Valmieras Ziņas

Elektrības cenu kāpums mudina domāt par izdevumu optimizēšanu

Lasīšanas laiks: 4 min

Straujais elektroenerģijas cenu pieaugums satraucis ne vien mājsaimniecības, bet arī uzņēmējus, kam elektrība ir neaizvietojams energoresurss, no kura lielā mērā atkarīga biznesa procesu nodrošināšana. Lai kaut nedaudz kompensētu cenu kāpumu, tagad īpaši jādomā par efektīviem risinājumiem – patēriņa samazināšanu, kur tas iespējams, izdevīgāku elektrības iegādes līgumu, energoefektivitāti un citiem risinājumiem.

Energoefektivitāte sniedz ilgtermiņa ieguvumus

Energoefektivitāte jeb energoresursu lietderīga izmantošana ir veids, kā ne tikai atbildīgi izturēties pret pieejamajiem resursiem, bet arī veids, kā samazināt izmaksas. Mērķis ir samazināt preču ražošanai un pakalpojumu sniegšanai patērēto enerģijas apjomu, nesamazinot to kvalitāti. Visbiežāk energoefektivitāte ietver ēku siltināšanu, siltuma zudumu novēršanu, ražošanas līniju modernizēšanu, apgaismes, apkures un ventilācijas sistēmas uzturēšanu labā darba kārtībā un aprīkošanu ar moderniem un energotaupīgiem elementiem. Arī iekārtas, kuras tiek izmantotas, iespējams nomainīt pret jaunākām un tādām, kurām ir mazāks resursu patēriņš. 

Protams, ne vienmēr uzņēmumiem ir pieejami un uzreiz ieviešami visi šie risinājumi. Sākotnēji var būt nepieciešamas investīcijas, lai paaugstinātu energoefektivitāti. Tomēr ieguvumi no tā ir ļoti būtiski un atmaksājas vēl daudzas desmitgades. Tā kā nav skaidrs, kādas izmaiņas elektrības un citu resursu tirgos gaidāmas pēc gada, diviem vai desmit, labāk energoefektivitātes jautājumus risināt tagad, ja tiem vēl nav pievērsta pienācīga uzmanība.

Cik izdevīgs uzņēmumam ir esošais elektrības līgums?

Elektrības rēķins, kuru saņem uzņēmums, sastāv no dažādām komponentēm, kas atkarīgas no tā, kāds tarifa veids ir izvēlēts, vai par elektrību tiek maksāt pēc fiksētas vai biržas cenas, kāda ir pieslēguma jauda, kādi ir tirgotāja administratīvie izdevumi, kas arī ir ierēķināti kopējā cenā. Protams, arī nemainīgās sadaļas, kuras nosaka likumdošana – PVN, sadales un pārvades izdevumi. Šis ir brīdis, kad ikvienam uzņēmumam vajadzētu atbildīgi izvērtēt, cik izdevīgs un reālajām vajadzībām piemērots šobrīd ir elektrības līgums, saskaņā ar kuru tiek saņemts rēķins. Iespējams, var veikt izmaiņas, kas ļautu samazināt rēķinu, piemēram, izvēlēties citu tarifu, samazināt pieslēguma jaudu, ja tā netiek izmantota.

Tāpat var apsvērt arī tirgotāja maiņu, ja ir atrasts izdevīgs piedāvājums, kurš var nodrošināt mazākus elektrības rēķinus. Protams, šajā situācijā uz izteiktām cenu atšķirībām starp tirgotājiem nav ko cerēt, tomēr arī neliels ietaupījums gada un ilgākā laika jau veido lielāku summu, kas paliek uzņēmuma budžetā. Jāpiemin, ka elektrības tirgotāja maiņa nav sarežģīts process, atliek tikai noslēgt līgumu ar izvēlēto tirgotāju. Vēlams gan ieskatīties iepriekšējā līgumā un pārliecināties, kādas ir saistības gadījumā, ja pārtrauc līgumu. 

Lai samazinātu administratīvos izdevumus un līdz ar to arī slogu uzņēmuma budžetam, klienti bieži izvēlas slēgt līgumu ar tirgotāju, kurš var nodrošināt vairākus pakalpojumus, piemēram, ne tikai elektrību, bet arī gāzi un varbūt arī citus nepieciešamus resursus.

SIA “Ignitis Latvija”– pieredzējis elektrības un gāzes tirgotājs

Līdz ar energotirgu atvēršanu Latvijā savus pakalpojumus sniedz UAB “Ignitis” meitasuzņēmums SIA “Ignitis Latvija”, kura pakalpojumu grozā ir ne tikai elektrība un gāze, bet arī saules elektrostaciju un elektroauto uzlādes staciju ierīkošana biznesa klientiem.  “Ignitis Latvija” pārņēmis gan starptautisko pieredzi, gan augstos kvalitātes standartus, kurus īsteno darbā ar ikvienu biznesa klientu Latvijā. Tirgotājs piedāvā elektrību gan pēc fiksēta, gan elastīga cenu tarifa, kā arī nodrošina individuālu pieeju, lai ar katru klientu atrastu abpusēji izdevīgāko sadarbības modeli.

Kā ikdienas paradumi var mazināt elektrības patēriņu

Investīcijas uzņēmuma modernizācijā, energoefektivitātes uzlabošanā un citos pasākumos vislabāk darbojas kopā ar ikdienā ievērotiem elektrības taupības paradumiem birojā un citās uzņēmuma telpās. Ko varat ieviest arī savā uzņēmumā?

  • Izmantot energotaupīgu un regulējamu apgaismojumu.
  • Neatstāt iekārtas un ierīces “gaidīšanas” režīmā un pieslēgtas elektrotīklam.
  • Iegādāties elektrotaupīgas ierīces birojam un virtuvei.
  • Uzturēt labā stāvoklī visas sistēmas un ierīces, kas izmanto elektrību.
  • Telpas iekārtot tā, lai izmantotu saules gaismas un siltuma sniegtās priekšrocības.

Ikdienas paradumi efektīvam elektrības patēriņam jāievieš kā daļa no darba kultūras, jārada šo paradumu īstenošanai piemērota vide un motivācija kolektīvā. Protams, šos ietaupījumus var uzskatīt par maznozīmīgiem, tomēr, paskatoties ilgtermiņā, ikdienas ieradumos gūtais ietaupījums atspoguļosies arī elektrības rēķinos. Un šajos apstākļos, kad elektrības cena pakāpusies diezgan strauji, arī šis ietaupījums ir svarīgs un ekonomiski pamatots.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes štābs VALMIERĀ piedāvā darbu VECĀKAJAM KOMUNIKĀCIJAS SPECIĀLISTAM UZ NOTEIKTU LAIKU Darba pienākumi:  Nodrošināt sabiedrības informēšanu par Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes aktivitātēm; Veikt sadarbību ar plašsaziņas līdzekļiem, sagatavot un nosūtīt preses paziņojumus; Veikt preses monitoringu; Nodrošināt informatīvo materiālu, vizualizāciju izstrādi; Iesaistīties publisko pasākumu organizēšanā; Nodrošināt mājas lapas un sociālo tīklu lapu satura organizēšanu, plānošanu, papildināšanu; Veikt pasākumu fotografēšanu, foto apstrādi, foto un video arhīva uzturēšanu. Pamatprasības: 1.līmeņa profesionālā augstākā vai augstākā izglītība sociālajās zinībās (sabiedriskajās attiecībās, žurnālistikā, politoloģijā, stratēģiskajā komunikācijā, psiholoģijā u.c.), var būt pēdējo kursu students (pieredze līdzīgā darbā tiks uzskatīta par priekšrocību); Teicamas latviešu un angļu valodas zināšanas;  Labas organizatoriskās, saskarsmes un prezentēšanas prasmes; Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām un pieredze darbā ar sociālo tīklu kontu administrēšanu, satura veidošanu;  Profesionālas iemaņas un pieredze informatīvu, publicitātes un reprezentatīvo materiālu sagatavošanā;  Prasme foto/video materiālu apstrādē, vizualizāciju veidošanu, izmantojot tādus tiešsaistes rīkus kā Canva utml. Augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; Iespēju paplašināt zināšanas un profesionālās iemaņas; Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Par priekšrocību tiks izvirzīti kandidāti, kuri jau ir zemessargi vai ir gatavi iestāties Zemessardzē. Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vecākais komunikāciju speciālists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.12.2025. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: SABIEDRISKO ATTIECĪBU SPECIĀLISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-12 Kontaktpersona: Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi iesūtīt uz epastu Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Aicina komandai pievienoties C vai C1 transportlīdzekļu vadītājus ar iespēju iegūt D kategorijas vadītāja kvalifikāciju.  APMĀCĪBU SĀKUMS 2026. GADA 13. MARTĀ PRASĪBAS PRETENDENTIEM: vidējā izglītība; vismaz 24 gadi; C vai C1 kategorijas transportlīdzekļa vadītāja apliecība; vēlama pieredze, vadot B, C vai C1 kategorijas transportlīdzekli; labas saskarsmes un komunikācijas prasmes; latviešu valodas un vēlamas svešvalodas zināšanas atbilstoši darba raksturam. APMĀCĪBU PROCESS UN FINANSIĀLĀ ATBALSTA APMĒRS: uzsākot sadarbību, tiks slēgts apmācību līgums; finansiālais atbalsts: 100% sedz uzņēmums; apmācību izmaksās tiek iekļauts: skolas eksāmens, praktiskās braukšanas nodarbības 20 h (ja ir iegūta C1 kategorija) vai 12h (ja ir iegūta C kategorija), CSDD teorijas un braukšanas eksāmens un profesionālā autovadītāju periodiskā apmācība (95 kods); apmācību izmaksu pilnīgai dzēšanai, uzņēmumā nepārtraukti jānostrādā vismaz 2 gadi. DARBA PIENĀKUMI: pasažieru pārvadāšana ar autobusu saskaņā ar grafiku; darbs ar kases aparātu; biļešu pārdošana pasažieriem; kvalitatīva pasažieru apkalpošana. UZŅĒMUMS PIEDĀVĀ: darbu stabilā uzņēmumā; darbavietu pēc paša izvēles: Valmieras, Valkas, Rūjienas vai Smiltenes filiāle; darba samaksu mēnesī līdz 1850 EUR (pirms nodokļu nomaksas); daļēju ceļa izdevumu apmaksu no dzīvesvietas uz darbavietu; iespēju savienot ar darbu citā uzņēmumā; veselības apdrošināšanas iespējas; pilnas sociālās garantijas; 95. koda apmācības; apmācību pirms darba pienākumu uzsākšanas; dinamisku un profesionālu darba vidi. CV iesniegt sūtot elektroniski uz norādīto e-pasta adresi: info@vtu-valmiera.lv vai SIA „VTU Valmiera” personāla daļā darba dienās no plkst.13:00 līdz 16:00 („Brandeļi”, Brandeļi, Kocēnu pagasts,Valmieras novads, Reģ.nr. 40003004220). Informācijai zvanīt uz norādīto tālr.nr. 29231565. Ar pretendentiem, kurus aicināsim uz tikšanos, lai pārrunātu sadarbības iespējas, sazināsimies personīgi! Profesija: KRAVAS AUTOMOBIĻA VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Brandeļi, Brandeļi, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 5 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-03-13 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: info@vtu-valmiera.lv, mob.t.29231565 Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Finanšu un ekonomikas nodaļas budžeta ekonomistu/-i (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • piedalīties budžeta tāmju sagatavošanā pārziņā esošajām Pašvaldības iestādēm; • kontrolēt un analizēt pārziņā esošo Pašvaldības iestāžu apstiprinātā gada budžeta izpildi, kā arī konsultēt jautājumos par budžeta sastādīšanu; • veikt maksas pakalpojumu cenu aprēķinus pārziņā esošām iestādēm; • piedalīties ar pārziņā esošām iestādēm saistīto Eiropas Savienības struktūrfondu un citu politiku instrumentu līdzfinansēto projektu finanšu plānošanā, datu precīzā uzskaitē un naudas plūsmas kontrolē; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība ekonomikas, finanšu vai grāmatvedības jomā; • ne mazāk kā 2 gadu iepriekšēja profesionālā darba pieredze finanšu jomā; • ar darba jomu saistīto normatīvo aktu pārzināšana un finanšu procesu izpratne; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: augsta atbildība, precizitāte, analītiska domāšana, labas komunikācijas prasmes; spēja strādāt patstāvīgi, uzņemties atbildību; • teicamas iemaņas darbā ar MS Office programmām (t.sk. Word, Excel), kā arī ar kādu no grāmatvedības uzskaites datorprogrammām. Kā priekšrocība tiks uzskatīta iepriekšēja darba pieredze ar programmām Horizon un/vai MicroStrategy; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Vecākā budžeta ekonomista/-es amatam” līdz 2025.gada 11.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: BUDŽETA EKONOMISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Bankas / Apdrošināšana / Finanses/Grāmatvedība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-11 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri