Valmieras Ziņas

Labklājības ministrija plāno pilnveidot asistenta pakalpojumu pašvaldībā

Lasīšanas laiks: 3 min

Labklājības ministrija (LM) sagatavojusi virkni izmaiņu asistenta pakalpojumu regulējumā, kas nepieciešami, lai novērstu iepriekš konstatētās nepilnības un pilnveidotu minēto pakalpojumu sniegšanu pašvaldībā, informē Marika Kupče, LM Komunikācijas nodaļas vadītāja.

Iepriekšminēto paredz ceturtdien, 13.augustā, Valsts sekretāru sanāksmē izsludinātie grozījumi Ministru kabineta noteikumos Kārtība, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumu pašvaldībā. Tie vēl jāsaskaņo ar ministrijām un jāpieņem valdībā.

Plānots, ka turpmāk no valsts budžeta lielāku asistenta pakalpojuma daļu apmaksās, lai palīdzētu cilvēkam ar invaliditāti nokļūt darbavietā, izglītības iestādē vai vietā, kur viņam sniedz sociālās rehabilitācijas pakalpojumus. Tādējādi būs īstenots Invaliditātes likumā paredzētais asistenta pakalpojuma mērķis – sniegt atbalstu cilvēkam ar ļoti smagu vai smagu invaliditāti tādu darbību veikšanai ārpus mājokļa, kuras viņš invaliditātes dēļ nevar veikt patstāvīgi — nokļūt vietā, kur mācās, strādā, saņem pakalpojumus.

Tāpat paredzēts, ka asistenta pakalpojumu varēs saņemt arī cilvēki, kuri veic saimniecisko darbību un nokļūšanai uz brīvprātīgā darba veikšanas vietu. Asistenta pakalpojumu, lai nokļūtu uz brīvprātīgā darba veikšanas vietu, līdz šim no valsts budžeta neapmaksāja.

Vienlaikus plānots paplašināt asistenta pakalpojuma sniedzēju loku, iesaistot tajā arī juridiskas personas. Līdz šim pašvaldībām nereti bija grūtības atrast pakalpojuma sniedzēju, jo asistenta pakalpojumu varēja sniegt tikai fiziskas personas, turklāt 76% no asistentu pakalpojumu sniedzējiem bija cilvēku ar invaliditāti radinieki. Līdz ar to tā būs papildu iespēja atvieglot cilvēku ar invaliditāti radinieku ikdienu.

LM arī rosina vienkāršot asistenta atskaitīšanos par sniegto asistenta pakalpojumu. Turpmāk paredzēts, ka asistentam vienu reizi mēnesī sociālajā dienestā būs jāiesniedz atskaite par pakalpojuma sniegšanu, bet sociālais dienests kontrolēs līgumsaistību izpildi. Savukārt sociālais dienests nepieciešamības gadījumā varēs pieprasīt arī citus apliecinājumus, ka pakalpojums ir sniegts norādītajā apjomā. Šādā gadījumā par konkrētiem apliecinājuma veidiem pusēm būs jāvienojas līgumā par pakalpojuma sniegšanu. Šobrīd par norēķināšanās kārtību puses vienojas līgumā par pakalpojuma sniegšanu un nav konkrēti noteikts, kā tieši asistentam atskaitīties par sniegto pakalpojumu.

Paredzēts, ka turpmāk iesniegumā nebūs jānorāda kopējais stundu skaits nedēļā, bet gan pasākumi, kuriem cilvēks vēlas izmantot asistenta pakalpojumu. Tāpat plānots, ka cilvēkam ar 1.invaliditātes grupu, kas saņem kopšanas pabalstu, nebūs jāapliecina sava dalība noteiktos pasākumos. Tā vietā nepieciešamā asistenta pakalpojuma apjomu visiem cilvēkiem ar invaliditāti izvērtēs pēc vienotiem nosacījumiem, ņemot vērā viņu individuālās vajadzības.

Lai nodrošinātu tiesisko paļāvību un nevajadzētu visus līgumus ar 2016.gada 1.janvāri pārslēgt no jauna, līdz 2016.gada 30.jūnijam atbilstoši esošo noteikumu normām no valsts budžeta līdzekļiem apmaksās to asistenta pakalpojumu, par kuru līgums būs noslēgts līdz 2015.gada 31.decembrim.

Ar projektu iespējams iepazīties LM interneta vietnē sadaļā Aktuāli – LM Dokumentu projekti http://www.lm.gov.lv/text/1789. 

Asistenta pakalpojums pašvaldībā ieviests kopš 2013.gada 1.janvāra ar mērķi sniegt atbalstu nokļūšanai darba vietā, izglītības iestādē vai pakalpojumu saņemšanas vietā, kā arī, lai atvieglotu personu ar invaliditāti ģimenes locekļus un veicinātu to iesaisti darba tirgū.

Saskaņā ar VDEĀVK datiem uz 01.01.2015. bija 100 353 cilvēki ar I un II invaliditātes grupu, no kuriem 17 198 pilngadīgiem cilvēkiem ir izsniegts atzinums par asistenta pakalpojuma nepieciešamību.

Asistenta pakalpojumu pašvaldībā 2014.gadā saņēma 6794 cilvēki, bet pakalpojumu sniedza 6880 asistenti.

2015.gadam asistenta pakalpojuma nodrošināšanai no valsts budžeta ir paredzēti 10,20 milj. eiro.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras Dizaina un mākslas vidusskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā apkopēju (1,0 likmes 40 stundas nedēļā) uz noteiktu laiku. Darba vietas adrese: Purva iela 12, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: - veikt Iestādes ārējos sanitārās un administratīvi saimnieciskās aprūpes darbus un ārējo labiekārtojumu kopšanu; - uzturēt un rūpēties par Iestādes tīrību un kārtību; - uzkopt Iestādes telpas (gaiteņi, tualetes, darba kabineti u.c.) saskaņā ar higiēnas prasībām un telpu uzkopšanas plānu; - mazgāt grīdas, stiklotas virsmas, mazgāt logus un to rāmjus, palodzes, slaucīt putekļus no dažādām virsmām, apkopt telpaugus; - iztukšot atkritumu tvertnes; - uzkopt izglītības iestādei piegulošās teritorijas; un, ja Tev ir: - vismaz pamata izglītība; - valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; - spēja strādāt efektīvi un ātri; - spēja pārvaldīt un sabalansēt darba slodzi; - komunikācijas prasme un spēja sadarboties; mēs piedāvājam: - atalgojumu 740,00 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas; - iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; - darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; - drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi; - atsaucīgu kolektīvu. CV lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz vdmv@valmiera.edu.lv, vai personīgi Valmieras Dizaina un mākslas vidusskolā, adrese: Purva iela 12, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „APKOPĒJS/-A”, līdz 2025.gada 18.septembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207362. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: APKOPĒJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Purva iela 12, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-09-18 Kontaktpersona: vdmv@valmiera.edu.lv 64207362

Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "KOCĒNU KOMUNĀLĀ SAIMNIECĪBA" aicina savā kolektīvā SANTEHNIĶI Pienākumi: Veikt komercuzskaites mēraparātu, ūdens patēriņa skaitītāju un siltumenerģijas skaitītāju mezglu montāžas un plombēšanas darbus; Veikt ūdenssaimniecības un siltumapgādes inženierkomunikāciju un iekārtu montāžas, ekspluatācijas, remonta un pilnveidošanas darbus, izmantojot atbilstošas iekārtas, instrumentus un tehnoloģiskos paņēmienus; Iesaistīties ūdenssaimniecības/siltumapgādes sistēmu avāriju novēršanas darbos. Prasības: Prasme patstāvīgi organizēt sava darba pienākumu izpildi, noteikt prioritātes, plānot savu darbu; Prasme pielietot mūsdienu tehnoloģijas darba procesā; Teicamas saskarsmes spējas ar klientiem; Spēja strādāt gan patstāvīgi, gan komandā; Vēlama pieredze līdzīgā specialitātē; Augsta atbildības sajūta, mērķtiecīgums, iniciatīva; B kategorijas autovadītāja apliecība. Uzņēmums piedāvā: Darbu stabilā uzņēmumā; Veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika; Darba līgumu uz nenoteiktu laiku; Darba pienākumu pildīšanai darba automašīnu; Darba vieta – Kocēnu un Burtnieku apvienības teritorija Valmieras novadā. CV sūtīt uz e-pastu birojs@siakks.lv ar norādi santehniķis. Profesija: SANTEHNIĶIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 8, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-09-26 Kontaktpersona: Māris Heinols Izglītības līmenis: Profesionālā pamatizglītība

Pievienojies mūsu komandai! Kocēnu pamatskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā apkopēju (1 slodze) uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Alejas iela 2, Kocēni, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • uzturēt un rūpēties par Iestādes tīrību un kārtību; • uzkopt Iestādes telpas (gaiteņi, tualetes, mācību kabineti u.c.) saskaņā ar higiēnas prasībām un telpu uzkopšanas plānu; • mazgāt grīdas, stiklotas virsmas, logus un to rāmjus no iekšpuses, palodzes, slaucīt putekļus no dažādām virsmām, apkopt gaiteņu telpaugus; • iztukšot telpu atkritumu tvertnes; un, ja Tev ir: • vismaz pamata izglītība; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • spēja strādāt efektīvi un godprātīgi, izvēloties savu darba tempu; • komunikācijas prasme un spēja sadarboties; mēs piedāvājam: • atalgojumu 740,00 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi; • atsaucīgus kolēģus. CV lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz liena.miza@valmiera.edu.lv vai personīgi Kocēnu pamatskolā, adrese: Alejas iela 2, Kocēni, Valmieras novads ar norādi „APKOPĒJS/-A” līdz 2025.gada 21.septembrim. Tālrunis papildu informācijai: 26341379. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: APKOPĒJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 2, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-09-21 Kontaktpersona: liena.miza@valmiera.edu.lv 26341379

Mūsu partneri