilvēkus, kuros valsts ir ieguldījusi samērā lielus līdzekļus, lai viņus apmācītu. Viņi vienkārši iet prom,” sacīja Krieviņš.

Krieviņš nedomā, ka kadru mainības iemesls ir tikai atalgojums, tā zināmā mērā esot arī valsts pārvaldes iestāžu vadītāju attieksme pret cilvēkiem. “Ja paskatāmies uz pēdējiem septiņiem gadiem, kopš krīzes sākuma 2008.gada, valsts pārvaldē līdzekļi vienmēr ir tikuši mazināti, vienmēr. Tādi griezumi pat nav bijuši Grieķijā. Investīcija vadītājos, manuprāt, ir viena no būtiskām lietām,” viņš uzsvēra.

Algas valsts iestādēs esot izlīdzinātas, bet atšķirības ir bonusos par papildu ieguldījumu, tur varot redzēt bagātās un nabadzīgās ministrijas. Viņš uzskata, ka Finanšu ministrijai būtu jāiet vēl tālāk un jāpasaka – ja kļūsti efektīvāks, vari izmantot šo naudu darbinieku motivācijai vai profesionālās kvalifikācijas celšanai – apmācībām.

Viņš norādīja trīs darbības virzienus, pie kā jāstrādā – pie valsts pārvaldes cilvēkresursu kapacitātes stiprināšanas, lai sagatavotie dokumenti būtu rūpīgi izanalizēti; lai pakalpojumi iedzīvotājiem ir pēc iespējas vairāk pieejami, izmantojot modernās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas; lai tie, kas saņem pakalpojumus klātienē, lai nebūtu jāstāv lielās rindās.

Krieviņš neizslēdz, ka arī Valsts kancelejā būs personāla izmaiņas.

Jau ziņots, ka Krieviņa līdzšinējā darbība bija saistīta ar Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizāciju (Organisation for Economic Co-operation and Development, OECD), kur viņš pildīja vecākā padomnieka stratēģijas, reformu un politikas veidošanas jautājumos amata pienākumus. Strādājot Pārresoru koordinācijas centrā, Krieviņa vadībā tika izstrādāts Nacionālais attīstības plāns 2014-2020.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

GALVENIE DARBA PIENĀKUMI: Kreditoru uzskaite - ienākošo rēķinu apstrāde, grāmatošana, kontrole; Ienākošo rēķinu nodokļu (PVN un UIN) uzskaite grāmatvedībā atbilstoši LR likumdošanai; Pamatlīdzekļu rēķinu apstrāde; Savstarpējo realizācijas rēķinu izrakstīšana; Avansa norēķinu un NĪN grāmatošana; Savstarpējo norēķinu salīdzināšana; Dalība ikmēneša un gada slēgšanas procesā; Dalība dažādos grāmatvedības procesos un projektos.  MĒS PIEDĀVAJAM: Profesionālas pilnveides iespējas; Veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika; Mūsdienīgu un ērtu darba vidi Beātes ielā 5, Valmierā, LV-4201; Pieredzei un kvalifikācijai atbilstošu atalgojumu sākot no EUR 1400 pirms nodokļu nomaksas. GALVENĀS PRASĪBAS: Izglītība grāmatvedības, finanšu vai ekonomikas jomā; Darba pieredze līdzvērtīgā amatā; Izcilas iemaņas ar MS Office, pieredze darbā ar MS Navision; Vēlme nepārtraukti attīstīties, apgūt jaunas prasmes un rīkus; Prasme plānot savu laiku, noteikt prioritātes; Augsta atbildības sajūta, precizitāte; Labas saskarsmes prasmes; Teicamas latviešu valodas zināšanas. Pieteikumu sūtīt uz e-pasta adresi - ruta.lacberga@bonotimber.com Profesija: GRĀMATVEDIS (CETURTĀ LĪMEŅA KVALIFIKĀCIJA) Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 5, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Bankas / Apdrošināšana / Finanses/Grāmatvedība Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-06-09 Kontaktpersona: Rūta Lacberga

Pieaugot pasūtījumiem, aicinām pievienoties saldējuma ražotājus “Rūjienas saldējums” komandai! Mēs Tev uzticēsim: Veikt darbu pie ražošanas līnijām saldējuma ražotnē; Veikt gatavās produkcijas, iepakojuma kvalitātes, marķējuma novērtēšanu; Veikt citus līdzīga rakstura uzdevumus pēc maiņas vadītāja norādēm. No Tevis sagaidām: Precizitāti, atbildības sajūtu, spēju produktīvi darboties intensīvos darba apstākļos; Spēju strādāt maiņu grafikā; Vēlmi mācīties un apgūt jaunas prasmes; Medicīnisko izziņu Nr. 027/u. Piedāvājam: Atalgojumu sākot no 1000 – 1300 EUR pirms nodokļu nomaksas; Darba attiecības līdz 2025.gada 30.septembrim; Sociālās garantijas; Apmācības darbu uzsākot, kas nepieciešamas darba pienākumu veikšanai; Darbu maiņu grafikā – dienas un nakts maiņas; Dinamisku darba vidi; Darba apģērbu; Bezmaksas kafiju un saldējumu; Iespēju iegādāties saldējumu par darbiniekiem draudzīgām cenām; Draudzīgu kolektīvu. Darba vieta: Rūjienā, Upes ielā 5 Gaidīsim Tavu pieteikumu (CV) līdz 30.maijam uz e-pastu: personals@rujienassaldejums.lv Tālrunis informācijai: 29468727 (personāla vadītāja). Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz pārrunām. Nosūtot savu CV, pretendents piekrīt, ka SIA “Rūjienas saldējums” reģ. nr. 44103057131, kā datu pārzinis, veiks personas datu apstrādi CV atlases procesā. Profesija: CEHA STRĀDNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Upes iela 5, Rūjiena, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 5 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-05-30 Kontaktpersona: Nora Kārkliņa

Mūsu partneri