Valmieras Ziņas

Jaunumi Burtnieka apsaimniekošanā: niedru izpļaušana, tūrisma veicināšana un ezera svētki

Lasīšanas laiks: 3 min

Pagājušā gada oktobrī Burtnieku novada pašvaldības jaunā sasaukuma domes deputāti lēma izveidot Burtnieka ezera Konsultatīvo padomi, kuras mērķis ir esošās situācijas izvērtēšana, precīzāka problēmu identificēšana un priekšlikumu par ezera apsaimniekošanu un izmantošanu sagatavošana.

Konsultatīvo padomi vada Burtnieku novada pašvaldības Attīstības nodaļas vadītājs Valērijs Seilis. Tajā darbojas biedrības “Burtnieku ezera zvejnieku biedrība” pārstāvis, biedrības “Valmieras mednieku un makšķernieku biedrība” pārstāvis, Valsts vides dienesta pārstāvis, Dabas aizsardzības pārvaldes pārstāvis, Burtnieku novada pašvaldības policijas vecākais inspektors, kā arī tūrisma un rekreācijas jomas uzņēmēji, kad darbojas pie Burtnieka ezera.

Valērijs Seilis portālam “Valmieras Ziņas” pastāstīja, ka pirmā padomes tikšanās noritēja pērnā gada novembrī, kurā nolemts otrajā sanāksmē šī gada martā uzaicināt Vides risinājumu institūta pārstāvi Matīsu Žagaru, lai runātu par ezera ekoloģisko stāvokli – ūdens kvalitāti, ezera aizaugšanas problēmu, dūņu slāņa pieaugumu, zivju sugu pieaugošo disproporciju par labu baltajām zivīm un citiem jautājumiem. Tāpat tiks runāts arī par to, kā efektīvāk organizēt inspekcijas darbu, un spriedīs par ezera un tā apkārtnes attīstības vīziju.

Padomes sēdes ir atklātas, dodot iespēju iesaistīties to darbā ieinteresētajiem sabiedrības pārstāvjiem.

Valērijs Seilis uzsvēra, ka konsultatīvā padome ļaus vēl mērķtiecīgāk strādāt pie līdzekļu piesaistes Burtnieka ezera apsaimniekošanai, lai gan arī līdz šim tikuši īstenoti vairāki projekti.

Pagājušā gada nogalē Burtnieku novada pašvaldības projekta “Dabas mantojuma objekta – “Vīsraga dabas takas atjaunošana”” ietvaros no jauna uzbūvēts skatu tornis, atjaunota Vīsraga dabas taka, uzstādītas jaunas norādes, soli un atkritumu urnas.  

Savukārt šogad ir iesniegts pieteikums Vides aizsardzības fonda ūdens pārvaldības programmā, lai iegūtu finansējumu niedru izpļaušanai atsevišķās krasta zonās, kas mazinās ezera aizaugšanu un atbrīvos piemērotas vietas zivju nārstam un putnu ligzdošanai. Tāpat niedru izpļaušana padarīs pieejamākus ezera krastus arī cilvēkiem.

Plānots piedalīties Latvijas-Igaunijas pārrobežu programmas projektā “Ūdens robežas bez robežām” paredzēts uzstādīt ūdens filtrus uz atsevišķām nelielām ezera pietekām, lai pārbaudītu, vai šāda metode uzlabo ūdens kvalitāti ezerā un ir vērts turpināt darboties šajā virzienā.

Pašvaldība arī piedalīsies Centrālbaltijas jūras programmas finansētajā projektā “Lake experience” (“Ezera pieredze”), kas saistās ar tūrisma attīstības veicināšanu, izmantojot nozīmīgas ūdenstilpnes Latvijā, Igaunijā, Zviedrijā un Somijā. Šī starptautiskā projekta mērķis ir radīt kopīgu konceptu, kā izmantot ūdenstilpnes tūrisma produktu veidošanā un padarīt tos interesantus gan vietējā, gan ārzemju tirgos. Projekta ietvaros paredzētas apmācības tūrisma jomas pārstāvjiem.

“Mēs vēlamies Burtnieka vārdu vēl vairāk popularizēt gan Latvijā, gan ārzemēs, tādēļ šogad pirmo reizi rīkosim Burtnieka ezera svētkus. Tas būs pasākums plašai publikai gan interešu, gan ģeogrāfijas ziņā. Svētkos būs daudzveidīga programma, kas ietvers kultūras, izklaides un gardēdības pasākumus, kā arī fiziskās aktivitātes saistībā ar ūdeni. Svētku rīkošanā iesaistīsim vietējos uzņēmējus. Starptautisku pieskaņu pasākumam varētu sniegt Vidzemes plānošanas reģiona īstenotais projekts “Livonijas kulinārais ceļš”, kura ietvaros ceram kādu no projekta kulinārajām meistarklasēm rīkot arī Burtnieka ezera svētku laikā,”

pastāstīja Valerijs Seilis.

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina pieteikties uz Naukšēnu pamatskolas direktora/-es amatu (uz nenoteiktu laiku) Ja Tev ir vēlme: • plānot un vadīt Naukšēnu pamatskolas (turpmāk – Skola) stratēģisko attīstību; • nodrošināt kvalitatīvu izglītības procesu, jaunā izglītības satura ieviešanu un profesionālu pārmaiņu vadību; • veidot labvēlīgu vidi pedagogu, audzēkņu, to vecāku radošai un inovatīvai darbībai; • vadīt un kopējam mērķim motivēt Skolas pedagogus/darbiniekus; • rūpēties par Skolas reputāciju, sekmēt audzēkņu piesaisti; • iedvesmot, virzīties uz izaugsmi, mācīties un palīdzēt mācīties citiem, rast inovācijas un radošus risinājumus; • nodrošināt Skolas resursu efektīvu izmantošanu; • pārstāvēt Skolas intereses valsts un pašvaldību institūcijās, sadarbības projektos u.c.; un ja Tev ir: • izglītība atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likumā un Bērnu tiesību aizsardzības likumā noteiktām prasībām; • vismaz triju gadu pedagoģiskā darba pieredze izglītības jomā vai izglītības vadības darbā; • izglītības jomas reglamentējošo normatīvo aktu pārzināšana un pieredze to sagatavošanā; • stratēģisks redzējums par Skolas attīstību, izpratne par inovācijām izglītībā, prasmes tās ieviest; • nevainojama reputācija; • valsts valodas prasme augstākajā līmenī, vismaz viena Eiropas Savienības oficiālā valoda profesionālajai darbībai nepieciešamajā apjomā; • kompetences: līdera dotības, prasme organizēt un vadīt komandas darbu; spēja argumentēt savu viedokli un pieņemt lēmumus, iedvesmot kolektīvu; labas komunikācijas, sadarbības un prezentācijas prasmes; augsta atbildības sajūta, precizitāte un spēja vadīt pārmaiņas; • teicamas prasmes darbā ar MS Office programmām; • vēlama B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā pašvaldībā; • stabilu atalgojumu, kas tiek noteikts atbilstoši Ministru kabineta 05.07.2016. noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” (no 1724,- EUR pirms nodokļu nomaksas); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Motivācijas vēstuli, CV, augstākās izglītības dokumenta kopiju, kā arī stratēģisko redzējumu par Skolas attīstības prioritārajiem virzieniem līdz divām A4 lapām datorrakstā, Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi Naukšēnu pamatskolas direktora/-es amatam”, līdz 2025.gada 6.jūnijam. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Ar nolikumu "Pretendentu atlases nolikums Naukšēnu pamatskolas direktora/-es amatam" varat iepazīties šeit. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VADĪTĀJS /DIREKTORS /PĀRVALDNIEKS (IZGLĪTĪBAS JOMĀ) Darba vietas adrese: LATVIJA, Naukšēnu skola, Naukšēni, Naukšēnu pag., Valmieras nov. Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-06-06 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri