Valmieras Ziņas

Jānis Znotiņš: Ar katru teātra festivālu, ko rīkojam, paliekam gudrāki

Lasīšanas laiks: 4 min

Piektdien, 3.augustā, Valmierā sāksies trešais Vasaras teātra festivāls, kas ilgs līdz 5.augustam. Teātra izrādes notiks dažādās vietās Valmieras pilsētvidē, piedāvājot plašu izrāžu programmu gan bērniem, gan pieaugušajiem, kā arī katru vakaru, sākot no ceturtdienas, 2.augusta, būs iespējams baudīt brīvdabas kino. 

Par to, kā notiek gatavošanās Vasaras teātra festivālam un kādas ir tehniskās lietas, kas jārisina, portālam “Valmieras Ziņas” pastāstīja tehniskais producents Jānis Znotiņš.

Man jūs stādīja priekšā kā praktisko darbu vadītāju, darītāju. Kas ir tas, ar ko Jūs nodarbojaties šī festivāla ietvaros? Kādi ir Jūsu galvenie pienākumi?

Man amats ir tehniskais producents. Mūsu festivāla ietvaros tas nozīmē, ka es koordinēju pilnīgi visu.

Ir divas sadaļas – festivāla pienākumu sadaļa, un mākslinieki ar saviem pienākumiem. Uz maniem pleciem gulstas pilnīgi viss, kas attiecas uz festivāla pienākumu sadaļu un to, kas attiecas uz skatītājiem. Uz skatītājiem attiecas sēdvietas, labierīcības, biļešu kontrole un citas lietas. Man jākoordinē arī brīvprātīgie, kur, protams, citi cilvēki arī palīdz. Un tad ir otra lieta, kas ir mākslinieciskā sadaļa. Tur ir mākslinieki, kas strādā paši kā komanda, kas koordinē savus pienākumus un orgaizē savus darbus. Tur mēs plānošanas ziņā nepalīdzam, bet palīdzam, ja rodas kādas ķibeles, ko nepieciešams atrisināt.

Tagad palikuši vairāk vai mazāk tie mazie darbiņi. Man ir vairāki brīvprātīgie puiši, kas ikdienā ir kopā ar mani un tad mēs kopā risinām radušās problēmas vai sagādājam kaut ko kādam, ja trūkst. Nesen atgriezos no vienas problēmiņas risināšanas – ar puišiem vedām gludekli un gludināmo dēli. Mēs kopā arī ierīkojam skatītāju sēdvietas, kā arī risinām visādas citas iedomājamākās un neiedomājamākās lietas.

Kas ir tās neiedomājamākās lietas, ko nācies risināt?

Teātrī jau īstenībā nav neviena tāda ļoti neiedomājama lieta (smejas). Vienmēr man liekas smieklīgi, ka man prasa tualetes papīru. Dažreiz liekas smieklīgi, ka man jādomā pat par tādām lietām, kā tualetes papīrs (smejas). Mums ļoti daudz palīdz brīvprātīgie, piemēram, aizlīmēt logus, jo tas nepieciešams izrādei. Es darbojos arī kā sagādnieks – kaut kam aizbraucu pakaļ, kaut ko pārvedu. Daudz palīdzam Vasaras skolai, vedam materiālus, kas viņiem nepieciešami.

Šodien bija jārisina viena visnotaļ interesanta lieta. Mums ir angļu mākslinieki, kuri uzstāsies ar bērniem domāto izrādi “Nezvērs”. Viņi man atsūtīja bildi, kur ir milzīga kartona kaste, kurā iekšā stāv kostīmi. Saka, ka viņiem tādu vajagot. Sākumā nesapratu, kāpēc viņi glabā savus kostīmus kartona kastē, nevis pienācīgos tērpu maisos, Beigās izrādās, ka viņiem tērpi ir no bieza auduma, šādā karstā laikā tie ļoti ātri paliek slapji, bet pēc izrādes vajag dabūt sausus pēc iespējas īsākā laikā. Kartona kastē to varot izdarīt ļoti ārti, no apakšas pūšot iekšā siltu gaisu. Latvijā tādas kartona kastes nevar iegādāties, jo mums tā nav tik liela nepieciešamība, tāpēc mēs radām alternatīvu risinājumu. Salīmējām vairākas kartona kastes kopā un mākslinieki teica, ka šāda kaste viņiem būšot tieši laikā.

Parasti festivāli uzņemas arī katras izrādes producēšanu, bet mēs esam mazs kolektīvs, kam ir tie galvenie pienākumi – es, Lija Ozoliņa un Reinis Suhanovs. Tāpēc mēs nolēmām, ka izrādes producēšana lai paliek katras komandas pienākumos, mēs izpalīdzam tad, ja rodas kāda problēma vai nepieciešams padoms, kā un ko labāk darīt.

Kādi ir lielākie izaicinājumi, ar ko Jums nākas saskarties?

Jebkuras komandas lielākais izaicinājums, manuprāt, ir organizētība. Man nepatīk un ļoti traucē strādāt tas, ka man kaut ko paziņo pēdējā brīdī vai nav organizētības. Rīkojot šāda mēroga pasākumus, tā ir galvenā lieta, kam ir jābūt. Vēl liels izaicinājums ir arī laiks, jo tā nav pārāk daudz, visam jānotiek tempā, tāpēc organizētība un saskaņotība ir ļoti svarīga. Piemēram, lai nebūtu lieku izdevumu par kravas mašīnām. Ir svarīgi saplānot, ka tad, kad kaut ko atved, uzreiz kaut ko citu var aizvest prom vai pārvest uz citurieni. Lai nav jābraukā vairākas reizes, jo tas viss maksā lielu naudu.

Kāda ir situācija komandā? Organizētība ir?

Jā, mūsu komandā organizētība ir – tā ar katru gadu paliek labāka. Pirmajā gadā  mums gāja visādi, pārsvarā haotiski, jo tas bija pirmais tāds pasākums, pirmo reizi organizējām festivālu. Tagad, kad top trešais festivāls, zinām, ko nevajag un ko vajag darīt, kā vajag vai nevajag darīt, tāpēc viss norit daudz mierīgāk, raitāk un organizētāk.

Mēs mācījāmies katrs no savām un citu kļūdām, tagad ir lielāka pieredze.

 

Teātra izrādes notiek dažādās vietās Valmieras pilsētvidē. Kā izdodas saplānot visu nepieciešamo atbilstoši vietai, kur izrāde notiks?

Jā, izrādes tik tiešām notiek dažādās vietās, katru gadu tās mainās. Tas vienmēr ir interesanti, jo viss jādomā no jauna, līdz ar to daudz ko iemācoties. Pagājušajā gadā iemācījāmies, ka vislielākā uzmanība jāpievērš elektrības pieejamībai katrā vietā. Valmieras Biznesa inkubatorā elektrība nav problēma, savukārt mežā tas viss vairs nav tik vienkārši. Iemācījāmies, ka nevar paļauties uz to, ka kāds pasaka – elektrība tur ir. Ir jāpārbauda, cik daudz ir pieejamu resursu, jo katrai gaismai, katrai skaņai ir nepieciešams savs elektrības daudzums. Viss jāsaplāno precīzi, cik un kam vajag, lai zinātu, ar ko jārēķinās un kā rīkoties, ja ar to, kas pieejams, nepietiek.

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Valmieras novada bāriņtiesas (turpmāk - Bāriņtiesa) priekšsēdētāja palīgu uz noteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • sniegt atbalstu Bāriņtiesas priekšsēdētājam iestādes darbības nodrošināšanā, dokumentu, lietu sagatavošanā, reģistru ziņu aktualizācijā (darbs ar datu bāzēm); • veikt nepieciešamo datu uzskaiti, uzraudzību, to sistemātisku aktualizāciju saistībā ar Bāriņtiesas darbībām; • sniegt atbalstu Bāriņtiesas darbiniekiem, veikt Bāriņtiesas sēžu protokolēšanu un sēžu protokola sagatavošanu, piedalīties ģimeņu dzīves apstākļu pārbaudēs, riska novērtējumos, personu uzklausīšanā, veikt noskaidroto ziņu dokumentēšanu / fiksāciju; • piedalīties piemērotu aizbildņu, aizgādņu un audžuģimeņu meklēšanā, apmācību organizēšanā saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem; • veikt organizatoriskos pasākumus dažāda veida sanāksmju norisei saistībā ar Bāriņtiesas darbību (supervīzijas, semināri, apmācības, kursi, pieredzes apmaiņa u.tml.); un ja Tev ir: • atbilstība Bāriņtiesu likuma 15.1panta noteiktajiem kritērijiem, kā arī nav attiecināms neviens no Bāriņtiesu likuma 11.pantā minētajiem ierobežojumiem; • izpratne un zināšanas par bāriņtiesas darba organizāciju un procesiem; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: spēja patstāvīgi plānot un organizēt savu darbu, spēja strādāt komandā, augsta atbildības sajūta pret darba pienākumiem un precizitāte to izpildē, pašiniciatīva, spēja analītiski domāt un strādāt ar lielu informācijas apjomu, labas komunikācijas prasmes un pozitīva domāšana; • teicamas iemaņas darbā ar datoru, MS Office programmām, informācijas sistēmām un biroja tehniku; • B kategorijas auto vadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 999 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Bāriņtiesas priekšsēdētāja palīga/-dzes amatam” līdz 2025.gada 30.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Bāriņtiesas PRIEKŠSĒDĒTĀJA PALĪGS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 8, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-30 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Termo.lv (SIA Muwit) ir viens no vadošajiem nozares uzņēmumiem reģionā.  Augot uzņēmumam, aicinām darbā apkures tehniķi. Darba pienākumi: Siltumsūkņu montāža: hidraulika, iekšas/āra bloku montāža, sūkņi/akumulācijas tvertnes, pieslēgšanās mājas apkures sistēmai; Darbs Rīgā/Pierīgā/Vidzemē (vakaros pēc darba brauc atpakaļ mājās, retas reizes 1-2 naktis paliek objekta tuvumā, uzņēmuma nodrošinātā viesnīcā/apartamentos). Nepieciešama: Iepriekšēja pieredze apkures sistēmu montāžā (nav obligāti jāveic tieši siltumsūkņu montāža; to iemācīsim); B kategorijas vadītāja apliecība. Piedāvājam: Draudzīgus kolēģus un labus darba apstākļus; Nepieciešamās apmācības; Saprotošu un pretimnākošu uzņēmuma vadību; Visu nepieciešamo darbam: instrumentus, darba apģērbu, ņemot vērā Tavas vēlmes. Darba laiku: 8:30-17:30. Sagaidām: Pozitīvi noskaņotu personību ar augstiem kvalitātes un darba standartiem. Cilvēku ar pieredzi apkures sistēmu/hidraulikas montāžā. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu endijs@termo.lv vai pieteikties telefoniski pa mob. 26401098 (Endijs). Ja vēlies mūs redzēt, apmeklē mūsu sociālos tīklus - Youtube/Instagram/TikTok "Termo Siltumsūkņi". Profesija: SILTUMAPGĀDES UN APKURES SISTĒMU TEHNIĶIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Krautuves iela 1, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 2 Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Kontakttālrunis: 26401098.

Piesakies par apsardzes darbinieku  darbam veikalā Depo - Matīšu šosejā 6, Valmierā. Labs atalgojums apsardzes sfērā. Nodrošināsim: - Stabilu un vienmēr laicīgi izmaksātu atalgojumu no 5.40 -5.60 EUR/h bruto - Papildus atalgojumam reālas piemaksas par rezultatīvu darbu - Ceļa izdevumu kompensāciju - Ērtu darba formu - Elastīgu darba grafiku - Apmaksātus pārtraukumus - 100 % ārstniecības izdevumu apmaksu, ja noticis nelaimes gadījums darbā Ir iespēja nopelnīt papildus prēmiju 150 Eur bruto par jaunu darbinieku piesaisti Galvenie darba pienākumi: - Sabiedriskās kārtības uzraudzība - Preču kontrole - Pirkumu apliecinošu dokumentu pārbaudīšana - Videonovērošana Prasības kandidātiem: - Apsardzes sertifikāts (vai vēlme to iegūt) - Latviešu valodas zināšanas - Datorzināšanas Darbam pieteikties var, zvanot uz zemāk norādīto tālruni, elektroniski sūtot CV uz e-pastu ar pievienotu kontaktinformāciju. Tālrunis: 29460593, e-pasts: darbs@secure-latvia.lv Informējam, ka, iesniedzot savu pieteikumu, Jūs piekrītat, ka Jūsu personas dati tiks apstrādāti, uzglabāti un izmantoti SIA “Secure Solutions Latvia” personāla atlases vajadzībām. Profesija: APSARDZES DARBINIEKS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Matīšu šoseja 6, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-21 Kontaktpersona: Heino Eglītis Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri