Valmieras Ziņas

Atkritumu konteineru veidi un to pielietojums: kā izvēlēties pareizo risinājumu birojam

Lasīšanas laiks: 3 min

Biroja vide ir vieta, kur tiek radīts daudz dažādu atkritumu veidu, un efektīva to apsaimniekošana ir būtiska ne tikai tīrības uzturēšanai, bet arī vides aizsardzībai. Pareiza atkritumu konteineru izvēle ir svarīgs solis, lai nodrošinātu, ka birojs var efektīvi pārvaldīt savus atkritumus. Šajā rakstā apskatīsim dažādus atkritumu konteineru veidus, to pielietojumu un sniegsim padomus par to, kā izvēlēties piemērotāko risinājumu birojam.

Atkritumu konteineru veidi

1. Papīra un kartona konteineri

Papīra un kartona konteineri ir īpaši paredzēti, lai pārstrādātu dokumentus, kartona iepakojumus un citus papīra izstrādājumus. Šie konteineri parasti ir lielāki un aprīkoti ar vāku, lai aizsargātu no mitruma un nepatīkamu smaku rašanās. Birojos, kur tiek radīts liels daudzums papīra atkritumu, šādi konteineri ir būtiski, lai samazinātu pārstrādes procesa ietekmi uz vidi un veicinātu papīra materiālu atkārtotu izmantošanu.

2. Plastmasas konteineri

Plastmasas konteineri ir universāli un piemēroti dažādiem atkritumiem, piemēram, plastmasas pudelēm, iepakojumiem un citiem plastmasas izstrādājumiem. Šie konteineri ir izturīgi pret mitrumu un koroziju, un tos var viegli tīrīt. Daudzi biroji izvēlas plastmasas konteinerus, jo tie ir viegli uzturami un ilgtspējīgi lietošanā.

3. Metāla konteineri

Metāla konteineri ir īpaši piemēroti bīstamu materiālu uzglabāšanai, piemēram, akumulatoriem, elektronikai vai ķīmiskām vielām. Tie ir izgatavoti no izturīga metāla, kas garantē, ka konteineri izturēs smagas kravas un nelabvēlīgas vides apstākļus. Šādi konteineri ir būtiski birojos, kur tiek lietoti dažādi ķīmiskie līdzekļi vai elektroniskie ierīces.

4. Kompostēšanas konteineri

Kompostēšanas konteineri ir paredzēti bioloģiski noārdāmo atkritumu, piemēram, pārtikas atlikumu un bioloģisko materiālu, savākšanai un pārstrādei. Šie konteineri veicina dabisko atkritumu sadalīšanos un iegūst vērtīgu kompostu, ko var izmantot dārzkopībā. Ja birojs ir apņēmies būt ekoloģiski atbildīgs, kompostēšanas konteineri var būt lielisks risinājums.

Kā izvēlēties pareizo risinājumu birojam

1. Novērtējiet atkritumu veidus

Pirms izvēlēties atkritumu konteinerus, ir svarīgi novērtēt, kāda veida atkritumi tiek radīti jūsu birojā. Ja birojs rada daudz papīra un kartona atkritumu, tad būs nepieciešami papīra konteineri. Ja ir daudz plastmasas iepakojumu, tad izvēlieties plastmasas konteinerus. Pārliecinieties, ka jūsu konteineri atbilst konkrētajiem atkritumu veidiem, lai maksimāli efektīvi pārvaldītu atkritumu plūsmu.

2. Izmērs un kapacitāte

Konteineru izmērs un kapacitāte ir svarīgs faktors, kas jāņem vērā, izvēloties pareizos risinājumus. Ja birojs ir liels un rada daudz atkritumu, izvēlieties lielākus konteinerus, lai samazinātu iztukšošanas biežumu. Savukārt, mazākiem birojiem būs piemēroti mazāki konteineri.

3. Vides aizsardzības apsvērumi

Ja jūsu birojs ir apņēmusies ievērot vides aizsardzības principus, izvēlieties konteinerus, kas atbalsta pārstrādi un kompostēšanu. Izvēloties bioloģiski noārdāmus konteinerus vai konteinerus, kas izgatavoti no otrreizējās pārstrādes materiāliem, jūs varat palīdzēt samazināt biroja vides ietekmi.

4. Praktiskums un uzturēšana

Konteineru praktiskums ir būtisks, lai nodrošinātu ērtu un efektīvu to izmantošanu. Izvēlieties konteinerus ar viegli tīrāmiem materiāliem un funkcijām, piemēram, vākiem, kas palīdz saglabāt tīrību un higiēnu. Ir svarīgi, lai konteineri būtu viegli pieejami un piemēroti biroja vajadzībām.

Secinājumi

Pareiza atkritumu konteineru izvēle ir svarīgs solis, lai nodrošinātu, ka birojs efektīvi pārvalda atkritumus un veicina vides aizsardzību. Novērtējot atkritumu veidus, izmēru un kapacitāti, kā arī praktiskumu un vides aizsardzības apsvērumus, jūs varat izvēlēties vispiemērotākos konteinerus sava biroja vajadzībām. Atcerieties, ka labi izvēlēti atkritumu konteineri ne tikai uzlabo biroja darba vidi, bet arī palīdz sasniegt ilgtspējīgus mērķus.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Finanšu un ekonomikas nodaļas budžeta ekonomistu/-i (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • piedalīties budžeta tāmju sagatavošanā pārziņā esošajām Pašvaldības iestādēm; • kontrolēt un analizēt pārziņā esošo Pašvaldības iestāžu apstiprinātā gada budžeta izpildi, kā arī konsultēt jautājumos par budžeta sastādīšanu; • veikt maksas pakalpojumu cenu aprēķinus pārziņā esošām iestādēm; • piedalīties ar pārziņā esošām iestādēm saistīto Eiropas Savienības struktūrfondu un citu politiku instrumentu līdzfinansēto projektu finanšu plānošanā, datu precīzā uzskaitē un naudas plūsmas kontrolē; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība ekonomikas, finanšu vai grāmatvedības jomā; • ne mazāk kā 2 gadu iepriekšēja profesionālā darba pieredze finanšu jomā; • ar darba jomu saistīto normatīvo aktu pārzināšana un finanšu procesu izpratne; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: augsta atbildība, precizitāte, analītiska domāšana, labas komunikācijas prasmes; spēja strādāt patstāvīgi, uzņemties atbildību; • teicamas iemaņas darbā ar MS Office programmām (t.sk. Word, Excel), kā arī ar kādu no grāmatvedības uzskaites datorprogrammām. Kā priekšrocība tiks uzskatīta iepriekšēja darba pieredze ar programmām Horizon un/vai MicroStrategy; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Vecākā budžeta ekonomista/-es amatam” līdz 2025.gada 11.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: BUDŽETA EKONOMISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Bankas / Apdrošināšana / Finanses/Grāmatvedība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-11 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Vidzemes slimnīca aicina savā komandā ergoterapeitu Galvenie amata pienākumi: · Sadarbībā ar pacientu novērtēt viņa fizisko un garīgo veselības stāvokli, personību un psiholoģiskās īpatnības, identificēt klienta pašaprūpes spējas un to trūkumu; · Veikt iegūto datu analīzi, izmantojot ergoterapijas tehnoloģijas; · Sastādīt individuālo rehabilitācijas plānu atbilstoši pacienta/klienta vajadzībām; · Vadīt ergoterapijas individuālās un grupu nodarbības; · Apmācīt pacientus ikdienas aktivitātēs un izglītot par vides pieejamību, ergonomiku un tehniskajiem palīglīdzekļiem; · Traumu un balsta - kustību aparāta slimību profilaksei konsultēt pacientus par ergonomikas principu ievērošanu darbā, sadzīves procesā, veicot pašaprūpi vai cita cilvēka aprūpi; · Pamatojoties uz rakstveida pieprasījumu veikt ergoterapeita slēdziena vai izziņas sagatavošanu par pacienta funkcionālām spējām un/vai fiziskās vides izvērtēšanas rezultātiem u.c.; · Uzturēt drošu darba vidi. Prasības kandidātiem: · profesionālā bakalaura grāds veselības aprūpē ar kvalifikāciju – ergoterapeits; · reģistrēts ārstniecības personu valsts reģistrā; · vēlams ergoterapeita sertifikāts; · ļoti labas komunikācijas prasmes; · spēja strādāt patstāvīgi un komandā; · spēja ātri reaģēt un rīkoties neatliekamās situācijās; · precizitāte un atbildība; · zināšanas darbā ar datoru; · valsts valodas zināšanas; · veselīgas profesionālās ambīcijas. Jaunā kolēģa ieguvumi: · iespēja veikt atbildīgu un interesantu darbu vienā no labākajām ārstniecības iestādēm Vidzemē, TOP 10 labākā darba devēja Vidzemē un jaunās Rehabilitācijas centra telpās ar mūsdienīgu aprīkojumu; · atbildīgs, dinamisks un interesants darbs profesionāļu komandā; · stabils atalgojums vienmēr laikā un sociālās garantijas; · papildus piemaksas un prēmijas; · motivējošs labumu grozs; · darba devēja apmaksātas profesionālās izaugsmes iespējas; · veselības apdrošināšanas polise (pēc pārbaudes laika beigām); · stabila, droša un sakārtota darba vide; · darba devēja apmaksāti veselību veicinošie pasākumi;  · Darba vieta: Jumaras iela 195, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201.  Ja Jūsu kompetence un pieredze atbilst mūsu prasībām, gaidīsim CV un motivācijas vēstuli līdz 2025.gada 10.decembrim uz e-pastu: darbs@vidzemesslimnica.lv vai uz adresi: Sabiedrība ar ierobežotu atbildību „Vidzemes slimnīca”, Jumaras iela 195, Valmiera, LV-4201. Sīkāka informācija pie Rehabiltācijas centra vadītājas Kristīnes Matukas, tel.28716807. Pamatojoties uz Vispārīgās datu aizsardzības regulas 13.pantu, SIA “Vidzemes slimnīca” informē, ka: 1) Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu. Ja kandidāts vēlas, lai viņa personas dati tiktu saglabāti SIA “Vidzemes slimnīca” iekšējā datu bāzē ar mērķi tos apstrādāti citos SIA “Vidzemes slimnīca” personāla atlases konkursos, tad pieteikumā vakancei lūdzam kandidātam norādīt savu piekrišanu personas datu saglabāšanai. 2) Jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir SIA “Vidzemes slimnīca”, kontaktinformācija: Jumaras iela 195, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201, tālrunis 25277799. Sīkāka informācija par personas datu apstrādi SIA “Vidzemes slimnīca”: https://vidzemesslimnica.lv/par-slimnicu/privatuma-politika/informacija-par-personala-atlases-funkcijas-nodrosinasanu/ Profesija: ERGOTERAPEITS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Jumaras iela 195, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-10 Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras Jaunatnes centrs “Vinda” (turpmāk – Iestāde) aicina kultūras pasākumu organizatoru/-i uz noteiktu laiku. Darba vietas adrese: Rīgas iela 42, Valmiera, Valmieras novads. Ja Jūs vēlaties: • konsultēt pedagogus, nodrošināt viņiem palīdzību pasākumu organizēšanā; • nodrošināt pasākumu publicitāti Iestādes mājas lapā un sociālajos tīklos; • izstrādāt nolikumus skatēm un konkursiem un organizēt/koordinēt to norisi; • plānot un organizēt Iestādes rīkotos pasākumus, sacensības un konkursus (pēc pasākuma veikt izvērtēšanu); • plānot un organizēt Iestādes audzēkņu dalību valsts un starptautiska mēroga sacensībās, konkursos skatēs un festivālos; • iesaistīties citu iestāžu rīkotajos pasākumos, kur Iestāde ir sadarbības partneris; un Jums ir: • vismaz 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība pasākumu vadībā vai citās jomās, kas nodrošina amata pienākumu izpildei nepieciešamās prasmes; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • pieredze veidojot digitālos vizuālos materiālus (canva, photoshop u.c.); • kompetences: ļoti labas organizatoriskās un saskarsmes spējas, argumentācijas prasme; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus; analītiskās spējas; augsta atbildības sajūta; precizitāte; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 999,00 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika līdz 1052,00 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Pieteikuma vēstuli un CV lūdzam nosūtīt uz e-pastu: vinda@valmiera.edu.lv, vai personīgi Valmieras Jaunatnes centrā “Vinda”, adrese: Rīgas ielā 42, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Pieteikums kultūras pasākumu organizatora/-es amatam” līdz 2025.gada 12.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 29446642. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: KULTŪRAS PASĀKUMU ORGANIZATORS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 42, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Kultūra / Māksla Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-12 Kontaktpersona: vinda@valmiera.edu.lv 29446642

Mūsu partneri