Valmieras Ziņas

Kravas auto turpmāk brīdinās šoferi par izbraukšanu no joslas un bremzēs avārijas situācijās

Lasīšanas laiks: 5 min

Sākot no 2015.gada 1.novembra visās Eiropas Savienības valstīs būs obligāta prasība ierīkot uzlabotās avārijas bremzēšanas sistēmu (Advanced Emergency Braking System – AEBS) un joslu uzraudzības sistēmu (Line Departure Warning System – LDW) visiem N3 kategorijas transporta līdzekļiem. Izņēmums ir transporta līdzekļi ar vairāk nekā trim asīm, informē Liene Paula Tovkiņa, Scania Latvia mārketinga projektu vadītāja.

AEBS ir drošības sistēma, kas ar radara un kameras palīdzību nosaka priekšā esoša šķēršļa lielumu, ātrumu, attālumu un pēc tam ar skaņas signālu un paziņojumu displejā brīdina autovadītāju vai arī pati veic bremzēšanu, ja joprojām draud sadursme ar šķērsli. Savukārt joslu uzraudzības sistēma brīdina šoferi ar skaņas signālu, ja kravas auto neapzināti šķērso joslu sadalošo līniju neuzmanības dēļ.

SIA Scania Latvia valdes loceklis Aigars Pušinskis stāsta: “Lai izpildītu Eiropas Savienības tiesisko regulējumu uzlabotās avārijas bremzēšanas sistēmas jomā, Scania jau kopš 2013. gada septembra piedāvā aprīkot kravas auto ar Scania AEBS – uzlaboto avārijas bremzēšanas sistēmu, savukārt joslu uzraudzības sistēma LDW kā drošības papildaprīkojums Scania spēkratiem pieejams kopš 2007. gada. Atbilstoši likumdošanas jaunajām prasībām, sākot no šā gada 1. novembra visi spēkrati, kas tiks reģistrēti, būs aprīkoti ar AEBS un LDW drošības sistēmām.”

Scania Group inženieris Džozefs Ah-Kings (Joseph Ah-King) norāda:

“AEBS sistēma ir vispusīgi pārbaudīta un izmēģināta, tā spēj veikt ātrus un sarežģītus aprēķinus, apstrādāt visus datus, kas tiek saņemti brauciena laikā. Sistēma atšķir nekustīgus un kustīgus šķēršļus transportlīdzekļa ceļā un ir izstrādāta, lai neradītu šoferiem viltus trauksmi un neizraisītu nevajadzīgu bremzēšanu.“

Kopš pērnā gada nogales atbilstoši likumdošanas prasībām visi Scania spēkrati ir aprīkoti arī ar elektroniskās stabilitātes sistēmu (ESP), kura kritiskā situācijā, piemēram, braucot pa slapjiem un slideniem ceļiem, kā arī uz sausiem ceļiem, ja ir bīstamība, ka mašīna var apgāzties, palīdz autovadītājam saglabāt kontroli pār transportlīdzekli. Kad sistēma nosaka kādas atšķirības starp autovadītāja dotajām komandām, virzienu, kurā autovadītājs grib virzīt mašīnu un  automašīnas aktuālo kustības virzienu, tā nekavējoties aprēķina katra priekšējā, aizmugurējā un piekabes riteņa bremzēšanas spēku, kā arī samazina degvielas padevi (atlaiž gāzi), tā palīdzot autovadītājam stūrēt automašīnu izvēlētajā virzienā. Kā izvēles aprīkojums ESP bija pieejams kopš 2007. gada.

Aigars Pušinskis norāda, ka “ESP izmantošana var samazināt negadījumu skaitu, kā arī to izraisītos satiksmes sastrēgumus. Turklāt provizoriskie Eiropas Komisijas dati liecina, ka uzlabotās drošības sistēmas kravas automašīnās varētu glābt aptuveni 2500 dzīvību gadā (500 ESP, 1000 AEBS un 1000 LDW) un vēl vairāk dzīvību ārpus ES, jo attiecīgie tiesību akti mudinās ražotājus izmantot ESP kā standarta aprīkojumu vairākos tirgos”.

Kā darbojas avārijas bremzēšanas sistēma

AEB sistēma izmanto automašīnas priekšgalā uzstādītu tāldarbības radaru un uz priekšu vērstu kameru aiz vējstikla. Šādi iegūto informāciju centrālā vadības sistēma apkopo un analizē kopā ar citiem datiem, kas pienāk no bremžu sistēmas. Ja šķēršļa ātrums ir lielāks par 14 km/h un sistēma aprēķina, ka tas atrodas kravas automašīnas ceļā, AEBS vispirms pārbauda, vai šoferis kontrolē situāciju (gaida bremžu vai gāzes pedāļa nospiešanu) un vai viņš stūrē automašīnu. Ja šķērslis joprojām ir automašīnas ceļā, bet šoferis nereaģē, tiek dots skaņas signāls par sadursmes briesmām, un uz automašīnas displeja parādās paziņojums par iespējamo sadursmi. Iedarbojas arī bremzēšanas palīgsistēma, kas palīdz vadītājam izvairīties no sadursmes. Ja joprojām nav nekādu pazīmju, ka vadītājs reaģē uz situāciju, sistēma ieslēdz nākamo trauksmes pakāpi: iedarbina darba bremzes, un vienlaikus iedegas brīdinošs bremžu gaismas signāls. Izmantota tiek tikai daļa no automašīnas bremžu kapacitātes, jo šajā posmā galvenais mērķis ir šofera uzmanības piesaistīšana. Ja pēc skaņas signāla un darba bremžu iedarbināšanas šoferis joprojām nereaģē un ir pārsniegts pieļaujamais relatīvais ātrums un mazākais pieļaujamais attālums līdz šķērslim, AEBS uzsāk avārijas bremzēšanu. Lai gan sadursme jau var būt neizbēgama, sistēma turpina samazināt automašīnas ātrumu, lai trieciena spēks sadursmes brīdī būtu pēc iespējas mazāks un pēc trieciena šķērslis netiktu uzgrūsts priekšā braucošām automašīnām. Pirms pilnīgas avārijas bremžu iedarbināšanas, vadītājam joprojām ir iespējas kontrolēt transportlīdzekļa kustību. Avārijas bremzēšana tiek atcelta, ja šķērslis novirzās no automašīnas paredzamās kustības trajektorijas vai arī kāpina ātrumu un atvirzās drošā attālumā. Šoferis var trīs sekundes ignorēt brīdinājumu par sadursmi ar nekustīgu vai kustīgu objektu (piemēram, apdzīšanas laikā), piespiežot gāzes pedāli “kick-down” režīmā. Šoferis var arī neitralizēt sadursmes brīdinājumu, ja iedarbina bremzes vai izmanto pagrieziena signālus, un tad AEBS uzskata, ka automašīnas vadītājs ir saņēmis informāciju par notiekošo.

Joslu uzraudzības sistēmas darbība

Savukārt joslu uzraudzības sistēma ir drošības sistēma, kas brīdina vadītāju ar skaņas signāla palīdzību, kas nāk no tās puses skandām, kurā ir notikusi joslas šķērsošana. Sistēma aktivizējas ik reizi ieslēdzot aizdedzi, pie braukšanas ātruma  sākot no 60 km/h un ja ir redzama vismaz viena joslas atdalošā līnija. Kad brīdinājums ir aktīvs, tiek samazināts kabīnē skanošās mūzikas skaļums. LDW sistēma nebrīdina, ja ir ieslēgts pagrieziena rādītājs un joslas tiek mainītas apzināti, kā arī 4 sekundes pēc virziena rādītāja izslēgšanas. Joslu uzraudzības sistēma atslēdzas pie ātruma 55km/h.

Piecās Latvijas pilsētās Scania Latvia informēs par jaunajiem drošības tehniskajiem risinājumiem

Par to, kā darbojas Scania AEBS un LDW, varēs uzzināt septembrī notiekošajās Scania Jaunumu dienās piecās Latvijas pilsētās, kurās Scania Latvia inženieri iepazīstinās ar šo drošības sistēmu tehnisko risinājumu atbilstoši jaunajām likumdošanas prasībām. Interesentiem būs iespēja testa braucienu laikā pārliecināties par joslu uzraudzības brīdinājuma sistēmas un avārijas bremzēšanas sistēmas darbības principiem, kā arī iepazīties ar Scania kravas auto tehniskajiem, apkopes un šoferu apmācību piedāvātajiem risinājumiem, kas palīdz ievērojami samazināt ekspluatācijas izmaksas, jo īpaši degvielas izmaksas.

Scania Jaunumu dienas notiks Valmierā (9. septembrī), Rīgā (15. septembrī), Liepājā (17. septembrī), Rēzeknē (22. septembrī) un Daugavpilī (23. septembrī). 

Ielugums uz jaunumu dienam

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

GALVENIE DARBA PIENĀKUMI: Kreditoru uzskaite - ienākošo rēķinu apstrāde, grāmatošana, kontrole; Ienākošo rēķinu nodokļu (PVN un UIN) uzskaite grāmatvedībā atbilstoši LR likumdošanai; Pamatlīdzekļu rēķinu apstrāde; Savstarpējo realizācijas rēķinu izrakstīšana; Avansa norēķinu un NĪN grāmatošana; Savstarpējo norēķinu salīdzināšana; Dalība ikmēneša un gada slēgšanas procesā; Dalība dažādos grāmatvedības procesos un projektos.  MĒS PIEDĀVAJAM: Profesionālas pilnveides iespējas; Veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika; Mūsdienīgu un ērtu darba vidi Beātes ielā 5, Valmierā, LV-4201; Pieredzei un kvalifikācijai atbilstošu atalgojumu sākot no EUR 1400 pirms nodokļu nomaksas. GALVENĀS PRASĪBAS: Izglītība grāmatvedības, finanšu vai ekonomikas jomā; Darba pieredze līdzvērtīgā amatā; Izcilas iemaņas ar MS Office, pieredze darbā ar MS Navision; Vēlme nepārtraukti attīstīties, apgūt jaunas prasmes un rīkus; Prasme plānot savu laiku, noteikt prioritātes; Augsta atbildības sajūta, precizitāte; Labas saskarsmes prasmes; Teicamas latviešu valodas zināšanas. Pieteikumu sūtīt uz e-pasta adresi - ruta.lacberga@bonotimber.com Profesija: GRĀMATVEDIS (CETURTĀ LĪMEŅA KVALIFIKĀCIJA) Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 5, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Bankas / Apdrošināšana / Finanses/Grāmatvedība Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-06-09 Kontaktpersona: Rūta Lacberga

Pieaugot pasūtījumiem, aicinām pievienoties saldējuma ražotājus “Rūjienas saldējums” komandai! Mēs Tev uzticēsim: Veikt darbu pie ražošanas līnijām saldējuma ražotnē; Veikt gatavās produkcijas, iepakojuma kvalitātes, marķējuma novērtēšanu; Veikt citus līdzīga rakstura uzdevumus pēc maiņas vadītāja norādēm. No Tevis sagaidām: Precizitāti, atbildības sajūtu, spēju produktīvi darboties intensīvos darba apstākļos; Spēju strādāt maiņu grafikā; Vēlmi mācīties un apgūt jaunas prasmes; Medicīnisko izziņu Nr. 027/u. Piedāvājam: Atalgojumu sākot no 1000 – 1300 EUR pirms nodokļu nomaksas; Darba attiecības līdz 2025.gada 30.septembrim; Sociālās garantijas; Apmācības darbu uzsākot, kas nepieciešamas darba pienākumu veikšanai; Darbu maiņu grafikā – dienas un nakts maiņas; Dinamisku darba vidi; Darba apģērbu; Bezmaksas kafiju un saldējumu; Iespēju iegādāties saldējumu par darbiniekiem draudzīgām cenām; Draudzīgu kolektīvu. Darba vieta: Rūjienā, Upes ielā 5 Gaidīsim Tavu pieteikumu (CV) līdz 30.maijam uz e-pastu: personals@rujienassaldejums.lv Tālrunis informācijai: 29468727 (personāla vadītāja). Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz pārrunām. Nosūtot savu CV, pretendents piekrīt, ka SIA “Rūjienas saldējums” reģ. nr. 44103057131, kā datu pārzinis, veiks personas datu apstrādi CV atlases procesā. Profesija: CEHA STRĀDNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Upes iela 5, Rūjiena, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 5 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-05-30 Kontaktpersona: Nora Kārkliņa

Mūsu partneri