Valmieras Ziņas

5 lietas, ko zaudē uzņēmums, sakot “Nē” tehnoloģijām

Lasīšanas laiks: 3 min

Uzņēmumiem, kuri savā darbā izmanto tehnoloģiju risinājumus, rentabilitāte ir vairāk nekā par 10% augstāka, salīdzinot ar tiem, kuri to nedara, liecina Pasaules Bankas dati. Kamēr prognozes rāda, ka nākamie pieci būs digitālās ekonomikas gadi, kad konkurencē izdzīvos tikai tehnoloģijām atvērti uzņēmumi, Latvija biznesa tehnoloģiju ieviešanā Eiropā ieņem pēdējo vietu, un vairumam uzņēmēju izpratne par digitālo risinājumu pienesumu konkurētspējas celšanā ir nepietiekama.

“Neiegūta peļņa, zaudēti klienti, vājš serviss ir “klupšanas akmeņi”, kas traucē uzņēmumiem uzlabot peļņas rādītājus un uzvarēt konkurences cīņā. Taču ar tehnoloģiju atbalstu bizness var darboties sekmīgāk, un tepat Latvijā to pierāda mikro un mazo uzņēmumu apmācības tehnoloģiju lietošanā – pēc digitālo risinājumu ieviešanas apmācītie uzņēmumi uzrāda par 25% augstāku rentabilitāti.

Lai vairotu Latvijas uzņēmumu zināšanas par tehnoloģijām un mudinātu tās izmantot biznesa rezultātu uzlabošanai, LIKTA ir dibinājusi kustību “Loģiskā atlase”,” stāsta Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) prezidente Signe Bāliņa.

“Loģiskā atlase” apkopojusi piecas lietas, ko zaudē uzņēmums, sakot “Nē” tehnoloģijām

Naudu

Strādājot pa vecam, ir jārēķinās ar lielāku resursu patēriņu, p iemēram, tehnoloģijas palīdz līdz 50% ietaupīt elektroenerģiju, bet dokumentu aprites automatizēšana var par 60% ierobežot papīra patēriņu. Arī biroja izmaksas var būt zemākas, ja ar mākoņpakapojumu atbalstu ievieš attālinātās darbavietas, tādējādi uzņēmuma vajadzībām īrējot vai iegādājoties telpas ar mazāku platību.

Potenciālos klientus

Pirms produktu vai pakalpojumu iegādes izpēti internetā veic vairāk nekā 70% Latvijas pircēju. Tāpēc bez interneta vidē izveidotas kontaktinformācijas un informācijas par uzņēmuma produktiem vai pakalpojumiem būtiski sarūk izdevība sastapt savus nākamos klientus. Arī tad, ja uzņēmums nav atrisinājis, kā piefiksēt neatbildētos zvanus darbinieku pusdienlaikā vai ārpus darba laika, visticamāk potenciālais klients būs devies jau pie cita apdrošinātāja, tūrisma operatora vai preču tirgotāja.

Dokumentus

7,5% no visiem dokumentiem tiek pazaudēti un 3% no atlikušajiem tiek nolikti nepareizajā vietā. Parasti zaudējums ir ne tikai noklīdusī informācija, bet arī laiks, ko darbinieki pavada tās meklēšanā, lai tā vietā veiktu svarīgāku pienākumu izpildi. Līgumu saskaņošanai pa teju visiem iespējamajiem kabinetiem nav jābūt vispārpieņemtam darba stilam, jo īpaši tādēļ, ka tehnoloģijās balstīta dokumentu vadības sistēma informācijas meklēšanā pavadīto laiku var samazināt par 30%, bet neizpildīto vai nokavēto uzdevumu skaitu par 50%.

Precizitāti

Biznesa likums “1-10-100” ilustrē, kā progresē laika un naudas patēriņš, kad uzņēmums labo, piemēram, cilvēciskā faktora ietekmē radušās kļūdas finanšu atskaitēs, vai vēl ļaunāk – turpina operēt ar nepareiziem datiem (likuma pamatprincips: ja datu ievadīšana maksā 1 eiro, tad to labošana jau 10 eiro, bet kļūdu seku novēršana jau 100 eiro). Savukārt ar tehnoloģiju risinājumiem daudzus procesus iespējams automatizēt un kļūdu rašanos novērst – piemēram, līdz ar elektronisko pavadzīmju norēķinu sistēmas ieviešanu kļūdu skaitu iespējams samazināt līdz pat 90%.

Pārdošanas apjomus

Nav tehnoloģiju, nav iespējas iepazīt savus klientus. Digitālie risinājumi ļauj veidot datu bāzes, sekot līdzi klientu paradumiem un balstīt uz tiem mārketinga aktivitātes, piedāvājot individuālus (specializētus) risinājumus. Tas palīdz palielināt pārdošanas apjomu, piemēram, ja klients iegādājas velosipēdu, tad pēc tam periodiski viņš var saņemt atgādinājumus, ka velosipēdam būtu jāveic tehniskā apkope, ieziemošana vai jāuzstāda jauni aksesuāri. Turklāt digitāla datu bāze var glābt arī reizēs, kad darbinieks, kurš informāciju par klientu glabājis tikai savā pierakstu kladē, pamet uzņēmumu kopā ar visu, kas tam bijis zināms.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

TOP 10 labākais darba devējs Vidzemē - Vidzemes slimnīca  aicina savā komandā GRĀMATVEDI Galvenie amata pienākumi: veikt atlīdzības aprēķinu uzņēmuma darbiniekiem, kompensāciju uzskaiti, ar darba samaksu saistīto nodokļu, nodevu uzskaiti grāmatvedības programmā; sagatavot atskaites par darba samaksu uzņēmuma vadībai un ārējām institūcijām; piedalīties atalgojuma sistēmas pilnveidošanā, ar atalgojumu saistītās dokumentācijas izstrādāšanā un uzturēšanā. Savas kompetences ietvaros konsultēt Sabiedrības darbiniekus grāmatvedības jautājumos; veikt arī citu Sabiedrības finansiālo operāciju uzskaiti, pamatojoties uz vispārējiem grāmatvedības uzskaites principiem un Sabiedrības iekšējiem normatīvajiem aktiem; iesaistīties uzņēmuma gada pārskata dokumentu sagatavošanā. Prasības kandidātiem: augstākā izglītība grāmatvedības, ekonomikas vai finanšu jomā; iepriekšēja pieredze vismaz 3 gadi grāmatveža amatā, vēlams darba samaksas jomā; zināšanas LR normatīvajos aktos grāmatvedības jomā, zināšanas LR nodokļu likumdošanā; prasme patstāvīgi plānot un organizēt savu darbu, sasniedzot noteiktus mērķus; prasme orientēties normatīvajos aktos grāmatvedības un nodokļu jautājumos, pielietot praktiskajā darbā Latvijas Republikā spēkā esošos normatīvos aktus, atrast un analizēt nepieciešamo informāciju; labas datora prasmes (MS Word, MS Excel pieredzējuša lietotāja līmenī); pieredze darbā ar resursu vadības sistēmām, vēlams HORIZON; analītiska domāšana, precizitāte un augsta atbildības sajūta; prasme strādāt komandā un individuāli, labas komunikācijas prasmes. Jaunā kolēģa ieguvumi: iespēja veikt atbildīgu un interesantu darbu vienā no labākajām ārstniecības iestādēm Vidzemē un TOP 10 labākā darba devēja Vidzemē; darba līgums uz nenoteiktu laiku; normālais darba laiks; atbildīgs, dinamisks un interesants darbs komandā; stabils atalgojums vienmēr laikā un sociālās garantijas (mēnešalga 1500 EUR); prēmijas un motivējošs labumu grozs; darba devēja apmaksātas apmācības; veselības apdrošināšanas polise (pēc pārbaudes laika beigām); stabila, droša un sakārtota darba vide; Darba vieta: Jumaras iela 195, Valmiera, LV-4201 Ja Jūsu kompetence un pieredze atbilst mūsu prasībām, gaidīsim CV un motivācijas vēstuli līdz 2024.gada 22.maijam uz e-pastu: darbs@vidzemesslimnica.lv vai uz adresi: SIA„Vidzemes slimnīca”, Jumaras iela 195, Valmiera, LV-4201. Sīkāka informācija pie Finanšu direktores L.Ermanes pa tālr. 28682257 vai Personāla vadības daļas vadītājas S.Kandeles pa tālr.: 29443898. Pamatojoties uz Vispārīgās datu aizsardzības regulas 13.pantu, SIA “Vidzemes slimnīca” informē, ka: 1) Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu. Ja kandidāts vēlas, lai viņa personas dati tiktu saglabāti SIA “Vidzemes slimnīca” iekšējā datu bāzē ar mērķi tos apstrādāti citos SIA “Vidzemes slimnīca” personāla atlases konkursos, tad pieteikumā vakancei lūdzam kandidātam norādīt savu piekrišanu personas datu saglabāšanai. 2) Jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir SIA “Vidzemes slimnīca”, kontaktinformācija: Jumaras iela 195, Valmiera, LV-4201, tālrunis 25277799. Sīkāka informācija par personas datu apstrādi SIA “Vidzemes slimnīca”: https://vidzemesslimnica.lv/par-slimnicu/privatuma-politika/informacija-par-personala-atlases-funkcijas-nodrosinasanu/ Profesija: GRĀMATVEDIS (CETURTĀ LĪMEŅA KVALIFIKĀCIJA) Darba vietas adrese: LATVIJA, Jumaras iela 195, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-22 Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

SIA" Austris AG"  pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmums Valmierā no 1995.gada. IR darbs pārdevējam(-ai) veikalā "Austris" Beātes 21, Valmiera Galvenie darba pienākumi: * Pārtikas un nepārtikas preču tirdzniecība; * Pircēju apkalpošana, veikt skaidras un neskaidras naudas norēķinus; * Preču pieņemšana, pasūtīšana, uzskaite, izvietošana tirdzniecības zālē.; * Preču realizācijas termiņu, marķējuma, kvalitātes, uzglabāšanas apstākļu un atbilstošas temperatūras kontroli. Prasības kandidātiem: * Vēlme strādāt un iegūt jaunas prasmes un zināšana; * Latviešu valodas zināšanas; * Pozitīva attieksme, atbildība, disciplīna, sadarbība; * Iepriekšēja pieredze mazumtirdzniecībā vai klientu apkalpošanā tiks uzskatīta par priekšrocību; Piedāvājam: * Interesantu darbu stabilā uzņēmumā; * Mūsdienīgu darba vidi; * Darbam atbilstošu atalgojumu un sociālās garantijas; * Profesionālās un personīgās izaugsmes iespējas, kas tiek apmaksātas. * Atlaides darbiniekiem līdz 15% pirkumiem mūsu veikalos * Kopīgi darba pasākumi, pabalsti, dāvanas; * Darba alga no EURO 700-900 (bruto); Darba vieta:  Tērbatas 43 ,Valmiera un Beātes 21,Valmiera CV ar norādi "Pārdevējs" lūdzam sūtīt uz e-pastu austris_ag@inbox.lv vai pieteikties personīgi SIA "Austris AG" birojā Tērbatas ielā 43, Valmierā, 2 stāvā, vai zvanīt uz tālruni +371 29154756 Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz pārrunām. Profesija: MAZUMTIRDZNIECĪBAS VEIKALA PĀRDEVĒJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 21, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-06-09

Mūsu partneri