Valmieras Ziņas

AS “Latvijas gāze” klienti līdz 2023. gada 31. martam varēs izvēlēties veikt norēķinus par patērēto dabasgāzi pēc izlīdzinātā vai ikmēneša maksājuma

Lasīšanas laiks: 3 min

Valdība š.g. 6. septembrī apstiprināja grozījumus Ministru kabineta 2017.gada 7.februāra noteikumos Nr. 78 “Dabasgāzes tirdzniecības un lietošanas noteikumi”, radot normatīvo regulējumu pārejai no izlīdzinātā maksājuma uz ikmēneša norēķinu par faktiski patērēto dabasgāzi metodi, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Ekonomikas ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Kā zināms, š.g. 25. augustā publiskais tirgotājs, t.i. AS “Latvijas Gāze”, nāca klajā ar paziņojumu, ka šā gada 15. septembrī stāsies spēkā izmaiņas publiskā tirgotāja norēķinu kārtībā par dabasgāzi mājsaimniecībām, paredzot, ka izlīdzinātā maksājuma norēķinu veidu saviem klientiem vairs nepiedāvās. Turpmāk visiem jauniem mājsaimniecību klientiem publiskais tirgotājs piedāvās uzreiz saņemt ikmēneša rēķinu, savukārt esošiem mājsaimniecību klientiem norēķinu veida maiņa notiks pakāpeniski līdz šā gada nogalei. Līdz ar to Ekonomikas ministrija normatīvajā regulējumā iekļāva kārtību, kā tiks nodrošināta pāreja uz ikmēneša maksājumu par faktiski patērēto dabasgāzi.

Līdz ar šodien apstiprinātajiem grozījumiem pārejai no izlīdzinātā maksājuma uz ikmēneša norēķinu par faktiski patērēto dabasgāzi metodi saistītajiem lietotājam būs iespēja katru mēnesi, saņemot rēķinu, redzēt, cik tieši attiecīgajā mēnesī ir patērēta dabasgāze, kā arī, cik konkrēti attiecīgajā mēnesī ir jāmaksā. Tāpat arī katru mēnesi būs uzskatāmi norādīts valsts atbalsta apmērs, kas tiek piemērots noteiktajā laika posmā. Kā vēl viens būtisks ieguvums jānorāda iespēja lietotājam izvērtēt savus dabasgāzes patēriņa paradumus, tādējādi veicinot energoefektivitāti, kā arī samazinot rēķina summu.

Gadījumā, ja saistītais lietotājs tomēr vēlēsies saglabāt izlīdzinātā maksājuma norēķinu metodi, publiskā tirgotāja pienākums ir šo norēķinu veidu saglabāt, nodrošinot skaidru komunikāciju un nosacījumus šīs norēķina metodes saglabāšanai. Paredzēts šo pāreju nodrošināt līdz 2023. gada 31. martam, lai lietotājiem līdz pilnīgai dabasgāzes tirgus atvēršanai (kas paredzēta no 2023. gada 1. maija) varētu nodrošināt gala rēķinu izrakstīšanu un nosūtīšanu. Publiskajam tirgotājam jāinformē saistītos lietotājus par norēķinu veida maiņu un iespēju no tās atteikties ne vēlāk kā 30 dienas pirms norēķinu veida maiņas.

Vienlaikus Ministru kabineta noteikumu projektā noteikts, ja dabasgāzes vidējais ikmēneša patēriņš gazificētajā objektā 12 mēnešu periodā ir līdz 42 kilovatstundām/mēnesī (4 kubikmetriem/mēnesī) (ieskaitot), publiskais tirgotājs nepiemēros maksu par rēķina nosūtīšanu pa pastu. Tāpat arī šo maksu nepiemēros lietotājiem, kuru patēriņš pārsniedz iepriekš norādīto slieksni laika posmā no grozījumu spēkā stāšanās brīža līdz 2022. gada 31. decembrim. Šis slieksnis skaidrojams ar to, ka lielākoties līdz 42 kilovatstundām jeb 4 kubikmetriem mēnesī dabasgāze tiek izmantota ēdiena pagatavošanas nolūkos. Šāds lēmums pieņemts, lai patērētās dabasgāzes maksājums nebūtu līdzīgā summā, kā rēķina nosūtīšanas pa pastu izmaksas, vai arī nesastādītu lielu daļu no kopējā maksājuma.

Tāpat līdz šodien apstiprinātajiem grozījumiem, Ministru kabineta noteikumos ietverts regulējums par maksas par patērēto dabasgāzi samazinājuma kompensācijas mehānismu – t.i. noteikti gadījumi, kuros dabasgāzes tirgotājam tiek kompensēti negūtie ieņēmumi (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), kas rodas, piemērojot atlaidi maksai par patērēto dabasgāzi.

Kā zināms, lai atvieglotu finansiālo slogu energoresursu sadārdzinājuma apstākļos apkurei ar dabasgāzi, mājsaimniecības lietotājiem, kā arī lietotājiem, kuru gazificētais objekts ir daudzdzīvokļu dzīvojamā māja un tajā dabasgāzi lieto dzīvokļu īpašnieki vai īrnieki, tai skaitā tādiem iepriekš minētajiem lietotājiem, kas saņem pēdējās garantētās piegādes pakalpojumu, š.g. 11. augustā Saeima lēmusi piemērot patērētās dabasgāzes maksas samazinājumu attiecībā uz dabasgāzes cenu 0,030 eiro apmērā par vienu kWh bez pievienotās vērtības nodokļa. Būtisks nosacījums ir slieksnis, no kura ir paredzēts sniegt maksas samazinājumu, proti, ja minēto lietotāju gazificētā objekta dabasgāzes patēriņš mēnesī ir no 221 kWh (21 m3).

Prognozējams, ka minētais atbalsts kopumā aptvers aptuveni 65 000 mājsaimniecības un tiks sniegts par periodu no 2022. gada 1. jūlija līdz 2023. gada 30. aprīlim. Atbalstu paredzēts sniegt jau no š.g. 1. jūlija, ņemot vērā, ka mājsaimniecībām, kas iegādājas dabasgāzi pēc regulētā tarifa, mainās dabasgāzes tarifs nākamajam pusgadam. Atbalsts tiks īstenots, attiecinot to dabasgāzes tirgotāju sastādītajos rēķinos par dabasgāzi jau no 2022. gada septembra (septembra rēķinā parādīsies atbalsts par 2022. gada jūliju un augustu).

Detalizēti ar grozījumiem Ministru kabineta 2017.gada 7.februāra noteikumos Nr. 78 “Dabasgāzes tirdzniecības un lietošanas noteikumi” var iepazīties Tiesību aktu portālā.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina darbā Valmierā – Valmieras novada Dzimtsarakstu nodaļas (turpmāk – Iestāde) vadītāja vietnieku/-ci uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • veikt civilstāvokļa aktu reģistrāciju, civilstāvokļa aktu reģistru (CAR) aktualizāciju, atjaunošanu; sagatavot atzinumus; • sagatavot, noformēt Iestādes dokumentus nodošanai arhīvā saskaņā ar lietu nomenklatūru un uzturēt iestādes CAR arhīvu atbilstoši normatīvajiem aktiem; veikt arhīva fonda kataloga aizpildīšanu un rūpēties par CAR grāmatu uzskaiti un glabāšanu; • sagatavot dokumentus citām institūcijām, juridiskām un fiziskām personām CAR jautājumos, t.sk., nosūtīšanai ārvalstu dzimtsarakstu nodaļām; • veikt apmeklētāju pieņemšanu Iestādes kompetencē esošajos jautājumos; sniegt konsultācijas CAR jautājumos; • vadīt svinīgu laulību, dzimšanas apliecību izsniegšanas, bērnības svētku ceremonijas; • veikt vēsturiski sastādīto CAR datorizētu apstrādi; un ja Tev ir: • izglītība un atbilstība Civilstāvokļa aktu reģistrācijas likuma 12.panta trešās daļas prasībām; • zināšanas par valsts / pašvaldības darbību reglamentējošo normatīvo aktu piemērošanu, izpratne par CAR jautājumiem (par priekšrocību tiks uzskatīta pieredze vadošā amatā un līdzvērtīgas jomas darbā, t.sk., darbā ar arhīvu pēdējo 5 gadu laikā valsts vai pašvaldības iestādē); • prasmes un zināšanas juridisku dokumentu sagatavošanā, pārvaldībā, lietu arhivēšanā; • prasmes darbā ar digitālajiem rīkiem; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: izcilas saskarsmes un komunikācijas prasmes; vēlama publiskās uzstāšanās pieredze; augsta atbildības sajūta, uzmanība un precizitāte; spēja loģiski domāt un analizēt; organizatora spējas; prasme strādāt komandā un individuāli; • B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pilnas slodzes darbu (40 stundas nedēļā; summētais darba laiks, jo darbs arī noteiktās sestdienās); • pamatalgu pārbaudes laikā 1399 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1483 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, pamatojot motivāciju savas kandidatūras izvirzīšanai amatā, aprakstot Iestādes vadītāja vietnieka darbam nepieciešamās spējas un sev piemītošās spējas, kā arī darba devēja ieguvumu, pieņemot darbā attiecīgo pretendentu), augstākās izglītības dokumenta kopiju (pretendentiem, kuri izglītību ieguvuši ārvalstīs, jāpievieno dokuments par izglītības akadēmisko atzīšanu Latvijā) lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā, ar norādi „Dzimtsarakstu nodaļas vadītāja vietnieka/-ces amatam” līdz 2025.gada 19.decembrim. Tālrunis papildus informācijai: 26444235. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PAŠVALDĪBAS PAMATDARBĪBAS STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /PRIEKŠNIEKA VIETNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-19 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 26444235

Pievienojies mūsu komandai! Naukšēnu pamatskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā pirmsskolas izglītības skolotāju (38 stundu slodzi nedēļā (0,950 likme)) uz noteiktu laiku līdz 31.08.2026. Darba vietas adrese: “Naukšēnu skola”, Naukšēni, Naukšēnu pagasts, Valmieras novads. Ja Tu vēlies: • plānot un nodrošināt kvalitatīvu izglītības procesu atbilstoši normatīvo aktu prasībām; • plānot un organizēt savu un izglītojamo darbu atbilstoši Iestādes mērķim un uzdevumiem; • pārzināt mācību un audzināšanas darba saturu un mācību priekšmeta metodiku; un Tev ir: • izglītība saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likuma un Bērnu tiesību aizsardzības likuma noteiktajām prasībām; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • izpratne par izglītojamo vecumposmu attīstības īpatnībām un saskarsmes psiholoģijas likumsakarībām; • kompetences: labas saskarsmes un komunikācijas prasmes; precizitāte un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; prasmes strādāt komandā, elastība; mēs piedāvājam: • iespējas piedalīties Iestādes izaugsmes veicināšanā un profesionālās pilnveidošanās iespējas; • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.445 “Par pedagogu darba samaksu”, 1566 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • labus darba apstākļus, aktīvu, dinamisku darbu un iespēju gūt jaunu pieredzi. CV, pieteikuma vēstuli lūdzam nosūtīt uz e-pastu: nauksenu.pamatskola@valmiera.edu.lv ar norādi “Pirmsskolas izglītības skolotājs/-a” līdz 2025.gada 23.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 26082207. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Naukšēnu skola, Naukšēni, Naukšēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Nepilnais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-23 Kontaktpersona: nauksenu.pamatskola@valmiera.edu.lv 26082207

Mūsu partneri