Valmieras Ziņas

Aigars Vītols: Valmieras pārstāvniecība Rīgā – ne tikai pašvaldības, bet visas pilsētas interešu pārstāve

Lasīšanas laiks: 4 min

Jau informējām, ka Valmieras pilsētas pašvaldības domes deputāti lēma par Valmieras pilsētas pārstāvniecības Rīgā izveidošanu. Kādēļ šāda institūcija nepieciešama un kādas funkcijas tā veiks, portālam “Valmieras Ziņas” stāsta pašvaldības izpilddirektors Aigars Vītols.

Kādēļ Valmieras pašvaldība nolēma izveidot savu pārstāvniecību Rīgā?

Šī ideja nav jauna. Par to jau tika diskutēts pašvaldībā 2000.gadu sākumā, taču iecere netika īstenota. Citas pilsētas jau diezgan sen ir izveidojušas šādu lobija instrumentu ar atrašanās vietu galvaspilsētā. Arī Latgalei ir sava pārstāvniecība Rīgā. Taču Valmieras pārstāvniecība netiek veidota tikai tādēļ, ka citām pilsētām tādas jau darbojas – tā ir nepieciešamība, lai Valmieras pilsēta sevi varētu efektīvi pārstāvēt nacionālā līmenī, lai pēc iespējas mērķtiecīgām mēs patērētu resursus un sasniegtu pilsētas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā izvirzītos mērķus.

Valmiera ir pārstāvēta gan Latvijas Pašvaldību savienībā, gan Latvijas Lielo pilsētu asociācijā, taču ir daudz jautājumu, kas ir specifiski tikai mūsu pilsētai un kurus nepieciešams pārrunāt ar daudzām iesaistītām pusēm. Piemēram, saistībā ar ES struktūrfondiem minētās organizācijas pauž pašvaldību intereses attiecībā par vispārīgiem kritērijiem finansējuma sadalīšanā. Taču Valmiera vēlas piesaistīt finansējumu konkrētiem projektiem, kas citām pašvaldībām nav saistoši. Pieredze liecina, ka arvien biežāk pašvaldības vadošajiem darbiniekiem ir jābūt Rīgā, lai pārstāvētu Valmieras intereses darba grupu sanāksmēs ministrijās, Ministru Kabinetā (MK), Saeimas komisijās un citās institūcijās. Ja pilsētas pārstāvji tajās nepiedalās, mēs daudzas lietas palaižam garām, zaudējam iespēju izteikt savu viedokli, tapt sadzirdētiem un aizstāvēt Valmieras pozīciju. Tādējādi mums var nākties sadzīvot ar pieņemtajiem lēmumiem, kuros mūsu intereses nav ņemtas vērā un neveicina pilsētas attīstību. Piemēram, pašvaldība nesen rīkoja apjomīgu iepirkumu saistībā ar skolēnu ēdināšanas pakalpojuma nodrošināšanu 5 gadu periodam. Kad 11 mēnešus ilgais iepirkuma process, kas ietvēra vairākas pārsūdzības, bija noslēdzies, tika pieņemti jauni MK noteikumi ar citām normām. Līdz ar to gandrīz gadu veikto darbu nācās pārstrādāt. Šādi gadījumi arvien vairāk rosināja veidot savu līdzdalības instrumentu šajos procesos.

Aktīvi iesaistoties plānošanas darbā, mums ir iespēja ietekmēt lēmumus pilsētai vai pat visam Vidzemes reģionam labvēlīgā virzienā. Mēs arvien ciešāk sadarbojamies arī ar apkārtējiem novadiem un pilsētām, jo, tikai ejot ar vienotu redzējumu par reģionu attīstību, mēs varam panākt pozitīvas izmaiņas.

Pašlaik apgriezienus uzņem aktivitātes jaunajā ES struktūrfondu plānošanas periodā, tādēļ ir ļoti svarīgi būt klāt plānošanas sanāksmēs, lai varētu piesaistīt finansējumu pilsētas attīstībai būtiskiem projektiem, diskutēt par pārdomātu un līdzsvarotu reģionu attīstību, par maksimālu atdevi no ieguldītajiem līdzekļiem. Parasti šādās sanāksmēs, atbilstoši kompetencei, piedalās pašvaldības struktūrvienības vadītājs. Dalība šādā sanāksmē, kas parasti rit vienu stundu, prasa vismaz piecas darba stundas, ņemot vērā ceļā pavadīto laiku. Tas ir neefektīvi izmantots darba laiks un līdzekļi.

Kādi būs pārstāvniecības galvenie darba virzieni?

Kā jau minēju, viens no darba virzieniem būs pašvaldības interešu pārstāvēšana dažādās institūcijās, taču tas nebūs vienīgais pārstāvniecības uzdevums. Tā vienlaikus būs arī pakalpojumu centrs. Pazīstu vairākus cilvēkus, kas dzīvo Valmierā, bet strādā Rīgā, tādēļ viņiem nav iespējams darba laikā apmeklēt pašvaldības institūcijas. Tagad viņi varēs nokārtot dažādas formalitātes pašvaldības pārstāvniecībā. Tāpat pārstāvniecībai būs arī reprezentatīvā funkcija, kas ietver gan tūrisma informāciju, gan arī citas jomas. Piemēram, nesen Vidzemes Olimpiskais centrs rīkoja preses konferenci Rīgā par Valsts Prezidenta balvas izcīņas sacensībām, šim nolūkam īrējot telpas. Jau nākamgad preses konferenci varēsim rīkot pilsētas pārstāvniecībā. Tāpat arī Valmieras Drāmas teātris, Vidzemes Augstskola un citas iestādes un organizācijas varēs rīkot tur savus reprezentācijas pasākumus, organizēt tikšanās ar radošo industriju pārstāvjiem, mācībspēkiem un citiem Valmieras pilsētas sadarbības partneriem.

Cik darbinieku pārstāvniecībā strādās?

Iecerēts, ka būs divi darbinieki – vadītājs, kas pamatā nodarbosies ar interešu pārstāvniecību un lobija jautājumiem, kā arī speciālists, kas pastāvīgi būs birojā un nodrošinās pakalpojumu centra darbību, un sniegs visa veida informāciju. Drīzumā izsludināsim konkursu uz šo vakanci.

Vai plānots ar laiku paplašināt pārstāvniecības funkcijas?

Manuprāt, tai vajadzētu pārstāvēt ne tikai pašvaldības, bet arī pilsētas uzņēmēju intereses tādās institūcijās kā Ekonomikas ministrija un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra u.c. Tāpat, risinot jaunu mājokļu būvniecības jautājumu, ir jāveido kontakti ar nekustamo īpašumu attīstītājiem, kas varētu īstenot projektus Valmierā. Šie jautājumi nav tiešā pašvaldības kompetencē, bet ir ļoti būtiski pilsētas attīstībai.

Vai jau ir zināms, kur atradīsies pārstāvniecība?

Pašlaik meklējam telpas. Esam lūguši arī Rīgas pašvaldībai apzināt savus īpašumus, kas būtu piemēroti mūsu vajadzībām. Ir skaidrs, ka pārstāvniecībai ir jābūt pilsētas centrā, lai tā būtu pamanāmā un viegli sasniedzamā vietā. Manuprāt, Vecrīga ir vispiemērotākā vieta Valmieras pārstāvniecībai.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras bibliotēka aicina darbā Dikļu pagasta bibliotēkas (turpmāk – bibliotēka) vadītāju, valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra speciālistu/-i uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: ● nodrošināt bibliotēkas darbību, tai skaitā dokumentu apriti, finanšu plānošanu; ● kvalitatīvi veikt bibliotēkas lietotāju bibliotekāro un informacionālo apkalpošanu; ● palīdzēt iedzīvotājiem digitālo rīku lietošanā un izglītot iedzīvotāju grupas digitālajās prasmēs; ● organizēt bibliotēkas profilam atbilstošus pasākumus un sadarboties ar Valmieras novada bibliotēkām un citām organizācijām; ● veikt bibliotēkas krājuma uzskaiti, organizēšanu un papildināšanu; ● veikt novadpētniecības darbu; ● nodrošināt valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra darbu Dikļu pagasta bibliotēkā; un ja Tev ir: ● augstākā izglītība; ● valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; ● teicamas zināšanas un iemaņas darbā ar informācijas tehnoloģijām un vēlme tās pilnveidot un praktizēt darbā; ● kompetences: labas komunikācijas un prezentācijas prasmes; teicamas darba plānošanas un organizēšanas prasmes; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus, atbildības sajūta; mēs piedāvājam: ● pamatalgu pārbaudes laikā 999,00 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052,00 EUR pirms nodokļu nomaksas; ● iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; ● darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; ● interesantu, atbildīgu un dinamisku darbu; ● profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas; ● drošu un sakārtotu darba vidi. Motivācijas vēstuli, CV un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz kristine.kine@vb.valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras bibliotēkā, adrese: Cēsu iela 4, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi “Pieteikums Dikļu pagasta bibliotēkas vadītāja/-as amatam”, līdz 2025. gada 20. novembra plkst. 16.00. Tālrunis papildu informācijai: 64250830. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Bibliotēkas struktūrvienības VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cielaviņa, Dikļi, Dikļu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-20 Kontaktpersona: kristine.kine@vb.valmierasnovads.lv 64250830

Mēs esam Tet oficiālais sadarbības partneris, kas paplašina klientu konsultantu komandu. Meklējam 2 kolēģus  🔧 Tavi pienākumi: Darbs ar jauniem un esošiem klientiem. Konsultēt par Tet pakalpojumu un produktu (internets, televīzija, viedie risinājumi, elektrība) Esošo pakalpojumu piedāvāšana un piemērotāko risinājumu atrašana Individuālo un komandas mērķu sasniegšana Lieliskas klientu pieredzes radīšana 🎯 Tu esi ideāls kandidāts, ja: Tev patīk komunicēt un Tu viegli radi kontaktu ar cilvēkiem Tu vēlies pelnīt, attīstīties un iesi gatavs izkāpt no komforta zonas Tev ir pozitīva attieksme, enerģija un spēja mācīties Esi azartisks un enerģisks Vēlies mācīties, attīstīties un pelnīt Esi motivēts/-a sasniegt rezultātus un nedomā palikt "komforta zonā" 🎁 Mēs piedāvājam:  Profesionālas apmācības un mentoru atbalstu Tirgū konkurētspējīgu atalgojumu Motivējošu, draudzīgu kolektīvu un mūsdienīgu darba vidi Ātras izaugsmes iespējas tiem, kas vēlas vairāk 💰 Darba alga : 1300–2500 € 📩 Sūti savu CV ar norādi "Valmiera" uz: cv@balticsalessolutions.lv. Profesija: KONSULTANTS Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Uzņēmuma līgums Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Uzņēmuma līgums Aktuāla līdz: 2025-11-30 Darba sākšanas datums: 2025-11-07 Kontaktpersona: Sūti savu CV uz cv@balticsalessolutions.lv

Mūsu partneri