Valmieras Ziņas

Autoceļa Valmiera – Matīši – Mazsalaca remonts pārcelts uz nākamo gadu

Lasīšanas laiks: 6 min

Patlaban valsts ceļu tīklā būvdarbi notiek 133 objektos, savukārt 60 objektos darbi jau ir pabeigti. Kopumā šajā būvdarbu sezonā darbi tika plānoti 210 objektos, no tiem 86 – valsts pamatbudžeta finansējuma ietvaros, 124 – par finansējumu no līdzekļiem neparedzētajiem gadījumiem, tai skaitā administratīvi teritoriālās reformas (ATR) kontekstā, informē VSIA “Latvijas Valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova.

Darbi šajā sezonā tika plānoti arī uz 26 valstij piederošiem tiltiem un vienā tunelī. Patlaban jau ir pabeigti būvdarbi uz 12 tiltiem no 26 un vienā tunelī. Plānots, ka uz diviem tiltiem darbi tiks pabeigti nākamajā būvdarbu sezonā, tie būs pārejošie objekti.

Plānots, ka būvdarbi šogad sāksies vēl vismaz 23 objektos, tai skaitā uz deviņiem tiltiem, kā arī vēl atsevišķos satiksmes drošības uzlabošanas projektos.

“Šogad tāpat kā pērn būvdarbu sezona valsts ceļu tīklā ir pakārtota finansējuma avotiem un to nosacījumiem. Proti, lielākā daļa remontdarbu tiek finansēti no līdzekļiem neparedzētajiem gadījumiem, tāpēc darbi jāuzsāk un jāpabeidz šī gada laikā. Tas nozīmē, ka lielākoties veicam seguma atjaunošanu uz reģionālajiem autoceļiem, jo šos darbus ir iespējams realizēt vienas būvdarbu sezonas ietvaros. Tāpat ATR finansējuma ietvaros notiek darbi uz vairākiem vietējās nozīmes autoceļiem, grants segumu nomainot uz dubultās apstrādes virsmām jeb melno segumu,” stāsta VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.

“Runājot par būvdarbu izmaksām šogad, jāsaka, ka LVC izsludinātajos ceļu būvdarbu iepirkumos šogad nav novērojams cenu samazinājums, cenas ir palikušas pērnā gada līmenī un ir par 27% zemākas, nekā bija 2019.gadā,” informē Lazdovskis.

Būvdarbu termiņi

“Ņemot vērā saspringtos termiņus, jo finansējuma no līdzekļiem neparedzētajiem gadījumiem apjoms pilnībā kļuva zināms pavasarī, būvdarbu sezonas sākumā, mēs prognozējām, ka būs atsevišķi ceļu posmi, kuros būvdarbus šogad nevarēs pabeigt. Lielā mērā tas atkarīgs no laika apstākļiem un tā, cik sekmīgi norit iepirkumi. Būvnieku jaudas šogad ir pilnībā noslogotas, dažkārt pietrūkst materiālu, transporta, nav piemēroti laika apstākļi un kavējumi vienā objektā izraisa kavējumus nākošajos. Tomēr kopumā mēs virzāmies uz to, ka visos plānotajos posmos darbi tiks uzsākti. Atsevišķos objektos, lai neriskētu ar kvalitāti, virsmas apstrādes darbus šogad vairs neveiksim, tos pārceļot uz nākamo būvdarbu sezonu piemērotākos laika apstākļos,” skaidro LVC Būvniecības pārvaldes direktors Gints Alberiņš.

Patlaban ir zināmi desmit autoceļu posmi, kuros šogad bija plānots veikt virsmas un dubultās virsmas apstrādi, bet šie darbi tiks pārcelti uz nākamo gadu:

• Garkalne – Alauksts (P3) (28,10.-37,63.km);

• Likverteni – Jaunsaule – Skaistkalne (V1020) (0,00.-13,36.km);

• Augstkalne – Bēne (V1106) (0,42.-4,49.km);

• Jēkabpils – Dignāja – Ilūkste (V783) (26,50.-42,24.km);

• Dobele – Īle – Auce (V1128) (18,54.-31,84.km);

• Vecbebri – Irši (V922) (0,32.-10,66.km);

• Alūksne – Liepna (P41) (10,34.-33,02.km);

• Pieniņi – Smelteri (V738) (0,00.-7,54.km);

• Puša – Krāce – Silajāņi-Riebiņi (V577) (23,08.-31,61.km);

• Valmiera – Matīši – Mazsalaca (P16) (24,70.-37,40.km).

Arī deviņos ar satiksmes organizāciju saistītajos projektos daļa darbu varētu tikt pārcelta uz nākamo gadu.

Nozares kapacitāte un izmaiņas iepirkumu kvalifikācijas prasībās

“Jau otro būvsezonu mēs vērojam tendenci, ka būvnieki, aktīvi piedaloties LVC organizētajos iepirkumos, ne vienmēr ir rēķinājušies ar savu kapacitāti. Tas rada būvdarbu tehnoloģisko procesu kavēšanos, kas var arī atstāt iespaidu uz kopējo būvdarbu kvalitāti,” norāda LVC valdes loceklis Gundars Kains.

“Šogad esam ieviesuši izmaiņas iepirkumu kvalifikācijas prasībās. Projektos, kas tiek realizēti uz valsts galvenajiem autoceļiem, kur diennakts satiksmes intensitāte ir lielāka par 5000 automašīnu diennaktī, ģenerāluzņēmējam ir jānodrošina, ka būtiskākos darbus veic viņš pats, nepiesaistot apakšuzņēmējus. Tas ļauj autoceļu nozarē uzlabot konkurenci, jo uzņēmējam, piedaloties iepirkumos, būs rūpīgāk jāplāno viņa rīcībā esošie resursi. Savukārt pasūtītājs gūs pārliecību, ka projekta realizācijai izmantotie resursi ir atbilstoši iepirkumā uzrādītajai kvalifikācijai,” uzsver G. Kains

“Būvuzraudzības jomā mēs redzam, ka nozare spēj absorbēt esošo būvdarbu apjomu, LVC priekšrocība arī ir savlaicīgi veiktie Vispārējās vienošanās iepirkumi, kuru ietvaros mēs piesaistām būvuzraugus valsts ceļu objektiem,” stāsta viņš.

Satiksmes drošība

Uzlabojot satiksmes drošību, šogad uz valsts reģionālajiem autoceļiem 498 kilometros no plānotajiem 923 jau ir uzstādīti atstarojošie stabiņi, uzstādīti arī 12 624 metri aizsargbarjeru un ierīkoti visi 70 kilometri ribjoslu, kuri bija plānoti šogad. Ir izbūvēts gājēju un velosipēdistu celiņš Murjāņos, Svētē celiņa izbūve notiek patlaban. Gājēju ceļš izbūvēts arī pie Beberiem gar Rīgas apvedceļu (A5) (Salaspils-Babīte).

Ņemot vērā lielo ceļu būvdarbu apjomu, iepirkumus par gājēju pāreju ierīkošanu un uzlabošanu plānots izsludināt augustā un septembrī, bet darbus uzsākt rudenī. Plānots izveidot vai uzlabot sešas gājēju pārejas. Tāpat plānots uzsākt iepirkumus par vēl divu gājēju un velosipēdistu celiņu projektēšanu Kurzemē – uz Klaipēdas šosejas posmā no Liepājas līdz Nīcai un pie reģionālā autoceļa Ezere-Embūte-Grobiņa (P106), posmā no Iļģiem līdz Grobiņai.

“Valsts ceļu tīklā lielākoties ierīkojam kombinētos gājēju un velosipēdistu celiņus, proti, tādus, kas ir domāti visiem mazāk aizsargātiem satiksmes dalībniekiem – gan kājāmgājējiem, gan velobraucējiem. Tāpēc arī šo celiņu aprīkojums nereti ietver barjeras, kuru uzdevums ir pasargāt kājāmgājējus no transporta, kas pārvietojas pa blakus esošo autoceļu, vai arī norobežo īpaši stāvas nogāzes. Bieži dzirdam pārmetumus par šīm barjerām no velosipēdistiem, taču atgādinām, ka šie celiņi ir domāti arī gājējiem un barjeras ir domātas drošībai,” stāsta LVC Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns.

Turpinās arī darbs pie iepirkuma par vidējā ātruma kontroles sistēmu ieviešanu valsts autoceļu tīklā. Ir veikts iepirkums un noslēgts līgumu ar SIA ELKO par summu 36 118,50 eiro (ar PVN) par ārējo elektroapgādes tīklu pieslēgumu būvprojektu izstrādi transportlīdzekļu vidējā ātruma kontroles iekārtu uzstādīšanai. Līdz gada beigām plānots veikt arī elektroapgādes tīklu pieslēgumu izbūvi.

Patlaban notiek starpinstitucionālā saskaņošana jautājumā par vidējā ātruma kontroles sistēmu sertificēšanu, kurā piedalās Satiksmes ministrijas, Ekonomikas ministrijas, to padotības iestāžu, Valsts policijas un LVC speciālisti. Kad visas iesaistītās institūcijas būs vienojušās par sertifikācijas jautājumiem, tiks precizēta nolikuma dokumentācija un izsludināts iepirkums par sistēmu piegādi un uzstādīšanu. Informācija par autoceļu posmiem, kuros plānots ierīkot vidējā ātruma kontroles sistēmu, šeit: https://lvceli.lv/aktuali/zinami-prioritarie-posmi-videja-atruma-kontroles-sistemu-ieviesanai/.

Virsmas apstrāde un defekti

Šajā būvdarbu sezonā būvniekiem bija arī jāsalabo ievērojams defektu apjoms uz reģionālajiem autoceļiem posmos, kur pērn tika veikta virsmas apstrāde. Virsmas apstrāde pērn kopumā tika veikta 95 posmos, no tiem 44 tika konstatēti defekti. Patlaban būvnieki ir izlabojuši defektus 21 posmā, vēl 14 posmos darbi notiek patlaban.

Lai arī LVC aicināja būvniekus visus defektus labot šogad līdz 15.jūlijam, pastāv iespēja, ka atsevišķos posmos būvnieki to darīs nākamajā būvdarbu sezonā. Sezonas sākumā vēl pastāvēja problēmas ar kvalitatīvu emulsiju. Pirms karstuma perioda bija zināmi tikai defekti, kur nogājušas šķembas, bet karstuma ietekmē sāka veidoties arī izsvīdumi. Defektu labošana būtu jāveic atbilstošos laika apstākļos, šiem darbiem nav piemēroti pārāk karsti laika apstākļi, kādi pieturējās jūlijā, nav piemērotas arī lietainas dienas.

Šogad virsmas apstrāde izmantota mazāk

Lai ar ierobežotiem līdzekļiem panāktu pēc iespējas lielāku segumu kalpošanas laika palielinājumu, bija iecerēts šogad veikt virsmas apstrādi uz vairāk nekā 60 mazāk noslogotu ceļu ar asfaltbetona segumu, tomēr, ņemot vērā pagājušā gada pieredzi šo posmu skaits samazināts līdz 40.

“Ņemot vērā pagājušās sezonas neveiksmīgo pieredzi ar virsmas apstrādes tehnoloģiju, kā arī to, ka problēmu cēloņi arī šogad nav pilnībā atrisināti, šogad bija pieņemts lēmums šo tehnoloģiju izmantot mazākā apjomā. Tajos objektos, kur ceļa konstrukcijas apakšējo kārtu stāvoklis nav pārāk kritisks, seguma virsējo kārtu virmas apstrādes vietā izbūvē no asfaltbetona. Asfaltbetons ir dārgāks, un tas atšķirībā no virsmas apstrādes “neārstē” plaisas, tomēr tā izbūves kvalitāte ir mazāk atkarīga no laika apstākļiem un tā ražošanas process ir labāk kontrolējams,” skaidro Gints Alberiņš.

Aktuālais jautājums

Vai esi apmierināts ar ielu un ceļu stāvokli, kā arī uzturēšanu Valmierā?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Iekšlietu ministrijas veselības un sporta centrs izsludina konkursu uz vakanto psihologa amata vietu (darbinieka amats) Prasības pretendentiem/-ēm: maģistra grāds psiholoģijā; ne mazāk kā 2 gadu darba pieredze psihologa amatā pēdējo 5 gadu laikā sertifikāts konsultatīvajā vai klīniskā un veselības psiholoģijas jomā vai reģistrācija šajā jomā ar turpmāko sertificēšanos praktiska pieredze strādāt ar pieaugušajiem, sniegt individuālās konsultācijas, vadīt grupas nodarbības – seminārus, atbalsta grupas u.c. pieredze veikt krīzes intervenci individuāli un grupā tiks uzskatīta par priekšrocību augsta saskarsmes kultūra un komunikācijas prasmes Tiek piedāvāts: 20 darba stundas nedēļā ar summēto darbalaika uzskaiti; labi darba apstākļi; mēnešalga 579.00 EUR (bruto alga); piemaksa līdz 30% apmērā no noteiktās mēnešalgas (ņemot vērā personisko darba ieguldījumu un darba kvalitāti); veselības apdrošināšana - pēc pārbaudes laika beigām; atbildīgs darbs atsaucīgā un profesionālā kolektīvā; iespēja paplašināt zināšanas un gūt praktisku pieredzi valsts pārvaldē darba vieta Valmierā, Tērbatas ielā 9 Iesniedzamie dokumenti: · pieteikuma vēstule; · Curriculum Vitae (CV); · izglītības dokumentu kopijas (pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, jāpievieno dokuments par izglītības akadēmisko atzīšanu Latvijā). Iesniedzamos dokumentus sūtīt līdz 2023.gada 14.aprīlim, Čiekurkalna 1.līnija 1, k-1, Rīga, LV‑1026 ar norādi „Pieteikums psihologa amatam” vai e‑pastu: vscpersonals@iem.gov.lv, vai iesniegt personīgi minētajā adresē 509.kabinetā. Tālrunis uzziņām: 67829858 Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta - Pretendentu izglītības un pieredzes atbilstības izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta - intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Vispārīgās datu aizsardzības regulas 13. pantu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti ar mērķi nodrošināt personāla atlasi un ar to saistīto Iekšlietu ministrijas veselības un sporta centra tiesību un pienākumu izpildi. Personas datu apstrāde pamatā tiek veikta, ievērojot Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6.panta 1.punkta a) apakšpunktu (datu subjekts ir devis piekrišanu savu personas datu apstrādei). Iesniedzot savu pieteikumu, Jūs piekrītat Jūsu personas datu apstrādei norādītajam mērķim. Informējam, ka pieteikuma dokumentos iekļautie dati var tikt izmantoti atsauksmju saņemšanai no pieteikuma dokumentos norādītājiem iepriekšējiem darba devējiem. Personas datu apstrādes pārzinis ir Iekšlietu ministrijas veselības un sporta centrs, Čiekurkalna 1.līnija 1, k-1, Rīga, LV – 1026, e-pasts: vsc@iem.gov.lv . Saziņai ar personas datu aizsardzības speciālistu: vscdas@iem.gov.lv . Vairāk informācijas tīmekļvietnē: http://vsc.iem.gov.lv/fizisko-personu-datu-apstrade/. Profesija: PSIHOLOGS Darba vietas adrese: LATVIJA, Tērbatas iela 9, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2023-04-14 Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (maģistra grāds)

TEHNISKAIS STRĀDNIEKS TAVA DARBA PIEREDZE NAV IZŠĶIROŠA: Citur Latvijā līdzīgu darba pieredzi iegūt nevar, tāpēc visu nepieciešamo darbam mēs iemācīsim. TAVOS IKDIENAS PIENĀKUMOS IETILPS: · Pārvietot un novietot norādītajā vietā saražoto produkciju, palīgmateriālus u.c.; · Veikt primāro produkcijas kvalitātes novērtēšanu, šķirot neatbilstošas kvalitātes produkciju; · Sagatavot produkciju tālākai pārstrādei (šķirošana, svēršana, ievadīšana datu bāzē, pavadzīmes izdrukāšana, reģistrēšana žurnālā); · Racionāli organizēt savu darbu, iekļauties maiņas uzdevuma izpildei noteiktajā laikā. TU BŪSI PIEMĒROTS ŠIM DARBAM, JA TEV PIEMĪT: · Vēlme mācīties un prasme strādāt komandā; · Augsta atbildības sajūta; · Spēja strādāt fizisku aktīvu darbu; · Noturīga uzmanība un precizitāte. MĒS TEV PIEDĀVĀJAM: Apmaksātu profesionālo apmācību darbavietā; Atalgojumu sākot no 1100 EUR – 1300 EUR pirms nodokļu nomaksas; Paredzamu maiņu grafiku, kas zināms visam gadam (darbs 12 h maiņās - dienas maiņas 06:00-18:00 un naktsmaiņas 18:00-06:00); Organizētu transports uz-no darba 8 maršrutos; Līdzmaksājums ēdināšanai, brīvā laika un sporta aktivitātēm; Attīstību un karjeras izaugsmes iespējas; Veselības apdrošināšanu pēc nostrādātiem 6 mēnešiem un labumu grozu atbilstoši koplīgumam; Darbu stabilā ražošanas uzņēmumā ar teju 60 gadu pieredzi. Darbavietas adrese: Cempu iela 13, Valmiera, Valmieras novads. CV* ar norādi TEHNISKAIS STRĀDNIEKS sūti uz e-pastu adresi darbs@valmiera-glass.com. Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz nākamo atlases kārtu. *Piesakoties darbā, es piekrītu, ka mani personas dati tiks izmantoti darba atlases vajadzībām. Profesija: TEHNISKAIS STRĀDNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Cempu iela 13, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2023-04-30

SIA „Firma Madara’89”- viens no lielākajiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kas veiksmīgi darbojas pārtikas mazumtirdzniecībā, piedāvā darbu pārdevējam (-ai) veikalā “top!” Pauku ielā 1,Valmierā Galvenie darba pienākumi: Pārtikas un nepārtikas preču tirdzniecība; Pircēju apkalpošana pie kases; Preču pieņemšana, pasūtīšana, uzskaite, izvietošana tirdzniecības zālē; Preču realizācijas termiņu, marķējuma, kvalitātes, uzglabāšanas apstākļu un atbilstošas temperatūras kontrole. Prasības kandidātiem: Vēlama pieredze pārtikas tirdzniecībā; Precizitāte, atbildības sajūta. Piedāvājam: Mūsdienīgu darba vidi; Papildus sociālās garantijas pēc nostrādāta gada; Svētku dāvanas; Atmaksātus papildatvaļinājumus; Profesionālās un personīgās izaugsmes iespējas; Darba alga no EUR 800 - 850 (bruto); Darba laiks maiņās no plkst. 8.00-22.00. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv, ar norādi – pārdevējs VALMIERĀ,Pauku ielā,vai pieteikties personīgi WhatsApp mob.tel.nr. +371 25614427, Profesija: MAZUMTIRDZNIECĪBAS VEIKALA PĀRDEVĒJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Pauku iela 1, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2023-04-14 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv Vai pieteikties WhatsApp:+371 25614427 Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri