Valmieras Ziņas

Jauna regula, jaunas galvassāpes Latvijas uzņēmējiem

Lasīšanas laiks: 3 min

No nākamā gada visus Latvijas iedzīvotājus skars jauna Eiropas Savienības (ES) Vispārīgā datu aizsardzības regula (GDPR). Sods Latvijas uzņēmējiem par tās neievērošanu ir bargs – līdz 20 milj. eiro vai 4% no apgrozījuma. Informācijas tehnoloģiju uzņēmums “Squalio” aicina ikvienu izvērtēt riskus un novērst potenciālās sekas.

Lai uzņēmumiem atvieglotu darbu ar dokumentu sakārtošanu, “Squalio” ir sagatavojis bezmaksas juridisko dokumentu paku ar noderīgiem un regulai atbilstošiem paraugiem, kurus var lejupielādēt vietnē www.gederts.lv.

Vairāk par pašu regulu un tās ietekmi uz visiem Latvijas uzņēmējiem, un fiziskajām personām var uzzināt, noskatoties speciāli sagatavoto videoklipu. Tanī tu uzzināsi atbildes uz jautājumiem:

  • Kas ir GDPR regula?
  • Kā tai pienācīgi sagatavoties?
  • Kas ir fiziskās personas dati?
  • Kādi IT rīki automatizēs Tavu uzņēmuma dokumentu plūsmu?

“Fizisku personu dati ir definēti ļoti plaši. Principā tie ir visi dati, kas attiecas uz identificētu vai identificējamu fizisku personu. Ja uzņēmumam ir klientu datubāze, atsauksmju vai ieteikumu anketas, e-pasti, bildes, novērošanas kameru video, klientu lojalitātes programmu dati, CV, u.tml. dati, tad uz uzņēmu tiek attiecināta jaunā regula,” skaidro “Squalio” vadošā juriste Elīna Girne.

Izveidotajā interneta vietnē www.gederts.lv atbildi uz riska kalkulatora sešiem jautājumiem, lai uzzinātu, kāda ir Tava uzņēmuma esošā situācija darbā ar personu datiem. Tas Tev palīdzēs saprast, cik steidzami ir jāuzsāk rīkoties, lai sakārtotu darbu ar personu datiem.

Jaunā regula stāsies spēkā 2018. gada 25. maijā, kas pavērs jaunas un nostiprinās esošās iespējas fiziskajām personām, savukārt uzliks ierobežojumus juridiskajām. Sods par regulas neievērošanu ir bargs – līdz 20 milj. EUR vai 4% no apgrozījuma. Ja uzņēmums ir starptautisks, tad sods attiecas uz visas grupas apgrozījumu.

Kā sagatavoties jaunajai regulai?

Uzņēmumam ir jāapzinās savi riski un pieejamais fizisko datu apjoms. Būtiski ir ne tikai tos pareizi uzglabāt, bet arī nodefinēt kam tie ir pieejami. Lai pienācīgi sagatavotos GDPR regulai nepieciešams veikt šādus soļus:

  • Datu atklāšana – lai varētu pārvaldīt un aizsargāt fizisku personu datus, sākotnēji nepieciešams saprast, kur un ar kādu apstrādes mērķi šie dati tiek glabāti. Šim nolūkam vairāki programmatūru ražotāji ir izveidojuši aktuālu rīku kategoriju “eDiscovery”, kas ļaus efektīvi un ātri pārvaldīt savā īpašumā esošos strukturētos (datubāzes) un nestrukturētos datus (PDF, Word, Excel, e-pasti utt.);
  • Datu pārvaldīšana – izstrādāt iekšējos datu plūsmas procesus un skaidri definēt, kuriem uzņēmuma darbiniekiem ir pieeja fizisko personu datiem, piemēram, grāmatvežiem;
  • Datu aizsargāšana – viens no IT drošības pamatnosacījumiem ir visu gala lietotāju iekārtu, tai skaitā arī viedierīču, diska līmeņa datu šifrēšana. Jo lielāks fizisko personas datu apjoms uzņēmumā, jo lielāks risks, ka tie nonāks nepareizās rokās. Līdz ar to vērts padomāt arī par failu līmeņa šifrēšanas rīkiem;
  • Datu novērošana un ziņošana – uzņēmuma IT infrastruktūrā jānodrošina monitoringa sistēma, kas pārrauga datortīklus, lietotāju netipisku autorizācijas aktivitāti un uzvedību, lai brīdī, kad notiktu ielaušanās uzņēmuma infrastruktūrā, atbildīgie darbinieki par to tiktu laikus informēti.

Piesakies uz bezmaksas informatīvo konsultāciju pie “Squalio” speciālistiem, zvanot pa tālruni 66088009, aizpildot anketu vai sazinoties tiešsaistes sarakstē ar Ģedertu.

“Squalio” aicina uzņēmējus būt aktīviem un laicīgi uzsākt darbu pie visu nepieciešamo procesu izveides, kā arī ievērot atbilstošas datu uzglabāšanas un apstrādes prasības. Latvija var lepoties ar attīstītu IT infrastruktūru, kas paver iespēju īsā laika posmā sasniegt pirmajiem Eiropā valsts mēroga atbilstību jaunās regulas prasībām.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Latvijas Pasts aicina komandā C kategorijas Kurjeru/-i (uz noteiktu laiku) Valmierā Darba pienākumi: Saņemt un pārbaudīt piegādē izsniegtos sūtījumus; Veikt sūtījumu piegādi un sūtījumu saņemšanu. Prasības kandidātiem: B, C kategorijas autovadītāja apliecība un 95 kods; Latviešu valodas prasmes atbilstoši vidējā līmeņa B(1) pakāpei; Labas komunikācijas un saskarsmes prasmes; Spēja un vēlme ātri pielāgoties dažādiem darba apstākļiem un pienākumiem. Mūsu piedāvājums: Atalgojums 1020,00 - 1250,00 EUR (bruto) mēnesī; Darba laiks no plkst. 06:00 līdz 15:00; Veselības apdrošināšanas polise pēc 3 nostrādātiem mēnešiem; Obligātās veselības pārbaudes izdevumu segšana pēc pārbaudes laika; Nelaimes gadījumu apdrošināšana no pirmās dienas; Plašs labumu grozs, tostarp papildatvaļinājuma dienas (par darba stāžu un veselības veicināšanai) dažādi pabalsti, dāvanas un citas priekšrocības; Darba apģērbs visiem gadalaikiem un darba telefons. Papildu informācija: Interesentus aicinām sūtīt savu CV - cv@pasts.lv vai zvanīt uz norādīto telefona numuru: 26165707 Novērtējam katru saņemto pieteikumu, taču informējam, ka sazināsimies ar tiem kandidātiem, kuri tiks izvirzīti uz otro atlases kārtu. Nosūtot savu CV un piesakoties konkursam uz izsludināto vakanci, Jūs piekrītat savu personas datu apstrādei personāla atlases vajadzībām konkrētā konkursa ietvaros. Datu apstrādes termiņš – 3 (trīs) mēneši no atlases konkursa noslēguma dienas. Profesija: KURJERS Darba vietas adrese: LATVIJA, Cempu iela 8D, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-02 Kontaktpersona: VAS Latvijas Pasts

Mēs esam Tet oficiālais sadarbības partneris,  kas paplašina klientu konsultantu komandu. Meklējam 2 kolēģus  🔧 Tavi pienākumi: Darbs ar jauniem un esošiem klientiem Konsultēt par Tet pakalpojumu un produktu (internets, televīzija, viedie risinājumi, elektrība),  klātienē veicot vizītes pie tiem. Esošo pakalpojumu piedāvāšana un piemērotāko risinājumu atrašana Individuālo un komandas mērķu sasniegšana Lieliskas klientu pieredzes radīšana 🎯 Tu esi ideāls kandidāts, ja: Tev patīk komunicēt un Tu viegli rodi kontaktu ar cilvēkiem Tu vēlies pelnīt, attīstīties un esi gatavs izkāpt no komforta zonas Tev ir pozitīva attieksme, enerģija un spēja mācīties Esi azartisks un enerģisks Vēlies mācīties, attīstīties un pelnīt Esi motivēts/-a sasniegt rezultātus un nedomā palikt "komforta zonā" 🎁 Mēs piedāvājam:  Profesionālas apmācības un mentoru atbalstu Tirgū konkurētspējīgu atalgojumu Motivējošu, draudzīgu kolektīvu un mūsdienīgu darba vidi Ātras izaugsmes iespējas tiem, kas vēlas vairāk 💰 Darba alga: 1300–2500 € 📩 Sūti savu CV ar norādi "Valmiera" uz: cv@balticsalessolutions.lv. Profesija: KONSULTANTS Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Uzņēmuma līgums Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Uzņēmuma līgums Aktuāla līdz: 2025-12-15 Kontaktpersona: Sūti savu CV uz cv@balticsalessolutions.lv

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras Dizaina un mākslas vidusskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā direktora vietnieku/-ci izglītības jomā (profesijas kods 1345 04) uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Purva iela 12, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Ja Jūs vēlaties: • piedalīties izglītības procesa organizēšanā un nodrošināt izglītības procesa metodisko vadību Iestādē; • nodrošināt Valsts izglītības standarta, izglītības programmu un mācību priekšmetu programmu īstenošanas metodisko vadību; • piedalīties Iestādes iekšējo kārtību un reglamentējošo normatīvo aktu izstrādē; • sagatavot mācību gada pārskatus par metodiskā darba izvērtējumu; • piedalīties mācību gada darba plāna sastādīšanā, sadarbībā ar mācību priekšmetu skolotājiem; • sadarbībā ar pedagogiem, sagatavot mācību priekšmetu programmas; • vadīt mācību programmu metodisko kopu vadītāju/nodaļu vadītāju sapulces un organizēt metodiskās pedagogu sapulces, tikšanās u.c.; • vadīt izglītības programmu realizācijas kvalitātes uzraudzību; • organizēt izglītojamo profesionālo priekšmetu darbu skates, profesionālās ievirzes izglītības nobeiguma un profesionālās vidējās izglītības kvalifikācijas darbu norisi; • koordinēt Valsts konkursa norisi un citu Iestādes konkursu norisi skolā un Vidzemē; • organizēt izglītojamo līdzdalību mācību priekšmetu olimpiādes, konkursos, skatēs; un Jums ir: • izglītība saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likuma un Bērnu tiesību aizsardzības likuma noteiktajām prasībām; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • zināšanas un izpratne nozari regulējošo normatīvo aktu pielietošanā; • kompetences: prasme organizēt un plānot savu darbu atbilstoši Iestādes mērķiem un uzdevumiem; prasme analizēt un vispārināt problēmas, noteikt darbības virziena prioritātes; prasme pastāvīgi pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību; labas saskarsmes un komunikācijas prasmes, digitālās prasmes, psiholoģiskā noturība; precizitāte un iniciatīva, elastība; • prasme strādāt ar biroja tehniku un informāciju tehnoloģijām; mēs piedāvājam: • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” (pārbaudes laikā no 1876,50 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • darbu radošā, uz sadarbību vērstā kolektīvā, aktīvu, dinamisku darbu, iespēju gūt jaunu pieredzi un pilnveidot profesionālās iemaņas; • sakārtotu darba vidi. Pieteikuma vēstuli, CV, izglītības dokumentu kopijas lūdzam iesniegt elektroniski sūtot uz e-pastu: vdmv@valmiera.edu.lv, vai personīgi Valmieras Dizaina un mākslas vidusskolā, Purva ielā 12, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi “Direktora vietnieka/-ces vakancei”, līdz 2025.gada 17.decembrim. Tālrunis papildus informācijai: 64207372. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /IZPILDDIREKTORS (IZGLĪTĪBAS JOMĀ) Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Purva iela 12, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-17 Kontaktpersona: vdmv@valmiera.edu.lv 64207362

Mūsu partneri