Valmieras Ziņas

Alkohola un tabakas izstrādājumu ražotājiem būs jāinformē par ražošanas iekārtām un apjomiem

Lasīšanas laiks: 3 min

Valdība šodien atbalstīja Finanšu ministrijas (FM) izstrādātos grozījumus akcīzes preču aprites kārtībā, paredzot, ka alkohola un tabakas izstrādājumu ražotājiem būs jāsniedz informācija par ražošanas iekārtām un apjomiem.

Lai novērstu iespēju licencētiem tabakas izstrādājumu ražotājiem ražot nelegālus tabakas izstrādājumus, nepieciešams noteikt papildu nosacījumus licences tabakas izstrādājumu ražošanai saņemšanai. Komersantiem pirms licences saņemšanas būs jāiesniedz informācija par tabakas ražošanas iekārtām, to maksimālo ražošanas apjomu, tostarp iespējamā saražojamā tabakas izstrādājumu apjoma aprēķins vienā stundā, 24 stundās, mēnesī, plānoto saražojamo tabakas izstrādājumu sortimentu un apjomu gadā. Tāpat tiks noteikts aizliegums tabakas izstrādājumu ražošanā izmantot citas iekārtas, kas nebūs norādītas licences saņemšanai iesniegtajos dokumentos, skaidro FM.

Tāpat kā uz tabakas izstrādājumu ražošanu, arī attiecībā uz spirta ražošanu nepieciešams noteikt, ka, lai saņemtu licenci apstiprināta noliktavas turētāja darbībai, kas veiks spirta ražošanu, licences saņemšanai nepieciešams iesniegt ražošanas iekārtas tehnisko dokumentāciju, informāciju par uzstādīto ražošanas iekārtu maksimālajiem ražošanas apjomiem, tostarp iespējamā saražojamā spirta apjoma aprēķinu, kā arī informāciju par plānoto saražojamo spirta sortimentu un apjomu gadā.

Savukārt, lai gāzes aprites uzraudzības iestādes varētu noteikt gāzes atlikumu komercdarbības vietā, nepieciešams Ministru kabineta noteikumu projektā noteikt, ka komersanti, kuri veic komercdarbību ar gāzi, nodrošina, lai komercdarbības vietā atrastos gāzes daudzuma mērīšanas līdzekļa tehniskā dokumentācija.

Lai novērstu situāciju, ka licencē degvielas mazumtirdzniecībai norādītajā vietā atrodas degvielas tvertnes, kuras nav norādītas licencē, bet tiek izmantotas nelegālai komercdarbībai, Ministru kabineta noteikumu projekts paredzēs, ka turpmāk, saņemot licenci, būs jādeklarē visas tvertnes, kuras atrodas komercdarbības vietā, arī tās, kuras netiks izmantotas licencējamai komercdarbībai.

Tāpat grozījumi akcīzes preču aprites kārtībā paredz, ka turpmāk licenci izsniegs tikai elektroniski, kā arī dokumentus licences saņemšanai varēs iesniegt tikai elektroniski.

Lai mazinātu komersantu administratīvo slogu, no noteikumiem paredzēts svītrot normu, kas nosaka komersantiem, kuri preču uzskaiti veic datorprogrammā, katru mēnesi izdrukāt aktuālo preču uzskaites informāciju un izdrukas brošēt un glabāt vienu gadu preču uzskaites vietā.

FM atzīst, ka minēto grozījumu pieņemšanas rezultātā administratīvais slogs samazināsies komersantiem, kuri preču uzskaiti veic datorprogrammā, jo nevajadzēs katru mēnesi izdrukāt aktuālo preču uzskaites informāciju, izdrukas brošēt un vienu gadu glabāt preču uzskaites vietā. Noteikumu ietekmē radītās administratīvās izmaksas juridiskām personām nepārsniegs 2000 eiro.

Turpretī administratīvais slogs palielināsies komersantiem, kuri vēlēsies veikt spirta vai tabakas izstrādājumu ražošanu, jo licences saņemšanai papildus būs jāiesniedz informācija par ražošanas iekārtām, to maksimālo ražošanas jaudu, plānoto ražošanas apjomu un sortimentu. Tāpat komersantiem, kuri veic degvielas mazumtirdzniecību, būs jādeklarē Valsts ieņēmumu dienestā tvertnes, kuras atrodas komercdarbības vietā, bet netiek izmantotas licencētai komercdarbībai ar degvielu.

Pēc FM rīcībā esošās informācijas, minētie noteikumi ietekmēs visus komersantus, kuri veic komercdarbību ar akcīzes precēm. 2016.gada 1.maijā bija izsniegtas 7612 speciālās atļaujas jeb licences komercdarbībai ar akcīzes precēm.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA SolarRoof Solution, reģ. Nr. 40203610314aicina darbā  KURJERU Galvenie pienākumi: - nodrošināt labu servisu piegādājot un saņemot korespondenci no mūsu klientiem (Latvijā un ārvalstīs); - Veikt sūtījumu, preču vai dokumentu savlaicīgu piegādi klientiem norādītajās adresēs; - Komunicēt ar klientiem piegādes laikā;  -Saudzīgi apieties ar transportējamo preci un ievērot drošības prasības; -Ievērot ceļu satiksmes noteikumus un darba grafiku; -Nodrošināt profesionālu un laipnu apkalpošanu; -Spēja doties regulāros komandējumos uz Vāciju. Prasības: - precizitāte un atbildības sajūta; - B kategorijas autovadītāja apliecība; - autovadītāja pieredze ne mazāka par 2 gadiem; - spēja orientēties un prasme izmantot navigāciju; - Vēlamas vācu valodas zināšanas komunikācijai ar klientiem Vācijā; - punktualitāte – spēja plānot savu laiku, stresa noturība; - augsta atbildības sajūta par uzticētajām materiālajām vērtībām; - spēja pieņemt lēmumus un patstāvīgi apgūt jaunas prasmes; - spēja un vēlēšanās strādāt komandā, uzņemties iniciatīvu un atbildību. Vakancei pieteikties sūtot CV uz e - pastu: solarroof@inbox.lv Profesija: KURJERS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Straupes iela 2C, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-09-30 Darba sākšanas datums: 2025-07-29 Kontaktpersona: Tatjana Vrubļevska

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina pieteikties uz Matīšu pamatskolas direktora/-es amatu (uz nenoteiktu laiku) Ja Tev ir vēlme: • plānot un vadīt Matīšu pamatskolas (turpmāk – Skola) stratēģisko attīstību; • nodrošināt kvalitatīvu izglītības procesu, jaunā izglītības satura ieviešanu un profesionālu pārmaiņu vadību; • veidot labvēlīgu vidi pedagogu, audzēkņu, to vecāku radošai un inovatīvai darbībai; • vadīt un kopējam mērķim motivēt Skolas pedagogus/darbiniekus; • rūpēties par Skolas reputāciju, sekmēt audzēkņu piesaisti; • iedvesmot, virzīties uz izaugsmi, mācīties un palīdzēt mācīties citiem, rast inovācijas un radošus risinājumus; • iesaistīt Skolu izglītības attīstības projektos; • nodrošināt Skolas resursu efektīvu izmantošanu; • pārstāvēt Skolas intereses valsts un pašvaldību institūcijās, sadarbības projektos u.c.;   un ja Tev ir: • izglītība atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likumā un Bērnu tiesību aizsardzības likumā noteiktām prasībām; • vismaz triju gadu pedagoģiskā darba pieredze izglītības jomā vai izglītības vadības darbā; • izglītības jomas reglamentējošo normatīvo aktu pārzināšana un pieredze to sagatavošanā; • stratēģisks redzējums par Skolas attīstību, izpratne par inovācijām izglītībā, prasmes tās ieviest; • nevainojama reputācija; • valsts valodas prasme augstākajā līmenī, vismaz viena Eiropas Savienības oficiālā valoda profesionālajai darbībai nepieciešamajā apjomā; • kompetences: līdera dotības, prasme organizēt un vadīt komandas darbu; spēja argumentēt savu viedokli un pieņemt lēmumus, iedvesmot kolektīvu; labas komunikācijas, sadarbības un prezentācijas prasmes; augsta atbildības sajūta, precizitāte un spēja vadīt pārmaiņas; • teicamas prasmes darbā ar MS Office programmām; • vēlama B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā pašvaldībā; • stabilu atalgojumu, kas tiek noteikts atbilstoši Ministru kabineta 05.07.2016. noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” (1724,- EUR pirms nodokļu nomaksas); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Motivācijas vēstuli, CV, augstākās izglītības dokumenta kopiju, kā arī stratēģisko redzējumu par Skolas attīstības prioritārajiem virzieniem līdz divām A4 lapām datorrakstā, Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi Matīšu pamatskolas direktora/-es amatam”, līdz 2025.gada 15.jūlijam. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Ar nolikumu "Pretendentu atlases nolikums Matīšu pamatskolas direktora/-es amatam" varat iepazīties šeit. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VADĪTĀJS /DIREKTORS /PĀRVALDNIEKS (IZGLĪTĪBAS JOMĀ) Darba vietas adrese: LATVIJA, Skolas iela 22, Matīši, Matīšu pag., Valmieras nov. Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-07-15 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri