Valmieras Ziņas

Depozīta sistēmu Latvijā ieviesīs no 2022.gada februāra

Lasīšanas laiks: 3 min

Saeima šodien, 24.oktobrī, trešajā jeb galīgajā lasījumā pieņēma ar depozīta sistēmas ieviešanu saistītos grozījumus Iepakojuma likumā, tostarp paredzot, ka depozīta sistēma tiks ieviesta no 2022.gada 1.februāra.

Par likumprojektu balsoja 79 deputāti, savukārt neviens deputāts balsojumā nebalsoja pret un neatturējās.

Par likumprojektu atbildīgā Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija pirms trešā lasījuma izskatīja virkni priekšlikumu attiecībā uz grozījumiem Iepakojuma likumā, tostarp paredzot, ka iedzīvotāji Latvijā par sistēmā nodoto dzērienu iepakojumu varēs saņemt gan skaidru naudu, gan čekus veikalos. Nododot dzērienu iepakojumus manuāli, par tiem varēs saņemt skaidru naudu, savukārt depozīta automātos – čekus, ko izmantot kā samaksu apmaiņā par precēm jebkurā tirdzniecības vietā, kas pārdot dzērienu depozīta iepakojumā. Tika secināts, ka uzturēt vienīgi skaidras naudas atmaksas sistēmu būtu dārgi.

Tāpat nolemts, ka līgumus ar depozīta sistēmas operatoriem tiks slēgts uz septiņiem, nevis desmit gadiem, kā bija plānots iepriekš, lai būtu iespējas pārskatīt depozīta sistēmas ieviešanas efektivitāti, ņemot vērā straujo atkritumu pārstrādes tehnoloģiju attīstību un vienlaikus iekārtu nolietojuma optimālo termiņu.

Pretendentiem uz depozīta sistēmas operatora statusu būs jāsagatavo depozīta sistēmas darbības organizēšanas un īstenošanas plāns.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) skaidroja, ka tā galvenais mērķis ir informēt par depozīta sistēmas elementiem un darbības organizēšanu, par līgumpartneriem, par depozīta iepakojuma apmēriem un pieņemšanas vietu skaitu, kā arī par sistēmas darbības finansēšanu. Plānam jāapliecina depozīta sistēmas operatora spēja ieviest depozīta sistēmu un nodrošināt tās darbību, lai uz tā pamata izvērtētu plānotās sistēmas atbilstību normatīvu prasībām un izvēlētos piemērotāko no pretendentiem uz depozīta sistēmas operatora statusu.

Depozīta sistēmas darbības organizēšanas un īstenošanas plānā tās operatoram jāapraksta plānotais tirgū ievietoto depozīta iepakojuma vienību skaits, atkārtoti lietojamā iepakojuma īpatsvars, izlietotā dzērienu depozīta iepakojuma pieņemšanas organizēšana (manuāli un ar automātu), vietu teritoriālais pārklājums, pievienojot karti. Tādējādi depozīta sistēmas operatora uzdevums būs nodrošināt atbilstošu pārklājumu, lai visā Latvijā var nodot dzērienu iepakojumus. Operatoram jāorganizē izlietotā dzērienu depozīta iepakojuma pārstrāde, depozīta iepakojuma plūsmas uzskaite un kontrole, komunikācijas pasākumi sabiedrības informēšanai par depozīta sistēmu, tās mērķiem.

Pretendentiem uz depozīta sistēmas operatora statusu jābūt līgumiem (nodomu protokoliem) ar depozīta iepakotājiem par dalību depozīta sistēmā, kā arī nodomu protokoliem ar izlietotā dzērienu depozīta iepakojuma pieņēmējiem. Tāpat jābūt līgumiem (nodomu protokoliem) ar komersantiem, kas pārstrādā izlietotā dzērienu depozīta iepakojumu.

Pieteikumu vērtēšanas procesā Valsts vides dienests vērtēs atbilstību noteiktajām minimālajām prasībām depozīta iepakojuma pieņemšanas vietu teritoriālajam pārklājumam, dzērienu depozīta iepakojuma pieņemšanas tehnisko risinājumu, dzērienu depozīta iepakojuma loģistikas organizēšanu, atbilstību depozīta iepakojuma pieņemšanas, savākšanas, pārstrādes, sagatavošanas un nodošanas atkārtotai izmantošanai procentuālajam ampēram. Tāpat tiks vērtēts pretendenta uz depozīta sistēmas operatora statusu pārstāvēto iepakotāju tirgū ievietoto dzērienu iepakojuma vienību skaits.

Pārejas noteikumos par dzērienu iepakojuma depozīta sistēmas ieviešanas termiņiem precizēts, ka, ja līdz 2020.gada 30.sepmtebrim nav saņemts neviens iesniegums par depozīta sistēmas izveidi, vai neviens no pretendentiem uz tiesībām kļūt par depozīta sistēmas operatoru neatbilst normatīvos izvirzītajām prasībām, Valsts vides dienests ne vēlāk kā līdz 2020.gada 30.decembrim izsludina atkārtotu pieteikšanos uz depozīta sistēmas operatoru, publicējot paziņojumu oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likumā noteiktajā kārtībā.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigāde (Reģ.Nr. Reģ.Nr. 90000040549) VALMIERĀ uz noteiktu laiku piedāvā darbu VADOŠAJAM FINANSISTAM Darba pienākumi:  Izstrādāt ZS 2.VBde budžeta projektu un plānotā finansējuma izmaksu sadalījumu pa ceturkšņiem; Veikt kārtējā gada ZS 2.VBde budžeta izdevumu programmu izpildes uzskaiti pa mēnešiem un pārplānošanu gada laikā;  Vadīt 2.VBde budžeta projektu un izstrādāt priekšlikumus budžeta grozījumiem; ZS 2.VBde budžeta ietvaros veikt finanšu līdzekļu sadali ZS 2.VBde vienībām atbilstoši veicamajam uzdevumam; Apkopot ZS 2.VBDE štāba un vienību iesūtītās vajadzības iepirkumu veikšanai; Sagatavot ZS 2.VBde izdevumu tāmes vienību nodrošināšanai ar nepieciešamajām preču iegādēm atbilstoši plānotajam budžetam; Veidot vienību saimniecisko darījumu norēķinu dokumentu sagataves resursu vadības sistēmā HORIZON; Veikt ZS 2.VBde budžeta izpildes analīzi par noteiktu laika periodu vai par noteiktu izdevumu programmu pēc daļas priekšnieka pieprasījuma; Kontrolēt ZS 2.VBde komandiera pavēļu izpildi savas kompetences ietvaros; Apkopot, sagatavot un iesniegt nepieciešamo informāciju pēc ZS Štāba pieprasījumiem par atbildībā esošajiem jautājumiem; Pamatprasības: 2.līmeņa augstākā izglītība; Kvalifikācijas kursi grāmatvedībā; Vismaz divu gadu darba pieredze grāmatveža, finansista amatā (pieredze grāmatvedības darbā valsts iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību)  Prasme lietot grāmatvedības programmu “Horizon”; Teicamas latviešu un vēlamas angļu valodas zināšanas; Labas organizatoriskās prasmes Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām;  Precizitāte un augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja pielietot pozitīvās saskarsmes iemaņas, psiholoģiskā noturība; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; · Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vadošais finansists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.01.2026. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: FINANSISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi sūtīt uz aija.bumane@mil.lv, t. 26130777. Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri