Valmieras Ziņas

Valmierā tikušies lielo pilsētu pasažieru pārvadātāji

Lasīšanas laiks: 3 min

Piektdien, 8.maijā, Valmierā notika Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) Lielo pilsētu pasažieru pārvadātāju sekcijas sanāksme, pulcējot pasažieru pārvadātājus no Rīgas, Ventspils, Jēkabpils, Daugavpils, Jelgavas, Liepājas, Rēzeknes, Jūrmalas un Valmieras, informē SIA “VTU Valmiera”.

Sanāksmē tika pārrunāts par LPPA 2014.gada finanšu rādītājiem, biļešu tirdzniecību, pasažieru informācijas sistēmas nodrošināšanu, degvielas cenām un videi draudzīgu autobusu iegādi.

Lielākās diskusijas bija par izmaiņām Ministru kabineta (MK) noteikumos, kas stāsies spēkā 2017.gada 1.janvārī. Izmaiņas nosaka, ka tiks ieviesta vienota maksājuma sistēma, kas attieksies uz trim pasažieru grupām, kurām par pārvietošanos ar sabiedrisko transportu nav jāmaksā: personām ar pirmās un otrās grupas invaliditāti, bērniem bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem, kā arī politiski represētām personām un nacionālās pretošanās kustības dalībniekiem.

Plānots no 2017.gada 1.janvāra ieviest maksājumu karti, lai kontrolētu, ka bezmaksas braucienu izmanto tikai tie pasažieri, kuriem tas ir atļauts MK noteikumos. Šobrīd bezmaksas brauciens sabiedriskajā transportā tiek nodrošināts, personai uzrādot atbilstošu apliecību.

Kā norādīja LPPA prezidents Pēteris Salkazanovs, asociācija atbalsta pārmaiņu ieviešanu, tas ļaus ietaupīt vairākus miljonus valsts līdzekļu, kas tērēti, sedzot zaudējumus par krāpnieciskām darbībām ar “nulles” biļetēm un apliecību viltošanu. Sistēma ļaus identificēt pasažierus, kuri izmanto šo pakalpojumu, vienlaikus garantējot datu aizsardzību.

Pašlaik pastāv daudz neskaidrību par sistēmas ieviešanu, administrēšanu, izmaksām.

“Sanāksmē apkopojam galvenos jautājumus, iebildumus, neskaidrības. Viedokli sniegs arī citi Latvijas pasažieru pārvadātāji. Visticamāk, ka apkopojumu iesniegsim valsts SIA “Autotransporta direkcijai”. Valsts nav norādījusi, kuram par jaunās sistēmas ieviešanu jāuzņemas iniciatīva. Spriedām, ka tā varētu būt Satiksmes ministrija un “Autotransporta direkcija”. Sarunas ar bankām būtu jāved valstij,”

skaidroja Pēteris Salkazanovs, LPPA prezidents.

Tam piekrita arī Kristiāns Godiņš, valsts SIA “Autotransporta direkcijas” valdes priekšsēdētājs:

“Nav skaidrs, kurš par procesu ir atbildīgais. Noteikumi ir apstiprināti, bet to ieviešana notiek pašplūsmā. Mēs šobrīd esam uzsākuši sarunas, gaidām priekšlikumus, lai varam runāt ar dažādām pusēm. Mūsu interese, lai maksimāli plašs būtu banku iesaistes process, lai nebūtu tikai viens pakalpojumu nodrošinātājs, tas pats attiecas par operētājsistēmas apkalpošanu, datu bāzēm un citiem jautājumiem. Šai sarunai šobrīd liekam daudzpunkti.”

P.Salkazanovs norādīja, ka sanāksmes būtiskas ne tikai, lai apspriestu aktualitātes nozarē, bet arī neformālā gaisotnē iepazītos ar citu pasažieru pārvadātāju darbu. Tiekoties Valmierā, sanāksmes dalībnieki viesojās BMX muzejā, apmeklēja Sajūtu parku, kā arī apskatīja SIA “VTU Valmiera” autoparku un Valmieras autoostu.

“Valmieras pilsēta ir ļoti attīstījusies un augusi, prasmīgi izmanto Eiropas Savienības fondu līdzekļus. Savukārt SIA “VTU Valmiera” ir viens no valstī stabilākajiem uzņēmumiem, kas sniedz pasažieru pārvadāšanas pakalpojumu. Ir jāsaglabā veselīga konkurence, jādarbojas ar domu attīstīties ilgtermiņā un paplašināties. Šeit tam ir labas iespējas un potenciāls,”

atzina K.Godiņš. 

Sanāksme tiek rīkota reizi ceturksnī, pārmaiņus viesojoties pie kāda no biedriem. Valmierā LPPA Lielo pilsētu pasažieru pārvadātāju sekcijas sanāksme notika pirmo reizi. Tajā piedalījās SIA “Jēkabpils AP”, PSIA “Ventspils reiss”, a/s “Daugavpils satiksme”, “Rēzeknes satiksme”, “Liepājas AP”, “Pasažieru pārvadājumi Jūrmala SV”; SIA “Rīgas satiksme”, Nordeka Serviss, SIA “VTU Valmiera”, kā arī Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas, valsts SIA “Autotransporta direkcijas”, “Norvik Bankas” un Valmieras pilsētas pašvaldības pārstāvji.

Sanāksmē apspriesto var skatīt arī Vidzemes TV sagatavotajā sižetā.

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras bibliotēka aicina darbā Dikļu pagasta bibliotēkas (turpmāk – bibliotēka) vadītāju, valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra speciālistu/-i uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: ● nodrošināt bibliotēkas darbību, tai skaitā dokumentu apriti, finanšu plānošanu; ● kvalitatīvi veikt bibliotēkas lietotāju bibliotekāro un informacionālo apkalpošanu; ● palīdzēt iedzīvotājiem digitālo rīku lietošanā un izglītot iedzīvotāju grupas digitālajās prasmēs; ● organizēt bibliotēkas profilam atbilstošus pasākumus un sadarboties ar Valmieras novada bibliotēkām un citām organizācijām; ● veikt bibliotēkas krājuma uzskaiti, organizēšanu un papildināšanu; ● veikt novadpētniecības darbu; ● nodrošināt valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra darbu Dikļu pagasta bibliotēkā; un ja Tev ir: ● augstākā izglītība; ● valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; ● teicamas zināšanas un iemaņas darbā ar informācijas tehnoloģijām un vēlme tās pilnveidot un praktizēt darbā; ● kompetences: labas komunikācijas un prezentācijas prasmes; teicamas darba plānošanas un organizēšanas prasmes; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus, atbildības sajūta; mēs piedāvājam: ● pamatalgu pārbaudes laikā 999,00 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052,00 EUR pirms nodokļu nomaksas; ● iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; ● darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; ● interesantu, atbildīgu un dinamisku darbu; ● profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas; ● drošu un sakārtotu darba vidi. Motivācijas vēstuli, CV un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz kristine.kine@vb.valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras bibliotēkā, adrese: Cēsu iela 4, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi “Pieteikums Dikļu pagasta bibliotēkas vadītāja/-as amatam”, līdz 2025. gada 20. novembra plkst. 16.00. Tālrunis papildu informācijai: 64250830. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Bibliotēkas struktūrvienības VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cielaviņa, Dikļi, Dikļu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-20 Kontaktpersona: kristine.kine@vb.valmierasnovads.lv 64250830

Mēs esam Tet oficiālais sadarbības partneris, kas paplašina klientu konsultantu komandu. Meklējam 2 kolēģus  🔧 Tavi pienākumi: Darbs ar jauniem un esošiem klientiem. Konsultēt par Tet pakalpojumu un produktu (internets, televīzija, viedie risinājumi, elektrība) Esošo pakalpojumu piedāvāšana un piemērotāko risinājumu atrašana Individuālo un komandas mērķu sasniegšana Lieliskas klientu pieredzes radīšana 🎯 Tu esi ideāls kandidāts, ja: Tev patīk komunicēt un Tu viegli radi kontaktu ar cilvēkiem Tu vēlies pelnīt, attīstīties un iesi gatavs izkāpt no komforta zonas Tev ir pozitīva attieksme, enerģija un spēja mācīties Esi azartisks un enerģisks Vēlies mācīties, attīstīties un pelnīt Esi motivēts/-a sasniegt rezultātus un nedomā palikt "komforta zonā" 🎁 Mēs piedāvājam:  Profesionālas apmācības un mentoru atbalstu Tirgū konkurētspējīgu atalgojumu Motivējošu, draudzīgu kolektīvu un mūsdienīgu darba vidi Ātras izaugsmes iespējas tiem, kas vēlas vairāk 💰 Darba alga : 1300–2500 € 📩 Sūti savu CV ar norādi "Valmiera" uz: cv@balticsalessolutions.lv. Profesija: KONSULTANTS Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Uzņēmuma līgums Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Uzņēmuma līgums Aktuāla līdz: 2025-11-30 Darba sākšanas datums: 2025-11-07 Kontaktpersona: Sūti savu CV uz cv@balticsalessolutions.lv

Mūsu partneri